Hakhap sitt samelsurium

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
hakhap
Mr Illustrator
Posts: 2929
Joined: 06 Oct 2015 06:50
MC: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Location: Buskerud
Contact:

Re: Hakhap sitt samelsurium

Post by hakhap »

Bjerknez wrote:Mener å ha hørt at noen her inne (eller i det andre forumet) hadde slike kina hendler som knakk?

Jaja... noen sparer penger på og foliere i carbon look, mens andre bestiller deler fra kina. Jaggu godt vi ikke er like sier nå jeg :lol:

Men dem passer vertfall fargen på sykkelen :thumleft
Hvis de knekker ved normal bruk så er de så billig at jeg fortsat kan handle meg noe dyrere, men hadde hendler fra samme leverandør på den gamle og de var gode nok til å bruke på rudskogen o.l. så er ikke noe særlig nervøs for det
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Image
Bjerknez

Re: Hakhap sitt samelsurium

Post by Bjerknez »

hakhap wrote:
Bjerknez wrote:Mener å ha hørt at noen her inne (eller i det andre forumet) hadde slike kina hendler som knakk?

Jaja... noen sparer penger på og foliere i carbon look, mens andre bestiller deler fra kina. Jaggu godt vi ikke er like sier nå jeg :lol:

Men dem passer vertfall fargen på sykkelen :thumleft
Hvis de knekker ved normal bruk så er de så billig at jeg fortsat kan handle meg noe dyrere, men hadde hendler fra samme leverandør på den gamle og de var gode nok til å bruke på rudskogen o.l. så er ikke noe særlig nervøs for det
Joda... jeg tenker mest på at det kanskje hadde vert litt kjipt og sittet der med bremsehendelen i hånden når du trengte den som mest :lol:
men det skal vel mye til for at dette skal bli et sikkerhetsproblem vil jeg tro...?
User avatar
hakhap
Mr Illustrator
Posts: 2929
Joined: 06 Oct 2015 06:50
MC: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Location: Buskerud
Contact:

Re: Hakhap sitt samelsurium

Post by hakhap »

Bjerknez wrote:
hakhap wrote:
Bjerknez wrote:Mener å ha hørt at noen her inne (eller i det andre forumet) hadde slike kina hendler som knakk?

Jaja... noen sparer penger på og foliere i carbon look, mens andre bestiller deler fra kina. Jaggu godt vi ikke er like sier nå jeg :lol:

Men dem passer vertfall fargen på sykkelen :thumleft
Hvis de knekker ved normal bruk så er de så billig at jeg fortsat kan handle meg noe dyrere, men hadde hendler fra samme leverandør på den gamle og de var gode nok til å bruke på rudskogen o.l. så er ikke noe særlig nervøs for det
Joda... jeg tenker mest på at det kanskje hadde vert litt kjipt og sittet der med bremsehendelen i hånden når du trengte den som mest :lol:
men det skal vel mye til for at dette skal bli et sikkerhetsproblem vil jeg tro...?
Føles solide nok så nei er ikke særlig urolig for akkurat det.
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Image
freddy123
Posts: 1775
Joined: 05 Oct 2015 20:11
MC: sportster 883 iron...
yaaaamahahaha FZ8`n heftig racing

Re: Hakhap sitt samelsurium

Post by freddy123 »

Knekker de er vel ikke laget av porselen akkurat ? [emoji28]

Mine sjingsjong dingdong shorty hendler fra eBay har holdt godt på fargen og har bare økt komforten og sørget for råtøfft utseende sålangt [emoji2]

Bjerknez: hvor får du alle disse historiene fra ? Hehe [emoji2]


Sent from my iPhone using Tapatalk
Bjerknez

Re: Hakhap sitt samelsurium

Post by Bjerknez »

Var en her eller i det andre forumet som fortalte dette for en stund siden. Var nok sikkert produksjonsfeil og jeg husker ikke hvor den knakk etc.
User avatar
mekkern
Posts: 5122
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Hakhap sitt samelsurium

Post by mekkern »

Bjerknez wrote:Mener å ha hørt at noen her inne (eller i det andre forumet) hadde slike kina hendler som knakk?

Jaja... noen sparer penger på og foliere i carbon look, mens andre bestiller deler fra kina. Jaggu godt vi ikke er like sier nå jeg :lol:

Men dem passer vertfall fargen på sykkelen :thumleft
Hvis en tester med å klemme det en orker med begge hendene (uten å sprenge pumpa)så tror jeg ikke de knekker med oppbremsing for å si det slik...
et par fingre så er en jo på max brukbar brems uansett, hvis en har normalt brukbare bremser....

knekker de når en tryner så er sikkert ikke hendlene det viktigste...
Bjerknez

Re: Hakhap sitt samelsurium

Post by Bjerknez »

mekkern wrote:
Bjerknez wrote:Mener å ha hørt at noen her inne (eller i det andre forumet) hadde slike kina hendler som knakk?

