Du kan få cruisecontrol til 1090en også fra et 3.partsfirma. De som har montert den fra Advrider skryter og sier at det er ganske simpel installasjon.kvase wrote:Kan bare si at fra å ha 1050 med den litt slappe motoren i mellomregistret så ble en opptur med 1090 og at den har god effekt hele veien i draget og en del mere pønsj av krefter -ojda wrote:Nei 1090n har jeg ikke prøvet, dog både 1050 og 1190.kvase wrote: Du fikk prøvd denne vell
http://www.ktm.com/no/travel/1090-adventure/
Men da er vel alternative ett hakk opp
Jeg var egentlig ikke fornøyd før jeg komm opp på 1290 (2015).
Jeg tørte ikke å prøve 1290 R eller S da jeg hadde blitt hekta på de 2017 Modellene med all den punsjen de kan gi
Skulle gjerne hat krus kontrollen dems for lang kjøring og nøkkelfri
ojda`s kosekrok
Re: ojda`s lille hjørne
- kvase
- Posts: 4041
- Joined: 04 Oct 2016 10:43
- MC: Dyslektiker
KTM 1290 SAR 21/22 mod
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/ - Contact:
Re: ojda`s lille hjørne
Har du noe linkTrondgv wrote:Du kan få cruisecontrol til 1090en også fra et 3.partsfirma. De som har montert den fra Advrider skryter og sier at det er ganske simpel installasjon.kvase wrote:Kan bare si at fra å ha 1050 med den litt slappe motoren i mellomregistret så ble en opptur med 1090 og at den har god effekt hele veien i draget og en del mere pønsj av krefter -ojda wrote:
Nei 1090n har jeg ikke prøvet, dog både 1050 og 1190.
Jeg var egentlig ikke fornøyd før jeg komm opp på 1290 (2015).
Jeg tørte ikke å prøve 1290 R eller S da jeg hadde blitt hekta på de 2017 Modellene med all den punsjen de kan gi
Skulle gjerne hat krus kontrollen dems for lang kjøring og nøkkelfri
Vi ble født for å være Ekte ikke perfekte
https://locatoweb.com
For turplanleging å sporinger GPX etc. https://www.myrouteapp.com/routelab
https://locatoweb.com
For turplanleging å sporinger GPX etc. https://www.myrouteapp.com/routelab
Re: ojda`s lille hjørne
http://advrider.com/index.php?threads/c ... r.1239709/kvase wrote:Har du noe linkTrondgv wrote:Du kan få cruisecontrol til 1090en også fra et 3.partsfirma. De som har montert den fra Advrider skryter og sier at det er ganske simpel installasjon.kvase wrote: Kan bare si at fra å ha 1050 med den litt slappe motoren i mellomregistret så ble en opptur med 1090 og at den har god effekt hele veien i draget og en del mere pønsj av krefter -
Jeg tørte ikke å prøve 1290 R eller S da jeg hadde blitt hekta på de 2017 Modellene med all den punsjen de kan gi
Skulle gjerne hat krus kontrollen dems for lang kjøring og nøkkelfri
https://www.mccruise.com/collections/kt ... 0870107972
- ojda
- Bamsefar
- Posts: 9147
- Joined: 09 Apr 2008 20:45
- MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣 - Location: Kristiania
Re: ojda`s lille hjørne
Det var ikke kreftene som sådann som var nedsiden på 1190, mere følelsen av kort kraftspekter/register forstått slik at girene ble fort brukt opp (mye giring ved aktiv kjøring).kvase wrote:Kan bare si at fra å ha 1050 med den litt slappe motoren i mellomregistret så ble en opptur med 1090 og at den har god effekt hele veien i draget og en del mere pønsj av krefter -ojda wrote:Nei 1090n har jeg ikke prøvet, dog både 1050 og 1190.kvase wrote: Du fikk prøvd denne vell
http://www.ktm.com/no/travel/1090-adventure/
Men da er vel alternative ett hakk opp
Jeg var egentlig ikke fornøyd før jeg komm opp på 1290 (2015).
Jeg tørte ikke å prøve 1290 R eller S da jeg hadde blitt hekta på de 2017 Modellene med all den punsjen de kan gi
Skulle gjerne hat krus kontrollen dems for lang kjøring og nøkkelfri
Dette led ikke 1290 av i det heletatt, samt at det var godt mere krefter
Jeg husker ikke om jeg har skrevet det her tidligere men om det ikke skulle bli KTM på meg ,
vil 1290S bli den første sykkelen jeg kommer til å angre på at jeg har prøvekjørt
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
- ojda
- Bamsefar
- Posts: 9147
- Joined: 09 Apr 2008 20:45
- MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣 - Location: Kristiania
Re: ojda`s lille hjørne
Den tar strøm rett fra batteriet på sykkelen Gåkke tom den dasupermons wrote:Tar den jakka strøm fra sykkelen eller lader du den før bruk?
Blir vel friskere og friskere på morgenen nå, så skjønner at jakka er digg
knalldeilig med varme i krage, rygg, bryst og armer
Alt fra lun til stekeplate
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
- Gielas
- Posts: 1179
- Joined: 15 Oct 2015 09:32
- MC: BMW R 1250 RS
- R 1250 GSA
- R 1200 GSA
- R 1200 GS
- F 800 GS - Location: Sandefjord
Re: ojda`s lille hjørne
Tror kanskje Trond mente du heller burde gå for kardang?ojda wrote:Nå har jeg sett hele filmen Trond, detta har jeg stor tro på at jeg skulle kunne klare å få til
Gielas
Re: ojda`s lille hjørne
Jeg stemmer for kjede, er mye lettere å få et nytt kjede på tur enn å overhale en kardang. Også får du jo automatisk smøring til kjedet
- Gielas
- Posts: 1179
- Joined: 15 Oct 2015 09:32
- MC: BMW R 1250 RS
- R 1250 GSA
- R 1200 GSA
- R 1200 GS
- F 800 GS - Location: Sandefjord
Re: ojda`s lille hjørne
??? Overhale kardang???Trondgv wrote:Jeg stemmer for kjede, er mye lettere å få et nytt kjede på tur enn å overhale en kardang. Også får du jo automatisk smøring til kjedet
Hva er ratioen 'nytt kjede' vs 'overhale kardang'?
