The Tob - Madda video
- Kant1
- Onkel
- Posts: 3201
- Joined: 06 Oct 2015 06:10
- MC: BMW R1250GSA 2019
Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)
Re: The Tob - Grus!
Alltid rart å se sykkelen sin på Finn. Lykke til med salget.
Og som Tommas sier... Litt av et smykke
Og som Tommas sier... Litt av et smykke
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
Re: The Tob - Grus!
Takk takk. Ja, det er rart.. Snublet faktisk tilfeldigvis over gammelsykkelen min på Finn i går. SV650S 99mod. Mine bilder og 97% min tekst
Re: The Tob - Grus!
Litt tilbake til dekkvalg, om ikke temaet er konkludert.
Da jeg var i Säfsen for to uker siden pratet jeg en del med gutta fra Touratech om ulike dekkvalg.
På syklene til TT kjører de TKC80. Selv kjører jeg på TKC70.
På grus ga knastedekkene uten tvil en mer solid/stødig kjensle, og det ekstra grepet var godt å ha ved et par anledninger hvor jeg feilberegnet litt.
Vi snakket litt om TKC80 vs andre valg.
Mannen fra TT sa at de hadde prøvd mange ulike merker, også Anekee Wild, (de slet ut et bakdekk på under 1500km).
Men enn så lenge hadde de ikke funnet et bedre egnet dekk til sitt bruk. Dvs mye gruskjøring og transport på asfalt.
Har en kompis som kjører TKC80 på sin GSA. Han holder normal fart på asfalt, også når veien er våt.
Virker som TKC80 sitter helt greit også på våt asfalt. Ulempen er kjørelengde på snitt 5k på bakhjulet, en del mer for framdekket.
For egen del holder jeg meg til TKC70, vel vitende om at på sleipt underlag (gress, våt gjørme) tettes mønsteret fort og grepet er mye dårligere enn for knastedekk. Dette fordi våt gjørme er noe jeg ikke oppsøker.
Da jeg var i Säfsen for to uker siden pratet jeg en del med gutta fra Touratech om ulike dekkvalg.
På syklene til TT kjører de TKC80. Selv kjører jeg på TKC70.
På grus ga knastedekkene uten tvil en mer solid/stødig kjensle, og det ekstra grepet var godt å ha ved et par anledninger hvor jeg feilberegnet litt.
Vi snakket litt om TKC80 vs andre valg.
Mannen fra TT sa at de hadde prøvd mange ulike merker, også Anekee Wild, (de slet ut et bakdekk på under 1500km).
Men enn så lenge hadde de ikke funnet et bedre egnet dekk til sitt bruk. Dvs mye gruskjøring og transport på asfalt.
Har en kompis som kjører TKC80 på sin GSA. Han holder normal fart på asfalt, også når veien er våt.
Virker som TKC80 sitter helt greit også på våt asfalt. Ulempen er kjørelengde på snitt 5k på bakhjulet, en del mer for framdekket.
For egen del holder jeg meg til TKC70, vel vitende om at på sleipt underlag (gress, våt gjørme) tettes mønsteret fort og grepet er mye dårligere enn for knastedekk. Dette fordi våt gjørme er noe jeg ikke oppsøker.
Re: The Tob - Grus!
Takker for infoen Knut! Da valgte jeg rett. Sendte inn bestilling på et stk til TKC80 i gårkveld
Re: The Tob - Grus!
Personlig synes jeg tkc80 har dårlig feste på våt asfalt. Spinner LETT. Men bra på tørt og grus (bortsett fra mye vibrering). Mitt er utslitt på godt under 400 mil. Framdekket ser bra ut.
Re: The Tob - Grus!
Det var da som faen. Så jeg har kjøpt katta i sekken jeg altså? Hvis man bare får 1500 km ut av bakdekket, så blir det ikke Anakee Wild neste gang ihvertfall.
- Kant1
- Onkel
- Posts: 3201
- Joined: 06 Oct 2015 06:10
- MC: BMW R1250GSA 2019
Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)
Re: The Tob - Grus!
Når jeg var og henta Explorer'n på mandag fikk jeg hjelp og info av en trivelig mekaniker hos Graarud.
Han kjører Anakee Wild på sin Explorer og synes også de slites litt fort, men han fikk likevel ca 5000 ut av bakdekket.
