Con's boble! Endelig A på førerkortet!

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
Con
Posts: 27
Joined: 11 Sep 2011 22:11
Location: Bergen!

Con's boble! Endelig A på førerkortet!

Post by Con »

.
Last edited by Con on 29 Jul 2014 21:40, edited 2 times in total.
im not as think as you drunk i am
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Con's boble! Lappen incomming!

Post by tshansen »

Dæven, den lista med 2-hjulinger var lang hehe.

Er det en beretta hagle jeg ser? Er ikke sjeldent jeg leker meg med hagle og leirduer selv. Fantastisk morro :-)
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Con
Posts: 27
Joined: 11 Sep 2011 22:11
Location: Bergen!

Re: Con's boble! Lappen incomming!

Post by Con »

Det er en Beretta ja. Låner på banen i Åsane når jeg er ute og skyter. Vil ikke ha våpen hjemme i tilfelle inbrudd.. Ikke før jeg har kjøpt meg hus og kan bolte ett våpenskap skikkelig fast i alle fall :)
im not as think as you drunk i am
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Con's boble! Lappen incomming!

Post by tshansen »

så lenge du passer på å gjemme forskjeftet godt er ikke det noe problem. Men nå er det vel strengt talt påbudt å ha våpenskap.

Jeg skyter ikke så mye på bane. Har landsted (eiendom) litt nord for bergen, så er mye der inne å skyter :-) Da kan jeg skyte når jeg selv vil.
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Con
Posts: 27
Joined: 11 Sep 2011 22:11
Location: Bergen!

Re: Con's boble! Lappen incomming!

Post by Con »

LordShaft wrote:Men nå er det vel strengt talt påbudt å ha våpenskap.
Akkurat det der er litt skit og for oss som leier.. Tviler på hushaien hadde blitt spesielt munter hvis jeg hadde fyrt noen feite bolter igjennom tapeten :P Men blir vel ikke for lenge før kjøpelysten tar overhånd, og jeg blir å kjøpe ny hagle :)
im not as think as you drunk i am
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Con's boble! Lappen incomming!

Post by tshansen »

ja slik som renten har vært siste årene. Pluss økningen i bolipriser er jo det galskap å leie! Det er billigere for meg å eie en leilighet på 75kvm en å leie :shock:
Klart nå kan en være heldig å leie en bra leilighet gjennom bekjente osv, men på det generelle.

Har selv en sabatti multichoke. Billig og grei førstegangs halge. Men det frister fælt å oppgradere litt. Men å betale over 20.000 for en halge blir aldri å skje. Det kan ikke være slik at du blir redd for å bruke den. For riper, skjønnhets bulker osv vil det bli når du bruker den på jakt :-)
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Con
Posts: 27
Joined: 11 Sep 2011 22:11
Location: Bergen!

Re: Con's boble! Lappen incomming!

Post by Con »

Pen børse det der! Drømmer litt om Benelli Black Eagle II etter å ha sett alle Benelli Top-Guns filmene på youtube! Men blir nok med tanken intil videre, for den ligger noe utenfor det jeg synest er greit å bruke på våpen nett no :)
Har lurt litt på å gå til anskaffelse av en Baikal, bare for å ha noe å skyte med på gården, og hjemme hos andre som bor lagelig til.
im not as think as you drunk i am
Con
Posts: 27
Joined: 11 Sep 2011 22:11
Location: Bergen!

Re: Con's boble! Lappen incomming!

Post by Con »

Er virkelig ikke lett å finne ut hvilken sykkel jeg skal kjøpe! Tenk om jeg bare kunne hatt en av hver.... *drømme*
im not as think as you drunk i am
User avatar
ToreLo
Posts: 845
Joined: 24 May 2009 23:39
MC: Yamaha XT660R Enduro
X Suzuki SV650S 2008
Honda Zoomer 2008
Tempo Corvette 1985 modell

Re: Con's boble! Lappen incomming!

