Robin`s blogg....

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Robin`s blogg....

Post by tshansen »

Robin79 wrote:Jeg kjøpte som sagt tidligere Auto-Glym sin leather cleaner for skinn seter til bil, den er mild mot skinnet men sammtidig blir den rein og fin. Bruker litt ymse å sette den inn med etterpå, skinn balsam, noe olje greier og vaselin. Funker som pokker mot vann gjennomtrengning :)
Husker det nå som du sier det :-) Kan ikke huske alt heller :roll:
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Robin79
Posts: 64
Joined: 03 May 2012 18:44
MC: Yamaha YZF600 Thundercat 2000mod
Location: Frekhaug

Re: Robin`s blogg....

Post by Robin79 »

Da fikk jeg sadelen tilbake fra omtrekking idag, og var meget fornøyd med resultatet. Bestillt nytt fordekk, ble fjorårets modell av MetzlerM5, sku få det til en billig penge av Alex på Yamaha Åsane ;) Begynner å dra seg til nå mot årets første skikkelige tur. Lurt på flere ganger å kjøre sykkel til jobb, men frister ikke når gradestokken enda er på minus om morgenen, men angrer når jeg kjører hjem igjen om ettermiddagen... Klør i hele kroppen nå.
-X- -98 Yamaha XJ600 Diversion
Nå: 2000, Yamaha YZF600 Thundercat
Robin79
Posts: 64
Joined: 03 May 2012 18:44
MC: Yamaha YZF600 Thundercat 2000mod
Location: Frekhaug

Re: Robin`s blogg....

Post by Robin79 »

Har vert en helt fantastisk uke med kjøring... Bestillte time hos Yamaha Åsane i forgie uke for dekkskift, fikk den til tirsdag denne uken, sku da levere inn sykkelen på mandagen. Og storkjæfta som jeg er sa jeg til gjengen på jobb i forgie uke at på mandag skal jeg kjøre sykkel til jobb, UANSETT vær [-X Vel, minus 10 grader møtte meg da jeg sto opp mandag, lurte fælt på hva jeg sku gjøre, hadde ikke fått logistikken til å gå opp om jeg sku kjørt hjem etter jobb å hentet den, og ikke sku jeg tape ansikt på jobb heller. Her ble alle påklednings kunnskapene fra førstegangstjenesten hentet inn fra lengst bak i hjernebarken, og la på vei til jobb, (har 53km å kjøre til jobb forresten)
Etter 1 kilometer eller 2 angret jeg skikkelig på at jeg aldri kom så langt å invisterte i ett ekstra par med hansker, som kansje var litt mere foret enn tynne sommer/racing hansker.... Etter 1 mil hadde jeg så vondt i fingrene at jeg var sikker på at jeg hadde fått koldbrann, når jeg nesten var fremme var fingrene mine følelsesløs og alt var bra, helt til jeg måtte sjekke inn sykkelen min gjennom Securitas og ikke klarte å slippe gassen, så bra teit ut der jeg ruste sykkelen ut foran en haug med folk :? Tok noen timer før fingrene tinte opp igjen, gjorde jævli vondt hele dagen i begge tommlene, og var bekymra på ett tidspunkt, men nå er alt bra :)

Dagen etter da jeg sku hente sykkelen begynnte ikke bedre, snø kav og skit og lort. Hadde allerede alliert meg med svigers som skulle sitte på med meg hjem, og ta bilen videre fra Yamaha da jeg sku hente sykkelen. Vurderte å droppe hele sykkel hentingen utover dagen da det bare snødde mere, men fikk noen meldinger fra folk at veiene var helt bare så det gikk nok fint. De ble litt overasket av å se meg trappe opp i kjøreutstyr for å hente den, de hadde ikke ventet meg inn den dagen, men veiene var bare og fin heleveien hjem, nesten... Bakken ned til huset og svingen inn til garasjen var dekket av snø, is og litt grus.. De siste 100 metrene nå og så skal jeg gå på tryne tenkte jeg, men heldigvis gikk det fint.

Så nå blir det ikke mere kjøring før gradestokken viser minst 7 plussgrader, trodde oppriktig selv at jeg var mer hardcore når det gjaldt kulde, men webasto og setevarmer er ganske mye mere konfortabelt i disse dager :)
-X- -98 Yamaha XJ600 Diversion
Nå: 2000, Yamaha YZF600 Thundercat
User avatar
Alas
Posts: 1713
Joined: 22 Sep 2006 15:47
MC: 08 Suzuki DR-Z 400 SM, Yoshi fullanlegg, KN filter og oppdyset.
Location: Bergen

Re: Robin`s blogg....

Post by Alas »

Det er rett og slett MANDIG å kjøre sykkel i minus ti grader! Kjørte til Radøy om morgenen, i bil vel og merke, og så en ungdom på lettsykkel eller moped som kjørte og jeg lurte på om han kom til å ha fingrer eller lem i behold når han kom seg til skolen.. Men 53km på motorsykkel er hakket verre...
Post Reply