Kom til Onkel - Mitt liv med GSA- HeldigGreece'n .

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3201
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: Kom til Onkel - på trynet inn i PMS tida

Post by Kant1 »

Tekumseh wrote:
Kant1 wrote:Ute er det drittvær, og selv om Speedy står i mancaven og er kjøreklar, bedriver jeg heller inneaktiviteter idag. Nå på morrakvisten har jeg laget et nytt innlegg på Norges kanskje beste MCblogg.
Kos dere, og ikke bli forundret om det kommer mer der iløpet av dagen. :thumleft
Alltid morsomt å lese i bloggen din, fine bilder og fine skildringer av flotte turer. Nytes til formiddagskaffen her.
Takk for det, vi er jo Triumph buddies nå, så du kan jo sette deg litt mer inn i åssen ekte kjøreglede kjennes....ikke sant :thumleft
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
User avatar
Tekumseh
Posts: 2072
Joined: 03 Aug 2006 01:50
MC: 1980 Yamaha SR500
1958 Tempo Lett Swing
Location: Steinkjer

Re: Kom til Onkel - på trynet inn i PMS tida

Post by Tekumseh »

Kant1 wrote:
Tekumseh wrote: Alltid morsomt å lese i bloggen din, fine bilder og fine skildringer av flotte turer. Nytes til formiddagskaffen her.
Takk for det, vi er jo Triumph buddies nå, så du kan jo sette deg litt mer inn i åssen ekte kjøreglede kjennes....ikke sant :thumleft
Ja vi er jo det! :-) Mye mer kjøreglede enn med Harley'en, ikke like mye attitude men morsommere.
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3201
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: Kom til Onkel - på trynet inn i PMS tida

Post by Kant1 »

Tekumseh wrote:
Kant1 wrote:
Tekumseh wrote: Alltid morsomt å lese i bloggen din, fine bilder og fine skildringer av flotte turer. Nytes til formiddagskaffen her.
Takk for det, vi er jo Triumph buddies nå, så du kan jo sette deg litt mer inn i åssen ekte kjøreglede kjennes....ikke sant :thumleft
Ja vi er jo det! :-) Mye mer kjøreglede enn med Harley'en, ikke like mye attitude men morsommere.
Må bare si at jeg stiller meg HELT uforstående til den påstanden der :lol: ... Harleyer går det jo 15 av på dusinet etterhvert. Til og med revisoren min leker biker på en Harley, en gang i blandt. men med Triumph vil jeg si at du setter et helt annet statement på deg selv. I mine øyne, et mye kulere.
(nå kan du f.eks la være å bruke kjetting på lommeboka di :thumleft )
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
User avatar
Tekumseh
Posts: 2072
Joined: 03 Aug 2006 01:50
MC: 1980 Yamaha SR500
1958 Tempo Lett Swing
Location: Steinkjer

Re: Kom til Onkel - på trynet inn i PMS tida

Post by Tekumseh »

Kant1 wrote:
Tekumseh wrote:
Kant1 wrote:
Takk for det, vi er jo Triumph buddies nå, så du kan jo sette deg litt mer inn i åssen ekte kjøreglede kjennes....ikke sant :thumleft
Ja vi er jo det! :-) Mye mer kjøreglede enn med Harley'en, ikke like mye attitude men morsommere.
Må bare si at jeg stiller meg HELT uforstående til den påstanden der :lol: ... Harleyer går det jo 15 av på dusinet etterhvert. Til og med revisoren min leker biker på en Harley, en gang i blandt. men med Triumph vil jeg si at du setter et helt annet statement på deg selv. I mine øyne, et mye kulere.
(nå kan du f.eks la være å bruke kjetting på lommeboka di :thumleft )
Hehe, ja kutta ut kjettingen (1cm i diameter og tung) for en tid tilbake, så det passer bra :-) Du forstår hva jeg mener, men som du hentyder sitter vel det meste mellom øra på den oppe på sykkelen ja :-)
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3201
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: Kom til Onkel - tur på Kant1 av sesongen

Post by Kant1 »

Torsdag morgen, jeg har avtale med min venn Jan Gunnar, om dekkskift på Pajero'en (skal ha nye vinterdekk) og få bytta dekka på Speedy i samme slengen.
Klokka 9 er jeg på plass, det hele tar ett par timer, og så er det hjem og legge om på bilen, (veldig greit med silotalje, får skifta i en fei når man løfter bilen med den, :thumleft Så er det på med MChjulene igjen, men siden dagen er gått delvis i dass, (iallefall tidsmessig) og termometeret utenfor mancave'n viser 12 grader... da lar jeg NAVingen seile sin egen sjø, og kler på meg kjøreutstyret. Kan ikke påstå at sola skinner, men det er definitivt kjørbart.med god margin

Image

Fyrer opp inne på låven og allerede i første høyresving ut fra låven og nedover veien kjenner jeg at dette er mer lekent...åååhh det er digg.
At et sett med dekk kan ha så stor betydning for go'følelsen...
Tenker på da jeg var yngre, jeg var jo overhodet ikke spesielt interessert i gummi da... ;-) Mens idag har jeg svidd av et pent femsifret beløp på gummi, til og med litt ruglete sådan. Var det for bedre grep, eller for bedre følelse??? :-k :-k
Første stopp blir bensinstasjonen, full tank og så mot Husnes. Tenker som så at er det kjørevær, er det softisvær... så setter jeg nesa mot Statoilen på Husnes. Veiene er tørre (stort sett) og temperaturen finfin. Skuffelsen er stor da softismaskinen er stengt av på Husnes, så jeg returnerer med en gang.
Tilbake i Dimmelsvik tar jeg en tur rundt dalen, og hilser på en gammel venn, nemlig Dalai, og vennene hans
Image