Han anbefalte det, synes det er et mer moderne dekk enn TKC 80, litt mindre vibrasjoner og egenskapene på våt asfalt var markert bedre.
Tror jeg blir å prøve et sånt sett etterhvert.
Han kjører Anakee Wild på sin Explorer og synes også de slites litt fort, men han fikk likevel ca 5000 ut av bakdekket.
Han anbefalte det, synes det er et mer moderne dekk enn TKC 80, litt mindre vibrasjoner og egenskapene på våt asfalt var markert bedre.
Tror jeg blir å prøve et sånt sett etterhvert.
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
Re: The Tob - Grus!
Har egentlig planer om det jeg også. Er vel et 'an på bruken spørsmål'. Som alt annet. Det tilsier jo igrunn ar det ryker fort, men uansett. Grunnen til TKC på nytt her var at jeg vil ha likt framme og bak. Tester noe annet neste gang
Re: The Tob - Grus!
En kompis som kjører GSA har i flere år kjørt på TKC80.
Sist jeg møtte han noterte jeg at han hadde satt på Anakee Wild.
I lys av pågående debatt dristet jeg meg til å spørre om hva han ment om valget.
"De jæ..... dekka er noe forp... mannskjit" (Han kommer nord fra..)
"De bråker noe jæ..., kjører jeg over 100 rister de no forj..., skal av sykkelen så fort som fan"
"Michelin kan ta de #@*¤#% dekka sine og reise til #¤@*%&#@"
Bare nevner det.
Sist jeg møtte han noterte jeg at han hadde satt på Anakee Wild.
I lys av pågående debatt dristet jeg meg til å spørre om hva han ment om valget.
"De jæ..... dekka er noe forp... mannskjit" (Han kommer nord fra..)
"De bråker noe jæ..., kjører jeg over 100 rister de no forj..., skal av sykkelen så fort som fan"
"Michelin kan ta de #@*¤#% dekka sine og reise til #¤@*%&#@"
Bare nevner det.
Re: The Tob - Grus!
Grøvle messing er jo det egentlig et godt tegn. Bør hyle litt på landeveien..
Men planer er til for å revurderes ..
Men planer er til for å revurderes ..
Re: The Tob - Grus!
30 mil på gsxsen til madammen idag. Så å si kun småveier. Hervik- Skjoldastraumen, Sandeid - Ølen, Utbjoa, Fjon-Erve og Halseidveien ++. Stoppa kun en gang, så kan lett spise noen mil med denne på en dag.
Må si denne sykkelen imponerer meg mer og mer. Herlig bunndrag og kvass på topp. Tror vi kommer til å ha det mye moro sammen. Fin å skrape pucker med og fin å lufte framdekket med. Big up Suzuki, dette er seriøst en undervurdert sykkel
Må si denne sykkelen imponerer meg mer og mer. Herlig bunndrag og kvass på topp. Tror vi kommer til å ha det mye moro sammen. Fin å skrape pucker med og fin å lufte framdekket med. Big up Suzuki, dette er seriøst en undervurdert sykkel
Last edited by Tob on 01 Oct 2016 20:21, edited 1 time in total.
Re: The Tob - Grus!
Da har motarden fått bremselysmodulator for bedre synlighet.
Har også fjernet koubalinksa og drevet om til 45 drev bak (+3) for mer grus- og grisvennlig høyde og dreving. Har flere framdrev liggende, vurderer her om jeg skal gå ned ett eller to hakk i tillegg. Blir 14-45 for hardt, eller helt ok for teknisk kjøring? Blir vel ikke mange langturer i år.. men har trua på mer grus og grøvling
Har også fjernet koubalinksa og drevet om til 45 drev bak (+3) for mer grus- og grisvennlig høyde og dreving. Har flere framdrev liggende, vurderer her om jeg skal gå ned ett eller to hakk i tillegg. Blir 14-45 for hardt, eller helt ok for teknisk kjøring? Blir vel ikke mange langturer i år.. men har trua på mer grus og grøvling
Re: The Tob - Grus!
Bør det gjøres noe med motor når en drever om? Jeg tenker på belastningen i forhold til hva den er "justert" for som utgangspunkt?
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
YouTube
MyRoute-app