Trondgv - Honda og nytt kjøretøy

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Trondgv - EICMA i november

Post by tshansen »

Dette er noe du er dekket godt gjennom eierskifteforsikringen
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Trondgv - EICMA i november

Post by Trondgv »

tshansen wrote:Dette er noe du er dekket godt gjennom eierskifteforsikringen
Det høres bra ut, regner jo med at det skal ordne seg, men en hører jo alltid om de som ikke er så heldige. :thumleft
JK95
Posts: 3558
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: Trondgv - EICMA i november

Post by JK95 »

Det der var en kjip start på boligdrømmen :? Du får holde oss oppdatert :thumleft
User avatar
kvase
Posts: 4016
Joined: 04 Oct 2016 10:43
MC: Dyslektiker
KTM 1290 SAR 21/22 mod
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/
Contact:

Re: Trondgv - EICMA i november

Post by kvase »

Du får oppdatere oss her inne hvordan saken utvikler seg- For i mitt syn av det lille jeg har lest her så er det en feil som jeg er sikker på har blitt registrert før for nedbør det har det vært gjevt og trutt i perioder etter dette ble laga også med mye vind
Vi ble født for å være Ekte ikke perfekte
https://locatoweb.com
For turplanleging å sporinger GPX etc. https://www.myrouteapp.com/routelab
User avatar
Spiritofwinter
Posts: 1633
Joined: 11 Oct 2015 23:19
MC: 2022 Husqvarna Norden 901
1979 Honda CX500C, Vinterprosjekt
Location: Ørsta

Re: Trondgv - EICMA i november

Post by Spiritofwinter »

Har aldri brukt selv, men sjekket opp hva som skulle til en gang og fikk som svar at det skulle være snakk om betydelige summer type minst 3-5% av boligens verdi for at det skal bli sak av det, og forsikringsselskapet kan være vanskelige å jobbe med. Er ellers ikke vits i å snakke med megler, du må ta direkte kontakt med forsikringsselskapet, info skal du ha fått når du kjøpte huset. Eiendomsmegler har faktisk minimalt videre med huset å gjøre etter at kontrakt er signert og penger er flyttet, det har jeg fra sikre kilder ettersom hun jeg er sammen med jobber som eiendomsmegler.


Sent from my iPad using Tapatalk
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Trondgv - EICMA i november

Post by Trondgv »

Da har takstmann vært her å sett og de kommer til å rive veggen som går mot badet for å sjekke skadene. I følge målingene var det ikke mye fukt, men den peip et par plasser.

Lekkasjen måtte jeg fikse selv da forsikring ikke dekket dette, men det er ikke så store jobben så vi fikser dette relativt billig selv. Taket er jo flatt nå, men lurer på om vi bare lager litt skrå på det og legger takstein i stedet for, det blir en del finere også.

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Trondgv - EICMA i november

Post by Trondgv »

Lekkasjepunktet er herved funnet og bekreftet, idioten som har montert vinduene burde aldri jobbet med et hus i det hele tatt, til nøds kunne han malt.. vannbord som er montert utenpå kledningen uten forsøk på å gjøre det tett, ingen vindpapp, tape eller noe som helst for å holde vannet ute, og for å toppe det hele er vinduene KUN skummet fast. Han har skrudd direkte i karmen utenfra for å feste listene rundt..Rett før vi fikk vinduet i tryne når vi rev av listverket i dag. Faen for en idiot.. På mandag må vi ut med vinduet, skjære ut i kledning for å feste vannstokk, av med mer kledning for å få lagt vindpapp under lekter og inntill vinduet, tape og skumme på ny. Og selvsagt skru vinduet fast...Nå får det stå og tørke til mandag da det ikke skal bli noe regn fremover.

Over til det positive begynner venstre skulder å bli bedre igjen, men langt i fra god. Klarer ikke å løfte den opp til skulderhøyde. Har heldigvis ikke smerter. Skal ringe til ortopeden neste uke så jeg kan komme inn for en sjekk for å bekrefte at alt blir som det skal og om jeg må ta øvelser eller noe for å trene den opp igjen. Er sykemeldt til 2. November, men spørs om jeg er god nok i skulderen til å gå fullt tilbake i arbeid, selv om jeg er ekstremt rastløs om dagene...Må prioritere å få skulderen god igjen til sesongen starter. [emoji38]

Satt meg på sykkelen i dag og kjørte en runde i tunet og inn i garasjen. Det var ikke noe problem, men tror nok at den er vinterparkert for denne gang. Jeg skal i alle fall ikke ut og kjøre før jeg vet skulderen er god. Mulig jeg får en vintertur og to med Uralen.Image

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Trondgv - EICMA i november

Post by tshansen »

Det gjøres og har vært gjort mye lurt når det kommer til innsetting av vinduer og dører. Det er en grunn til at det er et fag, på lik linje med andre ting man bør ha opplæring i for å utøve! Hjemmesnikkeri uten kunnskap kan fort koste mye penger.

