Tovens Rorbu! - The dark side of the rising sun...

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
kvase
Posts: 4016
Joined: 04 Oct 2016 10:43
MC: Dyslektiker
KTM 1290 SAR 21/22 mod
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/
Contact:

Re: Tovens Rorbu! -ranet langs veien!-

Post by kvase »

Kjøp en slik å kjør i fred :-#
Image
Vi ble født for å være Ekte ikke perfekte
https://locatoweb.com
For turplanleging å sporinger GPX etc. https://www.myrouteapp.com/routelab
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Tovens Rorbu! -ranet langs veien!-

Post by Trondgv »

Sto det 90 på speedoen også? [emoji41]

Sent from my SM-G935F using Tapatalk
JK95
Posts: 3558
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: Tovens Rorbu! -ranet langs veien!-

Post by JK95 »

Aiaiai, og her "kappkjørte" jeg på E6 i gårkveld mot en Audi :-# Nei, de gjør vel bare jobben sin, selv om noen tar jobben litt vel høytidelig :thumleft
freddy123
Posts: 1775
Joined: 05 Oct 2015 20:11
MC: sportster 883 iron...
yaaaamahahaha FZ8`n heftig racing

Re: Tovens Rorbu! -ranet langs veien!-

Post by freddy123 »

Faen så kjipt , blei ikke du tatt av disse ifjor også ?

Jeg føler jeg har hatt flaks så langt [emoji1]


Sent from my iPhone using Tapatalk
User avatar
Toven
Posts: 2723
Joined: 20 Aug 2008 17:50
MC: 2021 MT-09 SP
Location: Stathelle

Re: Tovens Rorbu! -ranet langs veien!-

Post by Toven »

ojda wrote:Slikt må jo kunne anmeldes ett eller annet sted :evil:
Men se det positive i det, sistgang jeg ble ranet tok de med seg 6500kr og 3 prikker.
Hva nå enn de skulle med dem :(
Det går over, snart kommer sommeren =D>
Burde kunne gå an! Blir så fryktelig dyrt i lengden, om de får holde på sånn [-X [-X
Trondgv wrote:Sto det 90 på speedoen også? [emoji41]
Sent from my SM-G935F using Tapatalk
ja ikke langt unna! :lol:
kvase wrote:Kjøp en slik å kjør i fred :-#

Image


Ja se det, en slik en piratmotorsykkel!
freddy123 wrote:Faen så kjipt , blei ikke du tatt av disse ifjor også ?
Jeg føler jeg har hatt flaks så langt [emoji1]
Sent from my iPhone using Tapatalk
Håper jeg snart får en invitasjon til fest arrangert av disse piratene... begynner å bli litt sponsing :-k
User avatar
Toven
Posts: 2723
Joined: 20 Aug 2008 17:50
MC: 2021 MT-09 SP
Location: Stathelle

Re: Tovens Rorbu! -ranet langs veien!-

Post by Toven »

Tja skrive litt da :D

Laget jo en tråd om kjedelåsen. Verksted ordna raskt opp med nytt verktøy, så nye låsen er helt perfekt!
Var jo selvfølgelig sånn bob-bob vær når jeg skulle opp med sykkelen, typisk sol og regn i 3 min.. Frem og tilbake [-(
Hadde vaska sykkelen grundig for to dager siden så jeg var lite sugen på å vaske med det første. Hvem hadde trodd det :lol:

Dro på meg skinnlefsene og regntøy utapå :P Fikk et par regndrypp på meg på vei opp, no biggie.
Fikk meg ei kopp kaffe og bledde i noen blader mens de fikla med baiken. De har mange sykler der sånn, så fikk god tid til å sikle på sykler…

SuperDuken er bare helt rå... Men rar fasong syntes jeg, veldig smal og lang. Må få kommet meg på KTM demodag en dag :D

Så bar det hjemover. Det så forbanna utrygt ut og jeg peila meg innpå alternativ to hjemover.
Mindre trafikk og tilsynelatende mindre fare for himmelens våte djevelskap.
10 minutter unna trygg havn møtte jeg helvete… klissvåt vei med vanndammer på..
Og ikke bare våt, helt kritthvit!! Var vel pollen som gjorde dette, og dermed såpeglatt.
Lafsa ut noen gloser mens jeg kjørte de resterende minuttene hjem.. Så jo at dette hadde vært typisk lokalt nedbør når jeg kom ut tunnelen på andre siden. Der var det tørt.. Hadde jeg kjørt alternativ 1 gjennom byene hadde jeg nok sluppet unna dette helvete :S
Var rimelig muggen når jeg kom hjem og fikk se motoren med all den jækla dritten på. Kjenner jeg nesten blir litt forbanna her jeg sitter å skriver om dette :evil:

Så da gikk det et par timer til vasking på kvelden.. Fikk den ren igjen da, heeeeldigvis :D

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Fikk meg i dag ei grei runde, noen veier jeg ikke har kjørt så mye.

https://goo.gl/maps/cXwA6gPdFtF2

Fin fin runde, i hastighet hvor man slipper å sponse onkelblå med drikke til sommerfesten.. Ble litt lenger hjemover da. Hadde i utgangspunktet tenkt å kjøre Bø og så Valebøveien. Men så erfaren og teknologisk som jeg er, sjekket jeg regnradaren til yr i Seljord. Neimen hadde det ikke vært ei skur over Bø området, og jeg hadde også visuell kontakt med disse mørke skyene! Så da ble det over Kviteseid og Drangedal heimat :D

Skvatt ganske greit i en høyre sving da jeg møtte en S1000XR med halve sykkelen over gulstripa… Jeg holder god avstand til gulstripa siden jeg er regner med kuttsvingende bilister, men han kom i godt drag slik at jeg skvatt til. Fare for at han får seg et utrivelig møte med et større kjøretøy en dag…

