Elolz - Honda VTR SP1

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
Tob
Posts: 349
Joined: 06 Oct 2015 11:10
MC: Busa, SMCR & GSXS
Location: Haugalandet
Contact:

Re: Elolz - Honda VTR SP1

Post by Tob »

Jævla surt å gå å kjenne på ..
Har du vært flere ganger hos lege? Få lege til å sende deg videre til spesialist. Kan jo være du trenger operasjon eller noe?
Alt kan repareres!
User avatar
Monstr
Posts: 226
Joined: 10 Apr 2012 00:11
MC: 00' Suzuki TL1000S
Location: Sarpsborg

Re: Elolz - Honda VTR SP1

Post by Monstr »

Dette var ikke noe kjekk lesing nei!

Ingen skal måtte ha det sånn som du har det nå! Smerter i nakken går jo så vannvittig utover livskvaliteten. Jeg skal ikke late som at jeg vet hvordan du har det, for jeg har aldri hatt sånne smerter, så å si at jeg vet hvordan du har det og alt det der blir bare falskt.

Dog tror (og håper) jeg det kommer til å roe seg litt når du får ferie fra skole og alt det. Jeg husker selv hvordan siste innspurt på studiet påvirket livskvaliteten. Det ble mye lesing og stillesitting, som ikke akkurat var optimalt for kropp og sjel. Husker det var så mye at jeg følte at det tok hele livet mitt, og at jeg ikke hadde tid til noe annet ved siden av.

Jeg krysser fingrene for deg, med ønsker om riktig god bedring! :) Hadde jo vært gøy å sett sykkelen din en gang, så håper virkelig du beholder den til etter du har fått bitskinne og alt det, sånn at livet smiler igjen! :)
Mvh Monstr - Suzuki TL1000S -
Image Image
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9147
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: Elolz - Honda VTR SP1

Post by ojda »

Dette var lite alright å høre :(
Å tro meg på at jeg ivertfall vet jævelig godt hva du sliter med :-s
For et godt antall år siden var det en buss som fant det forgodt å kjøre inn i bilen min bakfra :(
Har hatt mye mer eller mindre kroniske nakke med påfølgende huesmerter etter dette :evil:
Motorsykkel var bare å glemme, å da snakker vi om XJR1200, som er forhåldsvis oppreist.

Det gikk endel år med snekke og familiefryd, før parkeringsmulighetene på båtplassen
gjorde at en XJ900 ble handlet inn som løsning på det.

Men alt var slett ikke bra. 2-3 mil gikk greit, men om man dristet seg mot 8-10 mils tur
kjente jeg resultatet av den turen resten av uka. Det knøyt først i skuldrene, så fulgte
nakke og huepine tett på.

Etterhvert ble en V-Strom handlet inn, den har god vindbeskyttelse og 90 graders vinkel i sittestillingen.
Som igen ikke gir noe som helst knekk i nakken.
Jeg kunne øke kjørelengden betraktelig, å senere den høsten var 1. PreHøstTur et faktum.
Kun assistert av etpar tre Voltarol \:D/ ojda var lykkelig =D>

Hvor vil jeg med dette? Bruk helsevesenet, avslappning (yoga/meditasjon) er nok et stikkord.
Pass for all del uhyggelig godt på å ikke få trekk i nakken.
Om ikke dette fungerer skal du ikke kimse av sykkel med sittestilling som ikke belaster nakken (hjelmvekt er også noe å tenke på) Det er faktisk ikke kjedelig å kjøre oppreist med vindskjerm som noen tror[-(
Jeg har også jukset til meg mange mil extra med min venn Voltarolpillen =D>

Uansett ønsker jeg god bedring, og jeg håper deu finner en løsning som fungerer :thumleft
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3201
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: Elolz - Honda VTR SP1

Post by Kant1 »

Dette var jo overhodet ikke noen kjekk lesning, jeg hadde håpet å se deg her på HPR i slutten av mai.
Jeg er heldig og har gått klar av de fleste plager av slik natur, sålangt iallefall. så gode råd av ymse slag skal jeg ikke prøve meg på.
Men jeg observerer at yoga ordner opp i frk. Fryds til tider stive rygg, hun sliter litt med "noe" et sted ca midt mellom skulderbladene.
Jeg er av den typen som glatt og med lett hjerte avfeier yoga som "dameting", men ikke la noe være uprøvd.

