MC-forumet.no

Norges hyggeligste MC-forum
Det er nå 16 jul 2018 14:27

Alle klokkeslett er UTC+02:00




Legg inn nytt emne  Svar på emne  [ 274 innlegg ]  Gå til side Forrige 115 16 17 18 19 Neste
Forfatter Melding
Legg innLagt inn: 26 mai 2016 17:00 
Offline
Brukeravatar

Registrert: 30 mar 2007 00:24
Innlegg: 800
MC: Suzuki GSX650F - 2010mod.
Sted: Tønsberg
IAT-sensoren viser -40 grader av og til, men fyttefaen den er vanskelig å finne. Tipper den bare trenger en rens, men nå har jeg hatt verksted på telefonen og fått vite hvordan den ser ut OG sånn omtrent hvor den sitter. Finner ikke. Skal svinge innom imorgen så kunne de visst vise meg.


Toppen
   
Legg innLagt inn: 26 mai 2016 17:04 
Offline
Brukeravatar

Registrert: 05 okt 2015 20:11
Innlegg: 1554
MC: sportster 883 iron...
yaaaamahahaha FZ8`n heftig racing
Jeg fikk feil på min oat-sensor og det viste seg og være dårlig batteri på min bil :)


Sent from my iPhone using Tapatalk


Toppen
   
Legg innLagt inn: 26 mai 2016 20:02 
Offline
Brukeravatar

Registrert: 30 mar 2007 00:24
Innlegg: 800
MC: Suzuki GSX650F - 2010mod.
Sted: Tønsberg
Mente du IAT nå?
Min viser riktig, helt til den plutselig ikke gjør det, så fjerner jeg feilkoden også viser den riktig igjen. Vet ikke hvor lang tid det tar før den kommer tilbake igjen.


Toppen
   
Legg innLagt inn: 26 mai 2016 20:33 
Offline
Brukeravatar

Registrert: 05 okt 2015 20:11
Innlegg: 1554
MC: sportster 883 iron...
yaaaamahahaha FZ8`n heftig racing
ååå nei jeg mente oat som i outside air temp... leste feil tror jeg :D

iat må vel være injection air temp elns det da , den hadde jeg ikke feil på min bil... det kan være dårlig kontakt som gjør at den henger litt siden alle følere jobber stort sett etter motstander og dersom det blir dårlig kontakt et sted så øker motstanden...

men det har vel lite eller ingen betydning for deg nå som du har solgt bilen din :D


Toppen
   
Legg innLagt inn: 26 mai 2016 20:58 
Offline
Brukeravatar

Registrert: 30 mar 2007 00:24
Innlegg: 800
MC: Suzuki GSX650F - 2010mod.
Sted: Tønsberg
Nettopp derfor det har betydning :p i står for intake. Altså temperatur på lufta som kommer inn, og sensoren sitter ikke i Luftmassemåleren..


Toppen
   
Legg innLagt inn: 27 mai 2016 23:58 
Offline
Brukeravatar

Registrert: 30 mar 2007 00:24
Innlegg: 800
MC: Suzuki GSX650F - 2010mod.
Sted: Tønsberg
Jeg angrer så ekstremt på at jeg lot den bilen gå så fort og til en som ikke skal se på den først. Har aldri hatt så vondt i huet noen gang. Jævla faens styr hele opplegget.


Toppen
   
Legg innLagt inn: 28 mai 2016 00:48 
Tosk skrev:
Jeg angrer så ekstremt på at jeg lot den bilen gå så fort og til en som ikke skal se på den først. Har aldri hatt så vondt i huet noen gang. Jævla faens styr hele opplegget.

Haha, joda, klart det er litt styr, men det største problemet her tror jeg er at du er redd for å bli økonomisk lidende, noe jeg så klart skjønner godt. Sett deg selv i kjøpers situasjon. Hva ville DU har gjort?

Når man feks. kjøper en bil hvor en varsellampe lyser og hvor dette ikke er tatt med i beskrivelsen så vil så klart dette være en feil som kjøper kan prute på og velger å fikse selv. Kanskje er han en mekaniker og vet feilen allerede. Ingen som vet. Alternativt så kan du fikse problemet selv på et Mekonomen verskted. Ta med kvitteringen og legg den ved kontrakten. Da kan kjøper klage til Mekonomen i etterkant hvis samme feil oppstår og ikke til deg.

Ikke sett deg i en knipe hvor du blir fristet til å "lure" deg unna. Å betale ett par lapper for dette hos Mekonomen kan være vel anvendte penger faktisk. :thumleft

Å en ting til:
Sørg for at du får med at "bilen er solgt usett" i kontrakten. Da har du svart på hvitt at kjøper har tatt enstørre risiko med fullt overlegg. Dette vil gjøre saken hans litt vanskeligere i ettertid tror jeg. Altså så lenge du ikke har løyet i prosessen. Den motorlampa som lyser er uansett ditt ansvar og fikse og eller gi beskjed om, så får dere gjøre en avtale utover dette.

