Her bor Tommas - tut og kjør?

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
Post Reply
JK95
Posts: 3558
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: Her bor Tommas - Karbon, matt eller blank?

Post by JK95 »

Tommas wrote:
JK95 wrote:Han vennen din kjøpte vel ikke karbonfelgene dine også? :roll:
Nei, selv om jeg angrer litt på at jeg solgte de. Fikk også råd fra en jeg kjenner om at å kjøpe brukte karbonfelger i utlandet er litt risky. Må absolutt ta en solid inspeksjon før og under montering, slik at det ikke er noen skader. Da ble det for fristende når jeg kunne selge de direkte lokalt og tjene litt på hele affæren.
Forståelig nok det ;-) Du får hilse kompisen din å si at jeg håper han gir deg bilder til deling med menigheten :thumleft
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Her bor Tommas - Karbon, matt eller blank?

Post by Tommas »

Booket noen netter på ei rorbu i Svolvær i slutten av Juli. Skal oppover med en kompis som ikke kjører motorsykkel, så det blir vel til han kjører bil og jeg kjører KTM ;-)

Får se litt på mulighetene for å koble opp noe kommunikasjon mellom bil og MC, eller blir det enkleste å basere seg på mobiltelefon?

Med litt flaks klarer vi å bruke en ukes tid opp, så vi rekker å få sett litt i det minste.
Bjerknez

Re: Her bor Tommas - Karbon, matt eller blank?

Post by Bjerknez »

Tommas wrote:Booket noen netter på ei rorbu i Svolvær i slutten av Juli. Skal oppover med en kompis som ikke kjører motorsykkel, så det blir vel til han kjører bil og jeg kjører KTM ;-)

Får se litt på mulighetene for å koble opp noe kommunikasjon mellom bil og MC, eller blir det enkleste å basere seg på mobiltelefon?

Med litt flaks klarer vi å bruke en ukes tid opp, så vi rekker å få sett litt i det minste.
Jeg har vert i Svolvær maaange ganger og jeg giftet meg faktisk på balkongen til en Rorbu der oppe med privat prest (borgerlig). Jeg kan annbefale disse rorbuene: http://svinoya.no/rorbusuiter/

Velg den helt til høyre på det øverste bildet. Da får du fantastisk utsikt utover fjorden. Ikke glem å bestille Havørn safari med RIB. Ta med kamera. Episk! :thumleft

Det er også gangavstand til Svolvær "sentrum". FInner du flekk på lakenet så kan du trøste deg med at det ikke nødvendigvis er jeg som er synderen :smt005
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Her bor Tommas - Svolvær here I come

Post by Tommas »

Artig, faktisk der vi har booket 8)
User avatar
hakhap
Mr Illustrator
Posts: 2929
Joined: 06 Oct 2015 06:50
MC: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Location: Buskerud
Contact:

Re: RE: Re: Her bor Tommas - Svolvær here I come

Post by hakhap »

Tommas wrote:Artig, faktisk der vi har booket 8)
Skal dere dit 14 feb eller 14 mars? :)

mispelled with autocorrect
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Image
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Her bor Tommas - Svolvær here I come

Post by Tommas »

hakhap wrote:Skal dere dit 14 feb eller 14 mars? :)
Close, 20 juli :thumleft
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Her bor Tommas - Svolvær here I come

Post by tshansen »

Image
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Her bor Tommas - Svolvær here I come

Post by Tommas »

Slapp av Hakhap og Lordy, det er plass til dere også :-)

Image
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Her bor Tommas - Svolvær here I come

Post by tshansen »

Nei nei nei.... det bildet der er så forstyrrende :roll:
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Her bor Tommas - Svolvær here I come

Post by Tommas »

Gjort unna alle statene i USA (minus Hawaii og Alaska) med nevnte kompis, uten tilløp til Brokeback mountain øyeblikk. Så jeg føler meg ganske trygg på at analmøydommen min overlever en sommer til 8)

Ideen om Svolvær i sommer dukket opp etter en samtale med en Amerikaner som aldri hadde vært utenfor sitt eget fylke i Colorado, og hans største drøm var å se havet. Påpekte at det tross alt bare var en lang dags kjøring eller to til havet, men det ble for eksotisk for ham. Så lo vi godt av Amerikanere som ikke en gang hadde sett seg rundt i sitt eget land. Før jeg konkluderte med at jeg faktisk har reist mer i USA enn Norge ;-)
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Her bor Tommas - Svolvær here I come

