Snikkerens Lekeplass.

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Snikkerens Lekeplass.

Post by Trondgv »

Godt jobba, jeg ser du får mye positiv omtale på Facebok rundt om. :thumleft Selv klarer jeg ikke å følge med på noen som helst om vlogger på norsk, det må liksom gå på engelsk. :lol:
User avatar
kvase
Posts: 4009
Joined: 04 Oct 2016 10:43
MC: Dyslektiker
KTM 1290 SAR 21/22 mod
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/
Contact:

Re: Snikkerens Lekeplass.

Post by kvase »

Trondgv wrote:Godt jobba, jeg ser du får mye positiv omtale på Facebok rundt om. :thumleft Selv klarer jeg ikke å følge med på noen som helst om vlogger på norsk, det må liksom gå på engelsk. :lol:
V.I.P
Vi ble født for å være Ekte ikke perfekte
https://locatoweb.com
For turplanleging å sporinger GPX etc. https://www.myrouteapp.com/routelab
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Snikkerens Lekeplass.

Post by tshansen »

Snikkeren wrote:
Misforstå meg rett. Jeg forventer ikke noe annet. Men da er det jo bare ekstra kjekt når det går bra. [emoji106]
Hvorfor forventer du ikke annet?
Hva som går bra er jo relativt! Det spørs jo hva man helst vil oppnå med det man gjør! Mest mulig likes, lære noen (om bare en person) noe nytt, utfordre seg selv, komme i kontakt med nye folk osv!

Selv har jeg aldri vært fan av vlog, verken på norsk eller engelsk, men tyr ofte til den kilden for å få informasjon om produkter osv jeg er interessert i! Det er liten tvil om at denne formen for å formidle kunnskap og erfaringer med produkter øker i sinnsykt raskt tempo. Da blir det ofte framtoning, sjarm, Glimt i øyet samt kvalitet i produksjonen som avgjør hvem som vinner mest sendetid og hvilke som faller gjennom! Men igjen, da faller det ofte ned til hva som er målet igjen! Hobby, proff, penger, ikke penger osv osv :thumbleft
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Snikkeren
Moderator
Posts: 2506
Joined: 31 May 2010 01:03
MC: KTM 690 Enduro R 2022
Contact:

Re: Snikkerens Lekeplass.

Post by Snikkeren »

hakhap wrote:Gratulerer med en milepæl :)

misspelling with autocorrect
Takker.
Trondgv wrote:Godt jobba, jeg ser du får mye positiv omtale på Facebok rundt om. :thumleft Selv klarer jeg ikke å følge med på noen som helst om vlogger på norsk, det må liksom gå på engelsk. :lol:
Jeg ser den. Noen kan kanskje synes det er kleint å se på de som snakker norsk på YT. Selv synes jeg ikke det, da det bare er vanlige mennesker, samme som de som snakker engelsk.
tshansen wrote:
Snikkeren wrote:
Misforstå meg rett. Jeg forventer ikke noe annet. Men da er det jo bare ekstra kjekt når det går bra. [emoji106]
Hvorfor forventer du ikke annet?
Hva som går bra er jo relativt! Det spørs jo hva man helst vil oppnå med det man gjør! Mest mulig likes, lære noen (om bare en person) noe nytt, utfordre seg selv, komme i kontakt med nye folk osv!

Selv har jeg aldri vært fan av vlog, verken på norsk eller engelsk, men tyr ofte til den kilden for å få informasjon om produkter osv jeg er interessert i! Det er liten tvil om at denne formen for å formidle kunnskap og erfaringer med produkter øker i sinnsykt raskt tempo. Da blir det ofte framtoning, sjarm, Glimt i øyet samt kvalitet i produksjonen som avgjør hvem som vinner mest sendetid og hvilke som faller gjennom! Men igjen, da faller det ofte ned til hva som er målet igjen! Hobby, proff, penger, ikke penger osv osv :thumbleft
Forventer ikke noe annet fordi litt leggsparking hører alltid med. Det er jo bare morsomt det. [emoji106]

Som nevnt tidligere, så er det jo bare for gøy, og ikke for å tjene penger jeg driver på med dette. Og da mener jeg at jeg kan si at det går bra. Er jo kjekt når folk liker det jeg driver på med. Og ja, det måles jo i likes, kommentarer, følgere og watchtime. Og du må innrømme at du synes det er kjekt å få likes, enten det være seg på YT eller Instagram. Det betyr jo at man gjør noe riktig.

Det du nevner i forhold til glimt i øyet, produksjonskvalitet osv. er jo viktig uansett om det er snakk om hobby eller for å tjene penger. Man får jo ikke mange følgere/views hvis ikke det er på plass. Og da vil man heller ikke tjene penger. Hvis jeg skulle være så heldig å kunne tjene noen småkroner på dette, så er jo det bare positivt. Men det er ikke det som er målet mitt. Det blir i så tilfelle bare en bonus. [emoji106]
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Snikkerens Lekeplass.