Jaja... noen sparer penger på og foliere i carbon look, mens andre bestiller deler fra kina. Jaggu godt vi ikke er like sier nå jeg :lol:

Men dem passer vertfall fargen på sykkelen :thumleft
Hvis en tester med å klemme det en orker med begge hendene (uten å sprenge pumpa)så tror jeg ikke de knekker med oppbremsing for å si det slik...
et par fingre så er en jo på max brukbar brems uansett, hvis en har normalt brukbare bremser....

knekker de når en tryner så er sikkert ikke hendlene det viktigste...
ja, det hres jo rart ut, men mener å huske det var en svakhet i metallet helt innerst som gjorde at de ga etter. uansett... det er nok som nevnt små sjanser for at noe slikt skjer :)
Busa Trond
Quizmaster
Posts: 1323
Joined: 07 Oct 2015 17:23

Re: Hakhap sitt samelsurium

Post by Busa Trond »

Synes nesten det er litt stygt og lure folk til å tro dem kan ha det bra med enkle midler :twisted:
User avatar
mekkern
Posts: 5122
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Hakhap sitt samelsurium

Post by mekkern »

Busa Trond wrote:Synes nesten det er litt stygt og lure folk til å tro dem kan ha det bra med enkle midler :twisted:
kan vel ikke ha det bra under 300000,-??? muligens270000,- :-k :lol:
JK95
Posts: 3560
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: Hakhap sitt samelsurium

Post by JK95 »

mekkern wrote:
Busa Trond wrote:Synes nesten det er litt stygt og lure folk til å tro dem kan ha det bra med enkle midler :twisted:
kan vel ikke ha det bra under 300000,-??? muligens270000,- :-k :lol:
Uansett blir det vel ikke bra uten minst 80% av Tullatekk-katalogen? :-k
User avatar
hakhap
Mr Illustrator
Posts: 2929
Joined: 06 Oct 2015 06:50
MC: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Location: Buskerud
Contact:

Re: Hakhap sitt samelsurium

Post by hakhap »

Da er klippet fra forrige helg sesongstart lastet opp, mye rolig kjøring :twisted

[youtube][/youtube]
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Image
User avatar
hakhap
Mr Illustrator
Posts: 2929
Joined: 06 Oct 2015 06:50
MC: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Location: Buskerud
Contact:

Re: Hakhap sitt samelsurium

Post by hakhap »

Det ble en tur til Monsterbike igår lørdag for å prøve litt sykler, desverre tenkte halve østlandet detsamme så det ble bare en sykkel jeg fikk testet da køen fort overskred 2 timer venting for de litt mere populære modellene og 1.5 time for resten.

Da jeg kom rett når de åpnet tok jeg Honda CBR1000RR Fireblade SP for en test tur på ca 15 min og min sammenlign blir med RSV4 RR testet for 1 år siden.

Mitt første intrykk er at Firebladen er mindre rent fysisk men med litt mere mulighet for å bevege seg frem eller bak i salen hvilken hjelpte litt med "komforten" etterhvert.
Nå skal det sies at jeg er ikke så veldig glad i rekkefirer og da ikke sånn som denne Firebladen er da du må noe jævlig opp i trutallet for noe skal ske men RSV4 var mye mer lik Tuono i forhold til når kreftene begynner.
Noe som irriterte meg grensløst med denne demosykkelen var at clutch tok lengst ut og ble litt vankelig å dosere fra stopp og bremsen hvar det motsatte det skedde ikke noe før over halvveis i hendelens bevegelse så bremsene føltes alt for myke.

Utover dette var det en flott kjøre opplevelse og den er svingvillig akkurat som forventet fra en RR, den veier og mindre enn RSV4 RR.

Hville jeg kjøpt denne, nei det ville jeg ikke da jeg ville gå for RSV4 da den passet meg bedre men det er en smaksak.


[youtube][/youtube]
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Image
JK95
Posts: 3560
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: Hakhap sitt samelsurium

Post by JK95 »

Fin video :thumleft Skal prøve å få tatt turen til X-rider i Levanger i Mai, når KTM Roadshow kommer dit \:D/
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Hakhap sitt samelsurium

Post by tshansen »

Dæven Fredrik, dette begynner å bli veldig bra [emoji1319][emoji1319] bra film! Hva er det du tar opp lyden med? Ekstern mic eller?
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
hakhap
Mr Illustrator
Posts: 2929
Joined: 06 Oct 2015 06:50
MC: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Location: Buskerud
Contact:

Re: Hakhap sitt samelsurium

Post by hakhap »

Takk Jk95 og Lorden.
Jeg bruker ekstern H1 Zoom for lyden.

misspelling with autocorrect
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Image
Post Reply