Skravlesens blogg

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
gbruaset
Posts: 422
Joined: 12 Oct 2006 18:55
Location: Oslo

Re: Skravlesens blogg

Post by gbruaset »

aUg88 wrote:
supermons wrote:Tanken har bedre av å være full når du vinterlagrer den, så slipper du at den ruster innvendig. Du får legge nøkkelen langt unna :lol:
Hehe, da legges den igjen hjemme i skogen i vinter er jeg redd
1352cc wrote:Som du har fått erfart så er R4 motora mjuke å fine og med normal bruk av rulla så trenger en ikkje å engste seg.
Ble overraska sjæl når jeg hadde fått litt tid på sykkelen over hvor rolig og mykt man kan kjøre den. Så lenge man holder den under ca 7omdr så er den veldig lite kvass og forutsigbar uansett vær og føre. Men smikker man den ned ett par gir eller 3 og gir gass er det ett helt anna dyr som viser seg :twisted:
ZZR14 er jo ett råskinn uten like da ;) En kompis på trollrally kjørte noen meter på bakhjulet med kjærringa bakpå pluss telt og full oppakning. Min er nok ikke like kvass som det, men mer enn kvass nok til hva jeg klarer å hondtere nå :)
gbruaset wrote:Hei, hei. Stilig tanke å ha sykkelen lagret inne i stua! Har faktisk vært inne på idèen selv, men ennå ikke realisert det. Mange fine veier å kjøre rundt på i Østlandsområdet, si i fra en gang, så blir jeg gjerne med på tur!
Har finni ut at det er nå jeg har sjangsen. Kjærringa er ute for en god tid tilbake og skal flytte inn til by'n med en kompis som også er mc-freak, så da må man bare vinterlagre sykkelen i stua :D Skal si ifra jeg vett!
Det er mange fine veier rett utenfor sentrum av Oslo. Har kjørt mye rikvei 120, som går fra Moss, og nordover mot Nannestad/Gardermoen. Mange fine svinger, og kjøring gjennom åpne landskap. Det er også ulike veier å kjøre mot Sverige, som går langs E6en, men som er betydelig morsommere for motorsyklister å kjøre!
02 Suzuki sv 650 x
08 Suzuki dl 650 x
11 BMW f 800 GS v
User avatar
gbruaset
Posts: 422
Joined: 12 Oct 2006 18:55
Location: Oslo

Re: Skravlesens blogg

Post by gbruaset »

Hvordan går det med den karen, kommet i gang med sesongen? :)
02 Suzuki sv 650 x
08 Suzuki dl 650 x
11 BMW f 800 GS v
User avatar
aUg88
Posts: 34
Joined: 19 Jul 2011 16:50
MC: Kawasaki ZX7R
Subaru Forester S-Turbo "RallyTrakThor"
xHusqvarna CR250
Location: Kongsberg

Re: Skravlesens blogg

Post by aUg88 »

gbruaset wrote:Hvordan går det med den karen, kommet i gang med sesongen? :)
Takker mann! Det går bra :D

Kom hjem for to uker siden etter 4mnd reisetur for å komme meg litt vekk fra kulda her i nord og prøve å surfe litt istedenfor :)
Har fått fyra moppeden, blitt 110mil og 3 poeng alt. Så nå må jeg vente litt på noen hjullager før jeg kaster på de nye dekkene også sån at det går ann å kjøre litt uten å være så redd for litt vann. Men er deilig å kjøre igjen, har vært sykkelen jeg har savna mest på turen :)

Blitt noen turer på deg enda?
User avatar
gbruaset
Posts: 422
Joined: 12 Oct 2006 18:55
Location: Oslo

Re: Skravlesens blogg

Post by gbruaset »

Deilig da med lang ferie! Jada, har kjørt en hel del, og mer skal det bli. Jeg kjører en BMW F 800 GS, selv om avataren min sier noe annet...Hadde vært morsomt å få samlet en gjeng en ettermiddag her p forumet og kjørt en tur.
02 Suzuki sv 650 x
08 Suzuki dl 650 x
11 BMW f 800 GS v
User avatar
gbruaset
Posts: 422
Joined: 12 Oct 2006 18:55
Location: Oslo

Re: Skravlesens blogg

Post by gbruaset »

Vinterlagret du forresten sykkelen i leiligheten din? Mener å huske at du hadde noen planer om det
02 Suzuki sv 650 x
08 Suzuki dl 650 x
11 BMW f 800 GS v
User avatar
aUg88
Posts: 34
Joined: 19 Jul 2011 16:50
MC: Kawasaki ZX7R
Subaru Forester S-Turbo "RallyTrakThor"
xHusqvarna CR250
Location: Kongsberg

