Hei hei.. Nytt medlem!

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
The Cowboy
Posts: 131
Joined: 20 Sep 2014 23:01
MC: 2002 Harley Davidson 883R

Re: Hei hei.. Nytt medlem!

Post by The Cowboy »

Jeg er av typen at jeg vil kjøre alt.. Absolutt alt!
Vil jeg derimot eie alt? Langt derifra..

Men som du sier, det er lett å snakke ned en sykkel eller en type sykkel, man ikke har prøvd.. Dog er det lett å snakke de opp og..

Prøvde en duke i våres.. Dog "bare" en 390.. Men den svarte ikke til forventningene jeg hadde hatt på forhånd! Gøy sykkel, for all del, men ikke noen bekvem sykkel å kjøre på! (min mening, de av dere som mener noe annet, bra for dere :) hehe)

Vil jeg prøve en slik sykkel flere ganger? Selvsagt.. Dog gjerne en 690 denne gangen, og for litt lenger tur enn bare 10 min.. Gjerne en time eller to, bare for å skikkelig få følelsen for sykkelen godt inn i skinkene! Tror nok jeg kommer til å tilbringe mer tid på demokjøringer til neste år ja.. :)
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Hei hei.. Nytt medlem!

Post by tshansen »

Jeg mener at en må kjøre en sykkel langt mer enn en time for å gjøre seg opp en god mening. Du vil alltid være farget av den sykkelen du selv har.

Når jeg gikk fra RR til Traktor, tok det meg mellom 3 og 4000 km før jeg hadde glemt gamle sykkelen å jeg følte at når jeg satt meg på biken om morran så husket jeg bare traktoren og ikke RR'en. Vet ikke om jeg klarte å forklare det med noe logikk.

Det gikk alltid noen km før jeg fant meg "tilrette" igjen på sykkelen i begynnelsen. Jeg har jo tross alt kjørt r sykkel i ganske mange år nå.

Men skulle jeg prøvd en sykkel i samme segment, er saken noe helt annet.

Jeg også er så nyskjerrig at jeg har lyst å prøve alt. Syns det er litt spennende, men jeg har veldig liten forutsetning for å gi noe god review
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
The Cowboy
Posts: 131
Joined: 20 Sep 2014 23:01
MC: 2002 Harley Davidson 883R

Re: Hei hei.. Nytt medlem!

Post by The Cowboy »

Jeg kan godt gi tilbakemeldinger på sykler jeg kjører.. Men det blir ene og alene min egen personlige tanke om det! Ikke slik som man gjerne kan se i blander og tv shows, der alt er veldig detaljert og pluss og minus i henhold til det store aspektet..

Så for folk ta det slik de vil.. :) hehe..

Så langt så har jeg ikke følt meg fremmed på noen sykler jeg har prøvd, men så er jo dette og min første virkelige sesong på mc.. Så jeg har vel ikke fått satt mine skinker til sete på min gamle traver ennå (utenom at jeg blir sliten og sår ved lengre turer, spes om jeg bruker vanlige klær, og ikke mc bukser med ekstra stoff)

Kan uansett bare si jeg gleder meg til ny sesong alt nå, og håper jeg har råd til å oppgradere til noe nyere neste år.. Men, enn så lenge kjører jeg faktisk ennå!! litt gøy å rulle mc i november.. hehe!
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Hei hei.. Nytt medlem!

Post by tshansen »

Der er vi lik... jeg kan gi noen inntrykk som jeg sitter med, men langt ifra noe anbefaling på hva folk bør kjøpe f.eks

Det er merkelig nok vær til å kjøre her på vestlandet også, men de er ute å salter av og til. Så sykkelen får stå fint i garasjen ja. Det er flere som gleder seg til neste sesong. Kribler noe helt sinnsykt i kjøre hånda

Note4
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: Hei hei.. Nytt medlem!

Post by supermons »

Jeg har jo eid en KTM 690, definitivt en sykkel du bør få prøvd ;)

Gøy med prøvekjøredager ja, har prøvd å dra på så mange jeg kan. Alltid gøy å prøve noe nytt. Eneste gang jeg har takket nei til prøvekjøringstilbud var da jeg fikk tilbud om å prøve Goldwing med henger :P
User avatar
The Cowboy
Posts: 131
Joined: 20 Sep 2014 23:01
MC: 2002 Harley Davidson 883R

Re: Hei hei.. Nytt medlem!

