Truls's fjaseblogg! *Handlet fast følge. Side 3*
Truls's fjaseblogg! *Handlet fast følge. Side 3*
Hei folkens!
Tenkte jeg skulle hive meg på dette blogg-greiene her
Truls heter altså jeg, er 22 år i skrivende stund og bor i en kjellerleilighet litt nord for Knarvik i nordhordland.
Jeg er utdannet motormann og jobber for tiden som mekaniker på Mongstad, hvor jeg syssler med litt forskjellige offshore-rellaterte dingser.
Har alltid vært glad i å skru og fikle med mekaniske dingsebumser osv.
I utgangspunktet så har det vært biler med potente motorer som har vært greien min, helt til for 1,5 måned siden da jeg klæsset i veggen psykisk hva gjelder bilskruing og fant ut at jeg skulle ta klasse A.
Jeg heiv meg på telefonen en rolig dag på jobb og sjekket med diverse kjøreskoler i Bergen og omegn om hvem som kunne få meg igang raskest.
Valget falt til slutt på Rides trafikkskole der jeg fikk god hjelp av Kim til å fikse dette her. Kjøringen var jeg ferdig med etter 2 dager, så da var det bare å vente på oppkjøring
D-day kom og jeg skulle for førstegang kjøre i kjøregården med kjeglene, brems i sving, krypekjøring osv. Jeg hadde 2 timer på meg til å fikse dette på en zx6-r, noe jeg var svært skeptisk til en stund. Men for å gjøre en lang historie kort, så gikk det bra og jeg kunne reise hjem med årets flir i trynet å finne frem R6'en jeg kjøpte uken før oppkjøringen.
Jeg er nok ikke verdensmester på skrivingen, men jeg skal prøve å holde bloggen gående
Slenger ved et par bilder av evighetsprosjektet som har tappet konto, forhold og myyye penger de siste to årene.
Litt info om saken: Dette er en 1987 modell Audi 90 Quattro, med en 20v rekkefemmer-sugis som er stroket til 2,5L og putter ut i overkant av 200hk. Denne motoren blir lagt på hylla iløpet av vinteren til fordel for en 2,2 20v turbofemmer som forhåpentligvis skal kunne kjøre fletta av de fleste orginale motorsykler
Bilen ble kjøpt ny i 1987 av et firma som drives av en Marco'dude og en kar til. Bilen hadde det av utstyr som fantes på den tiden bl.a. el. justerbare skinnseter med memory og resten av opplegget som er rimelig standard i dagens biler. Av den lille infoen jeg har fått ut av Marco via mail, er at dette mest sannsynlig er bilen som ble bygget til onkelen hannes og er mest sannsynlig den den siste som er igjen av sitt slag.
Legger ved noen utvendige biler, så ser vel de fleste hva som er spesielt med karossen på den
Sånn, nok om den for en stund, da den nå står bortgjemt inni et fjell et lurt sted i påvente av vinteren og arbeidslyst
Så var det sykkelen da: en 2003 Yamaha R6 Limited edition er det vel den heter. Har ikke funnet så alt for mye info om sykkelen, men tror jeg har lest at det ble laget 12 eksemplarer for det amerikanske markedet (ikke skyt meg om jeg tar feil).
Sålangt er jeg meget nøgd med sykkelen, men den har en del skavanker som skal fikses opp i vinter, i tillegg til at det blir kjøpt ny eksos av typen racefit growler og et nytt kåpesett som enten blir hvit på farge av noe slag eller matt svart, fryktelig vanskelig å bestemme seg, så her er det bare å komme med tips og triks!
Jeg har bare et dårlig iphonebilde av hojen, men dere ser hva det går i:)
Sånn, da er det natta for denne gang.
Truls.
Tenkte jeg skulle hive meg på dette blogg-greiene her
Truls heter altså jeg, er 22 år i skrivende stund og bor i en kjellerleilighet litt nord for Knarvik i nordhordland.
Jeg er utdannet motormann og jobber for tiden som mekaniker på Mongstad, hvor jeg syssler med litt forskjellige offshore-rellaterte dingser.
Har alltid vært glad i å skru og fikle med mekaniske dingsebumser osv.
I utgangspunktet så har det vært biler med potente motorer som har vært greien min, helt til for 1,5 måned siden da jeg klæsset i veggen psykisk hva gjelder bilskruing og fant ut at jeg skulle ta klasse A.
Jeg heiv meg på telefonen en rolig dag på jobb og sjekket med diverse kjøreskoler i Bergen og omegn om hvem som kunne få meg igang raskest.