Nå runder sykkelen straks 48.000km. Har da kjørt 30.000 av de :)
Sugen på å oppgradere fjærer på den, mulig jeg fikler med det neste år.
I samme slengen få lakkert gafflene også, siden de har begynt å flasse.
En gang i fremtiden vil jeg også få lakkert felgene på ny. En del merker på de så hadde vært ålreit å hatt de strøkne. Men det får bli en gang i fremtiden, har ikke planer om å selge denne sykkelen så :D

Knipset litt bilder for å teste ut kamera på nye innkjøpet. Solid oppgradering fra forrige telefonen når det gjelder alt.. Grei nok kvalitet på bilder for nuet.. :P

Image
Image
Image
Image
Image
Image
JK95
Posts: 3558
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: Tovens Rorbu! -kjøring og sånt-

Post by JK95 »

Var på KTM Demodag selv, hadde ikke klaget på SDR 8)
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Tovens Rorbu! -kjøring og sånt-

Post by Trondgv »

Oppgradering av fjærer anbefales! Har enda ikke fått montert fjøra bak, men det blir nok gjort i løpet av uka. :redface Merker stor forskjell framme på sykkelen, dunker ikke hjelmen i framhjulet når jeg bremser lenger. :lol: :thumleft
User avatar
Toven
Posts: 2723
Joined: 20 Aug 2008 17:50
MC: 2021 MT-09 SP
Location: Stathelle

Re: Tovens Rorbu! -kjøring og sånt-

Post by Toven »

JK95 wrote:Var på KTM Demodag selv, hadde ikke klaget på SDR 8)

Fare for at onkelblau hadde fått mer sponsing da... :-# :-#
Var KTM demo ikke langt unna tidligere i år, men da sludda det.. :lol:
Trondgv wrote:Oppgradering av fjærer anbefales! Har enda ikke fått montert fjøra bak, men det blir nok gjort i løpet av uka. :redface Merker stor forskjell framme på sykkelen, dunker ikke hjelmen i framhjulet når jeg bremser lenger. :lol: :thumleft
haha :lol:
Fikk bytta til tykkere olje for to år siden. Hjalp veldig i forhold til orginal, men sikler på fjærer ja 8)
JK95
Posts: 3558
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: Tovens Rorbu! -kjøring og sånt-

Post by JK95 »

Toven wrote:
JK95 wrote:Var på KTM Demodag selv, hadde ikke klaget på SDR 8)

Fare for at onkelblau hadde fått mer sponsing da... :-# :-#
Var KTM demo ikke langt unna tidligere i år, men da sludda det.. :lol:
Det er nok noe du avgjør mest med din egen høyrearm, ikke teksten i vognkortet ;-) Men skjønner hva du mener :redface
Trondgv wrote:Oppgradering av fjærer anbefales! Har enda ikke fått montert fjøra bak, men det blir nok gjort i løpet av uka. :redface Merker stor forskjell framme på sykkelen, dunker ikke hjelmen i framhjulet når jeg bremser lenger. :lol: :thumleft
haha :lol:
Fikk bytta til tykkere olje for to år siden. Hjalp veldig i forhold til orginal, men sikler på fjærer ja 8)[/quote]
Kjør på, kurrant jobb å gjøre, har stooooor effekt på sykkelen, også får du bytta olje og simmeringer med det samme :thumleft
User avatar
Toven
Posts: 2723
Joined: 20 Aug 2008 17:50
MC: 2021 MT-09 SP
Location: Stathelle

Re: Tovens Rorbu! -kjøring og sånt-

Post by Toven »

Jao, får bli neste år.. :P :D
User avatar
Toven
Posts: 2723
Joined: 20 Aug 2008 17:50
MC: 2021 MT-09 SP
Location: Stathelle

Re: Tovens Rorbu! -kjøring og sånt-

Post by Toven »

Vel hjemme, ble sånn 630 km i følge Google :) Dro ved 0900 tia, og rusla inn døra sånn 20:50

Fin fin runde! en del svingkuttende løkhuer og havna bak Harley Davidson Pensjonistforening over Skuleskar (om disse leser dette ta det som en spøk). :lol:

Litt bilder da.
Naturen ut til Lysebotn synes jeg igrunn er mer spektakulær enn å stå ved Ørneredet, men gadd ikke stoppe når jeg hadde frie tøyler til å gladgasse litt :D

og en ting, faen hvor vanskelig er det å skru opp en knagg eller to på dasser rundt om! Slitsomt å sitte på toa'n med jakke på låret... :lol: :lol: :evil:

Image
Image
Minnestøtte i Sirdal
Image
Image
Image
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Tovens Rorbu! -kjøring og sånt-

Post by tshansen »

Hatt deg en god tur du også ser jeg [emoji1319][emoji1319] flotte bilder, spesielt det av fjellstuen ved Lysebotn [emoji1303]
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Toven
Posts: 2723
Joined: 20 Aug 2008 17:50
MC: 2021 MT-09 SP
Location: Stathelle

Re: Tovens Rorbu! -kjøring og sånt-

Post by Toven »

LordShaft wrote:Hatt deg en god tur du også ser jeg [emoji1319][emoji1319] flotte bilder, spesielt det av fjellstuen ved Lysebotn [emoji1303]
Ja ble en fin tur!

Men nå må jeg vaske sykkelen igjen, tunnelene vestover er jo våte inni :evil: :evil: :lol:
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Tovens Rorbu! -kjøring og sånt-

Post by mekkern »

De er ofte saltet også-som mange tuneller. :?
Post Reply