Trondgv - Honda og nytt kjøretøy

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
Snikkeren
Moderator
Posts: 2506
Joined: 31 May 2010 01:03
MC: KTM 690 Enduro R 2022
Contact:

Re: Trondgv - Ny sykkel på gang

Post by Snikkeren »

Jeg skal visst til Nordfjordeid i dag med familien. Er Eidamessa der no, og det er visst utstilt noen bilder av fruen og guttungen der, så da må vi inn og se.

Grattis med ny sykkel. Håper den lever opp til forventningene. [emoji106]
User avatar
Spiritofwinter
Posts: 1637
Joined: 11 Oct 2015 23:19
MC: 2022 Husqvarna Norden 901
1979 Honda CX500C, Vinterprosjekt
Location: Ørsta

Trondgv - Ny sykkel på gang

Post by Spiritofwinter »

Gratulerer med ny sykkel da, kommer til å bli moro med gruskjøring på deg[emoji2]
freddy123
Posts: 1775
Joined: 05 Oct 2015 20:11
MC: sportster 883 iron...
yaaaamahahaha FZ8`n heftig racing

Re: Trondgv - Ny sykkel på gang

Post by freddy123 »

Jeg blir kåt bare av mønsteret på bakdekket ditt [emoji1307]

Fin sykkel, gleder meg til film hvor du kjører innover skauen med bakhjulslædd [emoji1303]


Sent from my iPad using Tapatalk
User avatar
Tommas
Posts: 5892
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Trondgv - Ny sykkel på gang

Post by Tommas »

Gratulerer, det blir sikkert knakende artig å gruse rundt på 8)
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Trondgv - Ny sykkel på gang

Post by Trondgv »

Tommas wrote:Gratulerer, det blir sikkert knakende artig å gruse rundt på 8)
Det er jeg ganske sikker på at det blir!
freddy123 wrote:Jeg blir kåt bare av mønsteret på bakdekket ditt [emoji1307]

Fin sykkel, gleder meg til film hvor du kjører innover skauen med bakhjulslædd [emoji1303]


Sent from my iPad using Tapatalk
De skitne tankene får du ha for deg selv, du får i alle fall ikke ta meg i hånda første gang jeg treffer på deg. :lol: :lol:
Film skal jeg få til, har noen gopro fester jeg kan slenge på sykkelen, chest mount har jeg også. :thumleft
Spiritofwinter wrote:Gratulerer med ny sykkel da, kommer til å bli moro med gruskjøring på deg[emoji2]
Satser på det, får legge meg i hardtrening til alle grustreffene til neste år! :D
LordShaft wrote:Se her ja :thumleft Gratulere med ny sykkel \:D/ =D>
Takker for det!
Bikeridr wrote:
Trondgv wrote:Okeida [emoji15]

Mer bilder når jeg kommer hjem :)
http://uploads.tapatalk-cdn.com/2016091 ... 433d9f.jpg
Æsj, var jo ikke fin i det hele tatt ;-) Faen så lyst jeg har på en nr2 grussykkel jeg også :thumleft

Gratulerer med flott ny sykkel, gleder meg til skogsturreportasjer 8)
Nei, den ser jo helt forferdelig ut :evil: Skogsturreportasjer skal bli så fort jeg kommer i gang. :thumleft
Palma wrote:Så kult. Enda en liten Dakar.. må søke plass i dakarlitenbarnehagen sammen med kant1 da [emoji23]
Er en lang søknadsprosess der har jeg hørt, men jeg får da prøve meg. 8)
Kant1 wrote:Neste sommer Trond... Dakar Rally Light inni Ryfylkeheiene \:D/
Det må vi få til ja!! :D
Norse wrote:Kult! Gratulerer med ny sykkel. Får spekulere litt i ekstra dingser for å modifisere "Pjokken"...[emoji15]
Takk for det, er godt i gang med å finne ekstra dingser allerede. :roll:
Snikkeren wrote:Jeg skal visst til Nordfjordeid i dag med familien. Er Eidamessa der no, og det er visst utstilt noen bilder av fruen og guttungen der, så da må vi inn og se.

Grattis med ny sykkel. Håper den lever opp til forventningene. [emoji106]
Jeg glemte dere helt ut uansett, jeg skulle bare komme meg hjem. :roll: Vi får ta det en annen gang, plutselig er jeg tilbake i Møre! Satser på denne leverer ja!!



