Kom til Onkel - Mitt liv med GSA- Når Lensmannen ringer jula inn..

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3185
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: Kom til Onkel

Post by Kant1 »

Hallo alle sammen,
Og takk for gilde ord og god stemning.
Ny tittel også, men "Kongen av Hardanger" var da svært til kompliment.
Jeg kan jo bli høy på pæra... noe som ikke er så vanskelig da vi har et kjempestort
gammelt pæretre i hagen, som ironisk nok har dritsure pærer. :evil:

Er ikke så mye fart i Onkels blogg enda, jobber lange dager og er ganske trøtt på kveldene.
Meeeeeeen jeg får kjøre sykkel hver dag, pendler til Odda om morran, og ut igjen om kvelden.
Kjølig om morran, men man kan jo bare tippe på om jeg setter pris på Gerbing kjøreutstyret mitt, altså varmejakka og varmehanskene jeg plugger i sykkelen :thumleft
Det er like digg som når bilen blir varm på morran.

Men jeg MÅ få skifta dekkene mine, er ikke mye kjøre-egenskaper igjen, så kjøringen blir slik den skal være... aktpågivende og hensynsfull. =D> =D>
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Kom til Onkel

Post by tshansen »

Har du klart å slite ut dekka dine allerede? :-k Hva har jeg sagt om å stå nede i Odda å burne, du gjør det bare for å imponere moped gutta :twisted:

Det er noe kjølig klokken 07:00 om morran, kjenner det selv. var 2.5 grader her hin dagen. Det hjelper veldig på med setevarmer og varmeholker også. Men det er ikke nok når du skal kjøre veldig langt. hvertfall ikke bare med skinndress.
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Kom til Onkel

Post by Tommas »

"Profilbilde of the year!" =D>
User avatar
Elolz
Posts: 760
Joined: 21 Feb 2011 23:02
MC: Honda VTR SP1
Location: Bergen/Askøy

Re: Kom til Onkel

Post by Elolz »

Profilbildet er fantastisk, men enda bedre blir det om du går inn på profilen og leser om interessene. Merker at han har tatt etter Lorden på Europaturen. :-#
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3185
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: Kom til Onkel

Post by Kant1 »

Fortsatt rolig fra Onkel, for jeg har blitt satt i arbeid av Elolz.
Han var ikke fornøyd med bloggen min, og mente jeg skulle kjøre på med eget domene og blogg i wordpress.
Dette har jo ikke en eldre herre som meg noe peil på, så han har hjulpet meg veeeeldig.
Så nå har jeg eget domene, og jobber med å legge over tur-referatene der, bildene blir større og sikkert flere, og nye artikler er under oppseiling

So Ladies and Gangsters-
From Norway, the Land og Vikings, the home of Trolls:
I give you (trommehvirvel)

www.kant1.no

(obs, sia er under utvikling, og jeg må forske meg fram til mye)

Er styggredd for at Elolz har tatt seg vann over hodet her :lol: , men blir nok å plage flere med spørsmål og tjenester etterhvert. Faktisk skal jeg sms'e LilleLord med en gang \:D/
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
User avatar
Snikkeren
Moderator
Posts: 2506
Joined: 31 May 2010 01:03
MC: KTM 690 Enduro R 2022
Contact:

Re: Kom til Onkel

Post by Snikkeren »

Glimrende. Da må jeg endre linken på siden min sånn at den er riktig. :)
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3185
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: Kom til Onkel

Post by Kant1 »

Snikkeren wrote:Glimrende. Da må jeg endre linken på siden min sånn at den er riktig. :)
du kan vente litt, det er endel arbeid som gjennstår enda:)
Og det er ikke bare poppis, at jeg etter en 70timers arbeidsuke sitter med med nesa i Commodore 64'en hele tida :roll:
Så ting vil ta litt tid.. men det kommer
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
User avatar
Snikkeren
Moderator
Posts: 2506
Joined: 31 May 2010 01:03
MC: KTM 690 Enduro R 2022
Contact:

Re: Kom til Onkel

Post by Snikkeren »

I know the feeling. Bare gi en lyd når du er klar.
Og hvis du trenger noe tips/hjelp, så er det bare å spørre. :)
User avatar
Elolz
Posts: 760
Joined: 21 Feb 2011 23:02
MC: Honda VTR SP1
Location: Bergen/Askøy

Re: Kom til Onkel

Post by Elolz »

Se der har du fått lagt ut et skikkelig referat og greier! :thumleft Ser jo ut som du har fått dreisen på det da. Det er jo egentlig ikke stort mer du trenger å gjøre etter å ha valgt et theme og lekt deg litt med oppsettet av det. ;-)

Men jeg ville vurdert et annet oppsett på kolonnene eller et annet theme, for jeg får ihvertfall litt samme problemet nå som med blogg.no, at det er veeldig mye rom på sidene av bildene, og at bildene kunne vært enda større. (24" skjerm, 1080x1920). Dette gjør at blir sammentrykt og uproporsjonerte. Eksempel:
Image

Tror et theme som skalerer siden etter skjermstørrelse, og gjerne med egen mobilversjon, hadde vært en idé. :-k
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3185
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: Kom til Onkel

