Snikkerens Lekeplass.

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
kvase
Posts: 4009
Joined: 04 Oct 2016 10:43
MC: Dyslektiker
KTM 1290 SAR 21/22 mod
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/
Contact:

Re: Snikkerens Lekeplass.

Post by kvase »

Snikkeren wrote:Gikk du glipp av gårsdagens livestream? Fortvil ikke. [emoji12] Jeg har gjort den offentlig, så nå kan man de den når man ønsker. Ihvertfall i noen dager til. [emoji106]

Det beste er å se den direkte på YouTube. Da får man se chatt’en live slik den forløp seg under sending. [emoji106]



Jeg tenker at den skal få ligge ute i noen dager før jeg tar den bort igjen. Jeg skjønner jo at det sikkert ikke er like interessant å se den i ettertid, som når det ble sendt live, og man hadde mulighet til å delta i livechat’en.[emoji106]
Nettleseren min sperrer slike live strime saker he he
Vi ble født for å være Ekte ikke perfekte
https://locatoweb.com
For turplanleging å sporinger GPX etc. https://www.myrouteapp.com/routelab
User avatar
Snikkeren
Moderator
Posts: 2506
Joined: 31 May 2010 01:03
MC: KTM 690 Enduro R 2022
Contact:

Re: Snikkerens Lekeplass.

Post by Snikkeren »

kvase wrote:Nettleseren min sperrer slike live strime saker he he
Da går du glipp av livestream’ene mine. Men den som ligger ute no skal du kunne se, for den ligger nå ute som en video.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Snikkerens Lekeplass.

Post by tshansen »

Men hva er hensikten med denne live streamen? Hadde du noe plan om hva du skulle prate om? et tema bortsett fra motorsykkel? Eller var det bare for å se hvor mye folk du kunne samle for en løs prat rundt motorsykkel?

Sorry, men jeg får litt sånn flashback fra de hønsa som satt å hadde "live show" på nettene der du kunne sende inn tekstmeldinger til 1000,- stykker av hele greien.
Jeg så bare noen få utdrag av filmen i ettertid, å ja det gir liten mening å se det etterpå! :thumleft Du må liksom se det live. Det gir kanskje de som følger vloggen din mulighet til å stille spørsmål de ikke får svar på gjennom filmene dine, men hvordan føler du dette gikk selv da?

Å duh? klipp skjegget ditt... du ser jo faen ut som en taliban kriger :lol: :lol:
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Snikkeren
Moderator
Posts: 2506
Joined: 31 May 2010 01:03
MC: KTM 690 Enduro R 2022
Contact:

Re: Snikkerens Lekeplass.

Post by Snikkeren »

Hensikten var jo å teste ut livestreaming, for å se hvordan det gikk. Temaet var bare MC generelt.

Når man driver aktivt med YouTube (noe jeg vil si at jeg gjør), så er det en fin måte å komme i kontakt med publikum på. Det blir på en måte mer personlig enn å lage MotoVlogs eller «Studio» videoer. Da står de fritt til å stille spørsmål angående det de lurer på, og få svar på det.

For å si det sånn, så hadde jeg for første gang en del sommerfugler i magen når det kom til YouTube. Jeg var spent på om det bare kom til å være meg som satt der, og ingen som engasjerte seg i chatten. Da ville det blitt en meget kort sekvens.

Men dette gikk over all forventning. Det var mange engasjerte folk innom, og noen av de fulgte meg hele veien fra start til slutt. Chatten gikk i ett.

Og da jeg avsluttet var det ikke fordi folk var lei av å se på. Da hadde seg streamet i nesten 2,5 timer, og følte egentlig at no var det nok.

Jeg har fått mange tilbakemeldinger fra de som så på, at dette må jeg fortsette med. Det vil jo si at de likte det de så. Og jeg må innrømme at jeg også synes det var dritgøy og holde på.

Jeg skjønner jo at dette ikke er for alle. Strengt tatt er jo ikke mine hverken MotoVlogs eller Studiovideoer noe for alle. Men jevnt over får jeg mye positive tilbakemeldinger, som motiverer meg til å fortsette. [emoji106]

Og nei, skjegget blir ikke tatt med det første. [emoji12][emoji23]
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Snikkerens Lekeplass.

Post by tshansen »

Ja, men du har jo svarene dine rett der.... Du storkoser deg med det du gjør, og du får god respons. Da er jo det strengt talt ingen grunn til å slutte, bare finne forbedringer å gjøre de bedre :thumleft Du kan jo begynne med skjegget :lol: :lol:

Har du vurdert å legge engelsk tekst på filmene dine? Jeg ser jo litt tyske filmer av og til, hadde det ikke vært for teksting hadde jeg ikke giddet å se de. Det kan jo utvide kretsene dine litt. Hva med å inngå en avtale med MC-Deler? Så du kan få testet litt utstyr osv? Mulighetene er jo mange, det er bare å gripe de å gjøre en greie ut av de :-)

For min del hadde nok live stream hatt noe for seg, om det var et tema som jeg interesserte meg i, eller om noe jeg var på jakt eller osv? Du skjønner hva jeg mener. Dette kan jo kanskje være noe som trekker mer folk, eller ikke... er jo ikke umulig at det hindrer mange andre fra å kikke inn. vanskelig å si, jeg har ikke greie på streaming :lol: :lol:
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Snikkeren
Moderator
Posts: 2506
Joined: 31 May 2010 01:03
MC: KTM 690 Enduro R 2022
Contact:

Re: Snikkerens Lekeplass.

