Kom til Onkel - Mitt liv med GSA- Når Lensmannen ringer jula inn..

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Kom til Onkel - Livet på landet - Ny kjøredress... igjen??

Post by tshansen »

Det er synd å si det Onkel, men sjefen har talt :thumleft Det er vanskelig å ikke være veldig enig med hva knutk sier i innlegget over.
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Palma
Posts: 4731
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: Kom til Onkel - Livet på landet - Ny kjøredress... igjen??

Post by Palma »

Det kan ikke være mye tvil. Klim er helt topp dress når det kommer til lufting, Som nevnt før er ikke halsen den beste, det spørs og litt om du har hodet nede på skuldrene eller om du har litt (lang)hals.
Men her er jo enda en tråd hvor det samme gjentar seg. Mange sier sin mening og så kommer Knutk med et svar som er skrevet i stein og feier unna enhver tvil. \:D/
Gå for KLIM så har du jo to bra dresser da den kommer tilbake :thumleft
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3185
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: Kom til Onkel - Livet på landet - Ny kjøredress... igjen??

Post by Kant1 »

Takk for gode innspill, som JarOdd skriver er de veldig bra ut, disse Touratech dressene. Men om om de er SÅ praktiske i bruk har jeg ikke noen erfaring for å se klart og tydelig.
Klim er jo det som "ALLE" har, og det er klart det er gjennomprøvde klær av ypperste kvalitet, ingen vil om det.

Jeg er jo egentlig veldig happy med Rukka, og den halsløsningen deres har vært veldig bra, synes jeg ... og jeg ser at Rukka har sluppet en modell som heter Energater, med mye mere lufting og med utvendige lommer på jakka.
Den koster jo hysteriske 12-13 000 på MC Oslo sin hjemmeside, men er vesentlig billigere i utlandet. Da blir det isåfall å kun kjøpe jakke, for buksa har jeg.

Image

Den jakka har iallefall fått meg på kjøpesuget.
Mulig jeg må ha en liten flytur til EU etter at jeg kommer hjem fra havet. :shock: kan fly tur retur Spania og hente jakka, og enda ha penger igjen til en MEGET romslig kvote \:D/

Havet ja, jeg fikk tlf igår, og det blir visst en tre ukers tur fra starten av neste uke, da er jeg hjemme i førstninga av mai.
SÅ, det var den fritiden... utrolig hvor kjapt 3 måneder kan gå når man har det kjekt :roll:
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Kom til Onkel - Livet på landet - Ny kjøredress... igjen??

Post by Trondgv »

Jeg har Energater dressen og er veldig fornøyd med den. [emoji106] Ble varm i alpene når temperaturen var 44 grader i Sveits, men da er alt varmt.


Sent from my iPhone using Tapatalk
knutk
Posts: 2360
Joined: 15 Jul 2009 07:56
MC: BMW R1250GSA, F850GSA, R90S

Re: Kom til Onkel - Livet på landet - Ny kjøredress... igjen??

Post by knutk »

Kant1 wrote:Takk for gode innspill, som JarOdd skriver er de veldig bra ut, disse Touratech dressene. Men om om de er SÅ praktiske i bruk har jeg ikke noen erfaring for å se klart og tydelig.
Klim er jo det som "ALLE" har, og det er klart det er gjennomprøvde klær av ypperste kvalitet, ingen vil om det.

Jeg er jo egentlig veldig happy med Rukka, og den halsløsningen deres har vært veldig bra, synes jeg ... og jeg ser at Rukka har sluppet en modell som heter Energater, med mye mere lufting og med utvendige lommer på jakka.
Den koster jo hysteriske 12-13 000 på MC Oslo sin hjemmeside, men er vesentlig billigere i utlandet. Da blir det isåfall å kun kjøpe jakke, for buksa har jeg.

