Toskebloggen (Mortenolb her!) - Multistrada 950 S

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Toskebloggen (Mortenolb her!) - Men dét var jo ikke meninga.

Post by Bikeridr »

Faktisk ikke helt riktig det Trond og Freddy skriver her.
Men, hvis du har hatt ulyd i turbo siden før du kjøpte den, kan du, med loven i hånd, bare videreformidle problemet til eieren før deg, Tosk. Dette vet selgeren som kjøpte bilen av deg, så bare be ham sjekke kjøretøyregisteret og finne forrige eier. Husker ikke link, men prøv å søk på dinside.no Mener det var der jeg leste det. Var visst jeg ikke husker feil, en Audi med girkasseproblem, og det var 5. eier "bakover i køa" som måtte betale.
User avatar
Tosk
Posts: 860
Joined: 30 Mar 2007 00:24
MC: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Location: Siggerud

Re: Toskebloggen (Mortenolb her!) - Men dét var jo ikke meninga.

Post by Tosk »

Bilen ble hentet nå istad. Blir spennende å se hva som skjer når han mottar den, sånn ift. den feilmeldinga/sensoren.
I hvilken grad kan jeg bestemme verksted han skal bruke?
User avatar
Tosk
Posts: 860
Joined: 30 Mar 2007 00:24
MC: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Location: Siggerud

Re: Toskebloggen (Mortenolb her!) - Men dét var jo ikke meninga.

Post by Tosk »

Hej, Grundpriset på servicen är 5384:-. Då byts Olja, oljefilter och tändstift. Kontroll av ventiler och luftfilter samt flera andra kontrollpunkter. Ev drivpaket och byte av detta tillkommer.

Forstår jeg det som at 5384,- er inkludert alt av olje osv.?
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Toskebloggen (Mortenolb her!) - Men dét var jo ikke meninga.

Post by Tommas »

Jeg ville lest det slik ja :thumleft
User avatar
Tosk
Posts: 860
Joined: 30 Mar 2007 00:24
MC: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Location: Siggerud

Re: Toskebloggen (Mortenolb her!) - Men dét var jo ikke meninga.

Post by Tosk »

Det hjelper jo. Monsterbike skulle ha 6000kr bare for arbeid, så alt av olje og diverse brukte ting kommer i tillegg..

Tror jeg må til sverige!
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Toskebloggen (Mortenolb her!) - Men dét var jo ikke meninga.

Post by Tommas »

Du får fyre av en email og dobbeltsjekke at det ikke kommer noen tillegg for olje og andre deler.
Bjerknez

Re: Toskebloggen (Mortenolb her!) - Men dét var jo ikke meninga.

Post by Bjerknez »

Tosk wrote:Det hjelper jo. Monsterbike skulle ha 6000kr bare for arbeid, så alt av olje og diverse brukte ting kommer i tillegg..

Tror jeg må til sverige!
Told ya :)
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Toskebloggen (Mortenolb her!) - Men dét var jo ikke meninga.

Post by mekkern »

Monsterbike=Monsterprize

men noen driter jo penger... [-(
User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2021
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: Toskebloggen (Mortenolb her!) - Men dét var jo ikke meninga.

Post by DrGreve »

mekkern wrote:Monsterbike=Monsterprize

men noen driter jo penger... [-(
I min ungdomstid var ikke min far overvettes imponert over mine økonomiske kunnskaper og èn gang utbrøt han: Hvis folk kunne skite penger så hadde du vært født uten rævhøl :)
Måtte bare få det ut når det dukket opp i hjernebarken, he, he.
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Toskebloggen (Mortenolb her!) - Men dét var jo ikke meninga.

Post by mekkern »

Det er ikke bare du som har hatt hoderystene foreldre..... :-#
Bjerknez

Re: Toskebloggen (Mortenolb her!) - Men dét var jo ikke meninga.

Post by Bjerknez »

Ja, Tosk...
Fikk du polert raketten i går?
Var ikke du på dait? 8)
User avatar
Tosk
Posts: 860
Joined: 30 Mar 2007 00:24
MC: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Location: Siggerud

Re: Toskebloggen (Mortenolb her!) - Men dét var jo ikke meninga.

Post by Tosk »

Da har jeg parkert sykkelen for året. 3500kr for skifte av regreim og alle filter på bil'n!

Igår var jeg med en kompis på jobb. Han er lydmann, og det innebærer jo en del rigging, bæring, klatring, lytting osv. Kjempegøy, men herregud så slitsomt! Tok vel 19 timer fra vi dro til vi var hjemme igjen.

Image
User avatar
Tosk
Posts: 860
Joined: 30 Mar 2007 00:24
MC: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Location: Siggerud

Re: Toskebloggen (Mortenolb her!) - Men dét var jo ikke meninga.

Post by Tosk »

Får vel ta en liten oppdatering bortimot et år senere :P

Ser definitivt lyset i enden av tunnelen når det kommer til økonomien. Har egentlig planlagt å betale ut lånet til kameraten min med feriepenga, sånn at jeg sitter med 3000kr mer i mnd etter det, men jeg vurderer nå sterkt å ta service på sykkelen og prøve å selge den i sommer isteden, så den ikke står enda et år. Da har jeg uansett råd til å kjøpe ny neste år, men må betale kameraten min et par måneder til, uten at det er noe stort problem. Så lenge jeg får 40k for sykkelen går det opp med lånet, og det tror jeg burde være mulig.

Så, det jeg trenger først da er service og nytt kjede(kanskje drev, men de har jo ikke egentlig gått så langt).. Usikker på om det er det lure valget.
freddy123
Posts: 1775
Joined: 05 Oct 2015 20:11
MC: sportster 883 iron...
yaaaamahahaha FZ8`n heftig racing

Re: Toskebloggen (Mortenolb her!) - Halp

Post by freddy123 »

Selg sykkelen og kvitt deg med så mye lån som mulig, skru og gjør så mye du kan selv evt med hjelp fra hyggelige kompiser på den så den blir klar for salg, ventilsjekk osv kan være greit og overlate til verksted.

Betal ned ALT av lån før du tenker på å kjøpe noe nytt, begynn å spar opp en buffer etter dette sånn at du har penger visst ting ryker, når dette er gjort ja da kan du spare opp til en sykkel og begynne og tenke på det igjen [emoji1]

Kjedelig ja, men digg når man begynner å få litt kapital til åbh det morro igjen [emoji6]

Good luck hørtes ut som det går rette veien nå [emoji106]


Sent from my iPhone using Tapatalk
User avatar
RuneMC
Posts: 2017
Joined: 26 Jun 2009 15:11
MC: 2016 CRF1000D
Location: Hyggen

Re: Toskebloggen (Mortenolb her!) - Halp

Post by RuneMC »

Kjede og drev pleier man bytte samtidig pga at drev tar form etter kjede. Kjede og drev pleier å holde et sted mellom 30K - 40K km. Står som regel i brukermanualen hvordan man kan måle om kjedet er strukket så mye at det må byttes - alternativt pleier ledd som ikke er bevegelige lenger å være et ganske sikkert tegn på at det bør byttes.
Post Reply