Trondgv - Honda og nytt kjøretøy

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Trondgv - Alpetur 2017

Post by tshansen »

Det gjør godt og vondt på samme tid :lol: Alpene er oppskrytt :plystre

Fantastisk bra start, virkelig artig å lese :thumleft Dette kan du, å når du krydrer med så mye bra bilder så blir det en sann fornøyelse =D> Gleder meg til neste del
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
JK95
Posts: 3560
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: Trondgv - Alpetur 2017 - Del 1

Post by JK95 »

Det der så overhode ikke noe særlig ut, kjenner jeg må henge meg på Lorden her :roll: :roll:

Keep em comming =D>
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3197
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: Trondgv - Alpetur 2017 - Del 1

Post by Kant1 »

Bare ain ting å sei..... Dailig :thumleft :thumleft :thumleft

Mair mair mair \:D/
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Trondgv - Alpetur 2017 - Del 1

Post by Trondgv »

Takker for det, mer kommer når jeg føler for det, så det blir ikke i dag [emoji41]

Var hos biltilsynet i dag og fikk bestilt nytt sertifikat, så nå er klasse A skikkelig på plass. For øyeblikket midlertidig førerkort på papir, satser på at det holder når en skal prøvekjøre hos forhandler. [emoji6]


Fikk også montert finskoene på sykkelen, ble TKC80 igjen nå som "grussesongen" er startet. TKC70 som var montert holder 5000 til tenker jeg, gått ca 10500 nå. De slenger jeg nok på i løpet av vinteren. [emoji106]

ImageImage

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3197
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: Trondgv - Alpetur 2017 - Del 1

Post by Kant1 »

Alt blir litt tøffere med knastedekk :)
Fikk du testa de dekka idag? Eller har du kjørt på TKC 80 før?
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Trondgv - Alpetur 2017 - Del 1

Post by Trondgv »

Enig, blir tøffere med disse dekkene ja. :thumleft Fikk ikke testa de i dag, tar meg en tur i morgen tenker jeg. Kjørte opp et bakdekk tidligere i år, men det ble såpass lite grus at jeg kan ikke si så mye om dem der, men på asfalt merka ikke jeg galt med dem, men hadde alltid i tankene at det var et knastedekk og kjørte ikke så aktivt som med TKC70 dekkene. Mulig jeg presser dem litt mer denne gangen. :thumleft
User avatar
biker7
Posts: 1325
Joined: 27 Mar 2011 23:30
MC: BMW R1250GS HP -20mod.
+ Honda NX650 Dominator -89mod

Re: Trondgv - Alpetur 2017 - Del 1

Post by biker7 »

God start på "Eventyr-fortellingen" din :thumleft

Det gledes til fortsettelsen :D
User avatar
Palma
Posts: 4742
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: Trondgv - Alpetur 2017 - Del 1

Post by Palma »

Dette var god lunch-lektyre Trond. Direkte vakkert i ord og bilder. Du fikk jo en knallstart [emoji23]

Sent fra min SM-A320FL via Tapatalk
User avatar
Toven
Posts: 2723
Joined: 20 Aug 2008 17:50
MC: 2021 MT-09 SP
Location: Stathelle

Re: Trondgv - Alpetur 2017 - Del 1

Post by Toven »

Herlig =D>
freddy123
Posts: 1775
Joined: 05 Oct 2015 20:11
MC: sportster 883 iron...
yaaaamahahaha FZ8`n heftig racing

Re: Trondgv - Alpetur 2017 - Del 1

Post by freddy123 »

Jysla flott referat trond[emoji122] får nesten lyst på bike igjen her nå [emoji31]


Sent from my iPad using Tapatalk
User avatar
Toven
Posts: 2723
Joined: 20 Aug 2008 17:50
MC: 2021 MT-09 SP
Location: Stathelle

Re: Trondgv - Alpetur 2017 - Del 1

Post by Toven »

freddy123 wrote:Jysla flott referat trond[emoji122] får nesten lyst på bike igjen her nå [emoji31]


