Hakhap sitt samelsurium

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
Palma
Posts: 4742
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: Hakhap sitt samelsurium

Post by Palma »

Fint vær, grom lyd og artige effekter i den filmen Bra film. :thumleft
Hva slags kamera? og hvor og hvordan plassert?
User avatar
hakhap
Mr Illustrator
Posts: 2929
Joined: 06 Oct 2015 06:50
MC: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Location: Buskerud
Contact:

Re: RE: Re: Hakhap sitt samelsurium

Post by hakhap »

Palma wrote:Fint vær, grom lyd og artige effekter i den filmen Bra film. :thumleft
Hva slags kamera? og hvor og hvordan plassert?
Takk. I denne brukte jeg min Gopro 3 Black. Plassert på venstre speil og filmet foran,bak og ned. Filmet på Hanekleiva og bitte lite på E18

misspelling with autocorrect
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Image
User avatar
hakhap
Mr Illustrator
Posts: 2929
Joined: 06 Oct 2015 06:50
MC: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Location: Buskerud
Contact:

Re: Hakhap sitt samelsurium

Post by hakhap »

Dette kom idag. Tok ikke den rare tiden over dammen. Blir å montere denne på hjelmen før pølsetreffet.Image

misspelling with autocorrect
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Image
JK95
Posts: 3560
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: Hakhap sitt samelsurium

Post by JK95 »

hakhap wrote:Dette kom idag. Tok ikke den rare tiden over dammen. Blir å montere denne på hjelmen før pølsetreffet.Image

misspelling with autocorrect
Da var det den som tikket inn hos svigermor i dag! \:D/ Det var da pokker så kort frakttid må jeg si =D> Pøs på med bilder fra monteringen :thumleft
User avatar
hakhap
Mr Illustrator
Posts: 2929
Joined: 06 Oct 2015 06:50
MC: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Location: Buskerud
Contact:

Re: Hakhap sitt samelsurium

Post by hakhap »

JK95 wrote: Da var det den som tikket inn hos svigermor i dag! \:D/ Det var da pokker så kort frakttid må jeg si =D> Pøs på med bilder fra monteringen :thumleft
Det skal jeg må bare handle meg den buete feste tingen imorgen :roll:
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Image
JK95
Posts: 3560
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: Hakhap sitt samelsurium

Post by JK95 »

hakhap wrote:
JK95 wrote: Da var det den som tikket inn hos svigermor i dag! \:D/ Det var da pokker så kort frakttid må jeg si =D> Pøs på med bilder fra monteringen :thumleft
Det skal jeg må bare handle meg den buete feste tingen imorgen :roll:
Er det ikke en buete festeting i den pakken der? :-s
User avatar
hakhap
Mr Illustrator
Posts: 2929
Joined: 06 Oct 2015 06:50
MC: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Location: Buskerud
Contact:

Re: Hakhap sitt samelsurium

Post by hakhap »

JK95 wrote:
hakhap wrote:
JK95 wrote: Da var det den som tikket inn hos svigermor i dag! \:D/ Det var da pokker så kort frakttid må jeg si =D> Pøs på med bilder fra monteringen :thumleft
Det skal jeg må bare handle meg den buete feste tingen imorgen :roll:
Er det ikke en buete festeting i den pakken der? :-s
Ikke den du kleber til hjelmen og jeg finner ikke min, så blir å handle en imorgen.

Image
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Image
User avatar
Leffy
Posts: 606
Joined: 22 Jan 2016 15:03
MC: Kawasaki Z1000
Location: Rena

Re: Hakhap sitt samelsurium

Post by Leffy »

Jeg må nesten bare spørre.. Hvorfor ikke kjøpe orginalt fra GoPro? Er det dyrere? Kjøpte dette her jeg:

https://www.elkjop.no/product/foto-og-v ... tionkamera

Lagde det riktig nok om til sidefeste på hjelmen. Bygger litt ut, men helt greit.

Bare nevner at det firkantet feste er buet, mens den runde er rett :thumleft
#IfYouDontRideYouDontKnow

Get your hands off my Jordans!