Da var jeg kommet hjem fra Møre, 10 timer hver vei og minimalt med søvn. Kjørte i gårkveld klokka 19:30, sov en time i Byrkjelo før jeg var på døra til eieren i 9 tiden. Var hjemme for ca 1 time siden. Halvannet døgn våken og maks 2 timer søvn, så nå eg jeg helt utmattet til de grader. I tunellen før Flåm gikk eksosen på bilen til helvete så her improviserte jeg ved å rygge på en fortauskant for å få den til å falle av, men fy FAEN for et bråk. Til info, 2003 modell Citroen Jumpy er ikke lydisolert på noen som helst måte. Lagte meg et par ørepropper av noen servietter jeg hadde i bilen, funka som bare juling, verre med høyttaleren som ble sprengt ettersom jeg måtte ha volum på max for å høre noe. :lol: Mer bilder kommer i morgen, var mørkt når jeg kom hjem men jeg har da i alle fall fått den ut av bilen, hvor den selvsagt var et halvt fluefittehår for lang så dørene måtte være åpne mens jeg kjørte hjem. Må også montere vindskjerm og noe småtterier vi demonterte slik at slapp å dunke det borti take når vi trilla den inni. Også trenger den en VASK, her hadde Bjerknez og Toven snudd i det de kom av fergen, er sikker på at de to kunne lukta fluene som hang igjen på sykkelen. :lol:

Sykkelen sto i Liabygda så jeg fikk meg hele 6 fergeturer på å hente sykkelen. Så ignorant for lover som jeg er tok jeg en prøvetur med eiers tillatelse. (Denne har 50hk, 48hk for A2, skal strupes ned)Er allerede storfornøyd med sykkelen. Første jeg beit meg merke i var et perfekt sete og en helt annen demping. Sittestillingen er mye bedre og er 110% sikker på at denne sykkelen passer meg bedre enn Duken allerede. Jeg er kanskje litt for stor for den lille 690en?? :-k Sykkelen generelt var større og jeg følte meg mye mer komfortabel på denne til tross for effektforskjellen. Denne var veldig bra utstyrt med scottoiler, Touratech crash bars, touratech hand guards, wunderlich vindskjerm, bakbrems med foldefunksjon, 2 skikkelig gode ekstra led-lys, holkevarmere, toppboks, Touratech tankveske, EN sideveske (Den andre lå visstnok i Arendal i nærheten av en rundkjøring etter en velt, helt ødelagt), scorpion effekt anlegg, ny hovedlykt, flett nytt bakdekk av typen K60. Ventilsjekk var nylig utført hos BMW forhandler i Ålesund og servicehefte fikk jeg med. Batteri var nytt. Følgte med en del ekstra, bla olje til scottoileren og det aller meste av originale deler. Mer reservedeler som eieren hadde på jobben får jeg i posten i løpet av de 2 neste ukene! Fy faen så klar jeg er for gruskjøring nå!!!

Har litt planer med tanke på utstyr som jeg vil ha, men ikke trenger. Chain guard i aluminium, beskyttelse for framdrev i alu. Skal også lage meg til en liten "tool tube" som jeg fester der original eksosen går ut, scorpion anlegg er montert nå så er kun 1 potte i forhold til 2 originale. Må få plass til dekkspaker, noe verktøy, fiskestang og pinnene til teltet inni der. Vis jeg ikke får tak i den ene sideveska som er original vurderer jeg soft bags mtp vekt så sant ikke noen tøffe, billige alu kasser dukker opp. Får det travelt i vinter innser jeg nå. \:D/


Men nå skal jeg sove, god natt jenter. :thumleft
Tob
Posts: 349
Joined: 06 Oct 2015 11:10
MC: Busa, SMCR & GSXS
Location: Haugalandet
Contact:

Re: Trondgv - Ny sykkel på gang

Post by Tob »

Får litt sånn 'because roadkill' følelse av beskrivelsen av turen. Gratulerer a! :thumleft
User avatar
Tommas
Posts: 5892
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Trondgv - Ny sykkel på gang

Post by Tommas »

Tob wrote:Får litt sånn 'because roadkill' følelse av beskrivelsen av turen. Gratulerer a! :thumleft
Utrolig passende :thumleft
Bergen

Re: Trondgv - Ny sykkel på gang

Post by Bergen »

Gratulerer med grus ræser :thumleft Så ut til å være i god stand også!
JK95
Posts: 3560
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: Trondgv - Ny sykkel på gang

Post by JK95 »

Gratulerer med nybaik, blir ny Ullevoldsæter du også nå? :-#
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Trondgv - Ny sykkel på gang

Post by tshansen »

Haha... Lo godt av den oppsummeringen der =D> Har selv hatt en lignende opplevelse når vi skulle fra ålesund til Drammen å hente en cb500 (mange år siden) Er man på tur, ja så er man på tur. Målet veier opp for veien dit hehe.