Sent from my iPad using Tapatalk

=D> =D> =D> =D>
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Trondgv - Alpetur 2017 - Del 1

Post by Trondgv »

Palma wrote:Dette var god lunch-lektyre Trond. Direkte vakkert i ord og bilder. Du fikk jo en knallstart [emoji23]

Sent fra min SM-A320FL via Tapatalk
Toven wrote:Herlig =D>
biker7 wrote:God start på "Eventyr-fortellingen" din :thumleft

Det gledes til fortsettelsen :D
Takk for det :)
freddy123 wrote:Jysla flott referat trond[emoji122] får nesten lyst på bike igjen her nå [emoji31]


Sent from my iPad using Tapatalk
Gi gass, du kommer ikke til å angre. 8)
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Trondgv - Alpetur 2017 - Del 2

Post by Trondgv »

Alpene 2017 - Del 2

https://locatoweb.com/map/single/0641108571

Denne morgenen våkner jeg tidlig, veeldig tidlig. Kikker på klokka og den viser ikke mer en rundt 5 om morgenen. Prøver å sove litt til, men det er ikke så lett, det er varmt, lyst og jeg er veldig svett der jeg ligger i senga. Frokosten åpner ikke før før 07:00 så jeg tenker det er veldig lite vits i å stå opp med en gang. Jeg ender opp med å se på reviews av adventuer sykler og klokka blir nærmer seg stygt frokosttid og jeg kommer meg opp, tar en kjapp dusj og går ned til frokost iført en lekker joggebukse, skitne joggesko og den fineste t-skjorta jeg hadde med meg, altså den med bilde av en F650GS Dakar på. I det jeg kommer inn i frokostsalen skjønner jeg kjapt at her hører faen ikke jeg hjemme. Her sitter de ikledd dyre skjorter, dresser og med klokker de kunne kjøpt seg en flett ny R1200GSA for. Jaja tenker jeg, hver sin smak..Frokost skal jeg i alle fall ha. Sulten som jeg er tar jeg den største tallerken og lesser på. Et lite lass med forskjellig pålegg, majones og 3 rundstukker, så vidt det er plass på tallerken. Får litt høyt blodtrykk når jeg finner ut at de ikke har melk til frokosten, det er jo tross alt det viktigte under frokosten, så da blir det jo eplejuice. Frokosten går ned på høykant og jeg skal til å gå, men i det jeg reiser meg opp får jeg øye på et kakebord, til FROKOST? Blir litt sjokoladekake før jeg endelig får kommet meg ut herfra, sikkert noen kilo tyngre. Kan jo ikke bruke hele dagen på å spise, skal jo faktisk ha det gøy og.

Fyrer opp Locatoen for å vise alle andre hvor gøy jeg har det, for min egel del er ikke så viktig. Når sykkelen er ferdig pakket er det bare til å gi gass å komme seg ut av dette sosseparadiset. Temperaturen er perfekt og humøret er på topp så dette må jo bli en god dag. Til å begynne må jeg slite med litt motorvei og slikt for å komme til der jeg skal. Langs vegen må jeg fylle bensin og svinger innom den som ligger nærmest første reisemål for dagen. Jeg får nesten ikke parkert før det kommer en liten italiener i 120 km/t og begynner å peike på pumpa og snakker italiensk til meg. Får åpna tanklokket og da begynner han faen meg å fylle på bensin for meg. Jeg bare står der og ser på med store øyner og lurer på hva i alle dager det er som skjer. Jeg hadde tydeligvis parkert på en av pumpene de tok betalt for å fylle på for deg. Var ikke mange kronene det kostet så da får det gå for denne gang. Når vi går inn for å betale kommer det 2 svarte Aprilia Caponord, begge med effektanlegg og blålys. :shock: Tøft at politiet kommer på såpass heftige sykler, slik er det ikke i Norge. 8) Slår av en liten prat med dem før jeg kjører videre. Jeg setter kursen mot Passo Giau og det tar ikke lange tiden før de suser forbi meg igjen, skal jo få lov til å ha det gøy de og. Jeg stopper ved to små innsjøer før jeg begynner på oppstigningen for å ta noen bilder. Her var det turgåere absolutt overalt og det skjønner jeg, naturen var rett og slett nydelig i området!

