Jørgen's hverdag

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
Jørgen
Posts: 41
Joined: 06 Oct 2015 13:33
Location: Hamar

Re: Jørgen's hverdag

Post by Jørgen »

supermons wrote: Hvilken årsmodell er det?
Det er en 1976 modell. Vært kun en eier på den. Kjøpte den fra dødsbo.
Den er faktisk lakkert opp i metallic rød tidlig 2000 av han som eide som jobbet som lakkerer.
Har byttet eksos til potter fra en Commando og byttet bremsepumpe for å få litt mer brems.

Dekkene er AVON-dekk fra 1984, så tok det ganske pent på våte veier :twisted:

Her er noen flere bilder.

Image

Image

Image
Jørgen
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: Jørgen's hverdag

Post by supermons »

Pen sykkel da, lekker farge i sola.

Vindkåpa er ikke helt min greie, men sikkert behagelig :)

Ville lagt til "bytte dekk" på lista i vinter ;)
Jørgen
Posts: 41
Joined: 06 Oct 2015 13:33
Location: Hamar

Re: Jørgen's hverdag

Post by Jørgen »

Vindkåpe var ikke helt min greie heller, men merkelig hvor fort den vokste på meg :redface
Veldig fin å kjøre med er den også.

Hehe ja, i forbindelse med bytte av felger så blir det nye dekk :)
Det er derfor jeg ikke gjorde noe med dette i år, da det blir andre dimensjoner på de andre hjulene.
Selvom de er gamle, så sitter de veldig fint på tørt føré - på vått føré blir det helt klart annerledes.
Jørgen
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: Jørgen's hverdag

Post by Desmo »

Vækømmin ætter! :) Tar du en titt i bloggen min på side 277 så får du se en yngre "halvbror" til Monster'n din.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
Andreas
Posts: 206
Joined: 19 Mar 2011 22:13
MC: Multistrada 1200S, Monster 796, Puch M50Cross

Re: Jørgen's hverdag

Post by Andreas »

Ducati liker vi :thumleft Norton også. Min stefar har en 39' Norton 16H. Første store motorsykkelen jeg kjørte :)
User avatar
Elolz
Posts: 760
Joined: 21 Feb 2011 23:02
MC: Honda VTR SP1
Location: Bergen/Askøy

Re: Jørgen's hverdag

Post by Elolz »

Takker for flere bilder, elsker disse syklene! Min tidligere 748, en drøm å kjøre (når den gikk..):
Image

Hvitt monoseat gjør seg absolutt på disse. :thumleft

Heldigvis er VTR SP1 ekstremt lik både med tanke på motorkarakteristikk, lyd (minus skrangling :lol: ) og sittestilling. \:D/ Men må vel være ærlig og si at den Ducati generasjonen der er hakket finere. :redface
Jørgen
Posts: 41
Joined: 06 Oct 2015 13:33
Location: Hamar

Re: Jørgen's hverdag

Post by Jørgen »

Andreas wrote:Ducati liker vi :thumleft Norton også. Min stefar har en 39' Norton 16H. Første store motorsykkelen jeg kjørte :)
Tøft :)
Mine motorsykkelminner begynner også med 16H, men da i sidevogn som passasjer på starten av 90-tallet.
Etter vi flyttet sørover, så byttet fattern den i en 650 Dominator.
Jørgen
Jørgen
Posts: 41
Joined: 06 Oct 2015 13:33
Location: Hamar

Re: Jørgen's hverdag

Post by Jørgen »

Andreas wrote:Ducati liker vi :thumleft Norton også. Min stefar har en 39' Norton 16H. Første store motorsykkelen jeg kjørte :)
Tøft :)
Mine motorsykkelminner begynner også med 16H, men da i sidevogn som passasjer på starten av 90-tallet.
Etter vi flyttet sørover, så byttet fattern den i en 650 Dominator.
Elolz wrote:Takker for flere bilder, elsker disse syklene! Min tidligere 748, en drøm å kjøre (når den gikk..):

Hvitt monoseat gjør seg absolutt på disse. :thumleft

Heldigvis er VTR SP1 ekstremt lik både med tanke på motorkarakteristikk, lyd (minus skrangling :lol: ) og sittestilling. \:D/ Men må vel være ærlig og si at den Ducati generasjonen der er hakket finere. :redface
Flott sykkel du hadde, Elolz! :)
Hadde du mye problemer med den?
Jørgen
User avatar
Andreas
Posts: 206
Joined: 19 Mar 2011 22:13
MC: Multistrada 1200S, Monster 796, Puch M50Cross

