Her bor Tommas - tut og kjør?

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Her bor Tommas - Kjøpt hva sa du?!?!!?

Post by Tommas »

ole m. wrote:Men de du viser bilde av her er jo en annen sykkel da. :roll:
Var litt kjapp i cut'n paste ja, men som inspirasjon duger de, om jeg da ville begynne å demontere :redface
User avatar
RuneMC
Posts: 2017
Joined: 26 Jun 2009 15:11
MC: 2016 CRF1000D
Location: Hyggen

Re: Her bor Tommas - Kjøpt hva sa du?!?!!?

Post by RuneMC »

Grattis!

Hjernen din kortsluttet nok noe a la stor mann = stor sykkel :)
inunf
Posts: 4909
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Her bor Tommas - Kjøpt hva sa du?!?!!?

Post by inunf »

Gratulerer, tror jeg :)
User avatar
ashland
U-Svingen
Posts: 2632
Joined: 11 Oct 2015 20:11
MC: BMW R1250GS Rally -22
KTM 690 Enduro R -20
Location: Halden

Re: Her bor Tommas - Kjøpt hva sa du?!?!!?

Post by ashland »

Grattis med "slagskip" :thumleft

Det er drittfarlig å titte på Finn eller Blocket for den saks skyld. For noen år siden kortsluttet hjernen,
å dro jeg på meg av alle ting en fullt utstyrt likbik / begravelsesbil :-# Da selvfølgelig veteran og Volvo...
fun is not a straight line
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Her bor Tommas - Kjøpt hva sa du?!?!!?

Post by Tommas »

ashland wrote:For noen år siden kortsluttet hjernen,
å dro jeg på meg av alle ting en fullt utstyrt likbik / begravelsesbil :-# Da selvfølgelig veteran og Volvo...
Haha =D> =D>
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9123
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: Her bor Tommas - Kjøpt hva sa du?!?!!?

Post by ojda »

Haha! Regner med "mamma" var fornøyd når du kom på besøk i den 8) :-#
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
ashland
U-Svingen
Posts: 2632
Joined: 11 Oct 2015 20:11
MC: BMW R1250GS Rally -22
KTM 690 Enduro R -20
Location: Halden

Re: Her bor Tommas - Kjøpt hva sa du?!?!!?

Post by ashland »

ojda wrote:Haha! Regner med "mamma" var fornøyd når du kom på besøk i den 8) :-#
Det tror jeg ikke helt kan eller bør gjentas her på trykk, viste ikke att a mor kunne sånne ord :redface

Fant til å med bilde av hærligheten :roll:
Image
fun is not a straight line
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Her bor Tommas - Kjøpt hva sa du?!?!!?

Post by Tommas »

Det er noe av det morsomste jeg har sett på lenge!!

Kan tenke meg den gjorde stor lykke i heimen :D :D
User avatar
ashland
U-Svingen
Posts: 2632
Joined: 11 Oct 2015 20:11
MC: BMW R1250GS Rally -22
KTM 690 Enduro R -20
Location: Halden

Re: Her bor Tommas - Kjøpt hva sa du?!?!!?

Post by ashland »

Til å med blomster på kista. Hadde det utrolig mye moro med den bilen
Kan ikke si foreldrene mine var like entusiastiske

Lykkelig galskap og en dose svart humor :roll:
fun is not a straight line
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Her bor Tommas - Kjøpt hva sa du?!?!!?

Post by Tommas »

I morgen (teknisk sett i dag) skal det hentes slagskip! Prøver å få til en god tur i samme slengen, blir artig å se hvordan det kjennes ut. Har jo tross alt ikke kjørt mer enn en times tid så langt 8) Skal i det minste prøve å justere litt på "ryggstøtte-dingsen" samt fjerne koppholder som skranglet :thumleft

Sikkert mulig at det blir et bilde eller to, om objektivet er vidvinklet nok til å få med hele ekvipasjen :lol:
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Her bor Tommas - Kjøpt hva sa du?!?!!?

Post by tshansen »

Hahaha... ja det blir litt som å rydde i båten før man skal ut å seile :twisted:

Men fra spøk til alvor, jeg har en bekjent her i Bergen som bare skulle ha denne typen sykkel. Å at de kan flytte seg relativt smidig på svingete vei er det liten tvil om. Det er bare synd at det er så forbanna mye krimskrams og lave stigtrinn på de 8)

Gleder meg til å se bilde... Ta gjerne ett hvor du sitter på den også :plystre
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Her bor Tommas - Kjøpt hva sa du?!?!!?

Post by Tommas »

tshansen wrote: Det er bare synd at det er så forbanna mye krimskrams og lave stigtrinn på de
Vanlig fothviler foran, så jeg tror det laveste punktet er enden på eksosrøret bak. Kjørte relativt aktivt med den på prøvetur uten skraping, det gikk fort nok egentlig 8)

Skal kjenne litt på det i dag, men ikke tvil om at det blir en annen kjørestil :thumleft
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Her bor Tommas - Kjøpt hva sa du?!?!!?

