Anton ~ Mye rart....

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
Anton
Posts: 143
Joined: 28 Sep 2008 10:20
MC: 2006 Aprilia SXV550
2004 KTM SMR525
1999 Yamaha YZF-R6
1998 Aprilia RS125
Location: Rogaland

Anton ~ Mye rart....

Post by Anton »

Heisann!

Tenkte jeg kunne lage en liten blogg av min nye Aprilia SXV550 og litt om meg.

Jeg heter da Anton, er halvt norsk og halvt thai. Jeg holder til på Varhaug, mellom Stavanger og Egersund. Har hatt to år nå på registrert sykkel, og fortsetter nå på mitt tredje år. Har erfaring med sykler fra før av da jeg tidligere har hatt både cross-sykkel og firhjuling. Begge ble solgt, og jeg kjøpte meg en 2006 Aprilia RS125 etter konfirmasjonen. Denne ble til slutt så unik at det ikke hadde vært mulig å finne en lik, hadde blant annet den eneste produserte iridium vindskjerm og den eneste gateregistrerte RS her i Norge med Öhlins bakdemper. Denne ble nylig solgt. Har også en SFX50 som jeg bygde om til en "stuntscooter", denne ble etterhvert veiva ødelagt på pga. for høy varme ved variatoren. Denne er reservert og blir solgt. Denne vinteren hadde jeg en CRF250 og Predator 500 til å leke meg med. For litt siden kjøpte jeg meg en CR85 til å leke med til jeg fikk meg større kjøretøy. Hele sykkelhistorien består av mine egne penger.

Jeg er nå 16 år gammel, blir 17 i november. Driver og tar mellomtung lappen (prioriterer denne fremfor alle andre sertifikater). Er litt stolt av å være eier av en 550 allerede som 16 åring, lever uten tvil i en drøm! Jeg elsker alt som gir meg adrenalin, fart, spenning. For å ikke nevne følelsen av å kjøre motorsykkel. Den følelsen er ubeskrivelig, det gir meg en glede uten like!

Du finner meg også på YouTube: http://www.youtube.com/user/Tonioproductions


Aprilia SXV550

SXV'en kommer fra Bryne, og er en 2006 modell. Jeg er meget fornøyd så langt, men har en nervøsen følelse når jeg er ute å kjører, får hele tiden følelsen av at noe skjer snart. Nettopp fordi jeg har hørt at det er mye problemer med SXV, men som Askim MC sa - 80% av feilene består av brukerfeil. Dette er da en 2006 modell som var kjørt 5978km, nå har jeg passert 6030km. Kjørt ca. 6 mil så langt. GUUUUD for et MONSTER! Aldri opplevd maken til kraft! Første gir er det så å si umulig å holde den nede, det samme gjelder 2. og 3. gir. Tror du skal lete lenge etter noe så heftig som denne om du ønsker kraft! Har kjørt mye rart, men denne kan ikke måles!

Er vel egentlig ikke så mye å si om sykkelen, uten om at klistermerkene har mistet lim i noen av kantene og den svetter litt olje fra oljetankens slange. Ellers er det litt småting som bør bli gjort. :)

Har planer for sykkelen, men de får komme etterhvert. Planene er pulverlakkering av felger (røde/svarte), airbrushing av deksler/nye dekaler som gjør den unik, vasking av motor og sykkel, veltepukker, penere skiltoppheng, andre blinklys, annen baklykt, annen forskjerm, annen forlykt. Etter det tror jeg at jeg er på god vei mot en unik sykkel. :)

Kan legge ut noen bilder av sykkelen. :)

Image
Image
Image
Image

Så en stk. lykkelig eier. :g
Image


Se frem til flere bilder. :)

Gjerne legg igjen en kommentar. :)


Med vennlig hilsen
Anton :)
Last edited by Anton on 07 Sep 2012 22:29, edited 4 times in total.
It's not just my bike, it's my identity - it deserves only the best.
User avatar
Northman
Posts: 1780
Joined: 18 Jul 2008 01:46

Re: Anton ~ SXV550

Post by Northman »