Post by ToreLo »

En stor del av motorsykkel interessen (i allefall for meg) dreier seg om drømming :) du aner ikke hvor mange ganger jeg lager pro/con lister i hodet mitt hver dag!
Heldigvis er mange av syklene jeg drømmer om enten for dyre eller ikke i produksjon, eller krever heftig modifikasjon som igjen gjør dem dyre og krever teknsike mekaniker skills.
Og så drømmer jeg om sykler som er helt urealistiske for meg å ha, men som jeg skal kjøpe om jeg vinner i lotto :P
Stort sett ender jeg opp med at sykkelen jeg har er mer enn god nok, og uten gjeld så da seierer fornuften til slutt.

Men liker å drømme meg bort på nettet.. dessuten så er det jo en viss læringsprosess. Man setter seg jo inn i en del saker og ting i den prosessen :D
Con
Posts: 27
Joined: 11 Sep 2011 22:11
Location: Bergen!

Re: Con's boble! Lappen incomming!

Post by Con »

Slik har det alltid vært med meg og! Spess når det gjelder den andre/forrige hobbyen min, bil. Drømming om uoppnåelige ting blir nesten som en egen hobby i seg selv til slutt :) Er ikke bare en gang jeg har sett på enorme palasser på finn.no og drømt om det sinnsyke haremet jeg kunne fått plass til der, og alle de toppløse playmatesene jeg sikkert kunne lurt i bassenget \:D/ (vi-menn chubby er akkurat passe chubby for min del :P )
im not as think as you drunk i am
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Con's boble! Lappen incomming!

Post by tshansen »

Men av og til er det slik at drømmer bare MÅ realiseres. Ellers så ser jeg ingen poeng i å drømme :-P Jeg har alltid drømt om ducati. Kjørte lenge rundt på en honda VFR800, det jeg hadde råd til den gang.
Nå skal det sies at jeg ikke hadde råd til å kjøpe ducati´en jeg kjører nå, men jeg gjorde en del prioriteringer, som null ferie og litt mindre mat. Så det ordnet seg til slutt :-D Å jeg angrer ikke et sekund. Selv om det var tøft økonomisk første året.

Men klart. Hvor ofte sitter jeg ikke å drømmer om å ha både 5 og 10 forskjellige sykler i garasjen :-P alt fra gamle klassikere til helt nye fartsvidunder :twisted:
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
ToreLo
Posts: 845
Joined: 24 May 2009 23:39
MC: Yamaha XT660R Enduro
X Suzuki SV650S 2008
Honda Zoomer 2008
Tempo Corvette 1985 modell

Re: Con's boble! Lappen incomming!

Post by ToreLo »

Det er sant! Har vel drømt så lenge jeg kan huske om MC lappen. Tok noen år før jeg hadde råd til det.. så tok det enda litt tid før jeg skjønte at jeg hadde råd til det fordi jeg hadde vent meg til tanken av at jeg ikke hadde råd til det :P
Con
Posts: 27
Joined: 11 Sep 2011 22:11
Location: Bergen!

Re: Con's boble! Lappen incomming!

Post by Con »

Er vel litt sånn her og. Har vel egentlig hatt råd til den hvert eneste år siden jeg ble yrkesaktiv. Så har absolutt ingen gode unskyldninger for å ha utsatt det så lenge :) Det var vel en tid da "piker, vin og sang" var viktigere!
Handler vel bare om prioriteringer! I år blir det ingen ferie. Men lappen og sykkel skal det bli :)
im not as think as you drunk i am
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Con's boble! Lappen incomming!

Post by tshansen »

tro meg, det blir nok den beste ferien du har hatt på lang tid :-D
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Con
Posts: 27
Joined: 11 Sep 2011 22:11
Location: Bergen!

Re: Con's boble! Lappen incomming!

Post by Con »

Satser på det :) Jobber så mye overtid for tiden at lastebilen min begynner å gå opp i sømmene. Men trenger penger til det her! Mer overtid = mer penger til overs etter lappen er betalt = bedre sykkel :)
im not as think as you drunk i am
Post Reply