Re: Skravlesens blogg

Post by aUg88 »

gbruaset wrote:Vinterlagret du forresten sykkelen i leiligheten din? Mener å huske at du hadde noen planer om det
Gjorde nok ikke det dessverre...
Hadde ikke noen leilighet å lagre den i, så den ble lagret tørt men kaldt. Men hadde ikke noen pakninger som gikk denne sesongen. Smurte opp med litt olje så var den fin som gull :) Nå har jeg fått på noen nye Michelin piot road 3 og fått rulla på de i 50 mil nå. Og de er bare helt herlige :D Du har bare så sykt godt grep på all slags føre, slapp litt når jeg dro ut første giret etter å fylt bensin. Da logra kjerringa greit :lol: Men det var bare jeg som var uforsiktig da. Men på svingete smale veier er de kjempegode, litt småskit eller vannpytter er ikke noe problem \:D/

Image
Antall km 2013: 13500
Antall km 2012: 9000
Antall km 2011: 600
User avatar
gbruaset
Posts: 422
Joined: 12 Oct 2006 18:55
Location: Oslo

Re: Skravlesens blogg

Post by gbruaset »

Stilig bilde du har der! Fin sykkel også, forresten!
02 Suzuki sv 650 x
08 Suzuki dl 650 x
11 BMW f 800 GS v
User avatar
aUg88
Posts: 34
Joined: 19 Jul 2011 16:50
MC: Kawasaki ZX7R
Subaru Forester S-Turbo "RallyTrakThor"
xHusqvarna CR250
Location: Kongsberg

Re: Skravlesens blogg

Post by aUg88 »

gbruaset wrote:Stilig bilde du har der! Fin sykkel også, forresten!
Takker :)

Etter forrige helgs tur til Bergen så ble bremsene dårlige også. Så nå er nye bremser bestilt \:D/ Ble skremt over hvor mye orginaldeler koster i forrhold til aftermarket deler. For ett sett med EBC lightweight skiver og Brembo ceramic road klosser til hele fronten betalte jeg det samme som jeg måtte ha betalt for en skive her hjemme med mva og frakt.

Vurderte noen billige skiver fra eBay, men så kom jeg på at bremser. Det er ikke noe man skal være litt usikker på
Antall km 2013: 13500
Antall km 2012: 9000
Antall km 2011: 600
User avatar
gbruaset
Posts: 422
Joined: 12 Oct 2006 18:55
Location: Oslo

Re: Skravlesens blogg

Post by gbruaset »

Viktig at bremsene fungerer, ja. Hvor kjører du mest her på østlandet, da? Noen favoritt rute?
02 Suzuki sv 650 x
08 Suzuki dl 650 x
11 BMW f 800 GS v
User avatar
aUg88
Posts: 34
Joined: 19 Jul 2011 16:50
MC: Kawasaki ZX7R
Subaru Forester S-Turbo "RallyTrakThor"
xHusqvarna CR250
Location: Kongsberg

Re: Skravlesens blogg

Post by aUg88 »

Hei folkens :D

Vært litt lite innom forumet her, og litt dårlig på å svare. Men det skal jeg bli bedre til nå i år tenkte jeg :)
gbruaset wrote: Hvor kjører du mest her på østlandet, da? Noen favoritt rute?
Ble mest kjøring rundt Nes i Ådal i fjor, spesielt Rv243 fra Nes og opp til Opplandsgrensa. Der la de ny asfalt for noen år siden, og er veldig lite trafikk. En annen yndlingsrunde er å kjøre opp til Tollefsrud for så å kjøre rv225 over til Hedalen. Er veldig bratt, fin asfalt og har noen ordentlige hårnålsvinger som er kjempefine så lenge det ikke er høgst. Så helt perfekt til å leke seg litt \:D/ Ble også noen turer over fjellet til Bergen via Filefjell. En annen runde var Nes - Bjoneroa - Jevnaker - Hønefoss, litt dårlig asfalt. Men fin tur for å bli litt mer løs og ledig i skrotten synes jeg. Også veldig fint å ta med stormkjøkken og koke kaffe langs Randsfjorden :) Hvis ikke så brukte jeg sykkelen istedenfor bilen de dagene det ikke regna.