Image

Image


Finner for ut at det er alt for varmt å stå i ro så jeg kjører videre, dette var siste stopp før Passo Giau. Det er heldigvis noen minutter med kjøring til svingene starter, for her er det lurt med varme dekk! Fy faen for noen svinger oppover her, her fikk den stakkars Dakaren kjørt seg. Bak meg ligger det en ZX10R, han kjører til slutt forbi meg på den ene sletta. Jeg la jo merke til at fothvilerene var nedi at par plasser, men det var tydeligvis ikke godt nok for han. Nedi buksa kjenner jeg at jeg begynner å bli våt, om jeg har pissa på meg selv eller om det er svette, eller noe aner jeg ikke. Det kan være hva som helst. Det er varmt å kjøre veldig aktivt så det blir en stopp på toppen. Jeg parkerer ved siden av han karen på Kawasakien og skal gå inn for å få meg noe å drikke da han hykker tak i meg og jeg forventer en aldri så liten skjennepreken. Karen er tysk og det er bare et stort glis hos han. "Holy shit you drive like a maniac on that small motorcycle, very cool!!". Det var da ikke sååå brutalt tenker jeg og går inn for å kjøpe meg noe cola, her må jeg kjøles ned. Kommer ut og tar en kikk på dekkene. Joda..De har fått blitt gode og varme i kantene. Tar meg en halvtimes pause her, tar bilder og kikker på litt sykler som kommer og går. Utsikten er nydelig og jeg kunne egentlig bare kjørt hjem nå, jeg hadde nok vært stornøyd med kun det lille jeg har fått med meg!

Image

Image


Jeg får litt dårlig samvittighet når jeg lar karen på den blå sykkelen her kjøre videre, han vet jo tross alt ikke hva som venter på han, disse syklene er jo allergiske mot alpene. Hvem vet, plutselig står han nedi de fine svingene med gåen kardang. :shock:

Image

Image

Image


Nedover passet legger jeg meg bak storebror til Dakaren, nå skal jeg nyte naturen litt og ikke bare gi gass. Han har med seg passasjer så da går det i en grei fart nedover. Vi skiller lag ved et kryss og jeg stopper ved en bensinstasjon for å sjekke lufttrykket, her var alt som det skulle så da var det bare å gi gass. Jeg kommer innpå en smal, svingete vei hvor jeg tar det litt rolig, kjører jeg av veien her har jeg nok tid å ringe hjem og si at jeg blir frakta hjem i kiste, så langt var det ned. 8) Måtte selvsagt stoppe ved et utsiktspunkt, her var det potensiale for å sende en video snap hjem til a mor. 8)

Image

Image

Image


Videre går turen til Val Gardena, en plass som jeg har store forventninger til etter anbefalinger fra både kollegaer og andre motorsyklister. En veldig fin plass med og et morsomt pass før en var framme. Jeg skjønner godt at folk liker seg her! Jeg er jo ikke så veeeldig flink å ta masse bilder, så det ble ikke så mye bilder herfra, men fint var det uansett. Dere får heller oppleve det selv. :lol:

Image

Image


Grei temperatur i sola, men glad for at jeg hadde Rukka dressen med meg. :roll:
Image

Før jeg kjører videre blir det en liten matstopp hvor jeg får i meg en liten burger. En mann i min stilling må ha litt skikkelig næring når han er på tur. Etter et bedre måltid går turen mot Jaufenpass, blir en veldig lang stopp på toppen her, må jo oppdatere de hjemme om at jeg er i live, ta noen bilder og så ender jeg opp å snakke med noen svensker i nærmere 2 timer før jeg kommer meg avgårde. Tror det var mange lokale helter som satt i resturanten på toppen her, det var i alle fall flere ganger det kom folk både på bakhjul og framhjulet forbi, selvsagt med stor jubel fra de som så på. På vei nedover igjen var det nok samme gjengen som kjørte forbi meg, dårlig tid hadde de i alle fall. :roll:

Image

Image

Image

Image

Image

Det begynte å bli litt sent, så jeg måtte få bestilt meg hotell. Dagen før hadde jeg fått anbefalt Posthotel Pfunds av en som har kommet med masse gode tips til turen, så da ble det overnatting her. Jeg hørte rykter om buddeier og øl, så da var egentlig valget veldig lett, det skal ikke mer til for å lure meg. :lol: Men før jeg kasta meg i øla måtte jeg først kjøre Passo Rombo / Timmelsjoch. Nok et alpepass som kan anbefales fra meg, nydelig utsikt og passelig med svinger. Her må du betale noen kroner for å komme igjennom, men det er det vel verdt! Ved bomstasjonen er det også et museum jeg kunne tenkt meg å tatt turen innom, men her var det desverre stengt. Til neste tur har jeg lyst å sette av litt tid for å ta en liten runde her inne, det så veldig lovende ut fra vinduene i alle fall.

Image

Image

Image

Image

Jeg så på klokken at det begynte å bli sent så jeg satte opp farten litt og kom meg til Pfunds. Inne på hotellet snakket de ikke mye engelsk så det tok litt ekstra tid, men det får heller gå, utsikten var som jeg ble lovet. Rett før jeg vurderte og begynne å snakke norsk så de i alle fall ikke forsto noe som helst. :lol: Med i prisen var det visstnok middag på hotellet, men her var jeg 10 minutter for sein så jeg fikk et lite avslag og fikk anbefalt et sted i nærheten de kanskje trodde var åpent. Først var det opp på rommet for å få meg en dusj og slikt. Asså, dæven for et rom. 1 stooor dobbeltseng, stue med 2(!!) TVer, stor terrasje, bad på størrelse med stuå våres her hjemme. Jaja, dette var nok noe mer luksusgreier på vintertid kan jeg tenke meg. Jeg hadde glemt å handle meg øl så det ble desverre ingen drite- og dusjøl (Toven og Freddy 8) ), men heller et halvt glass med Jegermaister som jeg hadde kjøpt på danskebåten. Fikk til slutt somla meg ut og fant et sted med mat. Jeg var jo selvsagt for sen her og, men fikk krangla meg til en øl og 1 schnitzel. Grei nok mat, men har aldri hatt sansen for schnitzel så det var ikke noe høydare for min del. Maten ble fort slukt og jeg kom meg tilbake til baren på hotellet, av diverse grunner. Kom i prat med et par engelskmenn på KTMer her nede og vi ble vel sittende til de stengte. Det gikk noen øl denne kvelden og vi bestilte taktisk slik at budeia fikk maange turer til bordet til slutt. :lol:
User avatar
Toven
Posts: 2723
Joined: 20 Aug 2008 17:50
MC: 2021 MT-09 SP
Location: Stathelle

Re: Trondgv - Alpetur 2017 - Del 2

Post by Toven »

Erre S8'n du har knipsa bildene med?

Kanon skrevet Trond, lo godt om han tyskeren :lol: Du kjører jo hissig villbass på den lille dakar'n :D


Dårlig rutinert når det ikke blir drite- og dusjøl [-X
JK95
Posts: 3560
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: Trondgv - Alpetur 2017 - Del 2

Post by JK95 »

Konge skrevet, kjør på med mere! =D> =D> =D>

Dusjøl støtter jeg fullt og helt, men driteøl, er det sånn der Hansa White IPA? :-k :-k

Tror for øvrig vi må holde oss unna noen Triumph-eiere i nær framtid, ryktes lynsjestemning grunnet noen Høgger'n-kommentarer om kardanger og slikt :-# :lol:
Post Reply