Tovens Rorbu! - The dark side of the rising sun...

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
Toven
Posts: 2723
Joined: 20 Aug 2008 17:50
MC: 2021 MT-09 SP
Location: Stathelle

Re: Tovens Rorbu! -gnikke gnikke..-

Post by Toven »

Bjerknez wrote:Men Toven da.. Den tanken var jo full av swirls den.... :-k

Hva har du polert med?
http://bilnerden.no/gtechniq-p1-nanocomposite-polish

Som sagt, maange RDS på tanken der som den ikke klarte å ta. Hvis du ser litt nøye så kommer teip-skillet (hvis du ikke så det) på videon :P Begynte å filme på venstre side som ikke var gjort noe med. Sånn IRL var det enkelt å se forskjell på polert og ikke :) Men så er jo ikke dette noe maskinpolering.
User avatar
Toven
Posts: 2723
Joined: 20 Aug 2008 17:50
MC: 2021 MT-09 SP
Location: Stathelle

Re: Tovens Rorbu! -gnikke gnikke..-

Post by Toven »

Bjerknez wrote:Her er den gamle bilen min etter polering. Ser ikke mye swirls her 8)

Image
Strøkent det der. Du har vel maskin? :P
Bjerknez

Re: Tovens Rorbu! -gnikke gnikke..-

Post by Bjerknez »

Toven wrote:
Bjerknez wrote:Her er den gamle bilen min etter polering. Ser ikke mye swirls her 8)

Image
Strøkent det der. Du har vel maskin? :P
Ja, jeg har maskin ja. Å polere uten maskin blir ikke bra. De swirlsa du har der samt mesteparten av ripene skulle jeg fjernet på under 5 minutter med maskin og riktig middel. For hånd så blir det vanskelig fordi man ikke opnår noe varme å snakke om.

Jeg tipper en Orange Uber pad og Sholl S3+ etterfulgt av Scholl S30 hadde gjort underverker for tanken din. Uten at jeg vet lakkdybden på den, men regner med den tåler det hvis den ikke har vert rubbet tidligere.
User avatar
Toven
Posts: 2723
Joined: 20 Aug 2008 17:50
MC: 2021 MT-09 SP
Location: Stathelle

Re: Tovens Rorbu! -gnikke gnikke..-

Post by Toven »

Yessda! Maskin hadde tatt det easy, uten tvil :) Men så har ikke jeg maskin og kommer ikke til å kjøpe det på noen år. Selv om den pakka som du linket tidligere frister, haha. Uansett moro å prøve denne polishen! Funket tross alt bra, og mye bedre enn eks SRP.
Legger på et par lag med Neo over, så det blir nok blankt i år og 8) Ikke ripefritt, men mindre riper i det minste :)
Bjerknez

Re: Tovens Rorbu! -gnikke gnikke..-

Post by Bjerknez »

Toven wrote:Yessda! Maskin hadde tatt det easy, uten tvil :) Men så har ikke jeg maskin og kommer ikke til å kjøpe det på noen år. Selv om den pakka som du linket tidligere frister, haha. Uansett moro å prøve denne polishen! Funket tross alt bra, og mye bedre enn eks SRP.
Legger på et par lag med Neo over, så det blir nok blankt i år og 8) Ikke ripefritt, men mindre riper i det minste :)
Men hvis du våger å ta sykkelen din ut på kjøretur helt til Fredrikstad, så skal vi nok få tanken din god som ny igjen. Så lenge ikke ripene går gjennom klarlakken. Da må det vannslipes og det tør jeg ikke på andres eiendeler. :redface
User avatar
Toven
Posts: 2723
Joined: 20 Aug 2008 17:50
MC: 2021 MT-09 SP
Location: Stathelle

Re: Tovens Rorbu! -gnikke gnikke..-

Post by Toven »

Bjerknez wrote:
Toven wrote:Yessda! Maskin hadde tatt det easy, uten tvil :) Men så har ikke jeg maskin og kommer ikke til å kjøpe det på noen år. Selv om den pakka som du linket tidligere frister, haha. Uansett moro å prøve denne polishen! Funket tross alt bra, og mye bedre enn eks SRP.
Legger på et par lag med Neo over, så det blir nok blankt i år og 8) Ikke ripefritt, men mindre riper i det minste :)
Men hvis du våger å ta sykkelen din ut på kjøretur helt til Fredrikstad, så skal vi nok få tanken din god som ny igjen. Så lenge ikke ripene går gjennom klarlakken. Da må det vannslipes og det tør jeg ikke på andres eiendeler. :redface
Den dagen (om den noen gang kommer..) jeg får egen plass å bo med garasje, kommer jeg en tur! :D
Greia nå er at jeg bruker regntrekk over sykkelen. Så hadde jeg hatt en heeelt strøken lakk hadde jeg blitt gærn av tanken å legge noe over sykkelen mer :-# :lol:

