ojda wrote:Njaa, 2 x 2 er vel noe uretferdig å sammenligne med
Men kansje heller stolene i klasserommet på 70-tallet
Mener, formen er jo ikke helt borte og bredden er jo der men stopping er det ikke flust med
Må nok tilpasses ojda's stump ved langturer
Men på den andre siden bruker jeg jo pute ved lange turer i dag også.
Moro å følge med på dine + og - for den ene eller den andre / tredje eller fjerde, Arne
Spennende, rett og slett.
Ja det er ikke bare enkelt for en stakkar
De er det lettere for dere som ikke har hørt om annet enn BMW
3 - 4 uker nå, så har de vel vist frem det som er å avsløre dernede i Milano.
Da er det bare å sette seg ned å lage en + / - liste over det som kan være aktuellt
Re: ojda`s lille hjørne
Posted: 16 Oct 2017 22:40
by JRO
ojda wrote:
Gielas wrote:
ojda wrote:Njaa, 2 x 2 er vel noe uretferdig å sammenligne med
Men kansje heller stolene i klasserommet på 70-tallet
Mener, formen er jo ikke helt borte og bredden er jo der men stopping er det ikke flust med
Må nok tilpasses ojda's stump ved langturer
Men på den andre siden bruker jeg jo pute ved lange turer i dag også.
Moro å følge med på dine + og - for den ene eller den andre / tredje eller fjerde, Arne
Spennende, rett og slett.
Ja det er ikke bare enkelt for en stakkar
De er det lettere for dere som ikke har hørt om annet enn BMW
3 - 4 uker nå, så har de vel vist frem det som er å avsløre dernede i Milano.
Da er det bare å sette seg ned å lage en + / - liste over det som kan være aktuellt
Venter du på release av Ducati, så har de varslet at 5. november skal de ha stort show. http://premiere.ducati.com/
Tror Ambro går å venter på dette også.
Re: ojda`s lille hjørne
Posted: 16 Oct 2017 22:52
by ojda
JRO wrote:
ojda wrote:
Gielas wrote:
Moro å følge med på dine + og - for den ene eller den andre / tredje eller fjerde, Arne
Spennende, rett og slett.
Ja det er ikke bare enkelt for en stakkar
De er det lettere for dere som ikke har hørt om annet enn BMW
3 - 4 uker nå, så har de vel vist frem det som er å avsløre dernede i Milano.
Da er det bare å sette seg ned å lage en + / - liste over det som kan være aktuellt
Venter du på release av Ducati, så har de varslet at 5. november skal de ha stort show. http://premiere.ducati.com/
Tror Ambro går å venter på dette også.
Ja messa starter vel den 7. November, så i forkant og følgende 2-3 dager kan bli artige å følge med på
Re: ojda`s lille hjørne
Posted: 16 Oct 2017 22:58
by Gielas
ojda wrote:
Ja det er ikke bare enkelt for en stakkar
De er det lettere for dere som ikke har hørt om annet enn BMW
Har absolutt vurdert andre merker, har dóg vært fornøyd med BMW 'so far'.
Har ikke hatt noe feil på de 3 syklene jeg har hatt siden 2012 og til nå,
F 800 GS, R 1200 GS og R 1200 GSA - ca 93'000km...
Re: ojda`s lille hjørne
Posted: 16 Oct 2017 23:26
by ojda
Gielas wrote:
ojda wrote:
Ja det er ikke bare enkelt for en stakkar
De er det lettere for dere som ikke har hørt om annet enn BMW
Har absolutt vurdert andre merker, har dóg vært fornøyd med BMW 'so far'.
Har ikke hatt noe feil på de 3 syklene jeg har hatt siden 2012 og til nå,
F 800 GS, R 1200 GS og R 1200 GSA - ca 93'000km...
Hva fikk deg til å tro at jeg siktet til deg Jon
Re: ojda`s lille hjørne
Posted: 17 Oct 2017 00:00
by knutk
ojda wrote:
Ja det er ikke bare enkelt for en stakkar
De er det lettere for dere som ikke har hørt om annet enn BMW
Nå snur du problemet opp/ned.
Vi velger ikke BMW fordi vi ikke har hørt om andre sykler. vi velger det fordi vi har hørt om andre sykler
Spøk til side.
Å velge sykkel er som å velge skonummer. Helper ikke hva som passer andre, man må finne hva som passer for en selv.
