Truls's fjaseblogg! *Handlet fast følge. Side 3*

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
Truls
Posts: 114
Joined: 13 Jun 2011 15:27
MC: '09 Husqvarna SMR 510
Location: Knarvik

Truls's fjaseblogg! *Handlet fast følge. Side 3*

Post by Truls »

Hei folkens!

Tenkte jeg skulle hive meg på dette blogg-greiene her :?

Truls heter altså jeg, er 22 år i skrivende stund og bor i en kjellerleilighet litt nord for Knarvik i nordhordland.
Jeg er utdannet motormann og jobber for tiden som mekaniker på Mongstad, hvor jeg syssler med litt forskjellige offshore-rellaterte dingser.
Har alltid vært glad i å skru og fikle med mekaniske dingsebumser osv.

I utgangspunktet så har det vært biler med potente motorer som har vært greien min, helt til for 1,5 måned siden da jeg klæsset i veggen psykisk hva gjelder bilskruing og fant ut at jeg skulle ta klasse A.
Jeg heiv meg på telefonen en rolig dag på jobb og sjekket med diverse kjøreskoler i Bergen og omegn om hvem som kunne få meg igang raskest.
Valget falt til slutt på Rides trafikkskole der jeg fikk god hjelp av Kim til å fikse dette her. Kjøringen var jeg ferdig med etter 2 dager, så da var det bare å vente på oppkjøring \:D/

D-day kom og jeg skulle for førstegang kjøre i kjøregården med kjeglene, brems i sving, krypekjøring osv. Jeg hadde 2 timer på meg til å fikse dette på en zx6-r, noe jeg var svært skeptisk til en stund. Men for å gjøre en lang historie kort, så gikk det bra og jeg kunne reise hjem med årets flir i trynet å finne frem R6'en jeg kjøpte uken før oppkjøringen.

Jeg er nok ikke verdensmester på skrivingen, men jeg skal prøve å holde bloggen gående ;-)

Slenger ved et par bilder av evighetsprosjektet som har tappet konto, forhold og myyye penger de siste to årene.

Litt info om saken: Dette er en 1987 modell Audi 90 Quattro, med en 20v rekkefemmer-sugis som er stroket til 2,5L og putter ut i overkant av 200hk. Denne motoren blir lagt på hylla iløpet av vinteren til fordel for en 2,2 20v turbofemmer som forhåpentligvis skal kunne kjøre fletta av de fleste orginale motorsykler :roll:
Bilen ble kjøpt ny i 1987 av et firma som drives av en Marco'dude og en kar til. Bilen hadde det av utstyr som fantes på den tiden bl.a. el. justerbare skinnseter med memory og resten av opplegget som er rimelig standard i dagens biler. Av den lille infoen jeg har fått ut av Marco via mail, er at dette mest sannsynlig er bilen som ble bygget til onkelen hannes og er mest sannsynlig den den siste som er igjen av sitt slag.
Legger ved noen utvendige biler, så ser vel de fleste hva som er spesielt med karossen på den :)

Image

Image

Image

Image

Sånn, nok om den for en stund, da den nå står bortgjemt inni et fjell et lurt sted i påvente av vinteren og arbeidslyst :-#

Så var det sykkelen da: en 2003 Yamaha R6 Limited edition er det vel den heter. Har ikke funnet så alt for mye info om sykkelen, men tror jeg har lest at det ble laget 12 eksemplarer for det amerikanske markedet (ikke skyt meg om jeg tar feil).
Sålangt er jeg meget nøgd med sykkelen, men den har en del skavanker som skal fikses opp i vinter, i tillegg til at det blir kjøpt ny eksos av typen racefit growler og et nytt kåpesett som enten blir hvit på farge av noe slag eller matt svart, fryktelig vanskelig å bestemme seg, så her er det bare å komme med tips og triks! \:D/

Jeg har bare et dårlig iphonebilde av hojen, men dere ser hva det går i:)
Image

Sånn, da er det natta for denne gang.


Truls.
Last edited by Truls on 06 Aug 2013 01:06, edited 14 times in total.
Rettstrekk er bare en transportetappe til neste sving.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Truls blogger om ditt og datt.

