Hakhap sitt samelsurium

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
JK95
Posts: 3558
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: RE: Re: Hakhap sitt samelsurium

Post by JK95 »

hakhap wrote:
JK95 wrote:Ah, skjønner :? Nå som jeg øynet muligheten til å tyvprøve den nye drømmesykkelen :-#
Tommas wrote:Det er synd at du må nøye deg med slikt, når du er vant til en Tuono :cry:
Ja, det er synd på han nå [emoji38]
Såg du har fri fra grønnkledde igjen. Hvis du har anledning imorgen kveld kunne vi få til en tur eller bare møtes et sted. Se om toven og har anledning

misspelling with autocorrect
Du kan jo høre? Men må ikke enten du eller vi da kjøre et stykke for å møtes?
User avatar
hakhap
Mr Illustrator
Posts: 2929
Joined: 06 Oct 2015 06:50
MC: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Location: Buskerud
Contact:

Re: RE: Re: Hakhap sitt samelsurium

Post by hakhap »

JK95 wrote: Du kan jo høre? Men må ikke enten du eller vi da kjøre et stykke for å møtes?
Spørs hvor langt fra Porsgrunn / Skien du er, jeg kan kjøre hjemmefra eller rett fra jobb avhengig av når og hvor :-k
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Image
User avatar
Toven
Posts: 2723
Joined: 20 Aug 2008 17:50
MC: 2021 MT-09 SP
Location: Stathelle

Re: Hakhap sitt samelsurium

Post by Toven »

Arbeid heile uka :-# En annen gang Hakhap!
JK95
Posts: 3558
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: Hakhap sitt samelsurium

Post by JK95 »

Jeg får nesten se ann, tar det litt som det kommer :-#
User avatar
hakhap
Mr Illustrator
Posts: 2929
Joined: 06 Oct 2015 06:50
MC: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Location: Buskerud
Contact:

Re: Hakhap sitt samelsurium

Post by hakhap »

Da dropper vi det, null stress.
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Image
User avatar
hakhap
Mr Illustrator
Posts: 2929
Joined: 06 Oct 2015 06:50
MC: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Location: Buskerud
Contact:

Re: Hakhap sitt samelsurium

Post by hakhap »

Det ble akkurat 1 bilde fra turen til Sverige igår. Artig vei langs 106 i Norge og ned til Ed i Sverige.

Bilde fra mat stop i Brålanda.Image

misspelling with autocorrect
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Image
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Hakhap sitt samelsurium

Post by tshansen »

Spennende veier og fin natur med andre ord [emoji6]
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
hakhap
Mr Illustrator
Posts: 2929
Joined: 06 Oct 2015 06:50
MC: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Location: Buskerud
Contact:

Re: Hakhap sitt samelsurium

Post by hakhap »

Tiden går når en har små i familien :shock:

For noen uker siden så var det 10k service på Tuono og hyggelige, jeg er nok en god kunde, som de er på Monsterbike kunde jeg låne i prinsipp hvilken av dems sine demosykler for dagen, da det egentlig ikke var så nøye spurte jeg litt sånn hvilke de har tilgjengelig og rett bak meg sto bla en Suzuki GSXR-1000 og jeg tenkte må prøve å se om den er noe i forhold til RSV4, Fireblade og ikke minst min Tuono. Så vi byttet nøkler og ut på sykkelen og ivei :twisted:
Ble først litt motorvei for å komme meg ned mot Hanekleiva og veien hjemover, må kjøre litt svingete når anledning bys på :twisted: \:D/ .
Må si det første jeg merker meg er at bremsen ikke har samme bitt som jeg ønsker meg, det tar mao litt bevegelse av hendelen før en føler noe effekt men dette er selvfølig noe en får justert når en eier sykkelen og det andre jeg merker meg med er at det ikke virker være noen quick shifter :( og det er egentlig ikke noen kjempeviktig ting men når en er vant til det er det jævlig deilig å bruke.
GSXR er føles helt greit å sitte på for å være en RR sykkel og jeg opplevde ikke noen ubehag av det men den føltes mer som å sitte i sykkelen enn hva det gjorde på RSV4 og Fireblade samt jeg følte meg mer over forhjulet på RSV4.
Etter å blitt bekjente langs E18 for noen minutter er det svingete veier som gjelder og det er noen den liker men jeg føler den er litt ned i krefter mot RSV4 ikke at det er brist på krefter, strengt tatt er vel alt over ca 100hk mer en nokk men hvis en kan får 175+ er det noe feil i det :twisted: .
Må nok innrømme at jeg ikke helt like R4 motorer tross for at denne motoren skal være bedre en standard R4 i mellomregisteret samt at i forhold til en V4 er R4 breiere mellom beina.