Valget falt til slutt på Rides trafikkskole der jeg fikk god hjelp av Kim til å fikse dette her. Kjøringen var jeg ferdig med etter 2 dager, så da var det bare å vente på oppkjøring
D-day kom og jeg skulle for førstegang kjøre i kjøregården med kjeglene, brems i sving, krypekjøring osv. Jeg hadde 2 timer på meg til å fikse dette på en zx6-r, noe jeg var svært skeptisk til en stund. Men for å gjøre en lang historie kort, så gikk det bra og jeg kunne reise hjem med årets flir i trynet å finne frem R6'en jeg kjøpte uken før oppkjøringen.
Jeg er nok ikke verdensmester på skrivingen, men jeg skal prøve å holde bloggen gående
Slenger ved et par bilder av evighetsprosjektet som har tappet konto, forhold og myyye penger de siste to årene.
Litt info om saken: Dette er en 1987 modell Audi 90 Quattro, med en 20v rekkefemmer-sugis som er stroket til 2,5L og putter ut i overkant av 200hk. Denne motoren blir lagt på hylla iløpet av vinteren til fordel for en 2,2 20v turbofemmer som forhåpentligvis skal kunne kjøre fletta av de fleste orginale motorsykler
Bilen ble kjøpt ny i 1987 av et firma som drives av en Marco'dude og en kar til. Bilen hadde det av utstyr som fantes på den tiden bl.a. el. justerbare skinnseter med memory og resten av opplegget som er rimelig standard i dagens biler. Av den lille infoen jeg har fått ut av Marco via mail, er at dette mest sannsynlig er bilen som ble bygget til onkelen hannes og er mest sannsynlig den den siste som er igjen av sitt slag.
Legger ved noen utvendige biler, så ser vel de fleste hva som er spesielt med karossen på den
Sånn, nok om den for en stund, da den nå står bortgjemt inni et fjell et lurt sted i påvente av vinteren og arbeidslyst
Så var det sykkelen da: en 2003 Yamaha R6 Limited edition er det vel den heter. Har ikke funnet så alt for mye info om sykkelen, men tror jeg har lest at det ble laget 12 eksemplarer for det amerikanske markedet (ikke skyt meg om jeg tar feil).
Sålangt er jeg meget nøgd med sykkelen, men den har en del skavanker som skal fikses opp i vinter, i tillegg til at det blir kjøpt ny eksos av typen racefit growler og et nytt kåpesett som enten blir hvit på farge av noe slag eller matt svart, fryktelig vanskelig å bestemme seg, så her er det bare å komme med tips og triks!
Jeg har bare et dårlig iphonebilde av hojen, men dere ser hva det går i:)
Sånn, da er det natta for denne gang.
Truls.
Last edited by Truls on 06 Aug 2013 01:06, edited 14 times in total.
Rettstrekk er bare en transportetappe til neste sving.
Re: Truls blogger om ditt og datt.
Se her ja Flott at du mekket deg blogg..
Jeg mener du skal la sykkelen din være akkurat som den er. Det er jaggu ikke mange av den i sitt slag, å jeg syns den røde og svarte dekoren her grisefet! Så du må ikke begynne å rote til med kvitt
Du må melde deg på meldings tjenesten vi har for motorsykkelturer i bergens området.
Bruksanvisning
For å melde seg på tjenesten sender man MC START BERGEN til 26112.
For å melde seg ut sender man MC STOPP BERGEN til samme nummer.
For å invitere til felleskjøring sender man MC KJØRING BERGEN beskrivelse av tur, oppmøtested og -tid (og gjerne nick eller navn). Denne meldingen vil bli sendt ut til alle som er medlem med ditt nummer som avsender (slik at en kan sei ifra om en kommer eller få andre ting avklart)
Have fun!
Jeg mener du skal la sykkelen din være akkurat som den er. Det er jaggu ikke mange av den i sitt slag, å jeg syns den røde og svarte dekoren her grisefet! Så du må ikke begynne å rote til med kvitt
Du må melde deg på meldings tjenesten vi har for motorsykkelturer i bergens området.
Bruksanvisning
For å melde seg på tjenesten sender man MC START BERGEN til 26112.
For å melde seg ut sender man MC STOPP BERGEN til samme nummer.
For å invitere til felleskjøring sender man MC KJØRING BERGEN beskrivelse av tur, oppmøtested og -tid (og gjerne nick eller navn). Denne meldingen vil bli sendt ut til alle som er medlem med ditt nummer som avsender (slik at en kan sei ifra om en kommer eller få andre ting avklart)
Have fun!