Greit dere fant ut og at det var såpass enkelt å rette opp i feilen. :thumleft
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: RE: Re: Trondgv - EICMA i november

Post by Trondgv »

tshansen wrote:Det gjøres og har vært gjort mye lurt når det kommer til innsetting av vinduer og dører. Det er en grunn til at det er et fag, på lik linje med andre ting man bør ha opplæring i for å utøve! Hjemmesnikkeri uten kunnskap kan fort koste mye penger.

Greit dere fant ut og at det var såpass enkelt å rette opp i feilen. :thumleft
Jepp, helt enig. Ikke at jeg hadde noen erfaring med sånt selv tidligere når jeg begynte med garasjen, men har hatt med meg en som har bygd både hus og garasje for mange år siden, i tillegg en kompis som er snekker som er på plass på 10 min når vi lurer på noe. Også har vi lest monteringsanvisninger og hørt med de som selger produktene om de har gode tips.Det er også en fordel.

Det som er problemet nå, er at samme person har bytta omtrent alle vinduer på huset, samt ytterdør. Med andre ord har jeg en god del jobb foran meg. Heldigvis er dette ting som ikke er kostbare å fikse opp, det tar bare tid og er ekstremt irriterende. Heldigvis har vi ikke sett noe som tyder på fukt andre plasser, så tror resten av huset blir en del lettere å fikse opp i. De andre vinduene ligger også mer beskyttet med tanke på vær osv.

Fordelen er jo at jeg vet at det blir gjort skikkelig denne gang. :)

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Trondgv - EICMA i november

Post by mekkern »

Lurer litt på slik liggende panel....har bare erfaring med stående panel.
hvis vannet driver på veggen? bør en ikke ha ganske breie lister rundt vinduene slik at vannet ikke renner inn mot vindu/dør åpning?
ev hva kan en bruke for å hindre slikt vær fra å trenge inn i åpningen? :-k

Over og under er det jo vannbord og blekk som er saken som alltid ...men sidene med slike liggende spor??
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Trondgv - EICMA i november

Post by tshansen »

Man fuger rundt vindu, legger på remse med vindduk som man klemmer med lekten under kledning også klemmer den mot vinduskarmen med vinduslisten... skjærer rent etterpå... slik er det umulig at det trenger inn vann :-) Men det må gjøres skikkelig. Før var det ikke like mye brukt, da ble det brukt byggskum og et par andre løsninger. Liggende panel er ikke noe problem med tanke på vann.... nesten alt av hus på vestlandet er bygget med liggende bordkledning :thumleft
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Trondgv - EICMA i november

Post by Trondgv »

Det han sa [emoji23]

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Trondgv - EICMA i november

Post by Tommas »

Jeg vil jo si at når det gjelder "alle" vinduer og dører som er satt inn feil, så begynner det å nærme seg en betydelig mangel som forsikringen burde dekke?

Tenk om du skulle hyret inne et firma til å gjøre om alle innfestinger :-k
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: RE: Re: Trondgv - EICMA i november

Post by Trondgv »

Tommas wrote:Jeg vil jo si at når det gjelder "alle" vinduer og dører som er satt inn feil, så begynner det å nærme seg en betydelig mangel som forsikringen burde dekke?

Tenk om du skulle hyret inne et firma til å gjøre om alle innfestinger :-k
Det burde jo det, men tviler litt på at det går gjennom, men skal uansett prøve. Dette er jo noe vi "burde" sett på visning i følge en bekjent av meg som kan litt sånt som dette, men burde uansett gjøre et forsøk.

Han er snekker og vet at mange har problemer med eierskifteforsikringen og sier at den stort sett bare er en falsk trygghet.

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
voodoodoo
Posts: 453
Joined: 30 Oct 2015 21:50
MC: Suzuki Hayabusa 2013

Re: Trondgv - EICMA i november

Post by voodoodoo »

Trondgv wrote:
Tommas wrote:Jeg vil jo si at når det gjelder "alle" vinduer og dører som er satt inn feil, så begynner det å nærme seg en betydelig mangel som forsikringen burde dekke?

Tenk om du skulle hyret inne et firma til å gjøre om alle innfestinger :-k
Det burde jo det, men tviler litt på at det går gjennom, men skal uansett prøve. Dette er jo noe vi "burde" sett på visning i følge en bekjent av meg som kan litt sånt som dette, men burde uansett gjøre et forsøk.

Han er snekker og vet at mange har problemer med eierskifteforsikringen og sier at den stort sett bare er en falsk trygghet.

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
Hvis det er noe menigmann "burde" sett på visning så "burde" definitivt takstmann ha sett det når han utarbeidet takst og megler som er profesjonell selger "burde" ha fått det med seg..


Forskjellen mellom idioti og genialitet er at genialitet har sine begrensninger
I dont suffer from insanity, i enjoy every minute of it.
Post Reply