Så har man fått ny gummilisser på StorTigern.
Valget falt (etter harde forhandlinger med meg selv) på Karoo 3.
Om ikke jeg kjører så innmari mye grusveier i hverdagen, så har jeg lyst å ha mer glede av disse, når jeg begir meg utpå.
Defor hadde jeg et par sett liggende, både TKC 80 og Karoo 3.
Fikk litt opplæring på dekkmaskina til en kamerat som hjelper meg iblandt, må si jeg vurderer STERKT å kjøpe en slik.
Så hvordan oppleves overgangen fra mine elskede Tourance Next, til Karoo 3 (Begge fra Metzler)
Vel, overgangen er voldsomt annerledes.
Her må det nok endel kilometer til for å "tunes" inn.
Det første jeg legger merke til er støy fra framhjulet. Den er MERKBAR for å si det forsiktig.
Neste er at det må myye mer input til, i skarpe hårnåler og rundkjøringer.
De første kilometrene satt jeg og lurte på om jeg hadde gjort noe galt under monteringen.
Inngang til sving er også en ny opplevelse, det kjennes litt som om sykkelen faller inn i sving, men etter ca 200 km testing har det enten blitt litt bedre eller så blir jeg vant til det.
Grepet på tørr asfalt er absolutt godkjent, på slutten av dagen pushet jeg litt mer i kjente svinger, og det kjentes helt greit ut.
På grusveiene derimot blei livet en fest.
Selvfølgelig mye bedre grep, og bakhjulet blei lett med på en liten sladd eller tre, det kjentes veldig kontrollerbart ut.
Konklusjon etter 20 mil...
det er som å få ny dame... man må tunes inn og ting må gå seg til. Det er mye lyd, men man vil venne seg til det og lukke ørene.
Men om man gjør det riktig, kan det bli et fint forhold
Første tur gikk innover fjorden, og opp på diverse fjellveier. Det var en knallfin tur, men blei stoppa av snø oppforbi Jukla kraftverk.
Sent fra min SM-G950F via Tapatalk