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
YouTube
MyRoute-app
Re: Truls blogger om ditt og datt.
Hørtes veldig smart ut...
En av dere som har laget dette? Oppskrift?
(ekstremt tregt forum nå forresten)
Gratulerer med blogg
En av dere som har laget dette? Oppskrift?
(ekstremt tregt forum nå forresten)
Gratulerer med blogg
Honda CB1000R 2015
(x) Yamaha R1 2008
(x) Yamaha R6 2008
(x) Yamaha R6 2002
(x) Yamaha R1 2008
(x) Yamaha R6 2008
(x) Yamaha R6 2002
Re: Truls blogger om ditt og datt.
Hehe, det blir jo isåfall å kjøpe et nytt sett kåper og ny tank, så kan jeg heller bytte til det orginale alt etter hvordan dagsformen erLordShaft wrote:Se her ja Flott at du mekket deg blogg..
Jeg mener du skal la sykkelen din være akkurat som den er. Det er jaggu ikke mange av den i sitt slag, å jeg syns den røde og svarte dekoren her grisefet! Så du må ikke begynne å rote til med kvitt
Du må melde deg på meldings tjenesten vi har for motorsykkelturer i bergens området.
Bruksanvisning
For å melde seg på tjenesten sender man MC START BERGEN til 26112.
For å melde seg ut sender man MC STOPP BERGEN til samme nummer.
For å invitere til felleskjøring sender man MC KJØRING BERGEN beskrivelse av tur, oppmøtested og -tid (og gjerne nick eller navn). Denne meldingen vil bli sendt ut til alle som er medlem med ditt nummer som avsender (slik at en kan sei ifra om en kommer eller få andre ting avklart)
Have fun!
Har meldt meg på mobilgreiene, men har jo aldri hatt tid pga. jobb å styr. Dårlig prioritering i grunn
Takk for det:)Jarle wrote:Hørtes veldig smart ut...
En av dere som har laget dette? Oppskrift?
(ekstremt tregt forum nå forresten)
Gratulerer med blogg
Det er vel herkit innpå her som har vært så grei å ordnet dette for oss gjennom jobben
Rettstrekk er bare en transportetappe til neste sving.
Re: Truls blogger om ditt og datt.
Ah! Da var jeg inne igjen etter 5 herlige timer på r6'n
Ble dårlig med bilder, men jeg har hvertfall funnet min favorittvei på sykkel sålangt. Og det er fra krysset på Romarheim og helt inn til Modalen for de lokakjente:-)
Ellers fartet jeg bare rundt i distriktet og tok en runde i by'n som avsluttning.
Var et par regnbyger iløpet av turen, men denne gangen lot jeg meg ikke lure og guuud så glad jeg er for det!
Over og ut for denne gang.
Truls.
Ble dårlig med bilder, men jeg har hvertfall funnet min favorittvei på sykkel sålangt. Og det er fra krysset på Romarheim og helt inn til Modalen for de lokakjente:-)
Ellers fartet jeg bare rundt i distriktet og tok en runde i by'n som avsluttning.
Var et par regnbyger iløpet av turen, men denne gangen lot jeg meg ikke lure og guuud så glad jeg er for det!
Over og ut for denne gang.
Truls.
Rettstrekk er bare en transportetappe til neste sving.
-
- Posts: 784
- Joined: 07 Apr 2008 23:24
- MC: 23' BMW F750GS
20' Honda CB650R
18' Suzuki SV 650
12' Yamaha FZ8-S
15' Yamaha MT-07
07' Yamaha FZ6
01' Suzuki Bandit 600
Re: Truls blogger om ditt og datt.
Er nå ikke så dum veien frå Knarvik og inn til Romarheim heller Pleier av og til å svinge av rett før Eikefettunnelen, og inn mot Masfjordnes. Fint å kjøre der også Vi har mange fine veier ute i NHTruls wrote: Ble dårlig med bilder, men jeg har hvertfall funnet min favorittvei på sykkel sålangt. Og det er fra krysset på Romarheim og helt inn til Modalen for de lokakjente:-)
Strekket fra kirka på Austrheim, og ut til ferjekaien der ferja går til Fedje, er også et fint og svingete strekk
Re: Truls blogger om ditt og datt.
