BodøBlogg

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
Post Reply
User avatar
Benjaminsen
Posts: 7
Joined: 01 Dec 2014 22:35
MC: Suzuki GSR 600 2006

BodøBlogg

Post by Benjaminsen »

Første sesong og nytt medlem! :D

Kjørte i sommer opp til mellomtung ( :? ) og kjøpte samme uken min første sykkel, som ble en Suzuki GSR 600 fra 2006.

Sykkelen har noen personlige preg i form av slip-on fra Mivv som gir en litt mer agresiv lyd. Hevet skiltfeste med blinklysene integrert i baklykten som gjør den litt slankere i bakpartiet, og har nå bestilt nye speil som jeg bare går og venter på :D

mitt første halvår med sykkel har vært over all forventning!! startet med å kjøre sykkelen fra tønsberg til bodø. ikke den artigste turen,, lite svinger,, men fremdeles en bra opplevelse! ellers har jeg fått testet sykkelen i høy og lav fart, på strekker og i svinger, og konklusjon er at jeg elsker den!! :D
går allerede å venter på neste sesong! har også bestilt varmeelementer fra Symtec Heat Demons som jeg skal få innstalert til våren som gir litt mer behag på innsiden av håndflaten ihvertfall!

Skal prøve å slenge med noen bilder! kom gjerne med komentarer og tips og triks! :D

Image
Image
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: BodøBlogg

Post by supermons »

Velkommen til forumet :)

Gratulerer med lappen og lekker sykkel!
User avatar
The Cowboy
Posts: 131
Joined: 20 Sep 2014 23:01
MC: 2002 Harley Davidson 883R

Re: BodøBlogg

Post by The Cowboy »

Samme type jeg hadde som skolesykkel det der..
Veldig god sykkel, tung men lett å kjøre..

Min var tung mc da, ikke mellomtung..

Eneste jeg ikke likte med sykkelen, var at peggene satt litt høyt (er jo en R sykkel så), så ved lengre turer, måtte jeg vri litt på beina for å få tilbake blodet.. hehe!

Du får kose deg med minner fra i år frem til sesongen begynner igjen.. :)
Og gratulere med lapp og sykkel..
User avatar
Benjaminsen
Posts: 7
Joined: 01 Dec 2014 22:35
MC: Suzuki GSR 600 2006

Re: BodøBlogg

Post by Benjaminsen »

The Cowboy, med mine nette 174 og unormalt korte føtter passer det meg ypperlig at peggene er litt høyt oppe, så er heldigvis ikke noe problem :D men må vel også innrømme at sykkelen går for fullt!

Kan jo legge med litt ingfo om meg selv også hær!

Født og oppvokst i bodø, med mine nå 21 år (1993) Derfor det ble mellomtung! Aktiv friluftslivperson! Glad i å skru på ting, men det betyr ikke at jeg kan det :P men man lærer ikke om man ikke prøver!
Har egentlig et ønske om å ha en eldre sykkel som krever noen timer i garagen, som da blir "min" sykkel! ;) men slet litt med å finne en jeg klarte å få registrert som mellomtung med det nye regelverket.. :( men trives nå med suzukien min nå! :D

Fikk montert på nye speil i går! men fikk ikke noe ordentlig bilde da alt av lamper bestemte seg for å slutte å fungere!..
User avatar
Benjaminsen
Posts: 7
Joined: 01 Dec 2014 22:35
MC: Suzuki GSR 600 2006

Re: BodøBlogg

Post by Benjaminsen »

Da er jeg klar for våren!
Har fått montert på de nye speilene, og fått varme i styret!
Speilene bestilte jeg på ebay, husker ikke hva de heter nå, men ble ganske fornøyd, så om noen lurer så skal jeg klare å finne ut hva de heter! de er litt mindre en orginalen, men tror ikke det skal bli noe problemer med tanke på synsfeltet bakover!
Varmeelementene bestilte jeg fra HeatDeamon! disse er montert inni styret i stedet for å bytte ut holkene. systemet i seg selv var litt jalla syns jeg, så måtte lodde det om, men bryteren ser ikke så dum ut, og den er vanntett, så satser på at det blir bra! varmer nå godt!

Bildene ble ikke så bra..

Tenker også på å bytte til Xenon, men finner så mye, både positivt og negativt om det, så klarer ikke helt bestemme meg.. Noen tanker??

Image

Image

Image
Trond_V
Posts: 784
Joined: 07 Apr 2008 23:24
MC: 23' BMW F750GS
20' Honda CB650R
18' Suzuki SV 650
12' Yamaha FZ8-S
15' Yamaha MT-07
07' Yamaha FZ6
01' Suzuki Bandit 600

Re: BodøBlogg

Post by Trond_V »

Benjaminsen wrote:
Tenker også på å bytte til Xenon, men finner så mye, både positivt og negativt om det, så klarer ikke helt bestemme meg.. Noen tanker??
Kjøp siste utgve av bike. Der står det en grei tes av ulike lyskilder. Men ja. De anbefaler xenon-kit, dersom du skal ha the real shit ;)
Kjersti
Posts: 1
Joined: 06 Feb 2015 09:12
MC: Kross Hexagon X1 2014

Re: BodøBlogg

Post by Kjersti »

Flott maskin. Jeg har kjørt med en slik en i noen år. Likte at motoren er sterk og elastisk, understellet er stabilt og den har gode bremser.
Post Reply