At Turboen ryker en måned etter salg tror jeg ikke du bør bekymre deg over. Det er en slitedel som kan ryke og såpass bør man være obs på som bruktbilkjøper. Man kan ikke regne med at private som selger bruktbil har noe greie på slikt. Derfor så anbefaler jeg både alle som kjøper/selger bil og ta en uavhengig NAF test. Legg ved denne attesten så har du mer eller mindre ryggen fri med tanke på argumentasjonsproblemet i etterkant.


Toppen
   
Legg innLagt inn: 28 mai 2016 01:41 
Offline
Brukeravatar

Registrert: 30 mar 2007 00:24
Innlegg: 800
MC: Suzuki GSX650F - 2010mod.
Sted: Tønsberg
Han er bilselger, fant jeg ut. Det er ikke et godt tegn for min del.
Jada, jeg må jo bare fikse den feilen, problemet er at jeg bokstavlig talt ikke har penger til det, men jeg får si ifra til han at jeg ikke vil sende den avgårde før jeg har hatt den inne. Dog har han skrevet levering uke 21/22 i kontrakten. Og ja, kontrakten er allerede signert, og der står det ingenting om at den er kjøpt usett.
Angående turboen så innså jeg istad at han kommer sikkert til å lage et poeng av at turboen lager lyd. Turboen har laget lyd i hele mitt eie, og det er ikke uvanlig for den bilen, men tar han den med til riktig verksted så sier de lett at det betyr at den er døende.


Toppen
   
Legg innLagt inn: 28 mai 2016 02:04 
Tosk skrev:
Han er bilselger, fant jeg ut. Det er ikke et godt tegn for min del.
Jada, jeg må jo bare fikse den feilen, problemet er at jeg bokstavlig talt ikke har penger til det, men jeg får si ifra til han at jeg ikke vil sende den avgårde før jeg har hatt den inne. Dog har han skrevet levering uke 21/22 i kontrakten. Og ja, kontrakten er allerede signert, og der står det ingenting om at den er kjøpt usett.
Angående turboen så innså jeg istad at han kommer sikkert til å lage et poeng av at turboen lager lyd. Turboen har laget lyd i hele mitt eie, og det er ikke uvanlig for den bilen, men tar han den med til riktig verksted så sier de lett at det betyr at den er døende.

Hvis han er bilselger så bør han ha mer kunskap rundt dette enn det kanskje du har. Han har jo kolegaer og folk rundt seg som sikkert gjør dette for han for en billig penge/gratis. Derfor tror jeg også han kjøpte den usett.

Nei, ikke si det. fortell han først skriftlig via mail (ALT må gjøres skriftlig!) om denne lampen og hør hva han mener. Bli enige. Hvis han godtar at lampen lyser mot et prisavslag på la oss si 2-lapper og du får dette skriftlig så er problemet løst. Hvis han krever at du fikser feilen først så gjør dette på et godkjent verksted som Mekonomen etc. og sør for kvittering.

Bli enig med han og hold kontakten. Ikke bare si at du ikke vil sende den av gårde. Da kan du fort miste salget. Gjør du dette riktig så går det veldig bra. Jada, det koster deg sikkert noen kroner, men sånn er livet. Det er DIN bil og det som skjer med den er ditt ansvar og få ordnet opp i. :thumleft


Toppen
   
Legg innLagt inn: 28 mai 2016 02:10 
Offline
Brukeravatar

Registrert: 30 mar 2007 00:24
Innlegg: 800
MC: Suzuki GSX650F - 2010mod.
Sted: Tønsberg
Per def. er det hans bil :P
Om han hadde heva salget hadde det vært et tonn av skuldrene mine, for å være ærlig. Jeg angrer på hele greia, men jeg kommer hvertfall til å si at det jeg vil er å fikse det først, for om han får den og skal fikse den så setter han det på møller og sender meg regninga, og da blir det tre ganger så dyrt.


Toppen
   
Legg innLagt inn: 28 mai 2016 02:26 
Tosk skrev:
Per def. er det hans bil :P
Om han hadde heva salget hadde det vært et tonn av skuldrene mine, for å være ærlig. Jeg angrer på hele greia, men jeg kommer hvertfall til å si at det jeg vil er å fikse det først, for om han får den og skal fikse den så setter han det på møller og sender meg regninga, og da blir det tre ganger så dyrt.

Haha, tonn faktisk. Du skal selge en bil og ikke hoppe utfor en skyskraper for første gang. Grow a pair man!!

