Trondgv - Honda og nytt kjøretøy

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Trondgv - SESONGSTART, nesten

Post by Trondgv »

JK95 wrote:
Trondgv wrote:
JK95 wrote:Jøss, kred til deg for å ha så god tid under fagprøven :thumleft Kjenner jeg gruer meg som faen, og jeg har ikke fått startdato engang :-#
Har jobba til 8 tiden hver dag, så god tid har jeg vel ikke akkurat hatt..Problemet mitt er at det jeg har jobba med ikke er relevant på noen som helst måte med fagprøven, så det er ikke alt jeg har fått skikkelig til desverre..Må få en fra jobb til å komme bort i morgen for litt hjelp. Men når en er ferdig med planlegging og kommer skikkelig i gang så blir alt lettere.
Takk for tips :thumleft Har selv kun skrudd på 30 år gamle dieseltog, så dette kan bli moro :roll:
Bare hyggelig, selv om det ikke var så mye. Haha, dieseltog faktisk, kanskje litt mer urelevant enn meg til og med. :lol: Men du må ikke glemme at det er fullt lov å få inn fagfolk til å hjelpe deg så mye du vil, så lenge du selv gjør jobben. MEN, du skal kunne forklare det du har gjort, med hvordan og hvorfor, hvorfor ikke o.l.
JK95
Posts: 3558
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: Trondgv - SESONGSTART, nesten

Post by JK95 »

Trondgv wrote: Bare hyggelig, selv om det ikke var så mye. Haha, dieseltog faktisk, kanskje litt mer urelevant enn meg til og med. :lol: Men du må ikke glemme at det er fullt lov å få inn fagfolk til å hjelpe deg så mye du vil, så lenge du selv gjør jobben. MEN, du skal kunne forklare det du har gjort, med hvordan og hvorfor, hvorfor ikke o.l.
Har forstått såppass :thumleft Kjenner bare jeg gleder meg til å få det overstått, da er det kun samme gamle rutinearbeidet hele sommeren, og all fritid på to hjul 8) :twisted:
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Trondgv - SESONGSTART, nesten

Post by Trondgv »

For min del ser det ut som det blir NAV fremover. :cry: Ikke fått svar på maaange av søknadene enda, så håper selvsagt på det beste. Mulig jeg får 1-mnds kontrakter på jobben nå, men det er langt i fra garantert. ENESTE som er pluss er jo at jeg kan kjøre sykkel i ukedagene også, men med dårlig sammvittighet. Det er nok greit i en uke, men gjør hva som helst for å slippe NAV og ikke ha en jobb. Verst tenkelige situasjon :-k
JK95
Posts: 3558
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: Trondgv - SESONGSTART, nesten

Post by JK95 »

Trondgv wrote:For min del ser det ut som det blir NAV fremover. :cry: Ikke fått svar på maaange av søknadene enda, så håper selvsagt på det beste. Mulig jeg får 1-mnds kontrakter på jobben nå, men det er langt i fra garantert. ENESTE som er pluss er jo at jeg kan kjøre sykkel i ukedagene også, men med dårlig sammvittighet. Det er nok greit i en uke, men gjør hva som helst for å slippe NAV og ikke ha en jobb. Verst tenkelige situasjon :-k
Huff, kjipe greier :? Søk lenger unna er eneste råd jeg kan gi :-k Kommer du til Trøndelag kan jeg være guide ;-)
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Trondgv - SESONGSTART, nesten

Post by Trondgv »

Har fått pris på 9500,- for 10000km service, kvasskam med montering, mapping og tankveske. 10000km servicen er jo en svær en med ventiljustering og slikt også, om nødvendig. Syntes ikke det var noe å klage over. Kam med montering alene kom på ca 5500. Tankveske 1600.

