ojda`s kosekrok

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9147
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: ojda`s lille hjørne

Post by ojda »

Kant1 wrote:
ojda wrote:Egentlig burde jeg jo være vrang å skjule valget til våren, men det klarer jeg jo ikke :redface

Tror du blir fornøyd med mitt valg Olav.
Høy skjerm, delt sete og standar-fjærer :thumleft Rød-hvit-blå da =D>



[img]http://[/img]
Åhhhh.. jeg skal ikke engang PRØVE å skjule min begeistring og begynnende misunnelse \:D/ \:D/ :thumleft :thumleft =D> =D>
Dette var jo det eneste jeg kunne velge om jeg i framtiden skulle ha minste lille mulighet for fri parkering på Heimdal Gård 8) :lol:

Tror det skal bli bra. Fikk kranglet meg til høyt comfortsete, så man har litt å gå på :thumleft
Dette er egentlig ikke mulig i pakkevalget :-k :(
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
knutk
Posts: 2367
Joined: 15 Jul 2009 07:56
MC: BMW R1250GSA, F850GSA, R90S

Re: RE: Re: ojda`s lille hjørne

Post by knutk »

ojda wrote: Hva faan må'n gjørra for å få en liten vennskapelig gratulasjon her da?
Da må man skrive en liten vennlig notis om hva man har kjøpt.

Antydninger holder ikke.
Rød hvit blå .
Kan det være denne?
Image

Bildet viser jo bare at ark hvor det oppgis selgers navn og at det er krysset av for tung MC. \:D/

Men åkei.
Gratulere med ny to-hjuling. :smt026 :smt026

For en som tenker på MC-kjøp på lørdag og handler på mandag har dette vært en langvarig prosess å følge med.
Håper du blir fornøyd :thumleft
knutk
Posts: 2367
Joined: 15 Jul 2009 07:56
MC: BMW R1250GSA, F850GSA, R90S

Re: RE: Re: ojda`s lille hjørne

Post by knutk »

knutk wrote:
ojda wrote: Hva faan må'n gjørra for å få en liten vennskapelig gratulasjon her da?
Da må man skrive en liten vennlig notis om hva man har kjøpt.

Antydninger holder ikke.
Rød hvit blå .
Kan det være denne?
Image

Bildet viser jo bare at ark hvor det oppgis selgers navn og at det er krysset av for tung MC. \:D/

Men åkei.
Gratulere med ny to-hjuling. :smt026 :smt026

For en som tenker på MC-kjøp på lørdag og handler på mandag har dette vært en langvarig prosess å følge med.
Håper du blir fornøyd :thumleft
Hm..
Ser du har publisert bilde mens jeg knota med mitt innlegg.

Da er det bare å åpne slusene og legge på uforbeholden gratulasjoner :smt038 :smt038

Nå blir vinteren lang \:D/
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9147
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: ojda`s lille hjørne

Post by ojda »

Takk for gratts \:D/

Mc-Oslo ja :-k Den ligger så motbydlig nære heimen at jeg bare mått gi de en sjanse 8)
På tross av at jeg tidligere har sagt de aldrig ville få meg som sykkelkunde [-(
Jeg har også kjøpt bokser, noe jeg aldrig skulle.
Jeg har handlet med fabrikkmontert alarm "(Aldrig mere)" sa han for kun få månter siden.
Åsså eikefelger da :-s
Jeg har rett og slett hatt ett "prinsippfasthetsbrudd" av den solide typen :roll:
Men jeg er overbevist om at jeg skal bli fornøyd, å valget har vært vurdert så nøye som noe valg kan vurderes :D

Å Aslam: "Selgeren vår" har fått vite hvem han har å takke for salget :thumleft

@Knut: Ja nå tror du kansje det blir slutt på maset :lol:
Men nå har du fått bilde da, så er det ingen tvil lenger 8)
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
Bjerknez

Re: ojda`s lille hjørne

Post by Bjerknez »

Grattis med ny sykkel Ojda! :thumleft :thumleft

Nå har jeg egentlig ikke helt fått med meg hva du gikk for her, men har jo skjønt at det enten er en GS eller en Explorer... tror jeg?

Fikk du med brøyteskjær da? Så slipper du å måke frem sykkelen... :lol:

EDIT:
Så det nå.. Grattis med ny GS :thumleft
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9147
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: ojda`s lille hjørne

Post by ojda »

Bjerknez wrote:Grattis med ny sykkel Ojda! :thumleft :thumleft

Nå har jeg egentlig ikke helt fått med meg hva du gikk for her, men har jo skjønt at det enten er en GS eller en Explorer... tror jeg?

