Hei hei.. Nytt medlem!

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
The Cowboy
Posts: 131
Joined: 20 Sep 2014 23:01
MC: 2002 Harley Davidson 883R

Re: Hei hei.. Nytt medlem!

Post by The Cowboy »

Hallo godt folk..
Må bare fortelle om dagen min i dag..

Dette er for meg en mil pæle angående sykkelkjøring..

Startet dagen på Os (hordaland), og tok fergen derfra klokken 10 i dag..
Derfra gikk turen via Fitjar (veiarbeid på E39) og ut til Stord..
Var innom Haugesund en tur, før jeg dro videre til neste ferge..

Kom meg til Stavanger, hvor jeg tok meg en vandre pause, da det er år og dager siden jeg var inne i Stavanger, selv om jeg har kjørt lastebil der de siste 5-6 årene.. hehe!
Etter det var det ut på E39 og videre sørover.. Dette var i rushen, så jeg fikk en skikkelig filtrings prøve med min egen sykkel.. (kjørte mye slik i tyrkia i vinter, men det var stillestående trafikk, i dag beveget den seg fra 40 til 80).. Dette var i reine Royal Jordaninan stil, for de av dere som ser på motovloggere på youtuben..

Tok meg en pause på Vikeså for å spise og lade mobilen (må jo ha musikk på øret, ellers blir man tunghørt.. hehe)

Derfra tok turen meg videre til Flekkefjord hvor jeg fylte tanken ( hadde brukt ca 5,5 liter fra kongeparken, Ålgård).. Mens jeg fylte, kom det en trike fra Danmark inn, denne saken dro på en campingvogn.. Slik kombinasjon hadde jeg ikke sett før.. hehe!
Derfra ble det langstrekke til søgne, hvor jeg måtte ha meg noen minutters pause.. Blir stiv i beina av å kjøre lenge på en R sykkel gitt.. hehe..

Etter søgne var det rett til grimstad, og hilse på far i sin nye leilighet.. Ble der til mobilen var ladet på nytt, og så videre hjem til skien..
Kom meg til grenlandsbrua før sykkelen begynte å hoste.. Fikk vridd om tanken mens jeg kjørte, og kom meg til en bensinstasjon og fylte på fine 15 liter..
Pga en liten omvei om bensinstasjonen, og så til mamma og tilbake, var jeg hjemme 00:00..

Brukte faktisk lenger tid, totalt sett, med MC enn jeg har gjort med lastebil.. hehe!

Men for en tur.. Kosa meg glugg hele veien.. Og jeg kunne jo ikke hatt bedre vær!! Blå himmel og stor sol hele dagen.. Var mellom 25-30 grader i Haugesund og Stavanger.. Litt kjøligere fra kr.sand og videre.. Men så hadde solen gått ned når jeg kjørte fra grimstad og da..

Ligger noen bilder på instagram, for de som er der : roger_sk

Håper flere har hatt en flott kjøredag... :)

Og for de som lurer, grunn til at jeg startet på vestlandet, var for at jeg lastet sykkelen ombord i lastebilen på søndag, og tok den med til Bergen, da jeg hadde siste uke på jobb.. Så fra i går (onsdag 1.7.15) er jeg arbeidsledig..
Så om noen vet om en grei jobb, med grei lønn, så bare si fra.. :) hehe..
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Re: Hei hei.. Nytt medlem!

Post by Jeanette »

Deilig med langturer! Du får legge ut noen bilder her også, synes jeg :)
User avatar
The Cowboy
Posts: 131
Joined: 20 Sep 2014 23:01
MC: 2002 Harley Davidson 883R

Re: Hei hei.. Nytt medlem!

Post by The Cowboy »

Jeanette wrote:Deilig med langturer! Du får legge ut noen bilder her også, synes jeg :)
Her inne er det jo 5-6 personer som titter innom på en måneds tid.. Er ikke store gjennomfarten å legge ut bilder for.. hehe!
User avatar
The Cowboy
Posts: 131
Joined: 20 Sep 2014 23:01
MC: 2002 Harley Davidson 883R

Re: Hei hei.. Nytt medlem!