Re: Jørgen's hverdag

Post by Andreas »

916 tror jeg kan være et lurt kjøp nå. De er relativt billige blitt, og de eldste begynner jo å bli over tyve år. Og med tanke på kultstatusen de allerede har opparbeidet seg, så er jo dette garantert å bli en framtidig stor klassikker! Ta vare på alle orginaldelene og få tak i det du evt mangler, slik at den enkelt kan settes tilbake i helt orginal stand, det tror jeg du kan ha igjen for :thumleft

Har tilgang til sjekk av VIN-history til Ducati, finner da orginal eier, produskjonsdato evt garantiarbeid osv. Send meg gjerne ramme nr på PM (hvis du ikke allerede har infoen) :o
Jørgen
Posts: 41
Joined: 06 Oct 2015 13:33
Location: Hamar

Re: Jørgen's hverdag

Post by Jørgen »

Andreas wrote:916 tror jeg kan være et lurt kjøp nå. De er relativt billige blitt, og de eldste begynner jo å bli over tyve år. Og med tanke på kultstatusen de allerede har opparbeidet seg, så er jo dette garantert å bli en framtidig stor klassikker! Ta vare på alle orginaldelene og få tak i det du evt mangler, slik at den enkelt kan settes tilbake i helt orginal stand, det tror jeg du kan ha igjen for :thumleft

Har tilgang til sjekk av VIN-history til Ducati, finner da orginal eier, produskjonsdato evt garantiarbeid osv. Send meg gjerne ramme nr på PM (hvis du ikke allerede har infoen) :o
Helt enig :)
Tror ikke prisene kommer til å synke ytterligere, men det kommer jo ann på hvor mange som er tilsalgs også. Mange som er litt bekymret for å kjøpe 748, 916 og 996 på grunn av vippearm-problematikken(Noe som forsåvidt også gjelder Monster S4 og S4R) og elektriske problemer, så det er jo som regel Ducati-folk som kjøper det. Ducati har jo litt frynsete rykte hatt mtp. driftssikkerhet.

PM sendt :)
Jørgen
User avatar
Elolz
Posts: 760
Joined: 21 Feb 2011 23:02
MC: Honda VTR SP1
Location: Bergen/Askøy

Re: Jørgen's hverdag

Post by Elolz »

Ja jeg hadde veldig mye problemer, såpass mye at jeg solgte den etter under et år som repobjekt med greit tap og aldri tar sjansen på italiensk igjen. Med mindre jeg får råd til å ha en som sykkel nr2 en gang. Men den var en drøm å kjøre, de ytterst få turene det ikke var problemer. :lol:
Jørgen
Posts: 41
Joined: 06 Oct 2015 13:33
Location: Hamar

Re: Jørgen's hverdag

Post by Jørgen »

Er en del av sjarmen med italiensk, er det ikke det da? :twisted:

Neida, er fryktelig kjedelig når det blir sånn, og hvertfall når man ikke får noe orden på det.
Får håpe du får bedre erfaringer med den neste(forhåpentligvis) italiener :)
Jørgen
Jørgen
Posts: 41
Joined: 06 Oct 2015 13:33
Location: Hamar

Re: Jørgen's hverdag

Post by Jørgen »

Kom over en YouTube-kanal om en ung kar som kjører Norge - Marokko på en KTM 640 Adventure med ferskt førerkort i lomma. Han er på tur "as we speak" og legger ut videoer nesten daglig :) er vel 10 episoder ute. Anbefales!

Her er link til 1. episode:


[youtube][/youtube]
Last edited by tshansen on 13 Oct 2015 21:38, edited 1 time in total.
Reason: La til link så en kan se her også
Jørgen
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Jørgen's hverdag

Post by tshansen »

Dæven dette var litt kult. Denne skal jeg definitivt se hele av! (alle episodene) Takk for link =D>
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Snikkeren
Moderator
Posts: 2506
Joined: 31 May 2010 01:03
MC: KTM 690 Enduro R 2022
Contact:

Re: Jørgen's hverdag

Post by Snikkeren »

Så første episoden no. Tøft gjort, og han redigerer jo jævlig bra og. Skal følge med på denne. :thumleft

Takk for tipset. :smt039
Post Reply