Mine Bilder
Instagram: oruneberg
JK95
Posts: 3560
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: Hakhap sitt samelsurium

Post by JK95 »

Aha, sånn å forstå, da prøver du i morgen, hakhap :thumleft
Leffy wrote:Jeg må nesten bare spørre.. Hvorfor ikke kjøpe orginalt fra GoPro? Er det dyrere? Kjøpte dette her jeg:

https://www.elkjop.no/product/foto-og-v ... tionkamera

Lagde det riktig nok om til sidefeste på hjelmen. Bygger litt ut, men helt greit.
Fordi det er ikke det samme. På min hjelm vil ikke GoPro sitt kit funke, da jeg ikke har stor nok kontaktflate i front av hjelm. Der kommer kittet hakhap og jeg har kjøpt inn, kan ordne med feste lengre bak :thumleft
User avatar
Leffy
Posts: 606
Joined: 22 Jan 2016 15:03
MC: Kawasaki Z1000
Location: Rena

Re: Hakhap sitt samelsurium

Post by Leffy »

Ahh... slik og forstå JK95 :thumleft
#IfYouDontRideYouDontKnow

Get your hands off my Jordans!

Mine Bilder
Instagram: oruneberg
User avatar
hakhap
Mr Illustrator
Posts: 2929
Joined: 06 Oct 2015 06:50
MC: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Location: Buskerud
Contact:

Re: Hakhap sitt samelsurium

Post by hakhap »

Me say like :lol:

[youtube][/youtube]
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Image
User avatar
hakhap
Mr Illustrator
Posts: 2929
Joined: 06 Oct 2015 06:50
MC: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Location: Buskerud
Contact:

Re: Hakhap sitt samelsurium

Post by hakhap »

Akkurat som Ashland og Freddy123 var jeg på Rustløseren til Senior MC på rudskogen den 1 mai.

Begjynte å bli en stund siden jeg sist var på Rudskogen, grunnet problemen med sykkel forrige sesong, så jeg så frem til dette som en liten unge ser frem til bursdagen sin \:D/ :redface

Vis av erfaring fra 2015 når jeg var på Rustløseren forrige gang tenkte jeg å komme frem i god tid til åpningen kl 12 så jeg satte av hjemme fra sånn ca 9,30 med 2 timer vei enlig Google Maps. Det var 4-5 grader og sol hjemme men etter kommet meg forbi Mjøndalen på E134 ble det overskyet og jeg begjynte å føle meg kald men presset på, kjørte i skinndressen var tross allt tid for banekjøring :twisted:. Det kalde varte helt til jeg kom meg ut på andre siden oslofjordtunnelen og tog meg en kjapp pause, tok ca 30 sekunder å få varmen tilbake.

Resten av turen og dagen var fra blå himmel og sol :D

Kom frem til Rudskogen litt før 11.30 og grinden var lukke med en god del sykler foran, hmm viste seg at det åpnet grinden kl 12 og ikke selve registreringen. Fant Freddy123 og slo av en prat mens vi ventet på kl. JEg tror de åponet grinden sånn ca 12.02 eller noe, men det ble mye bevegelse når de åpnet og alle ville komme seg inn.

Siden min gamle Tuono som i vognkortet var listet med 105db og den ble målt på 94-98db ved mine tidligere turer på Rudskogen var jeg litt nervøs for hvordan den nye som er oppført med 107db i vognkortet ville ta seg ut. Heldig? for meg så var det tatt en besluttning om at de med orginalanlegg ikke trengte å støymåle \:D/ men jeg er rimelig sikker på den ville klart det men nok på det berømte håret da.

Som andre nevt er opplegget slik at ca halve dagen er egnet till kjøretekniske øvelser som brems, unnamanøver og serpentinkjøring. Personlig har jeg alltid likt bremse og unnamanøveren. Det viste seg fort hvor rusten jeg var etter å ikke ha kjørt skikkelig på en hel sesong og hverkenbrems eller unnamanøveren gikk like knirkefritt som forrige gang. Veldig greit og bli obs på det selv, ikke det at jeg gjorde feil eller dårlig men det er de der små tingene som en fort "glemmer".