Post by The Cowboy »

Og det at ingen har skrevet på Tung MC siden 5 juli, syns jeg påpeker at jeg hadde rett i forrige post.. hehe!
Dog har jeg prøvd meg på noe nytt i dag (vel, i går nå da.. hehe)
Jeg har skaffet et kamera og klistret på hjelmen, og har klart å presse en liten snut ut på youtuben..

Ikke lange biten, ei heller velgjort, mest for å teste redigeringsprogrammen, og se om jeg skjønte noe utav det i hele tatt.. hehe!

Dere, som måtte svinge innom, kan jo ta en titt og si hva dere syns..
Har flere klipp på lager, så muligens jeg setter meg ned og redigerer noen fler og ser hva som kommer ut av det... hehe!

Yamaha vs Tunnel
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: Hei hei.. Nytt medlem!

Post by supermons »

Æææ, kjøre uten hansker?!? Hadde ikke jeg turt.

Hva slags kamera har du brukt?
User avatar
The Cowboy
Posts: 131
Joined: 20 Sep 2014 23:01
MC: 2002 Harley Davidson 883R

Re: Hei hei.. Nytt medlem!

Post by The Cowboy »

Kjøre uten hansker er faktisk veldig digg.. hehe!
I det minste på varme dager og når man suser rundt i byn bare..

Skal vel innrømmes, det skjer ved lengre turer og, om været tillater!

Bruker et GarminVIBR edit kamera!
Helt greit kamera!
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: Hei hei.. Nytt medlem!

Post by supermons »

Har du noe hus til kamera? Det reduserer vindstøy mye på mitt GoPro. Evt prøve å tape over mic?
User avatar
The Cowboy
Posts: 131
Joined: 20 Sep 2014 23:01
MC: 2002 Harley Davidson 883R

Re: Hei hei.. Nytt medlem!

Post by The Cowboy »

Har ikke nei.. Men vet de er mulig å få tak i.. Er og mulig å få en egen støyskjermer til holderen.. Ikke dum tanke fra Garmin.. hehe!
Men jeg er i prosessen av å skaffe en mic til kamera, så da håper jeg det vil løse lydproblemet.. Men vi får no se..

Hva redigerings program bruker du?

Det jeg har nå fulgte med Garmin, men det er så lett å bruke, at om du gjør en liten feil på noen måte, så må du begynne helt på nytt..
Si du har klippet i filmen, for å få frem enkelte klipp, men så når du har slette klipp i mellom, så er de ingen mulighet å få disse frem igjen, om du skulle ha tatt bort feil klipp..

Pluss at skjermbildet er større enn skjermen min, så jeg må flytte på bildet hele tiden.. Sukk!
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: Hei hei.. Nytt medlem!

Post by supermons »

Har brukt Sony Vegas og bruker nå Magix (lettere enn Sony sitt) og synes Magix funker bra. Er ikke proff i noen måte, men får laget start og slutt og klippet det til.
User avatar
The Cowboy
Posts: 131
Joined: 20 Sep 2014 23:01
MC: 2002 Harley Davidson 883R

Re: Hei hei.. Nytt medlem!

Post by The Cowboy »

Aha.. Få se litt etter brukende programmer når jeg får pcn tilbake..
Sitter på reserve pc nå, og da gidder jeg ikke stresse med noen vidoer og slik.. hehe!

Har spurt mange, men har fått en del ulike svar (noe jeg regnet med og..) så her må det litt forsking til skjønner jeg :D
User avatar
The Cowboy
Posts: 131
Joined: 20 Sep 2014 23:01
MC: 2002 Harley Davidson 883R

Re: Hei hei.. Nytt medlem!

Post by The Cowboy »

Da har man faktisk blitt stoppet av politiet og gitt.. hehe :roll

Nå viste det seg at dette var ett tilfelle av feil identitet (antar jeg da.. Vi har vel ikke lik politi her i landet som man ser fra USA.. hehe!)..

Vi kom i møte på veien, og han snudde (uten at jeg så det) og kom etter med blålys.. Skjønte det var meg han ville ha tak i (sikkert noen som gliste, da jeg nettopp hadde passert et par stykk ved et par lyskryss..), og pekte inn på butikken.. Da slo han av lysa og fulgte pent etter..