Gielas
Re: ojda`s lille hjørne
Det er jo selvsagt sjeldnere du må overhale en kardang, men den gangen en av delene ryker på tur er det lettere å få tak i et kjede og bytte det. Et godt vedlikeholdt kjede holder uansett 30-40,000km ved normal kjøring.Gielas wrote:??? Overhale kardang???Trondgv wrote:Jeg stemmer for kjede, er mye lettere å få et nytt kjede på tur enn å overhale en kardang. Også får du jo automatisk smøring til kjedet
Hva er ratioen 'nytt kjede' vs 'overhale kardang'?
- Gielas
- Posts: 1179
- Joined: 15 Oct 2015 09:32
- MC: BMW R 1250 RS
- R 1250 GSA
- R 1200 GSA
- R 1200 GS
- F 800 GS - Location: Sandefjord
Re: ojda`s lille hjørne
For så vidt enig i det.Trondgv wrote:Det er jo selvsagt sjeldnere du må overhale en kardang, men den gangen en av delene ryker på tur er det lettere å få tak i et kjede og bytte det. Et godt vedlikeholdt kjede holder uansett 30-40,000km ved normal kjøring.Gielas wrote:??? Overhale kardang???Trondgv wrote:Jeg stemmer for kjede, er mye lettere å få et nytt kjede på tur enn å overhale en kardang. Også får du jo automatisk smøring til kjedet
Hva er ratioen 'nytt kjede' vs 'overhale kardang'?
Dóg har du ALLE kilometrene imellom du kan kjøre bekymringsfritt og uten å tenke på at 'nei, nå må jeg vel se å få smurt det derre j.vla kjedet igjen'. "Shait! Jeg glemte å ta med kjedespray"
Gielas
- ojda
- Bamsefar
- Posts: 9147
- Joined: 09 Apr 2008 20:45
- MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣 - Location: Kristiania
Re: ojda`s lille hjørne
Gielas wrote:Tror kanskje Trond mente du heller burde gå for kardang?ojda wrote:Nå har jeg sett hele filmen Trond, detta har jeg stor tro på at jeg skulle kunne klare å få til
Næææ, da ville han vel ikke sent meg instruksjonsfilm
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
Re: ojda`s lille hjørne
Det er jo det en har Scottoiler til, så slipper en å smøre det selv. Men det er helt klart fordeler og bakdeler med begge deler.Gielas wrote:For så vidt enig i det.Trondgv wrote:Det er jo selvsagt sjeldnere du må overhale en kardang, men den gangen en av delene ryker på tur er det lettere å få tak i et kjede og bytte det. Et godt vedlikeholdt kjede holder uansett 30-40,000km ved normal kjøring.Gielas wrote: ??? Overhale kardang???
Hva er ratioen 'nytt kjede' vs 'overhale kardang'?
Dóg har du ALLE kilometrene imellom du kan kjøre bekymringsfritt og uten å tenke på at 'nei, nå må jeg vel se å få smurt det derre j.vla kjedet igjen'. "Shait! Jeg glemte å ta med kjedespray"
- Gielas
- Posts: 1179
- Joined: 15 Oct 2015 09:32
- MC: BMW R 1250 RS
- R 1250 GSA
- R 1200 GSA
- R 1200 GS
- F 800 GS - Location: Sandefjord
Re: ojda`s lille hjørne
Var på nippet til å nevne BMW her nå, men lar det være siden det er ojda sin blogg.Trondgv wrote:Det er jo det en har Scottoiler til, så slipper en å smøre det selv. Men det er helt klart fordeler og bakdeler med begge deler.Gielas wrote:For så vidt enig i det.Trondgv wrote: Det er jo selvsagt sjeldnere du må overhale en kardang, men den gangen en av delene ryker på tur er det lettere å få tak i et kjede og bytte det. Et godt vedlikeholdt kjede holder uansett 30-40,000km ved normal kjøring.
Dóg har du ALLE kilometrene imellom du kan kjøre bekymringsfritt og uten å tenke på at 'nei, nå må jeg vel se å få smurt det derre j.vla kjedet igjen'. "Shait! Jeg glemte å ta med kjedespray"
Han må jo få gjøre seg opp sin egen mening angående sykkelvalg
Gielas
- kvase
- Posts: 4041
- Joined: 04 Oct 2016 10:43
- MC: Dyslektiker
KTM 1290 SAR 21/22 mod
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/ - Contact:
Re: ojda`s lille hjørne
GS 800
he he
he he
Vi ble født for å være Ekte ikke perfekte
https://locatoweb.com
For turplanleging å sporinger GPX etc. https://www.myrouteapp.com/routelab
https://locatoweb.com
For turplanleging å sporinger GPX etc. https://www.myrouteapp.com/routelab
- Gielas
- Posts: 1179
- Joined: 15 Oct 2015 09:32
- MC: BMW R 1250 RS
- R 1250 GSA
- R 1200 GSA
- R 1200 GS
- F 800 GS - Location: Sandefjord
Re: ojda`s lille hjørne
Hadde en sånn , he he, gikk for GS 1200, hi hi, fikk etterhvert GSA 1200, ho ho hokvase wrote:GS 800
he he
Gielas