God bedring Elolz, håper vi ser deg med en god nakke nå snart :)
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
User avatar
Elolz
Posts: 760
Joined: 21 Feb 2011 23:02
MC: Honda VTR SP1
Location: Bergen/Askøy

Re: Elolz - Honda VTR SP1

Post by Elolz »

Har gått noen runder med meg selv siste dagene, og kommet frem til at jeg beholder sykkelen og ser det an. :thumleft Har sittet å kikket på bilder fra turer i fjor, og så kom min mor med film jeg ikke visste om fra første turen da jeg hentet den... Fikk helt klump i halsen og magen og alt som var, nei denne sykkelen får jeg meg ikke til å selge! Her vet jeg hva jeg har, og jeg har ikke hatt noe trøbbel med den, starter og går hver gang, og nå har jeg jo byttet og oppgradert så og si alt av slitedeler. Jeg hadde ikke blitt noe lykkeligere om jeg skulle solgt og hadde rundt 65k ekstra støvende på kontoen.

Får bare ha den og ta korte halvtimes turer i ny og ne i nærområdet inntil videre, og som transport. Så må jeg bare lære meg å ikke ha dårlig samvittighet og deppe om jeg ikke får kjørt noe særlig. Ikke tvinge meg ut når jeg har vondt, bare fordi det er fint vær. Lytte til kroppen og ta det som en positiv overraskelse hvis jeg får meg en liten luftetur.

Har bestilt time til konsultasjon hos spesialist på kjeveledd. Har sendt utfyllende info, og han mente en bittskinne kunne hjelpe mye. Uansett om det kun er kjevene som er årsaken til alt eller ei, så bør jeg få fikset opp i det. Så får jeg høre om han eller evt lege mener jeg bør få tatt røntgen/ct/mr av nakken i tillegg. Har kikket litt på pusteøvelser osv, og det kan absolutt være gevinster å hente der og.
ArcticTiger
Posts: 2524
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: Elolz - Honda VTR SP1

Post by ArcticTiger »

Det var lurt å beholde Sykkern! Mc-hobbyen kan innbefatte mer enn bare å kjøre 1000-vis av km hvert år, det er godt bare å vite at sykkern står der hvis du vil kjøre en liten tur en dag, og så er det stor kos bare å gå ned i garasje å sette seg å se på den og godsnakke litt med den :D
Tenk så stusselig det hadde vært uten den, og at du istedet måtte tenke på at noen Ræv-kjørte den :shock:

Ønsker deg God Bedring :D :thumleft
User avatar
Twinmannen
Posts: 94
Joined: 08 Nov 2015 16:48
MC: Honda CB 500 1995 mod.

Re: Elolz - Honda VTR SP1

Post by Twinmannen »

Elolz wrote:Har gått noen runder med meg selv siste dagene, og kommet frem til at jeg beholder sykkelen og ser det an. :thumleft Har sittet å kikket på bilder fra turer i fjor, og så kom min mor med film jeg ikke visste om fra første turen da jeg hentet den... Fikk helt klump i halsen og magen og alt som var, nei denne sykkelen får jeg meg ikke til å selge! Her vet jeg hva jeg har, og jeg har ikke hatt noe trøbbel med den, starter og går hver gang, og nå har jeg jo byttet og oppgradert så og si alt av slitedeler. Jeg hadde ikke blitt noe lykkeligere om jeg skulle solgt og hadde rundt 65k ekstra støvende på kontoen.

Får bare ha den og ta korte halvtimes turer i ny og ne i nærområdet inntil videre, og som transport. Så må jeg bare lære meg å ikke ha dårlig samvittighet og deppe om jeg ikke får kjørt noe særlig. Ikke tvinge meg ut når jeg har vondt, bare fordi det er fint vær. Lytte til kroppen og ta det som en positiv overraskelse hvis jeg får meg en liten luftetur.

Har bestilt time til konsultasjon hos spesialist på kjeveledd. Har sendt utfyllende info, og han mente en bittskinne kunne hjelpe mye. Uansett om det kun er kjevene som er årsaken til alt eller ei, så bør jeg få fikset opp i det. Så får jeg høre om han eller evt lege mener jeg bør få tatt røntgen/ct/mr av nakken i tillegg. Har kikket litt på pusteøvelser osv, og det kan absolutt være gevinster å hente der og.
'
Skal ikke si at jeg vet hvordan du har det, for det gjør jo bare du! Men jeg kan helt klart relaterer meg til det at kroppen ikke vil like mye som hodet... :(
Men veldig godt å høre at du har valgt å beholde sykkelen! \:D/
For egen del blir det bare noen få hundre mila i året, når kroppen vil, og vær og føre o.s.v, og da mest i nærområdet. Men de småturen er gull verdt!