Så hva synes jeg??
En artig og kompetent sykkel med masse krefter. Sving villig som forventet og en god kjøre komfort for å være en RR (og jeg er ikke direkte den minste gutten i laget :-# )

Nå er det vel sånn at dette er billig utgaven og den som er GSXR RR har mye snacks som quick shifter o.l som nok motsvare den RSV$ jeg prøvde i utstyrsnivå men helt personlig så liker jeg RSV4 best men kan ville nok valgt GSXR føre Fireblade pga komfort.
Og en lite video fra turen.
[youtube][/youtube]





--- Edit -----
Alpene er oppskryt
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Image
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Hakhap sitt samelsurium

Post by tshansen »

Hehehe! Alpene er helt klart oppskrytt [emoji23]

Skulle ikke Suzuki komme med alt det de andre hadde på denne modelle? [emoji848] de har jo hengt etter i åresvis nå! De har alltid vært god på komfort og kjøreegenskaper! Men det er liksom ikke nok i dagens marked!
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
JK95
Posts: 3558
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: Hakhap sitt samelsurium

Post by JK95 »

Du tenker på GSXR1000R, ikke GSXR1000, stooooor forskjell :thumleft
User avatar
hakhap
Mr Illustrator
Posts: 2929
Joined: 06 Oct 2015 06:50
MC: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Location: Buskerud
Contact:

Re: Hakhap sitt samelsurium

Post by hakhap »

I dag var dagen da jeg skulle meg på tur, flott vær, "fri" fra familien og ferie. Dog måtte jeg føberede en del ting på morran så det ble avreise litt etter halv 12 men ikke noe problem det bare å tilpasse ruten til en passelig lengde så jeg kunne være tilbake før leggedags for de små.

En svipp tur til Kongsberg for bensin og litt drikke før det hele kan begynne på riktig.

Image

Tenker jeg tar veien via Jondalen da det er svingete å fint, viste seg å være tildels nylagt asfalt så ikke så humpete som tidligere :thumleft
Jondalen kjøres aktpågivende og jeg minner meg på Palma sin fortelling om veipirater på disse kanter så med litt nervøs blikk beveger jeg inn i Telemark med veldig aktpågivende gass ;-)

Svinger av mot Rjukan via Gransherad men oh første gang jeg ser en skilt om grus i veien med MC og :thumleft og tenker snabel bilen har vel vært her å sprutet ned og jeg som tenkte være veldig aktpågivende her :(
Dok tok det ikke mye mer en 3-4 minutter før jeg kom ifatt snablebilen og fikk kommet meg førbi med tom åpen svingete vei :twisted: \:D/

Ble en bio, foto og annet pause ved Tinnsjå

Image

Herfra og inn til Rjukan ble det å speje etter veipiratene men heldigvis var Palam så sjenerøs at de ikke lenger jaktet rundt Tinnsjå lenger :lol:

Ble å spisse inne i Rjukan ved Rjukan badet før det ble en tur opp mot Gaustatoppen via noen hårnåler jeg ment å kjøre siden jeg byttet fra Shadow til Tuono.
Sant skal sies at jeg fortsatt like litt åpnere svinger bedre men er definitiv ikke noen problem å kjøre med Tuono da den har nokk av krefter og dreimoment så det går i passe rolig tempo opp disse svingene, er vel 5 eller noe hårnåler og en god del "vanlige" svinger. Ombestemmer meg da jeg kommer frem til skilten mot Gaustablikk og skisentere, et sted jeg vurdert å besøke vinter tid, så hvorfor ikke se hvordan det er.

Blir en kort stopp for å ta en idyllisk bilde
Image

før jeg setter av ned mot Rjukan, Tinnsjå igjen for å ta veien over mot Veggli.
Cruiser rolig og aktpågivende langs vei 364 langs Tinnsjå og nyter av været og turen før det er tid å ta FV753 opp mot Veggli.