Lurer på om jeg bare skal hive meg på det, har jo allerede åpent filter og fjerna katalysator :-k
JK95
Posts: 3558
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: Trondgv - SESONGSTART, nesten

Post by JK95 »

Trondgv wrote:Har fått pris på 9500,- for 10000km service, kvasskam med montering, mapping og tankveske. 10000km servicen er jo en svær en med ventiljustering og slikt også, om nødvendig. Syntes ikke det var noe å klage over. Kam med montering alene kom på ca 5500. Tankveske 1600.

Lurer på om jeg bare skal hive meg på det, har jo allerede åpent filter og fjerna katalysator :-k
Peis på, må jo bli knall det? :twisted:
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Trondgv - SESONGSTART, nesten

Post by Trondgv »

Må tenke meg om til i kveld, men tror jeg går for den \:D/
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Trondgv - SESONGSTART, nesten

Post by tshansen »

Noen ganger betaler vi litt ekstra for å slippe en del styr :thumleft Selv om denne prisen ikke hørtes så veldig gale ut :-k
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Tob
Posts: 349
Joined: 06 Oct 2015 11:10
MC: Busa, SMCR & GSXS
Location: Haugalandet
Contact:

Re: Trondgv - SESONGSTART, nesten

Post by Tob »

Neat! Ikke fått pris enda jeg, men kan jo ikke være så langt unna :)

De har dog funnet et klips i olja. Spent på fortsettelsen (bare håper de fortere seg - våren 'er jo her') ;)
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Trondgv - SESONGSTART, nesten

Post by Trondgv »

Tob wrote:Neat! Ikke fått pris enda jeg, men kan jo ikke være så langt unna :)

De har dog funnet et klips i olja. Spent på fortsettelsen (bare håper de fortere seg - våren 'er jo her') ;)
Er sikkert lettere å få pris vis du ringer dem, de er ikke ekstremt flinke på mail :roll: Jeg skal kun ha kam og ikke hele luftfilterboksen, så det drar nok prisen noe ned. Klips i olja faktisk, det er jo ikke bra :? Vis du finner på å oppgradere kammen, kan du jo oppgradere blinklysene til LED også med det samme, så det var vanlige pærer når jeg var innom butikken på karmøy en stund tilbake :roll:
Tob
Posts: 349
Joined: 06 Oct 2015 11:10
MC: Busa, SMCR & GSXS
Location: Haugalandet
Contact:

Re: Trondgv - SESONGSTART, nesten

Post by Tob »

Trondgv wrote:Vis du finner på å oppgradere kammen, kan du jo oppgradere blinklysene til LED også med det samme, så det var vanlige pærer når jeg var innom butikken på karmøy en stund tilbake :roll:
Går'n fortere da eller? :lol:
User avatar
Toven
Posts: 2723
Joined: 20 Aug 2008 17:50
MC: 2021 MT-09 SP
Location: Stathelle

Re: Trondgv - SESONGSTART, nesten

Post by Toven »

Tob wrote:
Trondgv wrote:Vis du finner på å oppgradere kammen, kan du jo oppgradere blinklysene til LED også med det samme, så det var vanlige pærer når jeg var innom butikken på karmøy en stund tilbake :roll:
Går'n fortere da eller? :lol:
Trekker mindre strøm, så øker da noen HK på det :-k \:D/
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Trondgv - SESONGSTART, nesten

Post by Trondgv »

Ca 15hk ekstra, og det er finere :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Tob
Posts: 349
Joined: 06 Oct 2015 11:10
MC: Busa, SMCR & GSXS
Location: Haugalandet
Contact:

Re: Trondgv - SESONGSTART, nesten

Post by Tob »

Har jo LED bak så da kan jeg altså regne en 7,5hk ekstra da? Snakker vi på hjulet? :lol:
Og som en sidekommentar: Der er jo definitivt mulig å få tak i stygge LED pærer også ;-)
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Trondgv - SESONGSTART, nesten

Post by Trondgv »

7,5 for deg da ja, hestene blir direktekoblet til hjulet utenom motor, så slipper den ekstra slitasjen der.

Selvsagt, men du skjønner poenge [emoji16]


Sent from my iPhone using Tapatalk
Post Reply