Det er det jeg mener. Dette må avtales. Han kan ikke bare sette det på Møller og sende deg regningen. Legg frme problemet for han og bli enige. Hold en dialog. Denne feilen er med stor sannsynlighet bare flisespikkeri. jeg har hatt VW selv (nye biler) og der har det til tider blinket som et hjuletre i dashbordet. Men det er stort sett løse slanger og annet småtteri.

Man må også tenke på at det er en gammel bil som har rullet noen kilometer. Det du kan bli tatt for er feil som du må ha vist om. Hvis turboen ryker etter en uke etter salg så kan jo ikke du noe for dette. Dette er jo en del som ryker brått vil jeg tro uten spesielle forhåndsvarsler.

Men gjør det riktig. Hold kontakten, og få ting skriftlig. Mailene tar du vare på og lagrer dem i en egen mappe som heter "IKKE RØR" og der lar du dem ligge 8)


Toppen
   
Legg innLagt inn: 28 mai 2016 04:32 
Offline
Brukeravatar

Registrert: 30 mar 2007 00:24
Innlegg: 800
MC: Suzuki GSX650F - 2010mod.
Sted: Tønsberg
Kommer aldri til å gro et par, det er ikke en del av personligheten min. Det jeg er at jeg har massiv uflaks med det meste.


Toppen
   
Legg innLagt inn: 28 mai 2016 05:03 
Tosk skrev:
Kommer aldri til å gro et par, det er ikke en del av personligheten min. Det jeg er at jeg har massiv uflaks med det meste.

Se det i et perspektiv. Du har bil, fast jobb, egen bolig og penger til mat på bordet. Du har også en motorsykkel som du har vert på mange turer med. Bit tenna sammen. Du skal selge en bil. Det kan noen ganger føre til småproblemer, men så langt kan jeg ikke se annet en bagateller. Det er en motorlampe som lyser. Hvis motoren detter ut av bilen eller hvis et fly styrter på sykkelen din så kan du ringe meg. Da skal jeg personlig fortelle deg og si at ja, du har faktisk massiv uflaks :lol:

Vi har det godt i Norge :lol:


Toppen
   
Legg innLagt inn: 29 mai 2016 22:21 
Online
Brukeravatar

Registrert: 07 okt 2015 13:15
Innlegg: 2323
MC: 15' KTM 690 Duke R - Solgt 29.03.17
01' BMW F650 Dakar
Sted: Karmøy
Tror ikke dette blir et problem for din del! Har selv solgt en bil usett. Den ble også solgt veldig kjapt, på under 30 min var den solgt og kjøper hadde bestilt fly. Da han kom og kikka på bilen fant han ut at det var lekkasje fra servoen og andre ting jeg hadde skrevet i annonse. Han prøvde å prute etter at han hadde sagt han tok den usett. Da fikk han fint beskjed om at til den prisen kunne jeg kjøre han til flyplassen igjen, enten tar han den for prisen som var avtalt ettersom han betalte depositum som en midlertidig "kontrakt". Han ringte meg også et par uker senere og klagde på at sommerdekkene var skjeivslitte og at jeg burde ha visst om dette og skulle betale for å få dette fikset. Fikk fint beskjed om at han kunna ta bilen med til et verksted å få fikset det selv, tross alt var både senkesett ikke godkjent og dekkene var 275 breie, i forhold til 215 originalt. :roll:

MEN, det som er at så lenge han tar den usett og du har opplyst om alt du som en vanlig bileier skulle vite om så sliter du ikke. Hvordan i alle dager skal en vanlig mann vite om det er slakk i kulelageret på turboen? Eller at feilkoden som kommer opp betyr at en sensor er død? Du opplyser om det du vet og får det på papir så er problemet hans. Og helt ærlig kommer han nok til å få fikset bilen billig og tjene penger på å selge den. :thumleft

_________________
TKC 70 - 39500km


Toppen
   
Legg innLagt inn: 29 mai 2016 22:27 
Offline
Brukeravatar

Registrert: 05 okt 2015 20:11
Innlegg: 1554
MC: sportster 883 iron...
yaaaamahahaha FZ8`n heftig racing
Ja Morten den bilen din ryker bare kjapt inn for en polering og rask shine og kanskje en service før den blir dyttet ut på finn.no igjen til en mye frekkere pris og når han da har solgt bilen videre igjen så er det han sitt problem alt som måtte dukke opp


Sent from my iPhone using Tapatalk


Toppen
   
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Legg inn nytt emne  Svar på emne  [ 274 innlegg ]  Gå til side Forrige 115 16 17 18 19 Neste

Alle klokkeslett er UTC+02:00


Hvem er online

Brukere i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 12 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke svare på emner i dette forumet
Du kan ikke redigere egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette egne innlegg i dette forumet

Søk etter:
Gå til:  
Kjører på phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Norwegian (bokmål) Language Pack © Lars Christian Schreiner