quattrokims eventyr

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
Post Reply
User avatar
quattrokim
Posts: 823
Joined: 06 Oct 2015 08:38
MC: Nåværende: 2015 Kawasaki Versys 650
Tidligere: 2012 Kawasaki Versys 650
2010 Kawasaki ZX-10R MotoGP
2008 Kawasaki ZX-6R
Location: Frekhaug, Hordaland

quattrokims eventyr

Post by quattrokim »

Da havnet eg her inne og. Kjapt oppsummert om meg:

Får vel lage ei skravleside for meg og da. Straks rundet 28 år, har 1 jentunge og bur på Meland rett utanfor Bergen. Til dagleg jobbar eg som anleggsmekaniker i familiebedrifta.

Så over til det som folk her sikkert er litt meir interessert i. Startet min MC-karriere på denne doningen her, Kawasaki ZX6R 2008 mod:

Image


Denne køyrte eg ned til Assen, Nederland på MotoGP løp i 2009, husker endå smertene knea etter den turen. Men artig sykkel var det så lenge turane ikkje blei for lange.
Her venter vi på ferja frå Larvik til Hirtshals:
Image

Ein dag skulle eg av og få pris på ny toppkåpe til den da den var sprekt, enden på visa den dagen var at eg kom ut av butikken igjen med kjøpekontrakt på denne, Kawasaki ZX-10R MotoGP Edition:
Image

Lyden og draget i den doningen der var heilt sjukt, hvertfall for ein 22 åring. Akra slip-on utan DB killer og med katalysatoren erstattet med 2,5" rør så blei det futt i den og. Fekk eit par naboklager om eg startet den opp seint om kvelden. Men det sjukaste med den var 1 giret som gjekk heilt til 179km/t.
Dessverre blei denne stjelt i 2011 og har ikkje sett snurten av den sidan da. Blei mange år utan sykkel før eg i år fekk eit tilbud eg ikkje kunne seie nei til og kjøpte meg ein Kawasaki Versys 650 2012 mod:
Image

Hentet den i Drammen på lørdag og resten av helga har gått med til å køyre. Skikkelig artig sykkel på svingete vestlandsvegar hvertfall, hadde den berre hatt 30hk ekstra så hadde den vært perfekt. Men fungerer ypperlig til det bruket eg skal ha den til, og den er jo 1000 ganger meir praktisk enn mine forrige sykler. Har allereie bestilt Scorpion heilanlegg til den så vi får litt lyd ut av den og. Vindskjermen skal og byttes da fartsvingen no treffer meg rett under hjelmen og lager skikkelig med turbulens og støy.
Har og kjøpt meg skikkelig veggfeste som skal boltes i grunnmuren slik at sykkelen blir låst fast med kjetting for å hindre langfingra folk i å dra den med seg.

Ser no at det er eit eller anna med meg og svarte Kawasakier...
Last edited by quattrokim on 26 Jun 2016 18:44, edited 4 times in total.
Nytt bakdekk på 10633 km, Metzeler Tourance NEXT

Nytt framdekk på 12673 km, Metzeler Tourance NEXT
User avatar
quattrokim
Posts: 823
Joined: 06 Oct 2015 08:38
MC: Nåværende: 2015 Kawasaki Versys 650
Tidligere: 2012 Kawasaki Versys 650
2010 Kawasaki ZX-10R MotoGP
2008 Kawasaki ZX-6R
Location: Frekhaug, Hordaland

Re: Quattrokims eventyr

Post by quattrokim »

Kan starte med å legge ut ein liten oppdatering, mc sesongen i år er over for meg. I helga var det min tur til å hilse på grusen som koste seg oppå asfalten og endte dermed opp i skogen. Hell i uhell, sykkelen var ikkje nedi asfalten, kun mose og trestokker så kunne gått værre. Sjølv endte eg opp med eit lite blåmerke på låret, heilt overkommelig når eg i ettertid ser kor eg køyrte ut.
Blei veldig glad i skinndressen min hvertfall så den skal få seg ein velfortjent rens i vinter. Skal og bruke vinteren på å finne meg ein ny hjelm da denne fekk seg ein liten kakk, så da har vi ein god unnskyldning for å bytte.