Andre halve delen av dagen er sporvalg a.k.a banekjøring. Nytt for i år er at det nå er oppdelt i moduler som bygger videre på modul 1-4 i førerutviklingskurset til SeniorMC. Så modul 4-7 er på Rudskogen og siden detta var nytt for i år var det egentlig som tidligere da de infører dette i år.
Da jeg ikke kjørt noe særlig i 2016 og like å heller føler meg snabb i en langsom gruppe en motsatt :redface :twisted: var jeg melkdt in i hva som ble modul 5. Jeg kunne nok helt sikker vært i modul 6 men sånn er det.
Modul 5 gruppen var den desidert største hvilket innebærer "kø" på banen hvis du er uheldig dog klarte jeg meg greit fra det.
Selve banekjøringen følte jeg ikke at jeg "mistet" noe mot sist og jeg fokuserte mest på å få opp fart i svingene med godt driv og jeg kan godt merke det økte dreimomentet i mellomregistret på 1100 vs 1000 Tuonoen.
Dette ledde til at jeg rimelig raskt var raskere en de som låg forran meg i svingene, en 1290SD og en Gixxer, dog dro de fra meg en bit inn på rettstrekken, i ettter kant kom jeg på at jeg rullet på gassen som på veien (dvs ikke bånn gass i utgangen), men så fort det var svinger igjen lå jeg på bakhjulet dems. I denne gruppen er det bare lov å¨foreta forbikjøring på de 2 rettstrekken.

PÅ siste passet følte jeg meg så pass sikker på stosvingen som leder ut på start/mål strekken at jeg fikk betydelig bedre utgang fra svingen og klarte da at vare klar med førbikjøring før halve rettstrekken :thumleft

"klarte" ikke å komme over tidliger toppfart men jeg er rimelig sikker på at en evt. runde tid ville vært betydelig bedre siden svingene satt mye bedre. Da jeg ikke tidlige har hatt telemtri fra sykkelen vet jeg ikke om jeg hadde mer eller mindre lean angle denne gang, men jeg brukte mye mer plassering av kroppen denne gang, så det stod 40 grader lean angle så ett stykke igjen til motogp :redface .,


Nå til tå "mistak" på banekjøringen av meg:
Da jeg var så lei av at den 1290SD og Gixxeren dro fra meg gunnet jeg på for å ta en av de og kom da til å kjøre mellom 1290SD og en instruktør, litt før nærme til instruktøren, så jeg fikk meg en tilsnakk (ikke så alvorlig og jeg var bevist på feilet når det skjedde) og det andre var forbikjrøing på gul flagg. De har fra i år skjermer som viser flagg(blinker med lys) og ikke bare personer med fysisk flagg så når horna kom ut noterte jeg meg ikke disse skjermene (ennå en ting å være obs på og godt å være obs på å bruke periferisyn til å oppfatte andre ting).

Allt i allt en ekstremt hyggelig, nyttig og ekstremt morsom dag men bonus av å møte Freddy123 og Ashland igjen.

Ble noen bilder som ligger på sosialmedia (instagram og facebook og jeg gidder ikke finne lenkene da det ikke var så veldig gode bilder).

Så nå skal jeg bare få anledning å ta meg dit noen torsdager i ølået av sommeren og satse på å få anledning for ACR og Våler neste år kanskje.
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Image
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Hakhap sitt samelsurium

Post by tshansen »

Dæven det hørtes jo jævlig ålreit ut! Gleder meg som en unge til fjordpark åpner [emoji1319]
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
hakhap
Mr Illustrator
Posts: 2929
Joined: 06 Oct 2015 06:50
MC: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Location: Buskerud
Contact:

Re: Hakhap sitt samelsurium

Post by hakhap »

[youtube][/youtube]
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Image
User avatar
hakhap
Mr Illustrator
Posts: 2929
Joined: 06 Oct 2015 06:50
MC: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Location: Buskerud
Contact:

Re: Hakhap sitt samelsurium

Post by hakhap »

Her er 1 del av tirsdagens tur, denne er fra FV96 a.k.a Lurdalsveien og inneholder ikke noe av den gruskjøringjeg gjorte men det kommer i en seinere video, når jeg fått anledning til å editere den ned til passe lengde :)

Dette er og første gang jeg brukt Superview på chinmount kamera og fått justert kamera opp noe til en posisjon jeg er fornøyd med.
Desverre ble det litt humpe lyder på opptaket men har ikke fått anledning å lage meg en dempet bedd for mikrofonen ennnå :-#


[youtube][/youtube]
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Image
Post Reply