Toskebloggen (Mortenolb her!) - Multistrada 950 S

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
Tosk
Posts: 860
Joined: 30 Mar 2007 00:24
MC: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Location: Siggerud

Re: Toskebloggen (Mortenolb her!) - Halp

Post by Tosk »

RuneMC wrote:Kjede og drev pleier man bytte samtidig pga at drev tar form etter kjede. Kjede og drev pleier å holde et sted mellom 30K - 40K km. Står som regel i brukermanualen hvordan man kan måle om kjedet er strukket så mye at det må byttes - alternativt pleier ledd som ikke er bevegelige lenger å være et ganske sikkert tegn på at det bør byttes.
Greia er bare at kjedet er punktstrekt, og det+drev har vel såvidt bikka 10k km :P Bakdrevet ser fint ut, aner ikke med fremdrevet.

Edit: Når jeg tenker meg om er vel kjedet kanskje nærmere 20k
User avatar
Tosk
Posts: 860
Joined: 30 Mar 2007 00:24
MC: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Location: Siggerud

Re: Toskebloggen (Mortenolb her!) - Halp

Post by Tosk »

freddy123 wrote:Selg sykkelen og kvitt deg med så mye lån som mulig, skru og gjør så mye du kan selv evt med hjelp fra hyggelige kompiser på den så den blir klar for salg, ventilsjekk osv kan være greit og overlate til verksted.

Betal ned ALT av lån før du tenker på å kjøpe noe nytt, begynn å spar opp en buffer etter dette sånn at du har penger visst ting ryker, når dette er gjort ja da kan du spare opp til en sykkel og begynne og tenke på det igjen [emoji1]

Kjedelig ja, men digg når man begynner å få litt kapital til åbh det morro igjen [emoji6]

Good luck hørtes ut som det går rette veien nå [emoji106]


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det var litt det jeg tenkte og. Da er jeg senest helt gjeldfri så jeg har råd til å kjøpe ny sykkel til feriepenga neste sommer. Antageligvis før..
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Toskebloggen (Mortenolb her!) - Halp

Post by mekkern »

Hvis bakdrevet ser greit ut og kjedet har fått punktsyrekk så skift bare kjedet. Trenger heller ikke kjøpe det dyreste.
Skiftet ikke drev på cbr'n da kjedet var dårlig (satt på da jeg kjøpte sykkelen)
Har kjørt 30000 med biltemas kjede nå og det er fortsatt ok.
User avatar
Tosk
Posts: 860
Joined: 30 Mar 2007 00:24
MC: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Location: Siggerud

Re: Toskebloggen (Mortenolb her!) - Halp

Post by Tosk »

Liten oppdatering. Har levert sykkelen til service. Fant ut to dager før at det lakk gaffelolje på begge sider, og det hadde de forståelig nok ikke tid til å ta samme dag, så nå blir den stående der til de har fått tid til å ordne det. Får på litt tjukkere olje da, så den verte litt stødigere! Spent på hvor lang tid det tar. Etter det blir dekk neste prosjekt å få til.
User avatar
Tosk
Posts: 860
Joined: 30 Mar 2007 00:24
MC: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Location: Siggerud

Re: Toskebloggen (Mortenolb her!) - Halp

Post by Tosk »

Lever fortsatt! Har vel kjørt kanskje 50 mil på sykkelen i år :roll:

I andre nyheter så har jeg fått meg ny jobb, som jeg begynner på neste mandag. Det innebærer at jeg flytter til Ski, så da er det ikke noe mer vestfold på meg :shock: Men ser for meg at jeg kanskje klarer å få meg en fullverdig mc-sesong igjen neste år. Har sikla på Tracer 900 i noen år nå, men er en viss fare for at jeg kommer til å handle meg Multistrada 950S :-k
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3185
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: Toskebloggen (Mortenolb her!) - Halp

Post by Kant1 »

Tosk wrote:Lever fortsatt! Har vel kjørt kanskje 50 mil på sykkelen i år :roll:

I andre nyheter så har jeg fått meg ny jobb, som jeg begynner på neste mandag. Det innebærer at jeg flytter til Ski, så da er det ikke noe mer vestfold på meg :shock: Men ser for meg at jeg kanskje klarer å få meg en fullverdig mc-sesong igjen neste år. Har sikla på Tracer 900 i noen år nå, men er en viss fare for at jeg kommer til å handle meg Multistrada 950S :-k
Kjekt med "livsbevis" :thumleft
Gratulerer med ny jobb, og nytt bosted. Hva skal du jobbe med??

Ikke så viktig hva du kjører, bare du får kjørt mer enn du gjør nå :D
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
User avatar
Tosk
Posts: 860
Joined: 30 Mar 2007 00:24
MC: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Location: Siggerud

Re: Toskebloggen (Mortenolb her!) - Halp

Post by Tosk »

Kant1 wrote: Kjekt med "livsbevis" :thumleft
Gratulerer med ny jobb, og nytt bosted. Hva skal du jobbe med??