Forresten, her har du en liten snutt av tanken før noe som helst ble gjort. Grøss å gru :-#
[youtube][/youtube]
Bjerknez

Re: Tovens Rorbu! -gnikke gnikke..-

Post by Bjerknez »

My eyes...my eyes! 8-[
JK95
Posts: 3560
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: Tovens Rorbu! -gnikke gnikke..-

Post by JK95 »

Bjerknez wrote:My eyes...my eyes! 8-[
Nesten så jeg skulle ønske jeg hadde en closeup av lakken på Thea liggende :-# :lol:
User avatar
Toven
Posts: 2723
Joined: 20 Aug 2008 17:50
MC: 2021 MT-09 SP
Location: Stathelle

Re: Tovens Rorbu! -gnikke gnikke..-

Post by Toven »

JK95 wrote:
Bjerknez wrote:My eyes...my eyes! 8-[
Nesten så jeg skulle ønske jeg hadde en closeup av lakken på Thea liggende :-# :lol:
Haha, ikkje braaaa.

Skal nok aldri ha svart farge på mc igjen.. eller, det kan forsåvidt gå. Men da må det maskinpolering og keramisk coating til :lol:
JK95
Posts: 3560
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: Tovens Rorbu! -gnikke gnikke..-

Post by JK95 »

Toven wrote:
JK95 wrote:
Bjerknez wrote:My eyes...my eyes! 8-[
Nesten så jeg skulle ønske jeg hadde en closeup av lakken på Thea liggende :-# :lol:
Haha, ikkje braaaa.

Skal nok aldri ha svart farge på mc igjen.. eller, det kan forsåvidt gå. Men da må det maskinpolering og keramisk coating til :lol:
Syns ikke det var så ille med svart mc, men så er jeg ikke en som mister nattesøvn av litt swirls :lol:
User avatar
Toven
Posts: 2723
Joined: 20 Aug 2008 17:50
MC: 2021 MT-09 SP
Location: Stathelle

Re: Tovens Rorbu! -gnikke gnikke..-

Post by Toven »

Sånn! Da er jeg nesten ferdig :D
Bakfelg gidder jeg ikke ta riktig enda :P
Noe polishrester rundt om. Forsvinner nok ved neste vask.

Fornøyd med resultatet! Så nå lurer jeg på hva jeg skal finne på... kjøre liksom? Da kan den jo bli støvete/skitten [-(

Bilder skrek folket!
Kanskje ikke... men jeg spammer ut bilder likevell :D
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
JK95
Posts: 3560
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: Tovens Rorbu! -gnikke gnikke..-

Post by JK95 »

Huff, dette ser ikke bra ut [-( Stakkars sykkelen ser jo knapt brukt ut, det er nesten forferdelig å se på [-X
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Tovens Rorbu! -gnikke gnikke..-

Post by tshansen »

Hahahaha.... Dette er så hinsides all fornuft Toven =D> =D> =D> Det må kreve sinnsyke mengder tid og energi på å holde sykkelen så rein som det der :shock:
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Bjerknez

Re: Tovens Rorbu! -gnikke gnikke..-

Post by Bjerknez »

Fant du maskinen allikevel Toven?
Så bra ut dette :thumleft
User avatar
Toven
Posts: 2723
Joined: 20 Aug 2008 17:50
MC: 2021 MT-09 SP
Location: Stathelle

Re: Tovens Rorbu! -gnikke gnikke..-

Post by Toven »

Bjerknez wrote:Fant du maskinen allikevel Toven?
Så bra ut dette :thumleft
Nei :P Ser relativt bra ut når man ikke leter etter vaskeripene med lykt :P
LordShaft wrote:Hahahaha.... Dette er så hinsides all fornuft Toven =D> =D> =D> Det må kreve sinnsyke mengder tid og energi på å holde sykkelen så rein som det der :shock:
Tok meg noen få timer (to dager nå..) så ja.. :lol: Men jeg liker å holde den i stand!
JK95 wrote:Huff, dette ser ikke bra ut [-( Stakkars sykkelen ser jo knapt brukt ut, det er nesten forferdelig å se på [-X
Du får ta ansvar for utseende til en brukssykkel :lol:
Syntes ikke det ble så gærnt, mtp at den er nå 13 år :)
Post Reply