I forfjamselen med å køyre ut av vegen så tok eg ingen bilder av sykkelen men den er ikkje eit pent syn lenger. Kåpene og vindskjermen blei revet av, innfestinga til koffertene er bøyd, styret står i 3 forskjellige vinkler og tanken har fått seg ein saftig bulk i front. Såg heldigvis ut til at den nymonterte eksosen min overlevde utan ei skramme, og motorbeskyttelsen eg monterte for 2 veker sidan gjorde jobben sin.
Fekk levert sykkelen på Ride Bergen i går så no venter eg spent på taksten for å fikse den opp.
Nytt bakdekk på 10633 km, Metzeler Tourance NEXT

Nytt framdekk på 12673 km, Metzeler Tourance NEXT
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Quattrokims eventyr

Post by tshansen »

Au da.... Dette er ikke noe kjekt å lese, men utrolig godt å høre at det bare er sykkelen og stoltheten som har fått hardest medfart.

Jeg er nabo til ride, nesten så jeg må ned å se om jeg får sett hvor ille sykkelen ser ut.

Når det kommer til ny hjelm, har du noe du liker bedre enn annet eller er du åpen for forslag?

Håper vi kan få oss noen turer ilag til våren igjen. Vi begynner jo å bli en bra gjeng i Bergen med sykkel og felles interesse nå

Note4
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Quattrokims eventyr

Post by tshansen »

Hvor var det du kjørte ut? På en kjent rute eller?

Note4
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
quattrokim
Posts: 823
Joined: 06 Oct 2015 08:38
MC: Nåværende: 2015 Kawasaki Versys 650
Tidligere: 2012 Kawasaki Versys 650
2010 Kawasaki ZX-10R MotoGP
2008 Kawasaki ZX-6R
Location: Frekhaug, Hordaland

Re: Quattrokims eventyr

Post by quattrokim »

Berre å ta turen ned og sjå, sett sine betre dager. Overlevde fleire år på R sykkel med til tider halsbrekkende køyring men ein rolig tur heim etter å ha jobba dugnad på nye versktedet vi bygger så går det galt.

Ang hjelm så var det Shark sin toppmodell eg hadde på i smellen. Race-R Pro med Sharkthooth, ganske fin intercom/handsfree løsning. Jevnt over fornøgd med den hjelmen, men den føles litt turbulent ut til tider der min andre hjelm (AGV Stealth eit eller anna trur eg det var) er heilt stille. Og så presses hjelmen litt opp om den får fartsvind under seg. Ellers er den superkomfortabel og ser jo bra ut. AGV'en presser litt for mykje på øyrene så den blir ubehagelig ved lengre tids bruk. Og er så trang på sidene at eg ikkje får plass til høgtalere til intercom. Så er berre å komme med tips.

Var ein lokal veg her ute på holmen, har funnet ut at skal eg køyre på grusveg med denne sykkelen skal eg lage ein bryter til ABS'en. Hadde eg ikkje hatt ABS kunne det kanskje gått bra, fekk ikkje bremsa ned før svingen så da bar det til skogs. Men grus på asfalt er aldri koselig uansett.
Nytt bakdekk på 10633 km, Metzeler Tourance NEXT

Nytt framdekk på 12673 km, Metzeler Tourance NEXT
User avatar
Elolz
Posts: 760
Joined: 21 Feb 2011 23:02
MC: Honda VTR SP1
Location: Bergen/Askøy

Re: Quattrokims eventyr

Post by Elolz »

Flott å se deg her inne! :thumleft

Utrolig kjipt med velten. :( Har du fullkasko på den eller? Jeg hadde relativt små skader på min CBR600F4i som ble rygget ned (riper i kåpe + byttet speil og fothvilerbrakett), men jeg fikk en takst på dette på hele 25.000kr! Utrolig dyrt med originaldeler som de regner! Jeg tok ut pengene og kjøpte deler til 1500-2000kr og fikset det selv. Ripene var ikke så gale at jeg gadd å gjøre noe med de. ;-)
User avatar
quattrokim
Posts: 823
Joined: 06 Oct 2015 08:38
MC: Nåværende: 2015 Kawasaki Versys 650
Tidligere: 2012 Kawasaki Versys 650
2010 Kawasaki ZX-10R MotoGP
2008 Kawasaki ZX-6R
Location: Frekhaug, Hordaland

Re: Quattrokims eventyr

Post by quattrokim »