Ikke dumt! Har helt glemt disse strekningeneTrond_V wrote:Er nå ikke så dum veien frå Knarvik og inn til Romarheim heller Pleier av og til å svinge av rett før Eikefettunnelen, og inn mot Masfjordnes. Fint å kjøre der også Vi har mange fine veier ute i NHTruls wrote: Ble dårlig med bilder, men jeg har hvertfall funnet min favorittvei på sykkel sålangt. Og det er fra krysset på Romarheim og helt inn til Modalen for de lokakjente:-)
Strekket fra kirka på Austrheim, og ut til ferjekaien der ferja går til Fedje, er også et fint og svingete strekk
Om været holder seg, så blir det Masfjordnes-Sløvåg- veien til fergekaien mot Fedje-Manger og hjem igjen i morgen
Takk for tipset
Rettstrekk er bare en transportetappe til neste sving.
Re: Truls blogger om ditt og datt.
Klar for avgang!
Last edited by Truls on 29 Jul 2011 00:31, edited 1 time in total.
Rettstrekk er bare en transportetappe til neste sving.
Re: Truls blogger om ditt og datt.
Jeg bare digger denne fargekombinasjonen... Også med den potten med rødt i.. Riktig, aldri feil og slik det skal være
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
YouTube
MyRoute-app
Re: Truls blogger om ditt og datt.
Hehe takk for det
Ikke værst din heller i grunn
Ikke værst din heller i grunn
Rettstrekk er bare en transportetappe til neste sving.
Re: Truls blogger om ditt og datt.
Jaaaij,
Ferien er over og hverdagen kaller igjen. Har blitt lite sykkelkjøring de siste 14 dagene da det dumpet en pakke ned i postkassen fra usa med diverse stål til bilen
Ellers så lurer jeg på om det har komt en ny lyd i sykkelen min. Jeg syns den tikker litt når den har blitt skikkelig varm og av og til høres det ut som om tikkingen er sterkest når jeg bremser på gir for så å bli svakere når jeg drar inn clutchen. Lyden høres helt greit på tomgang også.
Jeg syns jeg husker at jeg reagerte på litt tikking rett etter jeg hadde kjøpt den, men ble liksom vant med det Lurer på om kanskje det er oljen som blir for tynn når den blir skikkelig varm, for om sykkelen har stått en stund og kjølt seg ned, så er lyden fraværende til den blir skikkelig varm igjen.
Jeg har leitet etter eksoslekasjer og styr, men finner ingenting, skal jo også nevnes at lyden ikke har blitt noe værre den siste tiden heller, så kan jo bare være jeg som er overfølsom.
Syns også det smeller litt når jeg girer fra første til andre gir. Men la gå... Det er vel prisen å betale for å ha skrudd bil istedenfor å kjøre sykkel:P
Sååå, jeg bestilte meg noe nips i håp om at hojen og jeg skal bli venner igjen: det ble sånn eksos
også ble det et par sånne i sort med rød jussedings
Nå skal jeg drømme om en liiiiten mix av arr six på høyt turtall og femsylindra buldring
Roger ut!
Ferien er over og hverdagen kaller igjen. Har blitt lite sykkelkjøring de siste 14 dagene da det dumpet en pakke ned i postkassen fra usa med diverse stål til bilen
Ellers så lurer jeg på om det har komt en ny lyd i sykkelen min. Jeg syns den tikker litt når den har blitt skikkelig varm og av og til høres det ut som om tikkingen er sterkest når jeg bremser på gir for så å bli svakere når jeg drar inn clutchen. Lyden høres helt greit på tomgang også.
Jeg syns jeg husker at jeg reagerte på litt tikking rett etter jeg hadde kjøpt den, men ble liksom vant med det Lurer på om kanskje det er oljen som blir for tynn når den blir skikkelig varm, for om sykkelen har stått en stund og kjølt seg ned, så er lyden fraværende til den blir skikkelig varm igjen.
Jeg har leitet etter eksoslekasjer og styr, men finner ingenting, skal jo også nevnes at lyden ikke har blitt noe værre den siste tiden heller, så kan jo bare være jeg som er overfølsom.
Syns også det smeller litt når jeg girer fra første til andre gir. Men la gå... Det er vel prisen å betale for å ha skrudd bil istedenfor å kjøre sykkel:P
Sååå, jeg bestilte meg noe nips i håp om at hojen og jeg skal bli venner igjen: det ble sånn eksos
også ble det et par sånne i sort med rød jussedings
Nå skal jeg drømme om en liiiiten mix av arr six på høyt turtall og femsylindra buldring
Roger ut!
Rettstrekk er bare en transportetappe til neste sving.