Ikke så viktig hva du kjører, bare du får kjørt mer enn du gjør nå :D
Går fra å være sjåfør hos Brødrene Dahl til å begynne å jobbe på sentrallageret dems. Skal kjøre teleskoptruck :)
ArcticTiger
Posts: 2516
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: Toskebloggen (Mortenolb her!) - Halp

Post by ArcticTiger »

Kant1 wrote:
Tosk wrote:Lever fortsatt! Har vel kjørt kanskje 50 mil på sykkelen i år :roll:

I andre nyheter så har jeg fått meg ny jobb, som jeg begynner på neste mandag. Det innebærer at jeg flytter til Ski, så da er det ikke noe mer vestfold på meg :shock: Men ser for meg at jeg kanskje klarer å få meg en fullverdig mc-sesong igjen neste år. Har sikla på Tracer 900 i noen år nå, men er en viss fare for at jeg kommer til å handle meg Multistrada 950S :-k
Kjekt med "livsbevis" :thumleft
Gratulerer med ny jobb, og nytt bosted. Hva skal du jobbe med??

Ikke så viktig hva du kjører, bare du får kjørt mer enn du gjør nå :D
50 mil ække dårlig det! Og, mc-kjøring er jo egentlig litt åpp-skrytt syns jeg Kantern [-X
User avatar
Tosk
Posts: 860
Joined: 30 Mar 2007 00:24
MC: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Location: Siggerud

Re: Toskebloggen (Mortenolb her!) - Halp

Post by Tosk »

ArcticTiger wrote: 50 mil ække dårlig det! Og, mc-kjøring er jo egentlig litt åpp-skrytt syns jeg Kantern [-X
50 mil er om ikke annet mer enn 0 mil!
User avatar
Toven
Posts: 2723
Joined: 20 Aug 2008 17:50
MC: 2021 MT-09 SP
Location: Stathelle

Re: Toskebloggen (Mortenolb her!) - Lever fortsatt.

Post by Toven »

Og jeg som syntes mine 350 mil er lite... :lol:
Du kommer vel sterkere tilbakjat neste år! 8)
User avatar
Tosk
Posts: 860
Joined: 30 Mar 2007 00:24
MC: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Location: Siggerud

Re: Toskebloggen (Mortenolb her!) - Lever fortsatt.

Post by Tosk »

Toven wrote:Og jeg som syntes mine 350 mil er lite... :lol:
Du kommer vel sterkere tilbakjat neste år! 8)
Skal tvinge dere til å komme å møte meg på Langhus for å kjøre tur \:D/
User avatar
Tosk
Posts: 860
Joined: 30 Mar 2007 00:24
MC: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Location: Siggerud

Re: Toskebloggen (Mortenolb her!) - Lever fortsatt.

Post by Tosk »

På lørdag var jeg og en kamerat innom Eker Performance, fordi han nettopp har fått seg lappen og vurderte Monster, og jeg er litt nysgjerrig på Multistrada 950S.

Han ble overtalt av selgeren til å teste en Monster 821, mens jeg fikk prøve en Multistrada 1260S.
Helt rå sykkel, men totalt unødvendig å ha i Norge. Var jo ikke over 3. gir på turen vi kjørte, men den var utrolig god å kjøre. Så jeg tenker at 950S'en kan være et godt alternativ. Tar en nærmere vurdering neste år!

Kameraten min endte opp med å kjøpe demosykkelen, fordi selgeren dro ut en gul en, og det er favorittfargen hans :lol:

Image
JK95
Posts: 3558
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: Toskebloggen (Mortenolb her!) - Lever fortsatt.

Post by JK95 »

821 er knall den, kjørt den selv på demodag hos Ducati Eberg i Trondheim :thumleft
User avatar
xyvind
Posts: 674
Joined: 11 Feb 2016 13:32
MC: 2020 Yamaha Tenere 700

Re: Toskebloggen (Mortenolb her!) - Lever fortsatt.

Post by xyvind »

Ski og Langhus - da er du i mine trakter!
Kjøp Ducati'n, så tar vi en tur \:D/
Image
User avatar
Ambro
Posts: 453
Joined: 07 Oct 2015 08:57
MC: BMW K1600GT -22
Suzuki DR 650 RSE -94

Re: Toskebloggen (Mortenolb her!) - Lever fortsatt.

Post by Ambro »

Bare ligg unna Eker Performance, etter utskiftningen av personalet de hadde i vinter så er de så å si ubrukelige på service (både kundeservice, og sykkel service). Jeg har nå konvertert til Løvaas, og er så langt fornøyd.
Videre, pris og vekt på 950 kontra 1260 er veldig liten, men ja 950 er en herlig sykkel å kjøre, den har ramme fra 1200 og svingarm fra enduroen, kosa meg veldig med den når jeg hadde den som lånesykkel en service. MEN, savnet elektronikken noe veldig.
Post Reply