Fikk du med brøyteskjær da? Så slipper du å måke frem sykkelen... :lol:

Takk :D
Hvis du triller etpar poster bakover ser du et bilde av den :thumleft
Da mener jeg den blå da, ikke den Knut la ut :lol:
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
Bjerknez

Re: ojda`s lille hjørne

Post by Bjerknez »

Å skal jeg være klinkende ærlig, så synes jeg en GS kler orginalpotta bedre enn en "racing" potte. Jeg synes den større orginalpotta passer bedre rent visuelt til sykkelens linjer, selv om den sikkert ikke låter like bra. Men de som velger GS er nok uansett ikke veldig opptatt av lyden, men mer av kjøreopplevelsen. For at det er en knakande god tursykkel tviler jeg ikke på! :thumleft
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9147
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: ojda`s lille hjørne

Post by ojda »

Bjerknez wrote:Å skal jeg være klinkende ærlig, så synes jeg en GS kler orginalpotta bedre enn en "racing" potte. Jeg synes den større orginalpotta passer bedre rent visuelt til sykkelens linjer, selv om den sikkert ikke låter like bra. Men de som velger GS er nok uansett ikke veldig opptatt av lyden, men mer av kjøreopplevelsen. For at det er en knakande god tursykkel tviler jeg ikke på! :thumleft
Spiller egentlig ingen rolle hvordan det ser ut, for blikkboksen er jo gjemt bak kofferter mesteparten av tiden uansett :D
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
Toven
Posts: 2723
Joined: 20 Aug 2008 17:50
MC: 2021 MT-09 SP
Location: Stathelle

Re: ojda`s lille hjørne

Post by Toven »

Grattis med tyskertøs!
Tyskerbanden tar over i traktor-segmentet :shock:
Bjerknez

Re: ojda`s lille hjørne

Post by Bjerknez »

Toven wrote:Grattis med tyskertøs!
Tyskerbanden tar over i traktor-segmentet :shock:
Spørs nok om ikke admin i forumet må vurdere å skaffe seg domenet «gs-forumet.no» :lol:

En ting er vertfall heeeelt sikkert. Jeg kommer ikke til å bidra til statistikken. GS er så absolutt en flott sykkel på mange måter, men føler vel ikke akkurat det er helt meg. Men man får jo med seg en del grandis i disse boksene... en av boksene kan man jo også frakte frukt i...
User avatar
ashland
U-Svingen
Posts: 2643
Joined: 11 Oct 2015 20:11
MC: BMW R1250GS Rally -22
KTM 690 Enduro R -20
Location: Halden

Re: ojda`s lille hjørne

Post by ashland »

Grattis med ny baik! Åsså en Rallye da =D> =D>
Tyskerne vet hva de skal gjøre for å få en kjedelig traktor aka GS til noe mer lekkert :thumleft

Regner med du fikk like god service av selgeren som jeg gjorde! Det var det som virkelig gjorde det avgjørende utslaget for min del
Så får vi håpe vi slipper en tur om MC Oslo etter neste års PreHøst :-#
fun is not a straight line
Bjerknez

Re: ojda`s lille hjørne

Post by Bjerknez »

ojda wrote:
Bjerknez wrote:Å skal jeg være klinkende ærlig, så synes jeg en GS kler orginalpotta bedre enn en "racing" potte. Jeg synes den større orginalpotta passer bedre rent visuelt til sykkelens linjer, selv om den sikkert ikke låter like bra. Men de som velger GS er nok uansett ikke veldig opptatt av lyden, men mer av kjøreopplevelsen. For at det er en knakande god tursykkel tviler jeg ikke på! :thumleft
Spiller egentlig ingen rolle hvordan det ser ut, for blikkboksen er jo gjemt bak kofferter mesteparten av tiden uansett :D
Godt poeng. :thumleft
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3201
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: ojda`s lille hjørne

Post by Kant1 »

ojda wrote:
Kant1 wrote:
ojda wrote:Egentlig burde jeg jo være vrang å skjule valget til våren, men det klarer jeg jo ikke :redface

Tror du blir fornøyd med mitt valg Olav.
Høy skjerm, delt sete og standar-fjærer :thumleft Rød-hvit-blå da =D>



[img]http://[/img]
Åhhhh.. jeg skal ikke engang PRØVE å skjule min begeistring og begynnende misunnelse \:D/ \:D/ :thumleft :thumleft =D> =D>
Dette var jo det eneste jeg kunne velge om jeg i framtiden skulle ha minste lille mulighet for fri parkering på Heimdal Gård 8) :lol:

Tror det skal bli bra. Fikk kranglet meg til høyt comfortsete, så man har litt å gå på :thumleft
Dette er egentlig ikke mulig i pakkevalget :-k :(
Du har alltid fri parkering på Heimdal Gaard, Ojda. :thumleft
Og skulle lengselen etter en sprek og topptung engelskmann bli for stor, kan jeg nok la meg overtale til å byttelåne ;-)
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9147
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: ojda`s lille hjørne

Post by ojda »

Bjerknez wrote:
Toven wrote:Grattis med tyskertøs!
Tyskerbanden tar over i traktor-segmentet :shock:
Spørs nok om ikke admin i forumet må vurdere å skaffe seg domenet «gs-forumet.no» :lol:

En ting er vertfall heeeelt sikkert. Jeg kommer ikke til å bidra til statistikken. GS er så absolutt en flott sykkel på mange måter, men føler vel ikke akkurat det er helt meg. Men man får jo med seg en del grandis i disse boksene... en av boksene kan man jo også frakte frukt i...
haha, jeg kjenner en annen på forumet som har uttalt omtrent de samme ordene igennom en årrekke :lol:
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2021
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: ojda`s lille hjørne

Post by DrGreve »

Gratulerer med en fremragende turmaskin :thumleft
Fremragende men ikke flott. Hadde de gjort noe med nebb og lykt så har den blitt flottere :)
Post Reply