Ønsker deg uansett god bedring, og lykke til vider med mc-livet! :thumleft
Image
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4560
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Elolz - Honda VTR SP1

Post by Bikeridr »

God bedring Elolz.
Håper det ordner seg, og godt (tror det er terapi for deg selv) at du beholder sykkelen :thumleft
User avatar
Toven
Posts: 2723
Joined: 20 Aug 2008 17:50
MC: 2021 MT-09 SP
Location: Stathelle

Re: Elolz - Honda VTR SP1

Post by Toven »

God bedring, og håper det ordner seg for deg!! Håper å kunne sees på veien i sommer :thumleft
User avatar
ole m.
Posts: 1224
Joined: 09 Nov 2006 18:07
MC: KTM 1290 Super Adventure R - 2021
KTM 400 EXC - 2011
KTM 450 SX-F - 2010
KTM 690 Rally - 2008
KTM 950 Adventure S - 2004
Moto Guzzi Quota 1000 - 1992
Yamaha YZ 490 (T) - 1987
Yamaha SRX-6 - 1986
Yamaha IT 490 (K) - 1983
Kawasaki KX 250 - 1983
Moto Guzzi V 1000 SP - 1983
Honda XR 500 R - 1982
Suzuki RM 250 X - 1982
Yamaha XT 500 - 1978
Moto Guzzi 850-T - 1974
Location: Oslo

Re: Elolz - Honda VTR SP1

Post by ole m. »

Du har nok allerede kommet i alderen for kjøp av en BMW R1200 GS. Bare å kjøpe en sykkel til! ;-)
User avatar
Elolz
Posts: 760
Joined: 21 Feb 2011 23:02
MC: Honda VTR SP1
Location: Bergen/Askøy

Re: Elolz - Honda VTR SP1

Post by Elolz »

Ble en liten tur til Hellesøy ytterst i Øygarden i går ettermiddag:
Image

Tenker det blir en liten luftetur til for å få tømt tanken mest mulig så jeg får fersk bensin på, og så svippe den på vinterlagring i løpet av uken.

Ellers kjøpte jeg meg en grei liten båt for en måneds tid siden, så regner med en del fisking i vinter. :) 2007 Terhi Nordic 6020 med 18hk Tohatsu:
Image
User avatar
Elolz
Posts: 760
Joined: 21 Feb 2011 23:02
MC: Honda VTR SP1
Location: Bergen/Askøy

Re: Elolz - Honda VTR SP1

Post by Elolz »

Fikk båten løftet på land i går for å ta service på motoren og spyle av båten under/sjekke for groe.
Image
Har tatt service på motoren i dag med nye plugger, sinkanoder, girhusolje, motorolje og filter, og smurt opp smørepunkter med fettpresse, samt gasswire. Spylte bunnen av båten, ble rimelig bra, så lurer på om jeg kan vente med bunnsmøring til neste høst/vinters motorservice, så jeg slipper å ta den på land til våren for å bunnsmøre den. :-k

Var en sinkanode som skulle være inni kjølesystemet en plass som jeg ikke fant, får studere noe tegninger og evt bytte når den ligger på vannet. Pleier dette å byttes eller er det kun de utvendige anodene? Har liksom ikke hørt om noen som bytter den i kjølesystemet. :-k

Satser på å få den på vannet igjen i morgen. :thumleft

Motorspyleren til Biltema var forresten noe dritt.. [-( Måtte finne en en stor stamp å kjøre motoren i istedenfor, funket mye bedre det.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Elolz - Honda VTR SP1

Post by tshansen »

Den fra Biltema funker dårlig på mindre motorer med tynn stamme! Den får ikke tettet nok til å smelle på vannet! Det er ingen problem å vente til neste høst om bunnsmøringen ser bra ut! Mange er litt over hysterisk med den bunnsmøringen [emoji106]

Sink inne i kjølesystemet på en tohatsu? [emoji848] der kan jeg ikke hjelpe deg
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Elolz
Posts: 760
Joined: 21 Feb 2011 23:02
MC: Honda VTR SP1
Location: Bergen/Askøy

Re: Elolz - Honda VTR SP1

Post by Elolz »

Ja den fra Biltema hang jo bare å slang. :shock: Prøvde å bøye den tettere, men det ble ikke stort bedre. [-( Siden jeg tenker å ha båten på vannet hele året, så hadde det vært greit å kunne ta bunnsmøringen sammen med motorservicen før vinteren. Høres supert ut om jeg kan vente med bunnsmøringen så jeg slipper å få båten løftet på land igjen til våren. :D

Fant ut av anoden, ligger gjemt bak coilen, så må skru av den og et deksel først. :-s

Er forresten veldig positivt overrasket over hvor stillegående moderne 4-taktere er, helt herlig! :)
Bergen

Re: Elolz - Honda VTR SP1

Post by Bergen »

På vinteren er det minimalt med groe. Lite alger i sjøen når det er kaldt.
Du kan fint vente til våren :thumleft
Post Reply