Post by Kant1 »

Dette har jeg ikke noe peiling på, Elolz, you fix som du vil (du har jo brukernavn og passord :thumleft
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
User avatar
Snikkeren
Moderator
Posts: 2506
Joined: 31 May 2010 01:03
MC: KTM 690 Enduro R 2022
Contact:

Re: Kom til Onkel

Post by Snikkeren »

Og når du først er i gang, Elolz, så legger du til Jetpack og Buddypress til han. Og gjerne noe Captcha så han slipper så mye bots. :)
User avatar
Elolz
Posts: 760
Joined: 21 Feb 2011 23:02
MC: Honda VTR SP1
Location: Bergen/Askøy

Re: Kom til Onkel

Post by Elolz »

Skal få tatt en kikk på det etterpå. ;-)
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3185
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: Kom til Onkel

Post by Kant1 »

Så var Stian kommet hjem fra jobben på havet, og forlangte umiddelbart oppmerksomhet.
Dermed var det bare å sale opp, og glede seg til en ren "morotur" og ikke bare pendling i morket.
Vi blei raskt enig om en Jondalsrunde, så dermed gikk turen innover fjorden, som er den veien jeg kjører hver dag. Likevel blir jeg aldri lei, det er noen nydelig svingkombinasjoner innover, så om det ikke er en direkte orgie i svinger, er det hele tiden noe å glede seg til.

Turen går selvsagt i et fint driv, på en ansvarlig og aktpågivende måte.
Vi bestemmer oss for å kjøre via Odda og Utne, så da blir det sånn. Folgefonntunnellen går kjapt unna, slik det gjerne gjør når man er innom tre-sifret på speedo'en. VI fueler like utenfor tunnnellåpningen i Odda og forsetter videre mot Utne.
Rv550 videre mot Jondal har fått et løft, med ny asfalt og litt nytt autovern hist og her.
Vi passerer en gård der de ikke bare selger epler, men også eplemost og andre videreforedlinger av samme frukt. Desverre er jeg uten kontanter, så det eneste vi får gjort er å ta et par bilder, og her er ett av dem:

Image

Og så forsetter vi forbi Alvsaker og Storhei, opp hårnålene (som er betydelig mer kjørbare nå etter utbedringen fra ifjor) til Åsleitet, og inn i Jondal Kommune. Vi tar turen ut til Mælen, der jeg var for en stund siden, på Hardanger Kulturgalleri. Dette er en nyydelig plass, og idag får vi møte eieren også, så vi kan ta en liten runde og se oss om.
Stian fant seg en leikekamerat også:
Image

En voksen okse har også bodd på tunet her, jeg hadde ikke nærmet meg denne karen i live, om han gikk løs på beite
Image

Image

Snuten til stuten til venstre, og nesetippen til avlsoksen til høyre, er begge like langt fra kamera... det var en rørslig kar han til venstre
Image

Etter å ha sjekket opp i muligheter for et evt arrangement utpå denne idyllen, pakket vi oss avgårde.
Image

og selv om ikke Lordshaften blir glad for dette, må jeg legge ut disse bildene

Image

Image

Tilslutt var grusveien slutt og vi swingte oss nedover mot Herand, og cruiset videre mot Jondal.
En velsmakende lunch blei inntatt på Gjestgjevarstaden, og som vanlig ville Stian ha noe raffinert for sin kresne gane-
blei "løvstek uten alt" og en lasagne på meg.
Tilbake mot Rosendal blei det til tider bedrevet regelrett tullkjøring (jeg må bare være ærlig, men som kjent, KTM sjåfører er jo MCverdenens Audisjåfører :roll: )
På benser'n i Dimmelsvik traff jeg kjentfolk, den ikke lengre fullt så unge, men fortsatt lovende Knutsen fra Tyssedal med sin frekke K1300, og kompisen hans med sin røde S1000R. De hadde hatt seg en luftetur til Husnes på denne vakre lørdagen :thumleft

Image

jeg fyllte tanken, og hjemme ventet varm mat og omtanke fra husets førstedame.. en fremragende dag =D>
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Kom til Onkel

Post by tshansen »

Du vet akkurat hvordan du skal sparke folk i knestående onkel.... Takk for omtanke [emoji38]

Fantastisk lesing nok en gang. Den bikkja var faen meg lik Stian [emoji38]

Kjekt å se at ungene koser seg. Men jeg skulle ønske jeg var der med dere.

Note4
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3185
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: Kom til Onkel

Post by Kant1 »

LordShaft wrote:Du vet akkurat hvordan du skal sparke folk i knestående onkel.... Takk for omtanke [emoji38]

Fantastisk lesing nok en gang. Den bikkja var faen meg lik Stian [emoji38]

Kjekt å se at ungene koser seg. Men jeg skulle ønske jeg var der med dere.

Note4
Bikkja ligna Stian, men Stian er ikke SÅ dum.. for det var en DUM hund :D
Denne turen er bare 2 timer unna, så LilleLord kan komme når han vil :thumleft
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
Post Reply