Velkommen til forumet :)
It is better to exist unknown to the law.
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: Anton ~ SXV550

Post by supermons »

Lekker sykkel! Liker utseende på de veldig godt :)

Sjekket videoene dine, hvordan har du festet GoProen når du kjører Aprilia?
Haugee
Posts: 63
Joined: 28 Dec 2010 17:19
MC: Ktm exc 125 2008

Re: Anton ~ SXV550

Post by Haugee »

Sikkert limt sånn klips på tanken om eg ikkje tar feil
Anton
Posts: 143
Joined: 28 Sep 2008 10:20
MC: 2006 Aprilia SXV550
2004 KTM SMR525
1999 Yamaha YZF-R6
1998 Aprilia RS125
Location: Rogaland

Re: Anton ~ SXV550

Post by Anton »

Tusen takk folkens! :)

Ehm, kameraet på akkurat den filmen var med sugekoppen tror jeg. Men har i senere tid brukt klosser som du kan feste kameraet, disse limes på. Deretter kan du skyve kameraet av og på meget raskt. :)


Har vært på Revebanen her i Rogaland å fått kjørt litt idag. Utrolig underholdende og kjekt!

Nå skal det sies at det er første gangen min på bane, så ble ikke noe skikkelig heftig kjøring, men klarte ihvertfall få dekkene greit varme (eller ihvertfall bakdekket). Ble også litt bedre kjent med folket. Mange som sto å titta på sykkelen mens den sto på pitten. Etter treninga kom en annen jeg kjørte med og spurte om jeg hadde kjørt her før. Han mente at jeg virkelig hadde bra potensiale til å kjøre bra som 16-åring og kjøre så stor sykkel. Det tar jeg veldig positivt. :D

Så var det bildene da, de taler egentlig for seg selv.

Før vi dro til Revebanen, sykkelen lasta opp på tilhenger (fjerna skiltoppheng, blinklys vil også bli fjerna foreløpig).
Image
Image
Image
Image

Folksomt på Revebanen, mange hyggelige førere!
Image
Image

Joda, ingen chickenstrips igjen, og tydelig har jeg hatt varm nok gummi. Fornøyd med dette etter å ha kjørt bare en gang på bane!
Image
Image

Laster sykkelen oppå etter trening og gjør oss klare til å dra hjemover.
Image

Sykkelen parkert. :)
Image
Image


Og så en aldri så liten film, gidder ikke lage noe lengde, da jeg ikke takler banen og plassering skikkelig enda, men dere ser hvordan banen er. SXV'en må hørres i virkeligheten, det samme om kreftene. Må prøves. Sykeste sykkelen jeg har kjørt. Videoen har kvalitet på 1080p om dere ønsker det.
[youtube]D-nRE1e3pvs[/youtube]
It's not just my bike, it's my identity - it deserves only the best.
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: Anton ~ SXV550 - banekjøring med video

Post by supermons »

Ser da ikke dårlig ut det der, selv om det virker viktigere å kjøre på bakhjulet enn å få fart inn i svingen etter langstrekkene ;)
User avatar
Northman
Posts: 1780
Joined: 18 Jul 2008 01:46

Re: Anton ~ SXV550 - banekjøring med video

Post by Northman »

supermons wrote:Ser da ikke dårlig ut det der, selv om det virker viktigere å kjøre på bakhjulet enn å få fart inn i svingen etter langstrekkene ;)
Viktig å få vist seg for småripsa vet du vel ;)
It is better to exist unknown to the law.
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: Anton ~ SXV550 - banekjøring med video

Post by supermons »

Northman wrote:Viktig å få vist seg for småripsa vet du vel ;)
Hadde jeg vært like flink på bakhjulet hadde jeg sikkert gjort det samme ;) Desverre blir jeg kastet av banen hvis jeg ikke holder begge dekka nedi (sånn er det å kjøre med føreropplæringskurs).
Anton
Posts: 143
Joined: 28 Sep 2008 10:20
MC: 2006 Aprilia SXV550
2004 KTM SMR525
1999 Yamaha YZF-R6
1998 Aprilia RS125
Location: Rogaland

Re: Anton ~ SXV550 - banekjøring med video

Post by Anton »

Joda, liker godt å kjøre på bakhjulet. Er en del av grunnen til jeg kjøpte supermotard, for å kunne leke meg mer. Nå var det ikke noen smårips å vise seg for, hun gamle dama mi var jo der da (faren kjører og hun også i blant). Hun liker ikke at jeg kjører i det hele tatt.

