JRO wrote: Måtte du selv lage festeanordning i den nye toppboksen din? Hvilken modell av Stormcase valgte du?
Kunne tenkt meg å gjøre det samme. Boksen ble forresten veldig bra bak på Tigern.
Pelicase iM2100 heter den visst. Rent tilfeldig at det blei den, vi fikk som sagt levert noe utstyr på jobb i en slik boks, og jeg likte den størrelsen.
Jeg har laget noen fester selv, rett og slett borret 8mm hull, som jeg foret opp med plastforingene jeg avbildet i forrige innlegg. Satte så inn noen lange 6mm umbracobolter og DIGRE skiver.
Jeg brukte hullene i monteringsbraketten som kom med sykkelen.
Omtrent en slik:
Godt mulig dette er versjon 1.0, er åpen for forsterkninger/forbedringer.
Oppi tåppbåxen blei det seende sånn ut:
Oppå skruehodene legger jeg en av de medfølgende skuminnleggene.
Colabåxen går greit inn på høyKant (tog du 'an??
@Artic
TV i tåppbåxen?
Du tenker på bildet over? Det er vel en PC du ser der.
Men da kan man kose seg med juutuub eller thailandske dokumentarfilmer på tur
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg: http://www.kant1.no
Var en liten luftetur opp til Juklavassdammen igår kveld.
Litt trøtt om dagene foreløpig, 3,5 uker med nattarbeid setter sine spor i en arbeidsmann
Men ja.. Jukla...snøfonna som stoppet meg sist, var en saga blott, og nå kunne man kjøre nesten helt opp til demningen.
Legger ved noen bilder....
Må vel ture litt idag også....men mer om det seinere
Sent fra min SM-G950F via Tapatalk
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg: http://www.kant1.no
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------ 2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------ Instagram YouTube MyRoute-app
Mandag formiddag, straks etter frokost, kribla det fælt i kroppen og jeg meddelte "The Lady of the House" at jeg var klar for litt morro ...
Hu blei varm i blikket og sklei inn på kammerset for "å ta på noe mer komfortabelt"
Skuffelsen var nok til å ta og føle på, når jeg forsvant på låven, hoppa i Rukka'en og forsvant på StorTigern.
Avgårde til Årsnes, greit med tid til 10.30 avgangen, så ingen førerkort blei skadet under de 15 kilometrene.
Over til Gjermundshavn, og oppover langs fjorden til Nordheimsund. Tok ingen bilder...dere har sett det før, likevel....
Var innom Yamaha Hardanger for å bestille litt småtteri til Gamlegutten (XTZ 660en) før jeg tok med lønsj fra Sparbutikken og drog over Kvamskogen, svingte høyre ved Frøland og tok veien opp mot fjellbygda "Kvitingen".
2
Asfalt av svært varierende standard bekymrer ikke en Tigerpilot, og når asfalten tar slutt etter 14km bygdaveg, blir det omtrent like mange km med deilig grus innover mot noen demninger.
En litt tricky bompassering her, men ifølge Vegtrafikklovens paragraf 29, skal bommer og andre stengsler passeres på høyre side der dette er mulig.
Flått deeee, igjennom kom jeg (takket være en slank, lett og hendig sykkel.
Koste meg aleine på veiene oppi her, hadde meg pasta og kjøttboller til lønsj, før jeg drog hjemover.
På vei hjem, tok jeg omveien om Fusa, forbi Sævareid og Baldersheim, gjennom skauen til Ølve og tilbake på fergekaien.
Fin dag. 250 km.
Blir heldigvis mer og mer komfortabel med Karoo 3, de henger veldig bra på tørr asfalt, og på grusen er de helt kanon.
Og for de som lurer, så kunne ikke Wingman Stian være med idag. Trunkenpolz'en hans må ha ny kjetting og noe tannhjul eller hva det var.
Jeg har ikke greie på sånt...
Men han hadde visst fått feil av noe slag.
Kjekt i midten av juli
Sent fra min SM-G950F via Tapatalk
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg: http://www.kant1.no
Omsider...langt om lenge, så fikk endelig Gamlegutten litt TLC.
Bakdemperen var historie, ene kåpa framme hadde tydelige spor etter et liv på skogen, og Biltemabatteriet tok seg en bolle i vinter, og nekta å samarbeide mer.
(Hadde nok hjulpet å vedlikeholdslade det i kulden)
Men....etter en lang histoie med bestilling av bakdemper på Ebay, kansellering av ordre fra leverandør, ny bestilling og ny kansellering, trappa jeg opp kostnadsnivået og handla en Hyperpro bakdemper.
