Litt imponert da jeg fikk låne en god time, slik i startgropa
Det var helt klart forbedringer å spore i registeret som forventet
Mere undelig var det at den tross sine 10 extra kilo virket lettere og kvikkere enn hu "Gammel-Helene"
Rett og slett en mere sporty følelse av og kjøre denne
Det blir nok etpar sessonger til, men helt greit den dagen Helene vil pensjonere
Re: ojda`s kosekrok
Posted: 12 Oct 2018 18:02
by Kant1
....føler det mangler litt utfyllende tekst her...
HVORDAN VAR DEN?????
Var jeg tydelig nå?
Re: ojda`s kosekrok
Posted: 12 Oct 2018 18:04
by ojda
Kant1 wrote:....føler det mangler litt utfyllende tekst her...
HVORDAN VAR DEN?????
Var jeg tydelig nå?
Den var sort Ganske pen
Re: RE: Re: ojda`s kosekrok
Posted: 12 Oct 2018 18:07
by Kant1
*Himler med øynene og sliter meg i håret*
ojda wrote:
Kant1 wrote:....føler det mangler litt utfyllende tekst her...
HVORDAN VAR DEN?????
Var jeg tydelig nå?
Den var sort Ganske pen [emoji38] [emoji38] [emoji38]
Sent fra min SM-N950F via Tapatalk
Re: ojda`s kosekrok
Posted: 12 Oct 2018 18:23
by ojda
Jeg har akurat kommet inn av døra, å tro det eller ei men jammen er det ei anna som maser å
Men: Motoren var en stor forbedring, smooth med ett solid punch i lavt register
En god posjon mere kraft er det oppover også, den har rett og slett blitt mer sporty
Ellers så skal jo det meste være som 2018mod, men det føltes somsagt ikke slik.
Det er jo ikke så veldig mye annet å si om den, jo forresten: De nye bremsecalipperne bet godt ifra seg
Ble litt skeptisk da jeg oppdaget at de vender Bembo ryggen
Re: ojda`s kosekrok
Posted: 12 Oct 2018 18:42
by knutk
ojda wrote:
Ble litt skeptisk da jeg oppdaget at de vender Bembo ryggen
Hvordan man enn snur seg er rumpa bak.
Siden der sitter Brembo på bakbremsen må man nødvendigvis snu ryggen til
(joda, jeg skjønte hva du mente. )
Re: ojda`s kosekrok
Posted: 13 Oct 2018 16:25
by knutk
Da har jeg vært å prøvekjørt 1250GS
[youtube-iframe]XEa9-i9HIbo[/youtube-iframe]
Re: ojda`s kosekrok
Posted: 13 Oct 2018 16:32
by tshansen
Når vi først er inne på queen referanser... Så kan vel denne best forklare hvordan jeg følte det etter jeg prøvde KTM'en
[youtube][/youtube]
Re: ojda`s kosekrok
Posted: 13 Oct 2018 16:50
by Kant1
knutk wrote:Da har jeg vært å prøvekjørt 1250GS
[youtube-iframe]XEa9-i9HIbo[/youtube-iframe]
Fare for at det blir endel nyere GS/GSAer for salg framover
Re: ojda`s kosekrok
Posted: 13 Oct 2018 18:44
by ojda
knutk wrote:Da har jeg vært å prøvekjørt 1250GS
Ååå den prøvekjørte jeg for leeeenge siden
Idag har jeg sørget for at jeg ikke går tom for øl før Jul 35 mil i 15 grader
Stakk en tur innom Jarle i samme slengen, takk for kaffe'n Jarle
Re: ojda`s kosekrok
Posted: 13 Oct 2018 19:05
by Busa Trond
Vi må få en skikkelig gjennomgang her nå. Jeg gjør som Olav å river meg i håret
Se bort fra nye dekk på styrevillighet osv... Hvor bra var den den!
Re: ojda`s kosekrok
Posted: 13 Oct 2018 19:38
by knutk
Busa Trond wrote:Vi må få en skikkelig gjennomgang her nå. Jeg gjør som Olav å river meg i håret
Se bort fra nye dekk på styrevillighet osv... Hvor bra var den den!
Kort sagt: Sykkelen er veldig bra. Så pass bra et der kommer til å ligge en brukt GSA på Finn i løpet av vinteren
Men den avløser en allerede god sykkel.
Kort sagt er det en -18 modell med ny lakk og nye topper. Geometrien er etter sigende uforandret mens fjæringen er ytterligere forbedret, trolig en kombinasjon av fornyede dempere og programvare. Bremsene var allerede blant de beste, men gir nå enda litt skarpere bitt. Samme oppsett med TFT skjerm og GPS. Da jeg har lite erfaring med TFT kan jeg ikke si om der er forskjell fra -18 modellen. Men nå er TFT og Hill-hold standard.
Motor gikk mykt og fint til å være ny og ikke innkjørt bokser. Sykkelen vi prøvde var ny og med lav km, så den ble kjørt deretter. Virker som om motor kunne handtere mer belastning ved lavere turtall.
Sykkelen virket som enda litt mer lettkjørt enn min -15 modell, men det kan også sies om -18 modell.... Så overgangen fra en -15 modell med utslitte dekk til en ny sykkel med nye dempere og nye dekk gjør at man egentlig bør sammenligne mot en -18 modell med ferske dekk for å få et riktig bilde.
Alt i alt ikke noe hakeslepp opplevelse, heller en følelse av enda noen forbedringer for en modell som allerede er forbedret litt hvert år siden 2013.
Om jeg hadde en -18 modell allerede ville jeg ikke løpe og kjøpe, men min -15 modell har lagt sine fleste dager i min garasje bak seg .
Men ikke utelukkende pga motor, heller en kombinasjon av kjørelengde på sykkelen jeg har samtidig som både juloppheng, drivverk og elektronikk er forbdret litt hvert år.
Re: ojda`s kosekrok
Posted: 13 Oct 2018 19:59
by ojda
TFT er lik. Kan ikke si jeg kjente noen markant forskjell på demperne fra min, men somsagt dette med sporty" " " "
Hva ville jeg ofret for å kjøpe en 2019 framfor ny 2018
Eller hvor mye skulle jeg spart for å velge 2018
Hum, tja en 25000 synes jeg det kunne være værdt
Jeg vet ikke riktig hvordan jeg ellers skal kunne gradere hvor mye bedre enn min den var
Re: ojda`s kosekrok
Posted: 13 Oct 2018 20:29
by ojda
Denne "spotigheten" er ikke noe som er spunnet opp i mitt eget hode
Jeg hadde en liten samtale med selger om min oppfattelse av sykkelen efter pøvekjøringen, og da jeg fortalte at jeg opplevde den som mee sporty/leken utover kraftøkningen kunne han fortelle at salgssjefen deres (Thomas) hadde nevnt akurat det samme
Hva hillhold'n angår er den som nevnt blitt standard, men den har også blitt automatisk, så den anløper om sykkelen stanses og hellingen på veien e over 5 grader.
Den kobles av ved enten å "ta igang" eller å kjapt og bestemt klemme inn bremsehendel
Re: ojda`s kosekrok
Posted: 13 Oct 2018 21:18
by ashland
ojda wrote:
knutk wrote:Da har jeg vært å prøvekjørt 1250GS
Ååå den prøvekjørte jeg for leeeenge siden
Idag har jeg sørget for at jeg ikke går tom for øl før Jul 35 mil i 15 grader
Stakk en tur innom Jarle i samme slengen, takk for kaffe'n Jarle