MC-forumet.no

Norges hyggeligste MC-forum
Det er nå 20 sep 2018 09:53

Alle klokkeslett er UTC+02:00

Legg inn nytt emne  Svar på emne  [ 274 innlegg ]  Gå til side Forrige 115 16 17 18 19
Forfatter Melding
Legg innLagt inn: 04 jun 2017 22:31 
Brukeravatar

MC: Suzuki GSX650F - 2010mod.
Sted: Tønsberg
RuneMC skrev:
Kjede og drev pleier man bytte samtidig pga at drev tar form etter kjede. Kjede og drev pleier å holde et sted mellom 30K - 40K km. Står som regel i brukermanualen hvordan man kan måle om kjedet er strukket så mye at det må byttes - alternativt pleier ledd som ikke er bevegelige lenger å være et ganske sikkert tegn på at det bør byttes.

Greia er bare at kjedet er punktstrekt, og det+drev har vel såvidt bikka 10k km :P Bakdrevet ser fint ut, aner ikke med fremdrevet.

Edit: Når jeg tenker meg om er vel kjedet kanskje nærmere 20k

Toppen

Legg innLagt inn: 04 jun 2017 22:34 
Brukeravatar

freddy123 skrev:
Selg sykkelen og kvitt deg med så mye lån som mulig, skru og gjør så mye du kan selv evt med hjelp fra hyggelige kompiser på den så den blir klar for salg, ventilsjekk osv kan være greit og overlate til verksted.

Betal ned ALT av lån før du tenker på å kjøpe noe nytt, begynn å spar opp en buffer etter dette sånn at du har penger visst ting ryker, når dette er gjort ja da kan du spare opp til en sykkel og begynne og tenke på det igjen

Kjedelig ja, men digg når man begynner å få litt kapital til åbh det morro igjen

Good luck hørtes ut som det går rette veien nå

Sent from my iPhone using Tapatalk

Det var litt det jeg tenkte og. Da er jeg senest helt gjeldfri så jeg har råd til å kjøpe ny sykkel til feriepenga neste sommer. Antageligvis før..

Toppen

Legg innLagt inn: 05 jun 2017 04:02 
Brukeravatar

MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Hvis bakdrevet ser greit ut og kjedet har fått punktsyrekk så skift bare kjedet. Trenger heller ikke kjøpe det dyreste.
Skiftet ikke drev på cbr'n da kjedet var dårlig (satt på da jeg kjøpte sykkelen)
Har kjørt 30000 med biltemas kjede nå og det er fortsatt ok.

Toppen

Legg innLagt inn: 08 jun 2018 01:40 
Brukeravatar

Liten oppdatering. Har levert sykkelen til service. Fant ut to dager før at det lakk gaffelolje på begge sider, og det hadde de forståelig nok ikke tid til å ta samme dag, så nå blir den stående der til de har fått tid til å ordne det. Får på litt tjukkere olje da, så den verte litt stødigere! Spent på hvor lang tid det tar. Etter det blir dekk neste prosjekt å få til.

Toppen

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Legg inn nytt emne  Svar på emne  [ 274 innlegg ]  Gå til side Forrige 115 16 17 18 19

Alle klokkeslett er UTC+02:00