Er vel heller jeg som blir smårips for de store mannfolka, så jeg er smårips som viser meg for storrips. :roll:
It's not just my bike, it's my identity - it deserves only the best.
User avatar
Swellpretty
Posts: 337
Joined: 02 Jul 2010 17:14
MC: Multistrada V4S
Location: Oslo

Re: Anton ~ SXV550 - banekjøring med video

Post by Swellpretty »

Kul video Anton!! \:D/

Ser frem til flere sånne!

Og keep up the good work -we love wheelies! 8)
Anton
Posts: 143
Joined: 28 Sep 2008 10:20
MC: 2006 Aprilia SXV550
2004 KTM SMR525
1999 Yamaha YZF-R6
1998 Aprilia RS125
Location: Rogaland

Re: Anton ~ SXV550 - banekjøring med video

Post by Anton »

Tusen takk, Swellpretty!

Kommer nok flere ja!

I love wheelies too! 8)


Var på Revebanen på fredag med skolen. Går kjøretøy linjen, så vi fikk sitte på med bilbedrifter som dro med seg biler på banen. Og en lærer som dro med seg hans BMW M3 E36, som jeg fikk sitte på en tur med.
[youtube]5TzQmvPdi1o?hd=1[/youtube]

Jeg fikk også slippe ut på banen med SXV'en. Ikke feil å drive show på banen fremfor 50 elever og et titalls lærere! :smt003
Image
Image


Det er akkurat slike ting som gjør det gøy å gå på skole! Ikke nok med denne gangen, men vi skal bort igjen til våren! Lenge leve kjøretøy linjen på Gand vgs! :D
It's not just my bike, it's my identity - it deserves only the best.
Anton
Posts: 143
Joined: 28 Sep 2008 10:20
MC: 2006 Aprilia SXV550
2004 KTM SMR525
1999 Yamaha YZF-R6
1998 Aprilia RS125
Location: Rogaland

Re: Anton ~ SXV550 - banekjøring med video

Post by Anton »

Vært ute en tur med biken min. :)

Image
Image
Image
Image
Image
Image
It's not just my bike, it's my identity - it deserves only the best.
User avatar
jontosen
Posts: 84
Joined: 09 Jul 2011 20:24
MC: - Cagiva Mito 125 2005
x - Honda NSR 125 1997
Location: Førde, Sogn og Fjordane

Re: Anton ~ SXV550 - banekjøring med video

Post by jontosen »

Flotte bilde av ein flott sykkel! :D
Mesunna veiene dåke har der nedi jæren*?* av ogtil! hehe!
"Being second is to be the first of the ones who lose." - Ayrton Senna
User avatar
Northman
Posts: 1780
Joined: 18 Jul 2008 01:46

Re: Anton ~ SXV550 - banekjøring med video

Post by Northman »

Humm...

Jæren? Nordsjøveien? Hvis jeg husker rett har jeg gode minner fra turen Sandnes -> Jæren -> Lindesnes :)
It is better to exist unknown to the law.
Anton
Posts: 143
Joined: 28 Sep 2008 10:20
MC: 2006 Aprilia SXV550
2004 KTM SMR525
1999 Yamaha YZF-R6
1998 Aprilia RS125
Location: Rogaland

Re: Anton ~ SXV550 - banekjøring med video

Post by Anton »

Tusen takk! :D
Veiene er varierende. Ofte slik at de stedene det er svingete veier til å leke med motard på, så er det dårlig asfalt. Men finnes jo de stedene som er herlige å kjøre på da. Opp mot Lysebotn, ubeskrivelig rå vei! :D

Image
Image
It's not just my bike, it's my identity - it deserves only the best.
Post Reply