Ja, jeg må vel bare innse at sesongen er så godt som over. Syklene er ikke parkert "for godt" men de blir nok det om ikke så lenge.
Foreløpig er jeg på havet og har vært det i nesten tre uker. Det er iallefall en drøy uke igjen, muligens tre, om det går slik jeg håper
Det blei jo en litt amputert sesong, men storTigern fikk vel ca 11500 km i år.
Så blei det vel i underkant 1000 km på GSAen til KnutK, på den fantastiske grustreff helga.
Og Goldwingen har jeg vel også kjørt sikkert 1000 km, pluss sikkert 500 km med gamle XTer, og demokjøring.
Så ca 13500 - 14000 km tilsammen, ikke så ille det, med StorTigern ute av drift i ca 2 måneder.
Men den turen jeg skulle ha på østlandet med knastehjul, den forsvant i dragsuget av motorhavariet.
Men etter å ha fått den tilbake, kan jeg leve med det.... den er som en ny sykkel, mye sprekere enn den var noengang før.
Status for Dakar Liten er at den er rullende på egne hjul, men heller ikke mer. Men jeg har det meste av deler, så iløpet av høsten og vintern skal vi komme nærmere målet. Hadde vært gildt å fått den klar og solgt den, og fått inn litt gryn så jeg kan kjøpe neste prosjekt.
Ørkenreven (XT 600 Tenere 1987) er godt gående. Men når alt annet er blitt ganske bra, så var selvsagt kjede og drev såpass dårlig at det blei litt rykkete. Drev/kjede sett er kommet i hus. Den orginale bensintanken skal leveres til oppretting og lakkering, slik at den er fin og klar til våren.
Gamlegutten skal straks få ny bakdemper og nytt drev og kjede, den også.
Planer/ønsker for neste sesong er forlengst definert, og det innbærer to-tre lengre turer (i tillegg til Den Store Helsereisen 2017 i Portugal), deriblandt alpetur, grustur i øst og et vestlandsderby på vårparten.
Så kommer det sikkert en sykkel til på tunet, har fått en ide, og har lyst på noe helt annet å ha på stallen
får bare se hvor mye det blir med jobbing framover.