Ett stykke opp langs denne veien bare måtte jeg stoppe å ta noen bilder av det flotte landskap som viser seg frem og vel pyntet med en Tuono i blikkfanget :lol:

Image

Image

Fortsetter opp veien mot Veggli, som jeg nå i etter kant ser ikke er FV753, og denne veien er så humpete at de har skiltet 60 på denne veien opp over fjellet, eller i det minste frem til den plutselig blir grusvei.
Men da jeg er kommet meg sånn ca 150km inn på tanken og ikke gidder å vende tilbake ned for å fylle på gir jeg faen og kjører mot Veggli som ikke er så langt unna. Denne grusveien er i bedre stand enn asfaltveien så det går i fint driv frem till omtrent VEggli Fjellstue hvor det plutselig blir mye løsgrus på veien så jeg får litt "panikk" og senker farta til noe a la Bambi on Ice for en kilometer eller noe før jeg kommer ut på andra siden av hytteområdene hvor grusveien igjen er veldig god.

Rett som det er så er der en automagisk bom med kameraovervåkning, hmm tenker jeg da jeg ikke har noen kontanter men kanskje de tar Vipps. Jeg leter etter skilt eller noe informasjon om jeg bare kan kjøre forbi eller hva men finner bare fiskekort, noe jeg ikke akkurat har sto behov av akkurat idag.

Etterhvert kjører jeg bare frem til bommen som åpner seg og vi er igang igjen med aktpågivende kjøring ned mot Veggli, veldig herlig vei ned der hvis en like svinger å slikt :twisted: \:D/

Fyller bensin i Veggli å tar FV40 mot Kongsberg og cruiser i vei uten noen større bekymringer før jeg kommer til Lampeland og skal prøve å huske veien til FV96 Lurdalsveien. JEg finner en sving og et kryss jeg husker å tenker jeg prøver meg her og etter noen 100 meter føles alt kjent igjen så tar Lurdalsveien mot Darbu med et flott stopp omtrent halvveis langs Lurdalveien hvor jeg blir sittendes å lytte til stillheten i skogen der.

Video på instagram

Selvfølgelig vil det komme en eller flere video fra denne turen.

Her er loca for turen
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Image
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Hakhap sitt samelsurium

Post by tshansen »

Flott tur du har hatt! Slike veipirater har jeg ikke sett snurten av hele sommeren [emoji848] spørs om det er et forbigående problem [emoji23]

Flotte bilder, veldig kjekk lesing [emoji1303]
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
RuneMC
Posts: 2017
Joined: 26 Jun 2009 15:11
MC: 2016 CRF1000D
Location: Hyggen

Re: Hakhap sitt samelsurium

Post by RuneMC »

Fin turrapport og bilder :thumleft

Bommen på Vegglifjell kjører jeg bare forbi på sydsiden - det er bredt nok.
Sendte mail for noen år siden til Vegglifjellvegen Veglag og da fikk jeg svar at det var gratis for MC, har ikke sjekket etter det :roll:

Gikk tur for et par helger siden fra parkeringen på toppen og sydover - fint turterreng med passe veksling mellom opp, ned og bortover. Litt gjørmete sti noen steder, så fjellstøvler var riktig fottøy. Noen modne multer var det også å se i nærheten av Søre Daggrøtjern :thumleft
User avatar
hakhap
Mr Illustrator
Posts: 2929
Joined: 06 Oct 2015 06:50
MC: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Location: Buskerud
Contact:

Re: Hakhap sitt samelsurium

Post by hakhap »

Video fra test av den nye, siden få dager i Norge, Aprilia Dorsoduro 900

[youtube][/youtube]

Artig sykkel og definitiv en hooligan sykkel, den 90-92hk twin levere flott med krefter. Selvfølgelig trives den best på svingete vei men er ikke noe problem å holde motorvei fart +- hvis margin :twisted
Sete er som forventet en planke men det er bare en problem når en kjører motovei for ellers sitter en ikke still lenge nok :twothumbs:
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Image
User avatar
hakhap
Mr Illustrator
Posts: 2929
Joined: 06 Oct 2015 06:50
MC: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Location: Buskerud
Contact:

Re: Hakhap sitt samelsurium

Post by hakhap »

(samme som jeg la til i Dagensbilde, men legger de her og)
Neste "set" med bilder fra Uddevalla MXGP, EMX 125 gutta.

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Image
Post Reply