Post by tshansen »

Det er noe helt grunnleggende i oss som søker tilbakemeldinger, helst av positiv grad på de tingene vi gjør :thumleft Å jeg har ingen problemer med å syntes det er hyggelig med tilbakemeldinger på eget arbeid.
Jeg skulle gjerne tjent penger på det hver dag, men jeg har verken kunnskap eller evne til å gjøre jobb utav det :lol: :lol:
Men likes tar jeg ikke så veldig seriøst. Det er forbanna mye sympatilikes i dagens samfunn.... det veier langt høyere de som tar seg tid til å kommentere ene eller andre veien! De har jo faktisk gjort seg opp en mening om hva du holder på med. Å like noe i dag betyr ikke så veldig mye i min bok :-)

Å ja, noen kraftige leggspark må man bare regne med! Det hører med om man stikker seg ut ene eller andre veien :lol:
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Snikkerens Lekeplass.

Post by Tommas »

Tommel opp for sendingen i dag :thumleft

Trivelig konsept, som sikkert bare blir bedre og bedre =D>
User avatar
Snikkeren
Moderator
Posts: 2506
Joined: 31 May 2010 01:03
MC: KTM 690 Enduro R 2022
Contact:

Re: Snikkerens Lekeplass.

Post by Snikkeren »

Tommas wrote:Tommel opp for sendingen i dag :thumleft

Trivelig konsept, som sikkert bare blir bedre og bedre =D>
Tusen takk for det, Tommas. Var kjekt du tok turen innom. [emoji106]

Blir nok flere slike livestreams etterhvert. [emoji106]
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4548
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Snikkerens Lekeplass.

Post by Bikeridr »

Var en tur innom i går jeg også, akkurat da dere diskuterte den der millionmopeden som ikke er ekte engang :D
Ja, den har vel ligget på Finn etpar år nå..

Må prøve å få med meg flere slike livesendinger, ser jeg :thumleft
User avatar
Snikkeren
Moderator
Posts: 2506
Joined: 31 May 2010 01:03
MC: KTM 690 Enduro R 2022
Contact:

Re: Snikkerens Lekeplass.

Post by Snikkeren »

Bikeridr wrote:Var en tur innom i går jeg også, akkurat da dere diskuterte den der millionmopeden som ikke er ekte engang :D
Ja, den har vel ligget på Finn etpar år nå..

Må prøve å få med meg flere slike livesendinger, ser jeg :thumleft
Ja, det er bare til å ta turen innom flere ganger. Og gjerne delta i chatt'en også. Vil tro det er enda kjekkere når man deltar aktivt også. :thumleft





Og til dere som lurer på hva det går i, så ligger gårsdagens multi-livestream som en replay video på kanalen min. :thumleft
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9120
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: Snikkerens Lekeplass.

Post by ojda »

Hva har ojda gjort i 3:24t?

Netopp, sett "Snikkeren minutt for minutt", men jeg ga meg ikke før det var ferdig \:D/
Jeg må desverre konkludere med at det var ikke for meg, i vertfall ikke på det nåverende.
Men det behøver ikke nødvendigvis bety at det ikke var bra [-(
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9120
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: Snikkerens Lekeplass.

Post by ojda »

Jeg har forresten en konstruktiv tilbakemelding å komme med :thumleft

Når det kjøres owerlay på chatten, så hadde det vært flott om den nederste delen av chatten (de ferskaste postingene) var den som ble stående uten owerlay.
På liten skjerm (minipad) ble det nest inntil umulig å lese det som rullet over bildet av Snikkeren [-X
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
Snikkeren
Moderator
Posts: 2506
Joined: 31 May 2010 01:03
MC: KTM 690 Enduro R 2022
Contact:

Re: Snikkerens Lekeplass.

Post by Snikkeren »

Det er litt vanskelig å vite hvor vi skal gjøre av chatten når vi etter planen egentlig skal være 4 stk.

Men det blir uansett litt annerledes å følge med live, for da har man chatten ved siden av på PC, eller under på mobilen. Det er der YT har plassert chatten. Men den blir ikke lagret, så derfor legger jeg chatten som et overlay på skjermen i tillegg. Slik at den også kommer med i videoen.



Jeg skjønner godt at det ikke er for alle dette her. På samme måte som at videoene mine ikke er for alle. Men sånn er det med alt. Synes likevel det var god trøkk i går, og mye gode tilbakemeldinger, så vi kommer nok til å fortsette med dette. [emoji106]
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9120
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: Snikkerens Lekeplass.

Post by ojda »

Om du legger steamen av deg selv rett under de to andre, sånn at det aller nederste kvadratet blir brukt exklusivt til de nederste 8-10 chattestripene, så kan du heller la de tidligere rulle over bildet ditt :thumleft








Image

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
Snikkeren
Moderator
Posts: 2506
Joined: 31 May 2010 01:03
MC: KTM 690 Enduro R 2022
Contact:

Re: Snikkerens Lekeplass.

Post by Snikkeren »

Ja, men i den svarte ruten du ser der skal vi jo ha med en person til. Vi er 4 stk som egentlig skal være med, men han ene var på ferie.
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9120
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: Snikkerens Lekeplass.

Post by ojda »

Det var jo veldig bra, hva "oppmøte" og deltagelse angår,
å jeg snakker heldigvis kun for meg selv :thumleft
Nå pinte jeg jo meg selv unødvendig ved å glane 3,5t da,
men da vet jeg ivertfall hva jeg snakker om :roll:
Stå på, det er helt klart mange som finner det interesant =D>
Bare ikke jeg (foreløpig) :-k
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
Post Reply