Full kasko ja. I og med at sykkelen ikkje er så dyr er eg redd for at den ligger heilt på grensa til å bli vrak. Men så lenge motor og ramme er og så skal den på vegen igjen, deler skal eg greie å skaffe billig. Har sine fordeler å være god kompis med dei som sitter som hovedimportør på Kawasaki i Norge.
Nytt bakdekk på 10633 km, Metzeler Tourance NEXT

Nytt framdekk på 12673 km, Metzeler Tourance NEXT
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Quattrokims eventyr

Post by tshansen »

Skjønner godt at du vil ha biken på veien igjen. Er ikke mange jeg har sett av de på veiene her i Bergen, men jeg antar at du er fornøyd? :D :D

Sant skal sies, så kunne vel kanskje ride vært litt flinkere å promotere hele spekteret av kawa sykler, å ikke bare plast rakettene. :-#
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
quattrokim
Posts: 823
Joined: 06 Oct 2015 08:38
MC: Nåværende: 2015 Kawasaki Versys 650
Tidligere: 2012 Kawasaki Versys 650
2010 Kawasaki ZX-10R MotoGP
2008 Kawasaki ZX-6R
Location: Frekhaug, Hordaland

Re: Quattrokims eventyr

Post by quattrokim »

Fornøgd med sykkelen ja, men kjenner det i knea på litt lengre turer. Er nesten like skarp vinkel der som på ein plastrakett. Og så skulle eg gjerne hatt litt meir motor. Og køyrecomputer. Osv osv.
Nytt bakdekk på 10633 km, Metzeler Tourance NEXT

Nytt framdekk på 12673 km, Metzeler Tourance NEXT
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Quattrokims eventyr

Post by tshansen »

Hehehe.... :roll: =D>

Angående hjelm. Selv har passer Shoei best av alle merkene på potta mi. Har hatt Arai og shark, disse passer også godt, men ikke helt 100% slik som shoei.

Jeg har ho alltid kjørt R sykkel, med andre ord veldig framoverlent. Å i dag, når jeg var ute å kjørte var første gang jeg egentlig oppdaget hvor unødvendig høyt synsfeltet er på racing hjelmer :redface Hvertfall når du sitter rett opp og ned.

Så jeg tror faktisk jeg blir å prøve denne ved neste hjelm bytte :-#

[youtube][/youtube]

[youtube][/youtube]

Jeg har alltid sett på den "lippa" på hodet som helt noldus... men når en ser hvor effektivt den skjermer mot solen, så har den faktisk langt større nytte enn jeg først skulle tro :-#
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9123
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: Quattrokims eventyr

Post by ojda »

Ei stripe eller to med elektrikkertape i overkant av visiret gjør underværker med solskjerming av "normalhjelmer" :thumleft
Det er vel 3. Hjelmen jeg har nå, som er kantet med tape \:D/ Funker!
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Quattrokims eventyr

Post by tshansen »

Hehe, artig at du nevner dette Bamsefar :lol: :lol: Det gikk noen dager på tur, før jeg skjønte hvorfor du hadde satt inn visiret ditt med tape :roll: =D>

Men når det er sagt, det hindret ikke UV-stråler mot å treffe naien, mener jeg på å huske :-# \:D/
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9123
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: Quattrokims eventyr

Post by ojda »

Har det vert bra vær på turen skal det synes [-X
Man skal ikke behøve å fortelle det \:D/
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Quattrokims eventyr

Post by tshansen »

Hahaha fantastisk :lol: :lol:
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
quattrokim
Posts: 823
Joined: 06 Oct 2015 08:38
MC: Nåværende: 2015 Kawasaki Versys 650
Tidligere: 2012 Kawasaki Versys 650
2010 Kawasaki ZX-10R MotoGP
2008 Kawasaki ZX-6R
Location: Frekhaug, Hordaland

Re: Quattrokims eventyr

Post by quattrokim »

Kjapp update, fått takst på sykkelen. 83 500kr i deler og reperasjon så sykkelen er kondemnert. Heldigvis god tid på å finne meg ein ny så no er det store spørsmålet om eg skal fortsette på versys/traktorstien eller hoppe over på ein Z1000 og leike litt med streetfighter.
Nytt bakdekk på 10633 km, Metzeler Tourance NEXT

Nytt framdekk på 12673 km, Metzeler Tourance NEXT
Post Reply