Post by Tommas »

Da har jeg fått kjørt noen timer med Slagskipet, og kan forsiktig gjøre meg opp en begynnende mening :thumleft

For å ta det første først: jeg synes sykkelen ser fin ut til å være 25 år! Selvsagt litt alderslitasje rundt knapper etc, men lakk og krom er veldig bra. Den kjennes også tight ut, lite ulyder, knirking og mekanisk støy. En liten spabehandling hos Bjerknez så hadde den sikkert vært showklar!
Setet er godt, og heller ikke sprukket opp som jeg har sett på flere andre. Girkassa er ikke fan av skifting ala Super Duke, og det trengs en bestemt fot/hånd. Bremsene er linket, og fungerer godt. Ikke "øye-eple i visiret"-bremsing, men heller ikke "BREEEEEEEEMSDINJÆVEL"-dårlige.

Man trenger ikke å gire mye, 1,5 liters motor holder godt cruisetempo uten å bli andpusten. Forbikjøringer i langt over lappesnapper-fart har jeg lest at er mulig om man ikke følger med på speedometeret og glemmer manglende fartsvind pga ENORM vindskjerm. Selv kjørte jeg kun forbi i gjeldende fartsgrense, det er nemlig det man gjør på slike sykler... :redface

Det går utrolig mye crap opp i sideboksene og bagasjerommet (nei, det er IKKE en toppboks :lol: )

Tyngden merkes godt når man står stille og skal balansere, sette den på støtte og midtstøtte - hjertet i halsen de første gangene! Man skjønner bare at å legge den over blir tungt :lol: Ellers forsvinner kiloene når man kommer i gang, men tror det lønner seg å være obs på manøvrering (typisk parkerinsgplass, krappe svinger i bygater, u-sving etc) da jeg mistenker at det er fort gjort å "falle inn" litt i sakte fart.

Ellers la jeg merke til at det ble forbaska varmt! Jeg er vant til å kjøre med 100% av vinden på kroppen og hjelmen, men her var det så stille at jeg måtte kjøre med visiret oppe. Med visiret lukket så kokte skallen, samt at lufta inne i hjelmen ble dårlig. Normalt sett så luftes det rimelig brutalt ut a\så snart man kommer over byfart. Måtte stoppe to ganger og legge tøy i bagasjerommet ( :lol: ). Ulempen er så klart at når jeg kjørte gjennom en regnbyge så blåste ikke vinden unna regndråpene på vindskjermen en gang, de ble bare holdt på plass. Jeg ble ikke våt noe sted, men det hjelper lite om man ikke ser en dritt 8) Ikke noe krise i dag, men kan tenke meg at det er skummelt på høstkvelder og dårlig vær. Tror en kort billig vindskjerm burde bestilles fra ebay for testing.

Etter å ha tatt en liten runde rundt sykkelen, så er det også en del krom-pynt og duppedingser som skal av (flagg/antenner og led-lys også). I mine øyne ser det ut som det ville gjøre sykkelen litt mindre visuelt "bråkete". Finnes små plugger i riktig farge som kan settes i skruehull etc, så en eventuell neste eier kan "Kromifisere" ekvipasjen igjen om det ønskes. Kommer ikke til å gjøre noen permanente greier enda, da slike ting er viktig for andre.

Så er vel på en måte det viktigste igjen: gøy å kjøre?

Ja absolutt! Snittfarten gikk noe ned, men "maks-dragene" var langt færre og i lavere hastighet uten at jeg kjedet meg. Virkelig søndagstur-sykkel som tenkt, hvor å se seg rundt muligens får mer fokus. Helt klart godt alternativ til bil for helgetur, feks Sverige hvor veien ned ikke akkurat er Super Duke materiale.

Kommer ikke til å erstatte Super Duke'n (det var heller ikke tanken), men et knallbra supplement!


Ble ikke mye bilder, men noen få fikk jeg med:

Sånn ca dagens rute

Image

Obligatorisk bensinfylling (nei, hverken min eller sykkelen sin våte flekk på bakken...)

Image


Mutter'n måtte prøve (så rolig med kommentarene...)

Image


På plass sammen med lekekameraten (KTM fikk også en liten leketur på slutten av dagen, så det ikke skulle bli urettferdig!)

Image
User avatar
Palma
Posts: 4731
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: Her bor Tommas - Slagskipet på plass!

Post by Palma »

SHIP OHOI. Et staselig dråg for å si det slik. Det er jo nesten en klassiker. Kult med alt det crommet da, du kan ikke pluke av det. Du på tilpasse deg Tommas, nå har du tatt et valg, støvsug Ebay etter vester med frynser cowboyboots, sørstatsflagg og lærartikkler. dette blir en ny start i livet skal du se :thumleft
User avatar
Toven
Posts: 2723
Joined: 20 Aug 2008 17:50
MC: 2021 MT-09 SP
Location: Stathelle

Re: Her bor Tommas - Slagskipet på plass!

Post by Toven »

Haha, herre =D>
Bare å legge opp ruta med turnpoint typ 500m før avkjøring for å legge skuta over i tørn' så du klarer svingen =D>

Artig læll! Hadde vært kult å prøvd en slik dreadnought en dag :lol:

Blir moro å følge med på, hvordan du får stylet den på :D
Post Reply