Ble ca 13 500km i fjor, ca 13 av de på Michelin Pilot Road 3. Er veldig fornøyd med de egentlig, blir fort varme, godt nok grep til mine ferdigheter og blir ikke skvetten eller stiv hvis det plutselig ligger en diger vanndam midt i en sving. Bare å pløye gjennom uten problemer :D Var en tur på Rudskogen med Senior Mc nest siste banekjøringsdagen de hadde i fjor også, ga veldig mersmak, dekkene klarte seg ganske greit der også synes jeg, ble litt nuppete og godt lunka rundt der da :p Kjenner det klør i fingrene etter å komme i gang der i Mai \:D/ Målet for sesongen er i komme opp i Gruppe 2 :D

Sykkelen holder seg godt også, snart rulla 50k. Kjede og drevet begynner å bli litt slitt nå, men de har holdt overraskende lenge. Ca 15k nå, men har vært helt nazi og kun kjørt med tørt rent kjede som jeg har smurt med WD40 og kosta rent etter 2.hver tur omtrent, så kommer til å fortsette med det selv om det er litt mer jobb. Sykkelen er jo ikke sååå pen kosmetisk heller, så da er det litt stas med rent og blankt kjede også da :D
Monterte noen justerbare fothvilere fra eBay med tanke på litt lengre turer i fjor. De var veldig kjekke egentlig, og billige. Var ikke noe gummibelegg på de som på de orginale da, så var litt spent med tanke på vibrasjoner. Men det var ikke veldig merkbar forskjell, bortsett fra at beina satt mye bedre fast! Anbefales :D
Planene for i år er bare å bytte tennplugger og justere/sjekke ventilene egentlig. Er ganske fornøyd med kjærringa nå :)

Image

Bestilt meg ny hjelm da, fikk en sprekk i den gamle i fjor. Så da var det på tide å oppgradere litt

Image
Antall km 2013: 13500
Antall km 2012: 9000
Antall km 2011: 600
User avatar
gbruaset
Posts: 422
Joined: 12 Oct 2006 18:55
Location: Oslo

Re: Skravlesens blogg

Post by gbruaset »

Kult! Kjører også selv en del i Hønefoss området, da jeg har hytte der. Kjørte for et par år siden opp til Gaustadtoppen, og var selvsagt innom Rjukan. Litt Twin peaks aktig der oppe ;-)
02 Suzuki sv 650 x
08 Suzuki dl 650 x
11 BMW f 800 GS v
User avatar
aUg88
Posts: 34
Joined: 19 Jul 2011 16:50
MC: Kawasaki ZX7R
Subaru Forester S-Turbo "RallyTrakThor"
xHusqvarna CR250
Location: Kongsberg

Re: Skravlesens blogg

Post by aUg88 »

Tøft :D Er noen fine ruter rundt der! Har ikke kjørt opp til Gaustatoppen enda på sykkel, bare med bil. Men må få satt igjen noen visningsskilt der oppe en dag sån at jeg kan ta kjærringa når det ikke er så mye grus der lenger. Den strekka er jo bare helt ramm :D
Antall km 2013: 13500
Antall km 2012: 9000
Antall km 2011: 600
User avatar
gbruaset
Posts: 422
Joined: 12 Oct 2006 18:55
Location: Oslo

Re: Skravlesens blogg

Post by gbruaset »

Det er den. kjørte strekninga oslo - kongsberg - gaustadtoppen - Rjukan - Notodden - Drammen - Hønefoss- Hytta, en gang, fin tur, masse svinger når en kommer inn i Telemark!
02 Suzuki sv 650 x
08 Suzuki dl 650 x
11 BMW f 800 GS v
User avatar
aUg88
Posts: 34
Joined: 19 Jul 2011 16:50
MC: Kawasaki ZX7R
Subaru Forester S-Turbo "RallyTrakThor"
xHusqvarna CR250
Location: Kongsberg

Re: Skravlesens blogg

Post by aUg88 »

Oki, kjørte ikke over Tuddal - Hjartdal - Notodden da? Er noen flotte svinger mellom Hjartdal og Tuddal. Er ikke så veldig trafikkert heller.
Men den flotteste veien må være fra Seljord - Eidstod for så å kjøre langs Vråvatn. Det er drømmevei, med vannet på ene siden og masse klipper, åpne svinger og finfin asfalt. Har en fast rute der når vi skal på Trollrally \:D/
Antall km 2013: 13500
Antall km 2012: 9000
Antall km 2011: 600
User avatar
gbruaset
Posts: 422
Joined: 12 Oct 2006 18:55
Location: Oslo

Re: Skravlesens blogg

Post by gbruaset »

Jo, det kan være jeg har kjørt der også. Husker at når jeg kom til Kongsberg, kjørte jeg først mot Tuddal, tror jeg. kjørte langs et vann, og ca en 6 - 7 mil, før jeg kom til Rjukan. På vei tilbake, i retning Oslo, tok jeg av et stykke før Kongsberg, og kjørte mot Notodden. Fin tur, gode mc veier :-)
02 Suzuki sv 650 x
08 Suzuki dl 650 x
11 BMW f 800 GS v
Post Reply