Den kom etter 4 ukers venting, straks etter jeg drog på havet
Vel hjemme gikk jeg umiddelbart igang med å demontere, og dææææææven så man må demontere på denne, for å få vekk dempern.
Luftfilterboks, eksos, tank, kåper... you name it. Men tilslutt var Gamlegutten ribba til skinnet.
Hyperpro demperen smatt på plass, uten krangel og diskusjon
Deretter var det å pusle den sammen.
Luftfilteret har jeg bestillt nytt, men reingjorde det som stod i...der var litt å ta tak i der
Fikk på plass det nye Sønnak batteriet, sidedeksler, bakhjul...
Og vipps
Det nye batteriet gjorde underverker, sikkert mye mer crank amp enn på det gamle, Gamlegutten blei så lettstarta at jeg må liste meg forbi den.
Og ny bakdemper.. hossianna så bra. Håper jeg får med meg Bukkerittet i år, da tar jeg denne med bortover.
Og om du lurer på hvorfor jeg stod på låven og skrudde, og ikke på Mannehula?
Vel, i denne varmen vi har nå, så har Mannehula skiftet navn til "Bakerovnen"
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg: http://www.kant1.no
ojda wrote:Skranter litt i hukommelsen her, men har du gjort noe med gaffel/fjærer forran på Gammelgutten?
Jadda den blei oppgradert med progressive Hyperpro fjærer før Grusturen i øst, 2016. Bra nå... mangler bare 15-20 hk, så ville den vært sjefen på stallen
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg: http://www.kant1.no
Vi fikk fint besøk fra storbyen, Roald kom på tur, måtte ut av storbyen for å oppleve fred og ro "på landet"
Han er jo blitt en voksen mann og det er klart...Speed Triplen kan bli litt ukomfortabel.... så jeg satte han på litt nye tanker....
Han blei ikke overbevist sånn umiddelbart, men det jobbes med saken...
Etter at jeg var grytidlig oppe torsdag morgen, og var til Odda for litt jobb, handel og viktige ærend...:
Hente Tigerhjula... de har fått på Tourance Next igjen
Var innom garasjen til Ernst (tidligere kjent som TigerErnst... og her er det forandringer på gang ♡
Og så det viktigste:
Roald blei SÅ glad for litt kake... vi gjennopprettet sukker og fettbalansen på rekordtid
Så gjør vi oss klar til tur... Junior får en Snap og vil kjøre oss i møte.
Tigern har fått på gummilissene igjen, og vi kjører til Matre for 15.15 avgangen mot Skånevik.
Utsikt inn fjorden fra fergekaien i Matre
Fra Skånvik er det opp dalen og over heia til Kyrping der Junior venter med en burger i neven, og MCglis rundt truten.
Vi spiser is og koser oss litt før jeg og Junior byttelåner redskap. Jeg rister blomberingene mine på ZX6R'en hans, mens Junior får en smak av himmelen på StorTigern.
Vi tar en lineup på gamleveien, ja for selvsagt...vi kjører utenom tunnellene, langs gamleveien.
Utsikt mot Åkra:
Videre innover fjorden og opp gamleveien gjennom Rullestadjuvet.
Her ligger noen jettegryter, og den ene er en yndet badeplass for friskuser som liker akrobatikk. Junior har endel timer bak seg på trampoline, så det er imponerende koordinasjon på den kroppen.
Vannet var "varmt" påstod ungdommene, så jeg hoppet uti jeg også.
Men... de løy.
Videre forsatte vi opp til hytta til DG (De Gamle, altså min mor og far)
Her fikk vi kald brus, og Roald blei månebedåtten over utsikten...
"Den her kan man jo ta betalt for" sa han, og jeg fikk umiddelbart noen ideer i hodet
Så var det hjemover, først til Odda der vi etter Roalds ønske tok en hot-dog til kvelds..., og så videre ut til Heimdal.
Roald ville gjerne kjøre StorTiger, og jeg tok fatt på de 55 kilometrene på Speed Triplen hans.
Det blei en skikkelig heisatur, og det var greit å parkere før førerkortet pådrog seg meslinger.
Nok en flott dag var over, og Roald sine "famous last words" på vei til senga var:
"Sånt no ha' kje vi i bydn"
Helt sant!
Sent fra min SM-G950F via Tapatalk
Last edited by Kant1 on 27 Jul 2018 10:51, edited 1 time in total.
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg: http://www.kant1.no