Lite trÞndere Ä se idag pÄ turen.... ikke mange andre MCister heller, men tre stykker fant jeg tilslutt i Ulvik,
Men det begynte hjemme, med sein frukost og oppmÞte i mannehulen kl 1100 for pÄkledning og klargjÞring. StorTigern og jeg rulla ut fra lÄven pÄ Heimdal Gaard kl 11.10, og for EN gangs skyld hadde jeg greit med tid til ferga.
MĂ„tte faktisk vente pĂ„ at den la til kai ved Ă
rsnes

Fergeturen var kjekkere enn igÄr, det var iallefall varmere, eller mindre vind.
Samma det, det blei sjÞlvsagt ei svele pÄ overfarten, mens jeg prÞvde Ä bestemme meg for rute.
Og nÄr jeg kjÞrte iland, var jeg fortsatt ikke enig med meg selv. I vegkrysset bortenfor fergekaien svingte jeg rett venstre pÄ rein impuls, samme retning som igÄr.
Men Ă„ kruse langs Hatlestrand og Ălve i formiddagssol er en sann fornĂžyelse, sĂ„ dette tĂ„les Ă„ gjenntaes i ny og ne.
og utsikten er fortsatt like nydelig tilbake mot Rosendalsalpene

Videre mot veikrysset der man kan svinge venstre mot Tysnes og hÞyre mot Fusa. som selvstendig nÊringsdrivende synes jeg hÞyre er den retningen som har mest Ä by pÄ for tiden, sÄ da blir det sÄnn.... men rett fram i krysset der, stÄr en gammel, grÞnn lekkerbisken med brede hofter og en real bakstuss (nei, jeg snakker IKKE om Trine Skei Grande), men en Opel Commodore 2,8 GS/E

Sannsynligvis en 77 modell, dette var en real stas-bil dengang jeg var en liten rakkerunge.
Men man skal ikke bruke for mye tid pÄ det grÞnne i sentrum, denslags blir det bare plunder og heft av, og jeg var dessuten en Ford-mann i ungdommen, med egen Granada, med plysjterninger, wunderbaum, laksetrapp og greier.
Nei, la oss komme oss videre pÄ MC tur.
Kruser meg utover mot BjĂžrnefjorden, og tar noen bilder ved den idylliske Lygrespollen

Utsikt Ăžstover

Tok meg en liten pause nÊrmere Balderheim, pÄ en badeplass som ser sÄ idyllisk ut.
Her blei det bÄde cola og snÞggdugurd (KvikklÞnsj)

Litt jobbigt Ä manÞvrere ca en million milliard kilo med StorTiger ned pÄ badebrygga der, men jeg er jo bÄde sterk og flink, sÄ det gikk pÄ et vis

Og om badebrygga sÄg innbydende ut, kom jeg pÄ andre tanker noen hundre meter borti veien mot Baldersheim. Forsatt godt meg is pÄ innsjÞene langs ruta

Dette veistykket snirkler seg videre mot SĂŠvareid, der veien er skikkelig underholdende
fĂžr jeg ender opp i Kilen, og forsetter mot Mundheim, der man har utsikt hjem til Dimmelsvik

SĂ„ videre oppover langs Hardangerfjorden, forbi perler som Omastrand, Strandebarm, Fosse, RĂžyrvik, TĂžrvikbygd

og Nordheimsund til Ăystese der jeg fyller litt TigerJuice, fĂžr jeg gasser pĂ„ mot Ă
lvik og Kvanndal.
Jeg kjÞrer gamlevegen forbi Lussandberget, og det er ikke bare i Frankrike de har "balcony roads", de fikk det til langsmed fjordene her i landet ogsÄ fÞr...

Full fart forbi Kvanndal til Granvin, og jeg bestemmer meg for Ă„ kjĂžre Espelandsdalen, eller "Ulvikfjellet" som mange kaller det... det var dagens (og kansje Ă
RETS mest ukloke beslutning. Det begynner noen kilometer etter jeg har tatt av fra Rv13, med masser av strÞsand... men heldigvis, etterhvert blir telehivene sÄpass heftige at det meste av strÞsanden fÄr ligge urÞrt av Tigerhjulene.
Oppe pÄ "hÞyden" stifter jeg bekjentskap med et underlag jeg ikke har noen elektroniske innstillinger for... nemlig IS og snÞ.
Var nok i tidligste laget over her ja...

Lengre ned mot Ulvik blei det heftigere, med masser av vann som rant i hjulsporene, sÄ de eneste bremsene som kunne brukes, var skosÄlene mine
Men kom meg forbi disse hersens kilometrene med is, snĂž og vann, og blei belĂžnnet med utsikten over Hardangers Juvel - Ulvik

Jeg visste det var kjentfolk fra Haugalandet pÄ "Den GrÞne Kafe" nedpÄ kaien, sÄ jeg satte framhjulet i den retningen, og fikk meg en "Angus Burger" jeg ogsÄ..., og den var virkelig god.
Trond GV, Sven O og Mr. Munthe var allerde forsynt, sÄ ca kl 1600 var vi igang med Ä fÄ pÄ oss utstyret og komme oss avgÄrde.

Vi hadde fÞlge til rundkjÞringen i Vallaviktunnellen. Der forsvant Haugalendingene i den retningen jeg kom fra, mens jeg hadde sikte pÄ Hardangerbrua og 1640 ferga fra Kinsarvik til Utne.

Fikk meg 15 minutter Ă„ vente fĂžr ferga kom

Var eneste passasjer over til Utne, og fra jeg entret Fv550 gikk det nonstop tilbake til Heimdal.
tilsammen 333km pÄ meg idag