Post by tshansen »

Se her ja :-) Flott at du mekket deg blogg..
Jeg mener du skal la sykkelen din være akkurat som den er. Det er jaggu ikke mange av den i sitt slag, å jeg syns den røde og svarte dekoren her grisefet! Så du må ikke begynne å rote til med kvitt [-(

Du må melde deg på meldings tjenesten vi har for motorsykkelturer i bergens området.

Bruksanvisning
For å melde seg på tjenesten sender man MC START BERGEN til 26112.
For å melde seg ut sender man MC STOPP BERGEN til samme nummer.
For å invitere til felleskjøring sender man MC KJØRING BERGEN beskrivelse av tur, oppmøtested og -tid (og gjerne nick eller navn). Denne meldingen vil bli sendt ut til alle som er medlem med ditt nummer som avsender (slik at en kan sei ifra om en kommer eller få andre ting avklart)

Have fun!
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Jarle
Posts: 2836
Joined: 02 Jul 2006 13:57
MC: Antall km i 2012: 997
Contact:

Re: Truls blogger om ditt og datt.

Post by Jarle »

Hørtes veldig smart ut...
En av dere som har laget dette? Oppskrift?
(ekstremt tregt forum nå forresten)

Gratulerer med blogg ;-)
Honda CB1000R 2015
(x) Yamaha R1 2008
(x) Yamaha R6 2008
(x) Yamaha R6 2002
Truls
Posts: 114
Joined: 13 Jun 2011 15:27
MC: '09 Husqvarna SMR 510
Location: Knarvik

Re: Truls blogger om ditt og datt.

Post by Truls »

LordShaft wrote:Se her ja :-) Flott at du mekket deg blogg..
Jeg mener du skal la sykkelen din være akkurat som den er. Det er jaggu ikke mange av den i sitt slag, å jeg syns den røde og svarte dekoren her grisefet! Så du må ikke begynne å rote til med kvitt [-(

Du må melde deg på meldings tjenesten vi har for motorsykkelturer i bergens området.

Bruksanvisning
For å melde seg på tjenesten sender man MC START BERGEN til 26112.
For å melde seg ut sender man MC STOPP BERGEN til samme nummer.
For å invitere til felleskjøring sender man MC KJØRING BERGEN beskrivelse av tur, oppmøtested og -tid (og gjerne nick eller navn). Denne meldingen vil bli sendt ut til alle som er medlem med ditt nummer som avsender (slik at en kan sei ifra om en kommer eller få andre ting avklart)

Have fun!
Hehe, det blir jo isåfall å kjøpe et nytt sett kåper og ny tank, så kan jeg heller bytte til det orginale alt etter hvordan dagsformen er 8)

Har meldt meg på mobilgreiene, men har jo aldri hatt tid pga. jobb å styr. Dårlig prioritering i grunn :roll:
Jarle wrote:Hørtes veldig smart ut...
En av dere som har laget dette? Oppskrift?
(ekstremt tregt forum nå forresten)

Gratulerer med blogg ;-)
Takk for det:)
Det er vel herkit innpå her som har vært så grei å ordnet dette for oss gjennom jobben ;-)
Rettstrekk er bare en transportetappe til neste sving.
Truls
Posts: 114
Joined: 13 Jun 2011 15:27
MC: '09 Husqvarna SMR 510
Location: Knarvik

Re: Truls blogger om ditt og datt.

Post by Truls »

Ah! Da var jeg inne igjen etter 5 herlige timer på r6'n \:D/

Ble dårlig med bilder, men jeg har hvertfall funnet min favorittvei på sykkel sålangt. Og det er fra krysset på Romarheim og helt inn til Modalen for de lokakjente:-)
Ellers fartet jeg bare rundt i distriktet og tok en runde i by'n som avsluttning.
Var et par regnbyger iløpet av turen, men denne gangen lot jeg meg ikke lure og guuud så glad jeg er for det! \:D/

Over og ut for denne gang.


