Trondgv - Honda og nytt kjøretøy

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Trondgv - KåTeEm solgt

Post by Trondgv »

Har nettop sendte en sinnamail til TomTom, sist sesong slutta den å lade skikkelig når jeg var på Polenturen min. Jeg måtte presse den på plass for at den skulle lade skikkelig, viste seg at det var noen spor på både GPS og feste som var totalt utslitt. Ble ikke noe bedre når jeg var på tur UTEN GPS og selve festet knakk rett av. Sendte en mail til TomTom for å få dette på garantien, de skulle sende meg et nytt feste, men ikke se på GPSen hvor sporene er ødelagt også. De trodde at denne skaden ikke ble dekket av garantien???? Så vis jeg sendte den inn kostet det 105€ vis det ikke ble fikset på garanti? OG EKSTRA for deler og arbeid? Lettere forbanna fikk de adressen min slik at de kan få sendt meg et nytt feste, med klar beskjed om at vis det ikke fikset GPSen kom jeg til å investere i GPS fra et annet merke. :twisted:

Den siste setningen der jeg nevnte et annet merke hjelper nok ikke på, meeen..Jeg kommer nok til å fikse det selv og beholde den da i verste fall. :roll:
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4558
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Trondgv - KåTeEm solgt

Post by Bikeridr »

Er en grunn til at jeg har erklært "tåmmtåmm" til noe ekte møkk. Har selv en (bil)gps-mainnsjit fra dem, og jeg skjønner godt hvor produktutviklingsteamet deres har planleggingsmøtene sine.
(Hint: Nederlandsk merke, og i Nederland har de "coffeeshops").
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Trondgv - KåTeEm solgt

Post by Trondgv »

Dette er ikke mye imponerende nei, men nå har de i alle fall en sjans til å ordne opp, vis det å kun bytte festet fikser det, er jeg fornøyd, vis ikke blir det Garmin eller bruke mobil framover.
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Trondgv - KåTeEm solgt

Post by Trondgv »

I dag har jeg fått bytta speedo sensor på BMWen, nå har jeg ingen unnskyldning for å kjøre for fort lenger. :evil: Den forrige var tydelig ødelagt, en eller annen som ikke har demontert den når han har tatt av og på hjulet.. :-k :-k :-k
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Trondgv - KåTeEm solgt

Post by Trondgv »

I dag ble det en aldri så liten tur for å prøve meg på snikprøvekjøring av tungsykler med A2 sertifikat. Det gikk vel egentlig som forventet, ingen prøvekjøring, men fikk i alle fall prøvesittet KTM 1090 R, som jeg var mest nysgjerrig på. Får kanskje prøve meg en tur på en slik og 1290SA senere i sesongen når jeg har lov å kjøre dem. Vi var en god gjeng som kjørte opp i lag. Er egentlig ikke noe fan av å kjøre i tog, men la gå. Gikk litt rundt og kikka og snakka med noe kjennsfolk før jeg og 4 andre var leie og ville eller kjøre tur. Noen av de hadde testet 1090R og var ikke noe imponert, de likte ikke motorkarateristikken i forhold til 1200GS, samt at tyngdepunktet er litt høyere enn på bokseren til GS.

Fikk også besøk, sikkert best at de holdt seg her oppe ved teltet. ;-)
Image

Vi tok ferga fra Jektevik til Hodnanes, oppover til Tørvikbygd og tok ferja til Jondal, en svær hamburger i Jondal før vi kjørte opp til Folgefonn Skisenter. Ekstremt med sand og grus i veien, samt rundt 50m med snø når vi nærma oss toppen. Fikk spunnet oss opp til slutt, uten noe noe store problemer. Han som ledet an mista grepet og måtte snu før han prøvde på ny, det var her vi fant ut at TKC80 er bedre enn Anakee Wild på snø. Fikk heldigvis sneket meg forbi han og gidde gass mot toppen, snø er GØY med motorsykkel. På toppen var det selvsagt en idiot som skulle kjøre ut i den litt dypere snøen for å få tatt et bilde..Typisk BMW sjåfør. Med litt dyttehjelp kom jeg meg i alle fall løs til slutt, sikkert gøy for han som dyttet mens jeg ga bånn gass. :lol:

Lite bilder, men det får holde, var tross alt bare en liten 43 mils tur i dag..

Image

Image

Nå gidder jeg ikke skrive mer, god natt. ;-)
JK95
Posts: 3560
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: Trondgv - KåTeEm solgt

Post by JK95 »

Så ikke feil ut det der :thumleft
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Trondgv - KåTeEm solgt

Post by Trondgv »

Det var langt i fra feil, godt å få lufte seg litt av og til. \:D/
User avatar
Toven
Posts: 2723
Joined: 20 Aug 2008 17:50
MC: 2021 MT-09 SP
Location: Stathelle

Re: Trondgv - KåTeEm solgt

Post by Toven »

Haha, såppass med snø opp der ja :D
Må få tatt en tur på folgefonna en sommer, maaange år siden jeg har stått på ski der om sommeren :D
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: RE: Re: Trondgv - KåTeEm solgt

Post by Trondgv »

Toven wrote:Haha, såppass med snø opp der ja :D
Må få tatt en tur på folgefonna en sommer, maaange år siden jeg har stått på ski der om sommeren :D
Var en del ja, så ut som de hadde hatt pudderføre de siste dagene. Vi vurderte faktisk å leige ski å ta oss en tur, men vi var seint ute. :(

Sent from my SM-G935F using Tapatalk
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3197
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: Trondgv - KåTeEm solgt

Post by Kant1 »

Så haugalendingene og karmøbuen likte ikke 1090'n?
Jeg fikk meg en bra tur på den og var .... nei vent.. det får jeg avsløre i min egen blogg, når jeg har tid til å skrive om dagens runde :-) :thumleft
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
User avatar
Snikkeren
Moderator
Posts: 2506
Joined: 31 May 2010 01:03
MC: KTM 690 Enduro R 2022
Contact:

Re: Trondgv - KåTeEm solgt

Post by Snikkeren »

Likte ikke motorkarakteristikken i forhold til GS? Så de foretrekker dørgende kjedelig sykkel uten drag fremfor en sykkel med sprut i? Nå har jeg ikke kjørt 1090'en, men hvis den karakteristikken minner noe som helst om 1290'en, så ville jeg valgt den fremfor GS any day.
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9139
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: Trondgv - KåTeEm solgt

Post by ojda »

1/2 parten av værdens adventure-ryttere kan da ikke ta feil, kan de det da :-k :-k :-k
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
Snikkeren
Moderator
Posts: 2506
Joined: 31 May 2010 01:03
MC: KTM 690 Enduro R 2022
Contact:

Re: Trondgv - KåTeEm solgt

Post by Snikkeren »

Ja, men godt over halvparten av verdens Adventure-ryttere er også gamle gubber som har frest fra seg for mange år siden. [emoji23]
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Trondgv - KåTeEm solgt

Post by tshansen »

Jasså? :-k :-k
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
JK95
Posts: 3560
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: Trondgv - KåTeEm solgt

Post by JK95 »

LordShaft wrote:Jasså? :-k :-k
Følte du deg ikke truffet? :-k :lol:
Post Reply