Post by tshansen »

Hahaha... ja det der er jo bare jævlig typisk =D> Å helt klart tilfelle for veldig mange av oss. Jeg har heldigvis hatt gleden av å reise litt rundt i landet vårt, men den siste tiden (etter militæret) så tror jeg nesten at jeg er mer bereist i utlandet enn jeg er i eget land.
Går alt som planlagt, vil nok denne sesongen bære preg av lengre turer både østover og nordover. Hvor lenge tenker dere å være på tur da? Faen ikke dumt å kjøre bil og sykkel. Aldri feil å ha med seg følgebil på tur 8)
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Her bor Tommas - Svolvær here I come

Post by Tommas »

Vi har vel i området 10-14 dager på oss totalt, litt avhengig av jobb etc.

Kommer jo an på hvor lange dagsetapper vi gidder, og tildels været, men jeg håpet vi kunne banke vestover og få med Molde og Ålesund før vi setter kursen nordover. Hadde tenkt ca 1 uke fra Drammen til Svolvær. Kunne lett brukt 3 uker, men det er jo begrenset hva man klarer å klemme ut av ferie.
Deretter blir det vel ganske fokusert hjemreise.

Og ja, følgebil er ikke helt feil 8)
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Her bor Tommas - Svolvær here I come

Post by tshansen »

Det er utrolig hva en klarer å få med seg på 14 dager hvis en kjører ca 30 mil om dagen. Det er jo utrolig mye oppover der som er verdt å bruke litt tid på også. Ikke bare kjøre rett forbi. (jeg er hvertfall litt slik på tur)

Ålesund er greit å ha vært innom, men ikke ha alt for store forhåpningene. Hvertfall ikke om du blir å svippe innom i en ukedag :roll:
Molde er enda mindre spennende, men du har jo såklart Atlanterhavsvegen rett nord for Molde, samt Aursjøvegen \:D/
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Her bor Tommas - adjø KTM (sees igjen til våren...)

Post by Tommas »

Dette var sesongslutt-ønskelista.
Tommas wrote:
Ønskeliste (type urealistisk):

BST carbon wheels. (Så kan jeg i tillegg legge på TKC80 på originalfelgene, og bytte etter behov...)
Diverse KTM power parts: karbon skjerm foran og bak, kjedebeskytter og området rundt tenningen.
Akra helanlegg inkl mapping.
Bremse/clutchhendel - korte.
Wave bremseskiver.
Full runde krasjbeskyttelse (om jeg finner noe som ser ok ut).
"Ikkeplastikk" reservoar (brems foran/bak + clutch).
GPS, med kustomisert hurtigfeste med innebygget batteribank (skal etter planen lage med en kompis i vinter).
Supersmå, bortimot totalt skjulte led lykter for litt ekstra futt på mørke kvelder.
Oppdatert ser vel ønskelista omtrent slik ut:

BST carbon wheels: Karbonfelger kjøpt og solgt. Orket ikke å bruke så mye penger på det. På utkikk enda, men lite sannsynlig innkjøp
Diverse KTM power parts: Karbonbonanza på vei i posten
Akra helanlegg inkl mapping: Legger denne på is, koster for øyeblikket mer enn det smaker
Bremse/clutchhendel - korte: Står høyt på lista, blir nok kjøp av justerbare originale
Wave bremseskiver - Kansellert, originale bremser er bra nok
Full runde krasjbeskyttelse (om jeg finner noe som ser ok ut): Litt lenger ned på lista
"Ikkeplastikk" reservoar (brems foran/bak + clutch): Aktiv internett-surfing etter alternativer
GPS, med kustomisert hurtigfeste med innebygget batteribank (skal etter planen lage med en kompis i vinter): Work in progress
Supersmå, bortimot totalt skjulte led lykt(er) for litt ekstra futt på mørke kvelder: Denne hadde jeg glemt bort. Lurer fortsatt på om det er mulig å gjøre diskre nok?

Tillegg?

Ja, ønsker å få på plass et svart styre. Ser sykkelen går mot "kølsvart"-tema, så det må nok til.
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Her bor Tommas - Oppgraderinger til sesongstart?

Post by Tommas »

En god del karbon i hus, samt 1 stk svart styre. Blir vel noen bedre bilder når ting sitter på sykkelen, i stedet for på gulvet ;-)

Image

Image
Post Reply