Truls.
Rettstrekk er bare en transportetappe til neste sving.
Trond_V
Posts: 784
Joined: 07 Apr 2008 23:24
MC: 23' BMW F750GS
20' Honda CB650R
18' Suzuki SV 650
12' Yamaha FZ8-S
15' Yamaha MT-07
07' Yamaha FZ6
01' Suzuki Bandit 600

Re: Truls blogger om ditt og datt.

Post by Trond_V »

Truls wrote: Ble dårlig med bilder, men jeg har hvertfall funnet min favorittvei på sykkel sålangt. Og det er fra krysset på Romarheim og helt inn til Modalen for de lokakjente:-)
Er nå ikke så dum veien frå Knarvik og inn til Romarheim heller ;) Pleier av og til å svinge av rett før Eikefettunnelen, og inn mot Masfjordnes. Fint å kjøre der også :) Vi har mange fine veier ute i NH 8)
Strekket fra kirka på Austrheim, og ut til ferjekaien der ferja går til Fedje, er også et fint og svingete strekk :P ;)
Truls
Posts: 114
Joined: 13 Jun 2011 15:27
MC: '09 Husqvarna SMR 510
Location: Knarvik

Re: Truls blogger om ditt og datt.

Post by Truls »

Trond_V wrote:
Truls wrote: Ble dårlig med bilder, men jeg har hvertfall funnet min favorittvei på sykkel sålangt. Og det er fra krysset på Romarheim og helt inn til Modalen for de lokakjente:-)
Er nå ikke så dum veien frå Knarvik og inn til Romarheim heller ;) Pleier av og til å svinge av rett før Eikefettunnelen, og inn mot Masfjordnes. Fint å kjøre der også :) Vi har mange fine veier ute i NH 8)
Strekket fra kirka på Austrheim, og ut til ferjekaien der ferja går til Fedje, er også et fint og svingete strekk :P ;)
Ikke dumt! Har helt glemt disse strekningene :shock:
Om været holder seg, så blir det Masfjordnes-Sløvåg- veien til fergekaien mot Fedje-Manger og hjem igjen i morgen :D

Takk for tipset \:D/
Rettstrekk er bare en transportetappe til neste sving.
Truls
Posts: 114
Joined: 13 Jun 2011 15:27
MC: '09 Husqvarna SMR 510
Location: Knarvik

Re: Truls blogger om ditt og datt.

Post by Truls »

Klar for avgang!

Image
Last edited by Truls on 29 Jul 2011 00:31, edited 1 time in total.
Rettstrekk er bare en transportetappe til neste sving.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Truls blogger om ditt og datt.

Post by tshansen »

Jeg bare digger denne fargekombinasjonen... Også med den potten med rødt i.. Riktig, aldri feil og slik det skal være =D>
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Truls
Posts: 114
Joined: 13 Jun 2011 15:27
MC: '09 Husqvarna SMR 510
Location: Knarvik

Re: Truls blogger om ditt og datt.

Post by Truls »

Hehe takk for det :)
Ikke værst din heller i grunn ;-)
Rettstrekk er bare en transportetappe til neste sving.
Truls
Posts: 114
Joined: 13 Jun 2011 15:27
MC: '09 Husqvarna SMR 510
Location: Knarvik

Re: Truls blogger om ditt og datt.

Post by Truls »

Jaaaij,

Ferien er over og hverdagen kaller igjen. Har blitt lite sykkelkjøring de siste 14 dagene da det dumpet en pakke ned i postkassen fra usa med diverse stål til bilen :roll:

Ellers så lurer jeg på om det har komt en ny lyd i sykkelen min. Jeg syns den tikker litt når den har blitt skikkelig varm og av og til høres det ut som om tikkingen er sterkest når jeg bremser på gir for så å bli svakere når jeg drar inn clutchen. Lyden høres helt greit på tomgang også.
Jeg syns jeg husker at jeg reagerte på litt tikking rett etter jeg hadde kjøpt den, men ble liksom vant med det :-k Lurer på om kanskje det er oljen som blir for tynn når den blir skikkelig varm, for om sykkelen har stått en stund og kjølt seg ned, så er lyden fraværende til den blir skikkelig varm igjen.
Jeg har leitet etter eksoslekasjer og styr, men finner ingenting, skal jo også nevnes at lyden ikke har blitt noe værre den siste tiden heller, så kan jo bare være jeg som er overfølsom.

