Da starter sesongen...

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
Post Reply
User avatar
DangerousDiver
Posts: 7
Joined: 01 Feb 2012 15:10
MC: Suzuki UH200L1

Da starter sesongen...

Post by DangerousDiver »

Her ikke brukt forum så mye før, men tenkte at nå er det på tide.
Min nye Suzuki Burgman 200 står parat på gårdsplassen med hele 0,8 km på km-telleren.
Førerprøve er bestilt om 7 dager. Skal si jeg gleder meg til å ta fatt på denne sesongen. Første tur blir Dalen i Telemark allerede uka etter:)
Last edited by DangerousDiver on 14 May 2012 16:57, edited 1 time in total.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Alt er nytt..

Post by tshansen »

Hallaien, å velkommen skal du være :-)

Er mye nyttig informasjon å oppdrive på foum rundt om. Å alltid noen som kan hjelpe om der er spm rundt sykkel, utstyr eller førerprøve :-)

Kan jo gjerne skrive litt mere om deg selv så det er lettere å bli "kjent" med deg :-)

Mvh
-Shaft-
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
DangerousDiver
Posts: 7
Joined: 01 Feb 2012 15:10
MC: Suzuki UH200L1

Re: Alt er nytt..

Post by DangerousDiver »

Forum er genialt. Har lært masse av å tråle dette forumet. Både til mc-kjøp, hilsing på landeveien og ikke minst emnene til teknisk kontroll til førerprøven. Så får vi bare krysse fingrene.

Litt om meg. Er 33 og bor i Bærum. Pendler til jobb i byen som så mange, men har inntil nå kjørt 25000 med min 50ccm siden jeg kjøpte den ny i 2004. Siden toppfarten er ca 42km/t har jeg da brukt nok tid og sikkert irritert mange bilister:)
Tenkte derfor at en oppgradering var på sin plass. Har alltid hatt lyst, men etter en alvorlig ulykke i nær familie hvor en 95 år gammel dame kjørte på rødt, har jeg bare latt det gå med 50ccm. Men ser nå at det er minst like farligt med disse forbikjøringene i hytt og pine som mang en gang har presset meg ut av veien.

Derfor kjøpte jeg meg en ny scooter i vinter. Tenker først og fremst på å få litt mer krefter, men samtidig beholde den klare fordelen med at hjelm og kjøreutstyr kan bli igjen unner setet. Så får vi se hva fremtiden bringer, og om ikke jeg må investere i noe som er litt mer spennende. Sv650, ducati eller r6 er de sykkelene som jeg har tenkt litt på.

Ser ikke mange med burgman, men har møtt et par på veien..
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Alt er nytt..

Post by tshansen »

jeg tror nok at 50ccm er noe av det farligste vi har i trafikken! De går rett og slett for sakte og skaper mye farlige situasjoner pga utålmodige bilister.

Der er utrolig mye fint i sykkelverden. Har selv kjørt med ett par karer som kjører burgman, å dette virker som greie cruise sykler.
Jeg selv har en forkjærlighet for R sykkel, og vil alltid ha det :-P

Sv600 er en fin sykkel, men utrolig herlig lyd. Går du over på større sykkel, kommer du garantert til å ville ha enda litt mere etter en stund. Kjøre moped og "tung" sykkel kan bare ikke sammenlignes :-P
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
DangerousDiver
Posts: 7
Joined: 01 Feb 2012 15:10
MC: Suzuki UH200L1

Re: Alt er nytt..

Post by DangerousDiver »

Synes det er fin start, så får jeg bare ta vente til suget etter noe sterkere dukker opp.
Den går fint opp i 130-140, så behovet er kanskje ikke der sånn med tanke på fart.
Men skjønner klart at det ikke er alt:)
Synes BMW gs650 fra kjøreskolen er fin. Veldig lettkjørt.
User avatar
DangerousDiver
Posts: 7
Joined: 01 Feb 2012 15:10
MC: Suzuki UH200L1

Re: Da starter sesongen...

Post by DangerousDiver »

Da var A i hus:) selv om jeg i kjøregården greide og kvele motoren slik at jeg fikk en liten skrens,
som igjen gjorde at sykkelen veltet helt over. Og jommen sto ikke bensinlokket litt åpent så det fosset ut:)

Jeg til sensor: Jeg sølte litt bensin der nede jeg... Hvor på sensor sa: Ser ut som det tørker fort, så det går bra.

Nå blir det langtur! Sees på veien!
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: Da starter sesongen...

Post by supermons »

Gratulerer!

Vi får håpe du ikke lever opp til nicket ditt ;)
User avatar
gbruaset
Posts: 422
Joined: 12 Oct 2006 18:55
Location: Oslo

Re: Da starter sesongen...

Post by gbruaset »

Gratulerer med bestått eksamen! Kjørte selv sv650, en virkelig fin ykkel. Kjører BMW Gs nå - en enda bedre sykkel!! Deilig at du fikk lappen så tidlig i sesongen, da, slik at du har mange gode kjøredager foran deg!
02 Suzuki sv 650 x
08 Suzuki dl 650 x
11 BMW f 800 GS v
User avatar
DangerousDiver
Posts: 7
Joined: 01 Feb 2012 15:10
MC: Suzuki UH200L1

Re: Da starter sesongen...

Post by DangerousDiver »

supermons wrote:Gratulerer!

Vi får håpe du ikke lever opp til nicket ditt ;)
Har ikke tenkt på det i mc verden, men ser nå at det kanskje er et litt uheldig nick ja. :roll:
User avatar
DangerousDiver
Posts: 7
Joined: 01 Feb 2012 15:10
MC: Suzuki UH200L1

Re: Da starter sesongen...

Post by DangerousDiver »

Da har jeg rulla 1100km allerede, og den planlagte første sørvisen kommer litt for sent :-k
Veldig fornøyd sålangt med sykkelen.
Holdt fint følge med noen cbr'er innover i Telemark..

Neste helg blir det Rjukan og tilbake, men nå 3000km i buss gjennom Tyskland i en uke.
Post Reply