Post by The Cowboy »

LordShaft wrote:Der er vi lik... jeg kan gi noen inntrykk som jeg sitter med, men langt ifra noe anbefaling på hva folk bør kjøpe f.eks

Det er merkelig nok vær til å kjøre her på vestlandet også, men de er ute å salter av og til. Så sykkelen får stå fint i garasjen ja. Det er flere som gleder seg til neste sesong. Kribler noe helt sinnsykt i kjøre hånda

Note4
Skjønner ikke hvorfor de salter på vestlandet (eller bør vi kalle det wetlandet? hehe).. Det er vel ikke kaldt nok til å fryse på der ennå!
Regne derimot, det kan det.. (og jeg snakker av erfaring.. Har bodd der, og jobbet der!)
supermons wrote:Jeg har jo eid en KTM 690, definitivt en sykkel du bør få prøvd ;)

Gøy med prøvekjøredager ja, har prøvd å dra på så mange jeg kan. Alltid gøy å prøve noe nytt. Eneste gang jeg har takket nei til prøvekjøringstilbud var da jeg fikk tilbud om å prøve Goldwing med henger :P
Vil gjerne få prøvd en slik igjen ja.. Og gjerne for litt lenger tid enn 20 min!! :P
Men GW med henger burde du ha prøvd.. Ny erfaring på godt og vondt.. hehe!
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: Hei hei.. Nytt medlem!

Post by supermons »

Den sto parkert på vått gress med en kronglete grusvei opp til hovedveien, så tok ikke sjangsen på det :P

Tester gjerne GW senere, helst uten henger ;)
User avatar
The Cowboy
Posts: 131
Joined: 20 Sep 2014 23:01
MC: 2002 Harley Davidson 883R

Re: Hei hei.. Nytt medlem!

Post by The Cowboy »

Da kan det være greit å overlate kjøringen til noen som er mer vant med det ja.. hehe :D
User avatar
The Cowboy
Posts: 131
Joined: 20 Sep 2014 23:01
MC: 2002 Harley Davidson 883R

Re: Hei hei.. Nytt medlem!

Post by The Cowboy »

Shait.. I dag har jeg hatt en virkelig nesten ulykke! (ikke at andre ikke har hvert virkelige, men denne var den som har vært nærmest en velt)

Kom forbi en lang kø ved ett rødt lys.. Når jeg kommer til nest siste bil (eller fremste om man vil), så blir det grønt.. Siden jeg har større fremdrift en de som står stille, velger jeg å fortsette forbi..

Dette selv om jeg kommer da mellom den fremste bilen og en trafikkøy..

Men den fremste bilen sto lang til høyre, så jeg regnet med han hadde sett meg og plassert seg slik.. Der tok jeg feil (enten hadde han ikke sett meg, eller så hadde han sett meg og ville lære meg en lekse)..

For akkurat i det jeg kommer bak denne bilen, vrenger han over, og mer eller mindre blokkere meg..Dette helt uten grunn, da det ikke er noen avkjøring eller behov for å legge seg over på venstre side av fila.. Stive bremser er fint å ha, men når man da har vått løv under hjulene, og kommer inn på den hvite stripen pga at man svinger unna denne karen!! Da er ikke stive hjul gøy! Mistet ikke balansen, da jeg 1: ikke kjørte så fort og 2: slapp bremsene med en gang..

Ble liggende og subbe fortauskanten med dekket til jeg kom forbi denne kassebil jævelen, kom meg ut på veien igjen og snudde meg meg fingeren langt opp i luften.. Slo meg ett par ganger på hodet og for å virkelig indikere hvor idiot jeg mente denne karen var..

For all del, jeg skal ikke gi denne karen ene og alene skylden, jeg og vet at når man filtrer, så gjør man dette på egen risk, selv om det er lov! Så jeg og kunne ha holdt tilbake fremfor å kjøre forbi.. Men når de faktisk står stille selv etter det er grønt, og jeg allerede ruller, da fortsetter jeg om det er forsvarlig.. Sykkelen min bråker og såpass at enhver idiot burde høre den (skarp og høy lyd i den) når jeg er rett på utsiden av bilen..