Syns også det smeller litt når jeg girer fra første til andre gir. Men la gå... Det er vel prisen å betale for å ha skrudd bil istedenfor å kjøre sykkel:P
Sååå, jeg bestilte meg noe nips i håp om at hojen og jeg skal bli venner igjen: det ble sånn eksos Image

også ble det et par sånne i sort med rød jussedings Image

Nå skal jeg drømme om en liiiiten mix av arr six på høyt turtall og femsylindra buldring :smt020

Roger ut!
Rettstrekk er bare en transportetappe til neste sving.
Truls
Posts: 114
Joined: 13 Jun 2011 15:27
MC: '09 Husqvarna SMR 510
Location: Knarvik

Re: Truls blogger om ditt og datt (tikkelyder og andre lyder)

Post by Truls »

Da har folk lyttet og vi har konkludert med at dette er the well known "Yamatick" jeg hører, godt å vite i grunn \:D/

Nå er det ut å vaske arr six'n før det blir charity-run i Bergen :smt045
Rettstrekk er bare en transportetappe til neste sving.
Truls
Posts: 114
Joined: 13 Jun 2011 15:27
MC: '09 Husqvarna SMR 510
Location: Knarvik

Re: Truls blogger om ditt og datt (tikkelyder og andre lyder)

Post by Truls »

Et lite bilde fra første stopp på turen:)

Image
Rettstrekk er bare en transportetappe til neste sving.
Truls
Posts: 114
Joined: 13 Jun 2011 15:27
MC: '09 Husqvarna SMR 510
Location: Knarvik

Re: Truls blogger om ditt og datt (blir ikke klok?!)

Post by Truls »

Begynner å lure litt på den derre mekanikeren som mente lyden i sykkelen min er normal :?

Laget en tråd med film av greiene, kanskje noen her inne kan hjelpe meg?=)

http://mc-forumet.no/viewtopic.php?f=18&t=14320


Truls
Rettstrekk er bare en transportetappe til neste sving.
Truls
Posts: 114
Joined: 13 Jun 2011 15:27
MC: '09 Husqvarna SMR 510
Location: Knarvik

Re: Truls blogger om ditt og datt (lengter etter sol og varme!)

Post by Truls »

Jaja, da tok jeg turen innom mc-forumet igjen #-o
Jeg har egentlig prøvd å holde meg litt unna her de siste månedene, for å slippe suget etter å kjøre sykkel sene sommerkvelder.

Men.. Nå er det gjort, jeg var å fyrte r6'n i går, noe jeg aldri skulle gjort. Det er 20+ varmegrader der sykkelen står, så det hele resulterte i at jeg ble sittende på sykkelen med øynene igjen, så for meg svinger jeg kjørte i sommer og lente meg frem og tilbake :roll:
Skuffelsen og frustrasjonen var derfor stor da jeg kom tilbake til virkeligheten, og 30cm. snø utenfor...

Ellers, så kommer det en kar og ser på sykkelen iløpet av uken som kommer, også blir det ny sykkel til våren igjen. Jeg sikter meg i grunn inn på en motard, men etter å ha kjørt et par-tre-fire stykk, så klarer jeg ikke helt å finne feelingen. Det er tøffe sykler, absolutt. Men når jeg under prøveturen hele tiden sammenligner med r6'n så er det jo ikke noe mere morro annet enn at de drar på hjul mye lettere enn min nåværende sykkel, og at comforten er _rævva_...

Men alt i alt, så får jeg jo ikke brukt en r-sykkel til det den er ment for, så ramler vel inn en motard på nyåret.

Har også ordna mekkelokale med en kompis, så nå har vi 130kvm, oppvarmet mekkeplass vi kan kose oss i iløpet av vinteren. Fikk oss også en 2-søylet løftebukk for nada monitos, så det var jo kjekt.

I mellomtiden fortsetter jeg å telle dager til våren.... 8)

Nå er det natta, tidlig opp å holde party/tjukk-holmene i nordsjøen igang!


Truls.
Rettstrekk er bare en transportetappe til neste sving.
Post Reply