Sov godt, å kos deg med ny bike. Regner med du slenger opp litt mere bilder når du får kommet deg ut av trallalaland og ser dagslyset igjen :lol:
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Tekumseh
Posts: 2072
Joined: 03 Aug 2006 01:50
MC: 1980 Yamaha SR500
1958 Tempo Lett Swing
Location: Steinkjer

Re: Trondgv - Ny sykkel på gang

Post by Tekumseh »

Gratulerer med ny flott sykkel! :-)
Kjenner igjen feelingen, har selv vært med på å hente både motorsykkel og flyttelass og ikke sovet på halvannet døgn.. Bare man ikke sovner etter veien så. Og typisk på sånne turer at det skjer noe med bilen også, du hadde vel ikke behov for turteller kan jeg tro :-)
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Trondgv - Ny sykkel på gang

Post by Trondgv »

Tekumseh wrote:Gratulerer med ny flott sykkel! :-)
Kjenner igjen feelingen, har selv vært med på å hente både motorsykkel og flyttelass og ikke sovet på halvannet døgn.. Bare man ikke sovner etter veien så. Og typisk på sånne turer at det skjer noe med bilen også, du hadde vel ikke behov for turteller kan jeg tro :-)
Takk for det, ble litt søvnig rett før Utne ferga, men den kjørte heldigvis fra kaien i det jeg ankom så fikk litt søvn der. :lol: Turteller var ikke nødvendig nei. 8)
Tob wrote:Får litt sånn 'because roadkill' følelse av beskrivelsen av turen. Gratulerer a! :thumleft
Takk for det, vi får ta oss en grustur når jeg har fått den nedregistert og slikt. :thumleft
Bergen wrote:Gratulerer med grus ræser :thumleft Så ut til å være i god stand også!
Jepp, noen småriper som jeg regna med var det jo selvsagt, men ingen lekkasjer eller noe som var synlige i alle fall, og sykkel var ikke blitt vaska den siste mnd. :lol:
JK95 wrote:Gratulerer med nybaik, blir ny Ullevoldsæter du også nå? :-#
Regner med det ja, må få deg en traktor du og! :lol:
LordShaft wrote:Haha... Lo godt av den oppsummeringen der =D> Har selv hatt en lignende opplevelse når vi skulle fra ålesund til Drammen å hente en cb500 (mange år siden) Er man på tur, ja så er man på tur. Målet veier opp for veien dit hehe.

Sov godt, å kos deg med ny bike. Regner med du slenger opp litt mere bilder når du får kommet deg ut av trallalaland og ser dagslyset igjen :lol:
Hadde vært mindre latter hadde du sittet inni bilen. :redface Måler veier definitivt opp ja, for så på det etter jobb i morgen, tror ikke naboene liker frieksos kl 6 hver morgen. :lol:


Og her kommer noen mer bilder etter en god vask. Tok meg også en liten kjøretur i dag for å fylle bensin rett nedi vegen, heldigvis er det litt skau og grusveier rett i nærheten jeg fikk testa den på. Veldig morsomt med litt sladding og slikt på grusveier må jeg si, må bare bli mere vant med bremsing og giring stående så kommer det seg nok!! Mer bilder og film kommer når jeg har fått strupa ned og kan kjøre lenger enn rett borti vegen. :thumleft

Image

Image

Image

Image

Image
JK95
Posts: 3560
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: Trondgv - Ny sykkel på gang

Post by JK95 »

Blir nok lenge til jeg skal ha traktor, iallefall som primærsykkel ;-)
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Trondgv - Ny sykkel på gang

Post by Trondgv »

Det sa jeg også i et svakt øyeblikk JK95 :lol:

Har fått demontert scorpion eksospotta i dag og fått på den originale eksosen, merket lite forskjell på lyd så vurderer å bare beholde de 2 originalpottene på. Så da nærmer den seg visning etter at verksted har fått A2 settet. Lurer litt på lykta jeg har om den er godkjent eller ei? På lykta som er montert er den merket "SAE MP 99 DOT". Er denne godkjent til bruk her eller vil det skape problemer på en visning? Har originalen også vis denne merkingen ikke er god nok.
User avatar
ole m.
Posts: 1224
Joined: 09 Nov 2006 18:07
MC: KTM 1290 Super Adventure R - 2021
KTM 400 EXC - 2011
KTM 450 SX-F - 2010
KTM 690 Rally - 2008
KTM 950 Adventure S - 2004
Moto Guzzi Quota 1000 - 1992
Yamaha YZ 490 (T) - 1987
Yamaha SRX-6 - 1986
Yamaha IT 490 (K) - 1983
Kawasaki KX 250 - 1983
Moto Guzzi V 1000 SP - 1983
Honda XR 500 R - 1982
Suzuki RM 250 X - 1982
Yamaha XT 500 - 1978
Moto Guzzi 850-T - 1974
Location: Oslo

Re: Trondgv - Traktorsyka..

Post by ole m. »

Lys må være e-merket, så sett tilbake til originalt for godkjenning.
Post Reply