Lykke til med valget
Re: ojda`s lille hjørne
Posted: 17 Oct 2017 00:08
by ojda
knutk wrote:
ojda wrote:
Ja det er ikke bare enkelt for en stakkar
De er det lettere for dere som ikke har hørt om annet enn BMW
Nå snur du problemet opp/ned.
Vi velger ikke BMW fordi vi ikke har hørt om andre sykler. vi velger det fordi vi har hørt om andre sykler
Spøk til side.
Å velge sykkel er som å velge skonummer. Helper ikke hva som passer andre, man må finne hva som passer for en selv.
Lykke til med valget
Det er somoftest vanskelig å argumentere mot deg Knut å jeg er ikke i den minste tvil om at
en GS i enellerannen variant hadde gjort meg fornøyd på veien, men det hadde nok kruttønna til KTM også gjort
Da betinget at jeg hadde sluppet store problemer med den respektive
Klart jeg har lyst på litt extra energi etter 6 år med akurat nok (omtrent som GS'n).
Re: ojda`s lille hjørne
Posted: 17 Oct 2017 18:05
by tshansen
Det aller første som slår meg med KTM, som faktisk er helt utrolig. Hvor fantastisk dårlig koffertsystemet deres er. Skal du ha skikkelige kofferter snakker vi semitrailer bredde på hekken. Om den er blitt bedre å kjøre på Autobahn er jeg ikke sikker på, men vet at rapporteres om veldig nervøs hekk med mye oppakning.
Det er langt dyrere servicer på det, pga hele sykkelen må demonteres for å komme til. Har de fått orden på systemet sitt og knappene for cruse controll, varmer i hantler osv? Hvordan er det med varmen fra motor som stråler opp mellom bena!? Har de fått utbedret dette på siste modell?
Re: ojda`s lille hjørne
Posted: 17 Oct 2017 18:14
by ojda
Først veskene!
Det rimlige alternativet, ikke de peneste, men helt ok
Ja det er lagt inn varmeskjold som omruter varmen, har ikke lest så mange kommentarer om det enda, men det lille jeg har lest har raportert om stor bedring men fortsatt noe varmestråling ved stillstand.
Det har man vel strengt talt med alle store sykler.
Om du med langt dyrere service mener "mer enn på gs" er vel det ganske naturlig med tanke på boxeren.
Om du opplevde servicepriser som voldsomme i forhåld til tillsvarende sykler hører jeg gjerne mer om det.
Cruisecontrollen? Mener du at noen ikke klarer å bruke høyrehanda til å aktivisere/justere hastighet med?
I såfall ja, den er på venstre bryterpanel nå, med treveisbryter som virket som den fungerte som den var ment
Varmehåndtak TROR jeg er menystyrt, det skal jeg kunne leve med
Stabilitet med kofferter i høy hastighet vil jo variere med type kofferter, så sålenge man ikke handler orginale er det jo ikke lett å gi svar.
De orginale plastboksene har blitt mindre, men virker som lite problemer.
Ikke vobbelproblemer, de har også fleksende oppheng som Triumphen, uten at jeg kan si det gjorde den store forskjellen der
Da tror jeg at jeg var ferdig med å svare på denne
Re: ojda`s lille hjørne
Posted: 17 Oct 2017 18:16
by tshansen
nuff said
Re: ojda`s lille hjørne
Posted: 17 Oct 2017 18:29
by ojda
tshansen wrote:nuff said
Såså, jeg skriver på pad, å limer inn linje etter linje å bygger på svarposten min
Ta en titt på de MyTeck-veskene, hadde ikke skammet meg over de
Re: ojda`s lille hjørne
Posted: 17 Oct 2017 19:11
by Tommas
ojda wrote:
tshansen wrote:nuff said
Såså, jeg skriver på pad, å limer inn linje etter linje å bygger på svarposten min
Ta en titt på de MyTeck-veskene, hadde ikke skammet meg over de
I svart
Re: ojda`s lille hjørne
Posted: 21 Oct 2017 11:40
by ojda
Humm
[youtube][/youtube]
Re: ojda`s lille hjørne
Posted: 21 Oct 2017 11:52
by Toven
Så mye grus da gett
Re: ojda`s lille hjørne
Posted: 21 Oct 2017 15:05
by Busa Trond
ojda wrote:Humm
[youtube][/youtube]
En jeg kjørte sammen med en i Sverige i sommer har vært igjennom mye av den ruta tror jeg. Han sporer på locatoweben.
Han dokumenterer noe på facebooksiden, artig å følge med der. Søk på Ronny Munthe.