Etter litt koseprat med Dalai (han spytta ikke på meg idag \:D/ ), fyrer jeg igang turbinen igjen og triller oppover mot fjellet. Vannmagasinene i fjellet er fulle, så nå om dagene går overløpene fulle, og fosser og elver dukker opp der det normalt er tørre elveløp.
Jeg tar meg en runde og kikker... vi har jo vann nok overalt her i vest, men likevel er det litt spennende og imponerende når de må sende vann i overløpene.
Image

Image

Midthølen, ved skytebanen, Her bruker det å være bortimot tørt, men idag er vannstanden sikkert 3-4 meter høyere enn normalt med stri strøm.
Greit å holde seg på land.
Image


Strøm har vi også her inne.... det er nesten noe magisk og vakkert med disse strømlinjene
Image

Etter en fotorunde tar jeg noen runder opp og ned svingene i Matre, og før jeg returnerer hjemover tar jeg en sjokolade på bensinstasjonen i Matre.
Image

Image
Alt i alt en fin dag, ikke verst med drøye 10 mil en fin november dag \:D/ \:D/
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
ArcticTiger
Posts: 2523
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: Kom til Onkel - tur på Kant1

Post by ArcticTiger »

Hææærlig Gummi-Kant1, men synd det ikke ble noe ....is-slikking på deg da :D
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Kom til Onkel - tur på Kant1

Post by tshansen »

Der var onkel i sitt rette element igjen ja :thumleft Disse eventyrene dine er en sann glede å berike fritiden sin med =D> =D>


Edit: HAHAHA gummi-kant1 =D> =D> =D> Her snakker vi nytt kallenavn \:D/ Stårlende AT
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Elolz
Posts: 760
Joined: 21 Feb 2011 23:02
MC: Honda VTR SP1
Location: Bergen/Askøy

Re: Kom til Onkel - tur på Kant1

Post by Elolz »

Bra noen holder koken enda. :thumleft Hvilken gummi er det gummi-kant1 har fått på under speedoen sin? :-#
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3201
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: Kom til Onkel - tur på Kant1

Post by Kant1 »

:lol:
Elolz wrote:Bra noen holder koken enda. :thumleft Hvilken gummi er det gummi-kant1 har fått på under speedoen sin? :-#
Samme som jeg hadde, PR4 :thumleft
Det er egentlig brukte dekk, de gikk rundt 5000 km før i år, jeg la på heilt nye før alpeturen i sommer.
Men i forhold til de som jeg tok av, er de som nye :)
Og jeg bestilte selvsagt et sett med nye i samme slengen... så slipper jeg å vente neste gang. Satser på å bruke mye penger på dekk i 2016 ;-)
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
User avatar
Tommas
Posts: 5892
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Kom til Onkel - tur på Kant1

Post by Tommas »

Flott å se at noen ofrer seg for at vi som har parkert skal få litt påfyll ;-)
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3201
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: Kom til Onkel - tur på Kant1

Post by Kant1 »

Tommas wrote:Flott å se at noen ofrer seg for at vi som har parkert skal få litt påfyll ;-)

For å sei da på nynorsk;
I just aim to please. Så denne turen var for DERE, folkens :thumleft
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Kom til Onkel - tur på Kant1

Post by tshansen »

Det er jaggu ikke mange som tar seg bryet med å sette seg på sykkelen ens ærend bare for å glede oss... slikt står det respekt av Onkel =D>
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
BMWilly
Posts: 457
Joined: 11 Apr 2012 12:43
MC: R1200GS Triple Black 2016

Re: Kom til Onkel - tur på Kant1

Post by BMWilly »

Takk for turen =D>
Tidligere sykler, Kawa KH100ES, Suzuki GR650, Suzuki GS1100G, Honda CB750 Four-F4, BMW R1200RT
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3201
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: Kom til Onkel - Livet på det ville østlandet.

Post by Kant1 »

Det er ikke så lett å få noe flyt på denne NAVingen min.
Jeg har gjort opptil flere hederlige forsøk, men opplever stadig forstyrrelser som kommer i form
av det man kaller "jobb" :?
Nå er jeg f.eks på det ville ville østlandet, og driver ugagn på jobben til BusaTrond:roll:
Det er ikke det værste likevel, gjestfriheten på BusaStranda er (som tidligere nevnt av meg, og opplevd av enda mange flere) uten sidestykke.
Sånn som i går morges, når jeg stod opp, hadde allerede Busa'n laget frokost til meg

Image I tillegg fikk jeg pinnekjøttmiddag når jeg kom inn døra på søndagskvelden.... toppers \:D/

Men om du leser dette Trond, gidder du å smøre niste til meg imorgen. Da sparer jeg litt tid på morran, for nå er jeg flyttet ut i skauen i egen hytte, og har noen mil å kjøre før og etter jobb 8)
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
User avatar
jhn
Posts: 2063
Joined: 10 Nov 2008 01:25
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Re: Kom til Onkel - Livet på det ville østlandet.

Post by jhn »

Høres ut som du har en brukbar sjef ... jeg kaller min for tjukken eller dusten. Han liker det jo ikke, men ....
Post Reply