Post by Snikkeren »

Rakk innom Vårmønstringen i Bergen i går, før jeg måtte rette nesen hjemover igjen. Var en del både kule og flotte sykler der. :thumleft

[youtube][/youtube]

[youtube-iframe]l19MsborZwc[/youtube-iframe]
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: Snikkerens Lekeplass.

Post by supermons »

Må merke med NSFW når det starter med deg i senga! :shock:

Veldig god på praten når du kjører, har du egen mic til kamera?
User avatar
Snikkeren
Moderator
Posts: 2506
Joined: 31 May 2010 01:03
MC: KTM 690 Enduro R 2022
Contact:

Re: Snikkerens Lekeplass.

Post by Snikkeren »

supermons wrote:Må merke med NSFW når det starter med deg i senga! :shock:

Veldig god på praten når du kjører, har du egen mic til kamera?
Hehe. Det var jo ikke så gale dette. Jeg lå jo tross alt under dynen. [emoji12][emoji23]

Jeg har Sena Bluetooth Audio Backpack på GoPro’en. Den kommuniserer med Sena 20S’en på hjelmen, slik at jeg får tatt opp lyd direkte på kamera. [emoji106][emoji106]
User avatar
hakhap
Mr Illustrator
Posts: 2929
Joined: 06 Oct 2015 06:50
MC: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Location: Buskerud
Contact:

Re: Snikkerens Lekeplass.

Post by hakhap »

Siden du nå er så å si erfaren #moto vlogger lurer på hvor mye du tenker ut på forhånd eller om du bare har et tema og improviserer under turen?

misspelling with autocorrect
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Image
User avatar
Snikkeren
Moderator
Posts: 2506
Joined: 31 May 2010 01:03
MC: KTM 690 Enduro R 2022
Contact:

Re: Snikkerens Lekeplass.

Post by Snikkeren »

Det varierer etter hva jeg skal. Dersom jeg skal kjøre sammen med andre, og ikke har noe tema, så tar jeg ting på sparket.
Men hvis jeg har et tema, så tenker jeg litt igjennom hvordan jeg skal løse det før jeg kjører. Jeg lager ikke noe notater, men ser for meg hva som kan være greit å få med.

Sånn som f.eks. den videoen om å øve på nødbrems. Da hadde jeg sett for meg hvor jeg skulle filme, og at jeg skulle ha med meg en liten tripod til mobilen, sånn at jeg fikk enda en kameravinkel. [emoji106]
User avatar
hakhap
Mr Illustrator
Posts: 2929
Joined: 06 Oct 2015 06:50
MC: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Location: Buskerud
Contact:

Re: RE: Re: Snikkerens Lekeplass.

Post by hakhap »

Høres fornuftig ut :)
Snikkeren wrote:Det varierer etter hva jeg skal. Dersom jeg skal kjøre sammen med andre, og ikke har noe tema, så tar jeg ting på sparket.
Men hvis jeg har et tema, så tenker jeg litt igjennom hvordan jeg skal løse det før jeg kjører. Jeg lager ikke noe notater, men ser for meg hva som kan være greit å få med.

Sånn som f.eks. den videoen om å øve på nødbrems. Da hadde jeg sett for meg hvor jeg skulle filme, og at jeg skulle ha med meg en liten tripod til mobilen, sånn at jeg fikk enda en kameravinkel. [emoji106]
misspelling with autocorrect
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Image
User avatar
Snikkeren
Moderator
Posts: 2506
Joined: 31 May 2010 01:03
MC: KTM 690 Enduro R 2022
Contact:

Re: Snikkerens Lekeplass.

Post by Snikkeren »

Forrige helg tok jeg med meg en fersking på gruskjøring. Altså fersk på grus, ikke på motorsykkel.
Ble en ganske grei film av det også. :thumleft

[youtube][/youtube]

[youtube-iframe]a_DHSqgZSKE[/youtube-iframe]
Busa Trond
Quizmaster
Posts: 1323
Joined: 07 Oct 2015 17:23

Re: Snikkerens Lekeplass.

Post by Busa Trond »

Din beste film ever :thumleft
Nå er du på rett spor på redigering som får meg til å smile!
User avatar
Snikkeren
Moderator
Posts: 2506
Joined: 31 May 2010 01:03
MC: KTM 690 Enduro R 2022
Contact:

Re: Snikkerens Lekeplass.

Post by Snikkeren »

Busa Trond wrote:Din beste film ever :thumleft
Nå er du på rett spor på redigering som får meg til å smile!
Tusen takk for det, Busa Trond. [emoji106]

Ja, må si jeg ble ganske fornøyd med denne. Men vet ikke om dere skal forvente samme kvalitet i hver video. [emoji12]

Var utrolig mye jobb å få til dette, og det hadde nok ikke gått hvis ikke det var for at han jeg kjørte med også driver å lager videoer.

Blir mye start og stopp underveis. For ikke å snakke om den redigeringen etterpå. Tror jeg brukte nærmere 15 timer på selve redigeringen.
User avatar
hakhap
Mr Illustrator
Posts: 2929
Joined: 06 Oct 2015 06:50
MC: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Location: Buskerud
Contact:

Re: Snikkerens Lekeplass.

Post by hakhap »

Kult, hvor mye tid brukte dere på å filme dette?
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Image
Post Reply