Image

Den jakka har iallefall fått meg på kjøpesuget.
Mulig jeg må ha en liten flytur til EU etter at jeg kommer hjem fra havet. :shock: kan fly tur retur Spania og hente jakka, og enda ha penger igjen til en MEGET romslig kvote \:D/

Havet ja, jeg fikk tlf igår, og det blir visst en tre ukers tur fra starten av neste uke, da er jeg hjemme i førstninga av mai.
SÅ, det var den fritiden... utrolig hvor kjapt 3 måneder kan gå når man har det kjekt :roll:
Husker jeg feil om jeg sier at jeg synes å erindre at @BMWwilly gikk på en smell og kjøpte en Energate? I så fall kan han fortelle om hvordan den handterer varmen.

Utifra bildene har Energate ikke utlufting i rygg, bare på siden under armene. Mulig at det holder. Rukka er også begeistrer for mansjetter for ermene. En sann velsignelse i drittvær, men stopper all luftgjennomstrømning i armene.

Kanskje ikke helt relevant, men når man feks. snakker om fartsvind-kjøling av luftkjølte motorer regner man at utblåsingshullet bør være minst dobbelt så stort sum luft inn. Overført til jakker vil det innebære at det hjelper ikke så mye å slippe kjøleluft inn i jakka om ikke lufta slipper ut.


Uansett, er det varmt så er det varmt. Jakkene vi snakker om her er alle prima vare, og vi diskuterer mest nyanser. Alle har de sine fordeler og ulemper. Å følge magefølelsen er ofte en god start.
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3185
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: Kom til Onkel - Livet på landet - Portugal 2018 -> The story

Post by Kant1 »

Ja dere.. de fleste er vel i seng nå...
Men etter en lang og hard kamp med tastaturet, er nå ENDELIG eventyret om BusaTrond og Onkel Olav på Helsereise i Portugal, ute på et nettsted nær deg.
Skulle gjerne lagt det ut her, men det er for mye styr med Photobucket eller liknende.

www.kant1.no -> Så har du noe å gjøre på jobb, fredag :lol:
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9123
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: Kom til Onkel - Livet på landet - Portugal 2018 -> The story

Post by ojda »

Kant1 wrote:Ja dere.. de fleste er vel i seng nå...
Men etter en lang og hard kamp med tastaturet, er nå ENDELIG eventyret om BusaTrond og Onkel Olav på Helsereise i Portugal, ute på et nettsted nær deg.
Skulle gjerne lagt det ut her, men det er for mye styr med Photobucket eller liknende.

http://www.kant1.no -> Så har du noe å gjøre på jobb, fredag :lol:


Pøh! Man legger seg da ivertfall før kl 02.00 [-(
Men tenker jeg lar eventyret vente til i morgen :-#
Kjenner jeg deg rett er det en god samling bokstaver satt sammen på den siden :thumleft

Men må være lov til å ta en tyvtitt da 8)
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
Palma
Posts: 4731
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: Kom til Onkel - Livet på landet - Portugal 2018 -> The story

Post by Palma »

Da har tre kopper med kaffe funnet vei ned halsen og jeg har lest meg gjennom et flott referat med masse fine bilder. Dette var en av de bedre dine Olav, når det kommer til tur-referater.
Og hvem fikk (nesten) skylda i for denne ødslingen med penger i 2.avsnitt... jooooda typisk det, Pål! :evil:

Men hvilken tur, jeg leste og så til øyet ble stort og vått. Det er helt klart at Touratech har et minst like bra opplegg som Tjuratekk har på sin "Grustur i øst". (Man kan jo spørre seg hvor de har tatt ideene fra :plystre )

Men jeg fikk helt klart lyst til å samle sammen dagpengene fra 50-60 dager og legge i en slik tur. Men spørs om det heller blir en lavbudsjett grustur på Finnskogen i stedet. :redface

Men takk for deling av gode opplevelser til både Olav og Trond :thumleft
User avatar
kvase
Posts: 4016
Joined: 04 Oct 2016 10:43
MC: Dyslektiker
KTM 1290 SAR 21/22 mod
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/
Contact:

Re: Kom til Onkel - Livet på landet - Portugal 2018 -> The story

Post by kvase »

Farlig å begynne å lese på særlig når du har andre ting som skal gjøres.
Men her må det leses i helga da jeg mc kjører til Stavanger frem til i morgen fra kl 09:30 i dag
:-k
mm gleder meg :) til videre lesing senere
Vi ble født for å være Ekte ikke perfekte
https://locatoweb.com
For turplanleging å sporinger GPX etc. https://www.myrouteapp.com/routelab
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Kom til Onkel - Livet på landet - Portugal 2018 -> The story

Post by Tommas »

Det var bra frokostlektyre!

Men, det var en liten cliffhanger der...
Så de hadde etterhvert prøvd mye dekk, og var rimelig klar på hvilket dekk som gav den beste kombinasjonen av varighet, allround grep på grus og asfalt, samt pris. Og det var ikke det jeg trodde det ville være, for å si det sånn.
...fasiten?? 8)
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3185
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: Kom til Onkel - Livet på landet - Portugal 2018 -> The story

Post by Kant1 »

Tommas wrote:Det var bra frokostlektyre!

Men, det var en liten cliffhanger der...
Så de hadde etterhvert prøvd mye dekk, og var rimelig klar på hvilket dekk som gav den beste kombinasjonen av varighet, allround grep på grus og asfalt, samt pris. Og det var ikke det jeg trodde det ville være, for å si det sånn.
...fasiten?? 8)
Åh du hang deg opp på den.... :thumleft
Mitas E07 =D>
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
User avatar
joo
Posts: 152
Joined: 13 Oct 2011 19:53
MC: BMW GSA 2018
BMW GS 2007
BMW R80GS 1995
Yamaha veldigammel XT600

Re: Kom til Onkel - Livet på landet - Portugal 2018 -> The story

Post by joo »

Superb referat fra en tilsynelatende super tur :thumleft

Ikke overrasket over at Mitas E07 står fram, OTC`erne er veldig glad i det på tyngre sykler. Har slitt ned litt TKC80, liker det dekket veldig godt og har flere sett liggende. Men lurer litt på en østblokktur til høsten med gamleboxern, tenker/håper på litt grusveger i Romania og Montenegro osv, og da legger man ikke avgårde på TKC... de holder nok ikke gjennom Polen engang :redface
Blir nok krenga på Mitas i så fall.
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9123
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: Kom til Onkel - Livet på landet - Portugal 2018 -> The story

Post by ojda »

Da var den nødvendige halvtimen disponert, å kunne i selskap med en kopp kaffe og noen oste-kjeks nydes til fulle :thumleft
Knakandes flott fortelling Olav, å jeg har vel muligens nevnt noen ganger tidligere at jeg var med dere i tankene den uken :roll:

Forresten en raaasende flott sykkel du fartet rundt på der nede i "Søder" \:D/

Tusen takk for en feiende flott beskrivelse av turen deres =D> =D> =D>
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
hakhap
Mr Illustrator
Posts: 2929
Joined: 06 Oct 2015 06:50
MC: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Location: Buskerud
Contact:

Re: Kom til Onkel - Livet på landet - Portugal 2018 -> The story

Post by hakhap »

Jukse kurs dette, er ikke noen sidevesker eller toppbåkser å se og slike BMW kjører aldri uten disse tingene. [-(


flott lektyr når en sitter på bilpushern å venter på dekkomlegg :thumleft
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Image
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3185
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: Kom til Onkel - Livet på landet - Portugal 2018 -> The story

Post by Kant1 »

hakhap wrote:Jukse kurs dette, er ikke noen sidevesker eller toppbåkser å se og slike BMW kjører aldri uten disse tingene. [-(


flott lektyr når en sitter på bilpushern å venter på dekkomlegg :thumleft
Joda, dette gikk helt fint, selv uten tåppbåks og greier...
Med Touratech har man jo følgebil \:D/
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
Post Reply