Kan trygt si jeg var litt forbannet og små skjelven i 5 min etterpå der.. Irriterer meg nesten mest at jeg ikke hadde kamera med meg akkurat da! Siden jeg har hoved pcn på verksted, så gidder jeg ikke filme for mye nå! #-o

Må si jeg hadde litt lyst til å kjøre full mental road rage modus på fyren, men fant ut det hadde nok ikke gjort saken noe bedre!! Pluss, jeg vet og at eneste grunn til at man har lyst til slikt, er at man pumper full adrenalin dose gjennom kroppen.. hehe! Jeg hadde nok hatt retten på min side i å gjøre det, men det passer seg bare ikke alltid! (hadde jeg derimot gått i bakken, så hadde han nok fått høre det!! hehe)
ArcticTiger
Posts: 2516
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: Hei hei.. Nytt medlem!

Post by ArcticTiger »

Godt det gikk bra :thumleft Håper du lærte noe idag, og tenker deg bedre om neste gang.... Kan være dumt å pushe at man har "retten på sin side" når man kjører mc [-X
User avatar
The Cowboy
Posts: 131
Joined: 20 Sep 2014 23:01
MC: 2002 Harley Davidson 883R

Re: Hei hei.. Nytt medlem!

Post by The Cowboy »

ArcticTiger wrote:Godt det gikk bra :thumleft Håper du lærte noe idag, og tenker deg bedre om neste gang.... Kan være dumt å pushe at man har "retten på sin side" når man kjører mc [-X
Som tidligere lastebilsjåfør, kan jeg love deg at jeg pusher aldri noen rett noen sted.. Men jeg forventer jo ikke at folk skal svinge over 1 meter til siden på en rett strekning heller..

Men folk er folk, og nordmenn flest er dumme så.. :roll:
ArcticTiger
Posts: 2516
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: Hei hei.. Nytt medlem!

Post by ArcticTiger »

Ja sant det. På Mottor-sykkern må man tenke at alle andre er iddioter i trafikken. Berge seg sjæl.
User avatar
Gielas
Posts: 1178
Joined: 15 Oct 2015 09:32
MC: BMW R 1250 RS
- R 1250 GSA
- R 1200 GSA
- R 1200 GS
- F 800 GS
Location: Sandefjord

Re: Hei hei.. Nytt medlem!

Post by Gielas »

Jeg er usynlig i trafikken. (Asfalt, stein, grus og søledammer tar dessverre ikke hensyn til det...) :mrgreen:
Gielas
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Hei hei.. Nytt medlem!

Post by tshansen »

Jeg forstod det riktig, at du passerte bilen på venstre side sant? At han ikke plutselig trakk til høyre for å gi plass til deg (hørte deg), altså han trodde du kom på venstre side? :-k

Vi er alle idioter av og til. Men noen er det sjeldnere enn andre (liker jeg å tro hvertfall) :roll:
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
The Cowboy
Posts: 131
Joined: 20 Sep 2014 23:01
MC: 2002 Harley Davidson 883R

Re: Hei hei.. Nytt medlem!

Post by The Cowboy »

LordShaft wrote:Jeg forstod det riktig, at du passerte bilen på venstre side sant? At han ikke plutselig trakk til høyre for å gi plass til deg (hørte deg), altså han trodde du kom på venstre side? :-k

Vi er alle idioter av og til. Men noen er det sjeldnere enn andre (liker jeg å tro hvertfall) :roll:
Ja, jeg var på venstre side.. Den korrekte siden! Så alt var helt etter boken sånn sett! Ikke kjørte jeg fort heller, mer eller mindre rullet på 1. gir (muligens 2. husker ikke) men fort var det ikke.. Lett jogg!

Og han sto langt til høyre, og hadde ingen grunn til å kaste seg over til venstre, men det gjorde han!

som sagt, så gir jeg han ikke al skyld.. Kunne ha lagt meg bak han, men da hadde jeg måttet stoppe! Siden han sto selv etter det var blitt grønt, og jeg var i fremdrift, valgte jeg å kjøre forbi! (vanskelig å forklare situasjonene helt, men jeg antar dere flest skjønner hvordan dette kan ha sett ut!)
Post Reply