Trondgv - Honda og nytt kjøretøy

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Trondgv - KTM 690 Duke R

Post by Trondgv »

Vært lite aktiv her i det siste, men har vært innom å lest.. 8)
Er på jakt etter dongeribukse med kevlarforsterkelse som jeg kan bruke som kjørebukse på korte, varme sommerdager, kanskje en genser eller tilsvarende også. Er snart jul så må jo ha noe å ønske meg 8)

Foruten om det så er sykkelen parkert i kjelleren, sprayet inn og pakket inn med 2 strekklakener. Fyrer ofte i ovnen her nede for å holde fuktighet borte. Har også demontert de 2 bakre blinklysene og levert dem til forhandler da disse var løsna i "skøyten".
freddy123
Posts: 1775
Joined: 05 Oct 2015 20:11
MC: sportster 883 iron...
yaaaamahahaha FZ8`n heftig racing

Re: Trondgv - KTM 690 Duke R

Post by freddy123 »

du får si ifra om du skulle komme over noen gode tilbud på kevlar bukser hadde vært topp og hatt en selv om jeg nok i 99% av tilfellene blir å kjøre full dress :D
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Trondgv - KTM 690 Duke R

Post by Trondgv »

Det skal jeg gjøre, blir nok det samme med meg, men ganske hendig for småturer til/fra butikken, til kompiser o.l :thumleft
Flanker
Posts: 1250
Joined: 07 Oct 2015 22:44
MC: Triumph Tiger Explorer (2012)
Location: Svelvik

Re: Trondgv - KTM 690 Duke R

Post by Flanker »

Kevlar? Jeg har en av disse og er godt fornøyd... http://m.ebay.com/itm/111252513292?_mwBanner=1

Også så billig da :thumleft
inunf
Posts: 4909
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Trondgv - KTM 690 Duke R

Post by inunf »

Styr unna dongeribuksene til Lindstrands. Klumpete, varm og med dårlig passform. Er et tykt lag med high-art, eller hva det beskyttelsesstoffet deres heter, på knærne. Det stopper med en søm ca. midt oppe på låret. Klør som bare rakkeren. Kunne være interessant å høre hva du ender opp med, kanskje jeg skulle ha bytta ut den buksa som klør så mye at den ikke blir brukt :)
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Trondgv - KTM 690 Duke R

Post by Trondgv »

Takker for gode inspill :thumleft

Konkluderte i dag med at det ble alt for dumt å la sykkelen stå ute i gangen gjemt bak et stort laken.. Tok derfor saken i egne hender, kastet ut et bord fra kjellerstuen og flyttet litt på TVen. Plasserte så sykkelen i kjellerstua slik at jeg kan beundre den når jeg føler for det \:D/
Må bare få ryddet i kabelrotet nå, få på plass en vedlikeholdslader så burde jeg være fornøyd.

Image
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: Trondgv - KTM 690 Duke R

Post by Desmo »

inunf wrote:Styr unna dongeribuksene til Lindstrands. Klumpete, varm og med dårlig passform. Er et tykt lag med high-art, eller hva det beskyttelsesstoffet deres heter, på knærne. Det stopper med en søm ca. midt oppe på låret. Klør som bare rakkeren. Kunne være interessant å høre hva du ender opp med, kanskje jeg skulle ha bytta ut den buksa som klør så mye at den ikke blir brukt :)
Bare for å komme med en motsatt erfaring. Jeg er veldig fornøyd med Lindstrands dongerien jeg har. Ikke for varm, anstendig passform og god beskyttelse. Jeg har vært i asfalten en gang med den og den er, bortsett fra et hull på baklommen, like god. Når det gjelder passformen så er det ikke som ei vanlig dongeribukse, men det regnet jeg ikke med heller, for det er jo med kne og hoftebeskyttere + annen beskyttelse. Men det kan jo være bedre bukser på markedet for alt jeg vet. Jeg ville bare komme med det jeg syns.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Trondgv - KTM 690 Duke R

Post by Trondgv »

Har fått en del misfargninger på "Triple Clampen" på sykkelen, så sendte inn en mail til forhandler for å få denne byttet på garanti. Har kun blitt vasket med såpe og milde produkter, så regner med at det kanskje har vært en ørliten feil på elokseringen. ): Heldigvis er det vinter nå, så dette er ikke noe jeg tar så veldig tungt så lenge det blir byttet. Er jo fort gjort å trille den ut av stua og få den i bilen.