Når jeg stoppet og vi snakka, så sa han at han var på jakt etter en rød suzuki med lignende lys (2 runde) foran.. Men at han skjønte han tok feil når han kom nærme nok, og så jeg kjørte yamaha.. hehe!

Den sykkelen han leitet etter hadde visst nok kjørt fra han for 2-3 uker siden (vet ikke hvor, da jeg ikke har hørt noe om det), og det hadde antagelig hvert noe rus inn i bildet.. Så han håpte på litt flaks men.. hehe!

Spurte om jeg hadde lappen, som han fikk se og brukte ca 2 sek får å se at alle bokstaver var der, og så takket han for seg og dro av sted! Hyggelig fyr alt i alt.. hehe!!

Var jo litt spent på om man skulle bli stoppet noen gang med sykkelen eller ikke... Hører jo mye rart fra mc verden angående politiet.. hehe!
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: Hei hei.. Nytt medlem!

Post by supermons »

Går som regel greit om du ikke har gjort noe ;)

Men pulsen blir høyere uansett hvor uskyldig man er :P
User avatar
The Cowboy
Posts: 131
Joined: 20 Sep 2014 23:01
MC: 2002 Harley Davidson 883R

Re: Hei hei.. Nytt medlem!

Post by The Cowboy »

Her inne har man ikke svart på litt.. hehe!
Men du har no rett Super, pulsen stiger uansett..

Men så får jeg høy puls av å bare se folk med gul refleks når jeg kjører og da! Ikke at jeg gjør noe feil, men rett og slett for at man aldri kan føle seg trygge på de..
Man føler alltid at så lenge man kjører noe, bil, lastebil, mc osv.. Så er man en fiende av samfunnet i demmes øyne!
User avatar
The Cowboy
Posts: 131
Joined: 20 Sep 2014 23:01
MC: 2002 Harley Davidson 883R

Re: Hei hei.. Nytt medlem!

Post by The Cowboy »

Jaja, da har man fått opplevd en liten guttedrøm!
Var en tur i Sandefjord i dag og prøve meg en liten snerten sak fra statene!

en 2016 Harley Davidson Forty-Eight!
Image

Fikk en time bak styret på denne.. Og det fristet til mere for å si det slik! God å kjøre, litt uvant i starten, men så fort jeg ble litt varm i genseren, gikk det bedre.. Ble litt kvæling i bygatene i Sandefjord, men dette skylles at jeg ikke var helt vant med kløtsjen ennå! Dog, startet igjen og kjørte videre, uten å sette ned beina.. ;-) Nå skal det sies at de 2 kvælingene, skjedde etter hverandre.. Mao, stoppet, startet, og stoppet igjen når jeg skulle ta ut kløtsjen igjen! Andre gangen gikk det bedre.. hehe!

Det var montert ett annet eksosanlegg på denne (husker ikke hva det heter i farten), men det var elektronisk styring på det.. Med 3 innstillinger..
1: Nær lydløs!
2: Hissig lett mc!
3: Full åpning..
Kan jo gjette hva jeg kjørte mest med :lol:

Jeg selv mener denne sykkelen passer best i farten mellom 60 - 90.. men det gikk ann å kjøre i 110-120 og, men da var den litt vinglete når man passerte større biler! Kan bare ha hvert meg men..
Eneste jeg virkelig savnet, var noe å forankre meg i.. Var ikke mulig å klemme beina sammen for litt mer aktiv kjøring på svingete vei..

Men hadde jeg hatt penger til det, ville jeg tatt med meg den sykkelen hjem i dag.. Ble helt betatt av den!

Kunne jo heller ikke hatt mer flaks med været i dag heller.. Godt og varmt ute, med skyfri himmel.. Helt nydelig!! :thumleft
User avatar
Tekumseh
Posts: 2072
Joined: 03 Aug 2006 01:50
MC: 1980 Yamaha SR500
1958 Tempo Lett Swing
Location: Steinkjer

Re: Hei hei.. Nytt medlem!

Post by Tekumseh »

Vet de har en del sånne eksosanlegg som passende nok heter JekyllHyde :-)
Kjempetøffe de nye sportsterne, spesielt FortyEight'en med det fete framhjulet.
Post Reply