Re: Truls blogger om ditt og datt (tikkelyder og andre lyder)
Da har folk lyttet og vi har konkludert med at dette er the well known "Yamatick" jeg hører, godt å vite i grunn
Nå er det ut å vaske arr six'n før det blir charity-run i Bergen
Nå er det ut å vaske arr six'n før det blir charity-run i Bergen
Rettstrekk er bare en transportetappe til neste sving.
Re: Truls blogger om ditt og datt (tikkelyder og andre lyder)
Et lite bilde fra første stopp på turen:)
Rettstrekk er bare en transportetappe til neste sving.
Re: Truls blogger om ditt og datt (blir ikke klok?!)
Begynner å lure litt på den derre mekanikeren som mente lyden i sykkelen min er normal
Laget en tråd med film av greiene, kanskje noen her inne kan hjelpe meg?=)
http://mc-forumet.no/viewtopic.php?f=18&t=14320
Truls
Laget en tråd med film av greiene, kanskje noen her inne kan hjelpe meg?=)
http://mc-forumet.no/viewtopic.php?f=18&t=14320
Truls
Rettstrekk er bare en transportetappe til neste sving.
Re: Truls blogger om ditt og datt (lengter etter sol og varme!)
Jaja, da tok jeg turen innom mc-forumet igjen
Jeg har egentlig prøvd å holde meg litt unna her de siste månedene, for å slippe suget etter å kjøre sykkel sene sommerkvelder.
Men.. Nå er det gjort, jeg var å fyrte r6'n i går, noe jeg aldri skulle gjort. Det er 20+ varmegrader der sykkelen står, så det hele resulterte i at jeg ble sittende på sykkelen med øynene igjen, så for meg svinger jeg kjørte i sommer og lente meg frem og tilbake
Skuffelsen og frustrasjonen var derfor stor da jeg kom tilbake til virkeligheten, og 30cm. snø utenfor...
Ellers, så kommer det en kar og ser på sykkelen iløpet av uken som kommer, også blir det ny sykkel til våren igjen. Jeg sikter meg i grunn inn på en motard, men etter å ha kjørt et par-tre-fire stykk, så klarer jeg ikke helt å finne feelingen. Det er tøffe sykler, absolutt. Men når jeg under prøveturen hele tiden sammenligner med r6'n så er det jo ikke noe mere morro annet enn at de drar på hjul mye lettere enn min nåværende sykkel, og at comforten er _rævva_...
Men alt i alt, så får jeg jo ikke brukt en r-sykkel til det den er ment for, så ramler vel inn en motard på nyåret.
Har også ordna mekkelokale med en kompis, så nå har vi 130kvm, oppvarmet mekkeplass vi kan kose oss i iløpet av vinteren. Fikk oss også en 2-søylet løftebukk for nada monitos, så det var jo kjekt.
I mellomtiden fortsetter jeg å telle dager til våren....
Nå er det natta, tidlig opp å holde party/tjukk-holmene i nordsjøen igang!
Truls.
Jeg har egentlig prøvd å holde meg litt unna her de siste månedene, for å slippe suget etter å kjøre sykkel sene sommerkvelder.
Men.. Nå er det gjort, jeg var å fyrte r6'n i går, noe jeg aldri skulle gjort. Det er 20+ varmegrader der sykkelen står, så det hele resulterte i at jeg ble sittende på sykkelen med øynene igjen, så for meg svinger jeg kjørte i sommer og lente meg frem og tilbake
Skuffelsen og frustrasjonen var derfor stor da jeg kom tilbake til virkeligheten, og 30cm. snø utenfor...
Ellers, så kommer det en kar og ser på sykkelen iløpet av uken som kommer, også blir det ny sykkel til våren igjen. Jeg sikter meg i grunn inn på en motard, men etter å ha kjørt et par-tre-fire stykk, så klarer jeg ikke helt å finne feelingen. Det er tøffe sykler, absolutt. Men når jeg under prøveturen hele tiden sammenligner med r6'n så er det jo ikke noe mere morro annet enn at de drar på hjul mye lettere enn min nåværende sykkel, og at comforten er _rævva_...
Men alt i alt, så får jeg jo ikke brukt en r-sykkel til det den er ment for, så ramler vel inn en motard på nyåret.
Har også ordna mekkelokale med en kompis, så nå har vi 130kvm, oppvarmet mekkeplass vi kan kose oss i iløpet av vinteren. Fikk oss også en 2-søylet løftebukk for nada monitos, så det var jo kjekt.
I mellomtiden fortsetter jeg å telle dager til våren....
Nå er det natta, tidlig opp å holde party/tjukk-holmene i nordsjøen igang!
Truls.
Rettstrekk er bare en transportetappe til neste sving.