Image

Men foruten om dette, til alle som vurderer en 690 Duke R, så MÅ jeg bare anbefale den. Syklene jeg har prøvd i samme klasse når bare ikke opp til denne. Nå har jeg ikke kjørt så mye annet i 600-kubikkklassen, men ER6N og FJ6N ligger i alle fall et stykke under. Men det gjør også prisen, kanskje dette har noe å si :-# Har ikke prøvd en annen endunker, men har en kollega som har en XT660 som jeg ville likt å prøvd for å sammenligne.

Har jo selvsagt begynt å tenke på sykkel til jeg får tunglappen og vurderte å være fornuftig til å begynne med, men har slått dette i fra meg. For øyeblikket så ligger nye Speed Triple R på topplista. Helt rå lyd, sykkelen skiller seg ut, nakensykkel og akkurat passe effekt. Og etter mye lovprisning av Triumph fra diverse folk på forumet her, så er det fristende.
User avatar
Snikkeren
Moderator
Posts: 2506
Joined: 31 May 2010 01:03
MC: KTM 690 Enduro R 2022
Contact:

Re: Trondgv - KTM 690 Duke R

Post by Snikkeren »

Det er nok stor forskjell på 690 Duke og en XT 660. 20 hester f.eks.

Jeg har kjørt XT660X, og den drar ikke skinnet av pølsen for å si det sånn. Men den er helt ok til å leke seg med.
ArcticTiger
Posts: 2516
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: Trondgv - KTM 690 Duke R

Post by ArcticTiger »

Har sett slike skjolder på eloksert alu etter bruk av basiske vaske/løsemidler.
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Trondgv - KTM 690 Duke R

Post by Trondgv »

Snikkeren wrote:Det er nok stor forskjell på 690 Duke og en XT 660. 20 hester f.eks.

Jeg har kjørt XT660X, og den drar ikke skinnet av pølsen for å si det sånn. Men den er helt ok til å leke seg med.
Joda, regner med det er stor forskjell, men dette er den endunkeren jeg har mulighet for å prøve. Tenkte mer på hvordan andre endunkere var i forhold til Duken, den skal jo være den kraftigste ensylindra sykkelen laget for vei.
ArcticTiger wrote:Har sett slike skjolder på eloksert alu etter bruk av basiske vaske/løsemidler.
Har ikke brukt noen slikte stoffer på sykkelen utenom felgene. Kun brukt "bilshampo" på resten av sykkelen.
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Trondgv - KTM 690 Duke R

Post by Trondgv »

Kjøpte meg en TomTom Rider V5 for 1500,- på black friday, noen som har erfaringer med denne?
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Trondgv - KTM 690 Duke R

Post by Tommas »

Trondgv wrote:Kjøpte meg en TomTom Rider V5 for 1500,- på black friday, noen som har erfaringer med denne?
Jepp, hadde en slik på BMW GS'en. Den gjorde kort og godt jobben den var satt til, uten særlige hickups eller tull. Likte aldri å sette opp hele ruta, brukte den mer som "punkt til punkt", eller for neste stopp eller overnatting. I storby så må man nok kjøre litt rolig for at den skal henge med, men i det store og hele kan det ikke bli feil til den prisen der :thumleft
Bjerknez

Re: Trondgv - KTM 690 Duke R

Post by Bjerknez »

Vet ikke hvor du holder til Trondgv, men hvis våre veier møtes til sommeren så håper jeg du minner meg på at jeg må prøvekjøre sykkelen din. Jeg har lenge hatt lyst til å prøvekjøre en Duke 690R da jeg synes dem virker litt spennende og "upolerte".

Kunne tenkt meg en slik å kjøre til "butikken" med samt pendle til jobb etc. 8)
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: RE: Re: Trondgv - KTM 690 Duke R

Post by Trondgv »

Tommas wrote:
Trondgv wrote:Kjøpte meg en TomTom Rider V5 for 1500,- på black friday, noen som har erfaringer med denne?
Jepp, hadde en slik på BMW GS'en. Den gjorde kort og godt jobben den var satt til, uten særlige hickups eller tull. Likte aldri å sette opp hele ruta, brukte den mer som "punkt til punkt", eller for neste stopp eller overnatting. I storby så må man nok kjøre litt rolig for at den skal henge med, men i det store og hele kan det ikke bli feil til den prisen der :thumleft
Flotte greier, trenger ike noe mer enn det :)

Sent from my D6503 using Tapatalk
Post Reply