Min første MC Tur, og min første MC Blogg

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
Post Reply
User avatar
Elruts84
Posts: 44
Joined: 09 Oct 2012 00:07
MC: Yamaha FZS 600

Min første MC Tur, og min første MC Blogg

Post by Elruts84 »

Hei alle sammen

Har lest en del her på forumet og fått mange gode tips med innlegg og tur referater.
Har lenge planlagt en langtur på MC. Men det har stått på MC lappen.

Nå er MC lappen snart i boks, MC på plass og turer i planlegging.

Har i den sammenheng laget en blogg av alle ting om meg selv og turene jeg kommer til å ha.

Gå gjerne inn på min blogg side og ta en titt. :lol:

Her er linken: http://sturlesmcblogg.blogspot.no/

Setter selvfølgelig også pris på forslag til rute endringer, så skriv gjerne i kommentar feltet på bloggen.
Eller her om dere ønsker. :D

Men første tur blir av det ekstreme for nybegynnere. Lindesnes - Nordkapp. Har lest flere her som vurderer turen eller del etapper av turen. Traff til og med på en i et annet forum som hadde rimelig likt rutevalg som meg. Så det var litt interessant.

Håper på tilbakemelding. På forhånd takk for hjelp og tips. :)

Elruts
ksandvik
Posts: 9
Joined: 30 May 2012 12:14
MC: 2012 Honda CBR600F
X - 2008 Suzuki GSR600
X - 2000 Suzuki SV650S

Re: Min første MC Tur, og min første MC Blogg

Post by ksandvik »

Hvor i landet holder du til?

Lindesnes - Nordkapp er voksen tur for en "førstereis".

Bruk hodet, kjør fornuftig og sug inn inntrykk er min anbefaling. Man kommer litt nærmere naturen på sykkel enn i bil.
Bjerknez

Re: Min første MC Tur, og min første MC Blogg

Post by Bjerknez »

Ser ut som en flott tur dette og jeg må si jeg misunner deg litt :)

Jeg sikler selv på min første sykkel og jeg blir aldri enig med meg selv, men magefølelsen sier at jeg er cruiser typen og derfor har je gsett meg ut Yamaha XVS 1300 (ny). :)

Hva slags sykkel er det du skal ta denne turen med?

Jeg ser du skriver på siden din at du har vert i millitæret i Øverbygd?
Der har jeg også vert i militæret faktisk, rettere sagt på Holmen Leir (som nå er nedlagt). Var rett som det er på Carma Pub (som det hette den gangen) og stort annet var det vel ikke å finne på der oppe enn å ta seg noen pils etter tjenesten, hehe.

Var vel (så vidt jeg husker) 1995-1996 jeg var der oppe og jeg var i Igeniørvåpnet og kjørte mye Hjullaster blandt annet.

Maukstamoen var jo en mye større leir som lå like ved og der var jeg stadig og måket snø vinterstid med hjullaster. :)
Post Reply