Så var deg dags.. eller natts. En ny tur med Haukeliekspressen i østerled denne gang med endepunkt i Sarpsborg. Dvs måtte ha litt hjelp av NSB og taxi på slutten.
Turen over fjellet var som vanlig en rolig affære, avgang 2315 fra Dimmelsvik, og 8 timer seinere stod jeg på rutebilstasjonen i Tigerstaden.
Halv ti stod jeg på Borgenhaugen og fikk endelig tatt StorTigern med det nye hjertet i øyensyn.
Fikk hentet ut sideboksene, og klappet dem på med en gang, og måtte nesten tørke en tåre fra øyekroken.
Deretter var det å kjøpe seg ettpar cross-støvler til Portugal turen, pakke om litt bagasje, sende hjem den DIGRE North Face bagen jeg hadde hatt kjøre-utstyret oppi... og vipps var man klar til å jobbe.
Altså.. kjøre inn mottorn igjen.
Avgårde ca 1000 mtr, fylle opp tanken og SÅ begynte turen på ånkli.
Først via det som av noen kalles "svingete østfååålsveier" og jadda.
De svinger jo litt da.. pittelitt.
Jeg kjørte på Palmas Nåde, dvs han hadde laget en rute som i første omgang tok meg til den kabelferga over Stora Le.
Like før fergeleiet kom hungersnøden over meg, og DER var jammen meg en nærbutikk også.
De hadde ferdig påsmurt Polarbrød. Akkurat det en mann trenger.
To av de Polarbrøda, en Risifrutti og en boks destillerte Seigemenn seinere, og vipps så er jeg på fergekaien.
Det var ikke rare turen og ikke var noe sjøgang å snakke om heller
Først på dagen var det våt vegbane og veeeldig grått, deretter kom det seg litt lengre nord.
For jeg kjørte nordover.
Stort sett i skog og mer skog, men iblandt var veiene ganske kjekke å kjøre på.
Var innom i Charlottenberg, og når Palma såg jeg var der, sendte han innstruks om å innfinne meg på TjuraTekk til vaffler og kaffi.
Og det MÅ sies. Han Palma er flink å lage til grustreff og grusruter. Men han er MINST like flink å lage vafler
Kviteseidsmør og Seterrømme sørger for at både smaksløker og kolesterol får sitt
Spiser oss stappmette på vafler, og så var vel i praksis den dagen over.
Neste dag kjørte jeg videre på kryss og tvers, var innom hos Roger Blunck (EuroSpeed) i Glava, der jeg og Roald var på service med syklene i fjor vår
Nå var de nye lokalene ferdig, og makan til MCsjappe/verksted har jeg ikke sett.
Kunde-lounge'n
Rally striper på dass... kult
Hadde en hyggelig prat med Roger, og så drog jeg vestover i retning Sarp.
Først på en veldig kupert og svingete grusvei fra Glava i retning Årjang
Så veien videre gikk på kryss og tvers, dels på grus og dels på asfalt.
Passerte noen sluser nedi øøstfåål der et sted.
Klokken 1500 var jeg hos Graarud igjen, fikk tatt oljeskift, og forklart hvor happy jeg var med den nye mottorn.
Ja, for DETTE var virkelig opptur.
Motoren er helt fri for vibrasjoner. Jeg blei litt satt ut av det, for den gamle motoren gav noen vibrasjoner som gjorde at hånda dovna litt vekk.
Nå merka jeg ingenting. Men det jeg merka VELDIG godt var hvor mye kvikkere og "sintere" sykkelen var blitt. Det er nesten som jeg mistenker at Triumph har gjort en feil, og sendt meg en motor til den nye Speed Triple 1200.
Motorkarakteristikken minner meg om en striiiitfaiter iallefall
Etter å ha bedt om tilbud på et Scorpion helanlegg, tok jeg fatt på hjemturen.
Den gikk nesten nonstop, utenom bensinfylling og en matbit på Tommas sin lokale Shellstasjon.
Det blei mørkt straks etter Kongsberg, og med våte veier var det ikke bare gøy i stummende mørke oppover Telemark, forbi asfaltarbeid og med stor elgfare.
Godt jeg hadde satt på klart visir før jeg reiste.
Over Haukeli var det imidlertid tørre veier, ned i 7 grader, og kl 00.00 var Tigern og jeg tilbake på Heimdal, etter å ha kjørt slalom mellom hjort som er ute og trør i veien.
Lite bilder... for jeg kjørte nesten HELE tida
FAEN SÅ GØY Å KJØRE TIGER IGJEN!!
Fikk du med deg det??
Sent fra min SM-G955F via Tapatalk