Jobbe88 : R6. Frambremsa har 0 kraft, og henger på..

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
Post Reply
Jobbe88
Posts: 105
Joined: 22 May 2011 00:01
MC: Yamaha YZF R6

Re: Jobbe88

Post by Jobbe88 »

Da er den nye egenproduserte kjedestrammeren monter. Skal ta testtur iløpet av kvelden. Utsendemessig blir det forandringer,dette er kun en "prototyp",og jeg starter i ny jobb mest sannsynlig på mandag,og der tror jeg det står både dreibenker,freser osv.

Her er ihvertfall et bilde! Akkurat samme prinsipp som orginalt,men isteden for å dytte braketten til hjulbolten fra svingarmen,så dytter jeg nå motsatt veg. Da kan jeg bare ta av den nye braketten om bolten i fremtiden skulle sette seg fast, ergo mye lettere å få ut bolten da.

Image

Forøvrig har jeg sjekka pris på brukt svingarm på ebay,på den nette sum av 75USD , tilsvarer vel 350-400NOK. Så skal kjøpe meg en ekstra etter hvert :)
User avatar
frode
Posts: 517
Joined: 24 Jun 2007 21:34
MC: Honda CB 600 F Hornet '03
Location: Oslo

Re: Jobbe88

Post by frode »

Skills! Artig at du legger ut bilder av det du gjør. Jeg startet ikke sesongen før sent i mai fordi jeg hadde levert fremgaflene mine til verkstedet pga lekk simring, og ikke hadde greie på å gjøre det selv. Da blir jeg litt flau når jeg ser hva andre disker opp sånn som her. Kudos :D
Jobbe88
Posts: 105
Joined: 22 May 2011 00:01
MC: Yamaha YZF R6

Re: Jobbe88

Post by Jobbe88 »

frode wrote:Skills! Artig at du legger ut bilder av det du gjør. Jeg startet ikke sesongen før sent i mai fordi jeg hadde levert fremgaflene mine til verkstedet pga lekk simring, og ikke hadde greie på å gjøre det selv. Da blir jeg litt flau når jeg ser hva andre disker opp sånn som her. Kudos :D
Du skal for all del ikke være flau :) Jeg er ingen reodor felgen,da jeg startet bil karrieren som 18åring var det eneste jeg kunne å bytte hjul. Men etter som interessen økte,ble jeg etter hvert flinkere. Å bytte simringer har jeg aldri gjort før,men ser for meg at det må være en grei jobb.

Anbefaler deg (om du er over gjennomsnittet intresert) og kjøpe bok om sykkelen din. Gjerne "Haynes bok". Det er ei "mekaniker-bok" som tar deg gjennom hver eneste service og oppgave du måtte komme borti. Er du intresert gjør du det meste selv etter noen år,er også kjekt å ha en kontakt som kan mye om den sykkelen man har. Det har jeg,og jeg snakket med han senest igår ;)

Jeg synes faktisk at vedlikehold og service gjennomført av en selv er noe av sjarmen med kjøretøyet. Artig å klargjøre sykkel (og bil for den saks skyld) men igjen,å få det gjort på verksted holder verdien bedre. Men noe ikke alle vet er hvordan enkelte behandler utstyret på verksted,nettopp derfor jeg ikke har vært på verksted så langt.

Nå ble det mye skriverier her,håper noe av det var interesang lesing :P
Jobbe88
Posts: 105
Joined: 22 May 2011 00:01
MC: Yamaha YZF R6

Re: Jobbe88

Post by Jobbe88 »

Imorgen blir det "langtur" , uansett vær! Har prøvd på bagster nå og sykkelen er så å si klar. En oljesjekk så er det bare og kjøre :)

Foresten så har jeg sett endel på eksosanlegg. Det som står på nå ser fryktelig moped ut! Men jeg har funnet noe som jeg er usikker på om jeg liker,tror man nesten må se det litt mer enn 1 gang før man liker det,jeg liker det mye bedre nå enn første gang jeg så det ihvertfall,så here it is!

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/1999-200 ... 27bafdb3d8

Hot or not? :) Tror lyden ville blitt sinnsyk!
Truls
Posts: 114
Joined: 13 Jun 2011 15:27
MC: '09 Husqvarna SMR 510
Location: Knarvik

Re: Jobbe88 : R6. Ny eksos under vurdering.

Post by Truls »

Daaa ville jeg heller sett litt på racefit growler, så får du hvertfall hylet bak ørene ;-)
Men for all del! Det er din sykkel, så om du liker det, så gjør du det :twisted:
Rettstrekk er bare en transportetappe til neste sving.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Jobbe88 : R6. Ny eksos under vurdering.

Post by tshansen »

ørepropper :-D Jeg hadde gitt gass... er så sinnsykt snerr i motoren med slikt rør! Har en kompis som hadde samme greiene på sin zx9
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Jobbe88
Posts: 105
Joined: 22 May 2011 00:01
MC: Yamaha YZF R6

Re: Jobbe88 : R6. Ny eksos under vurdering.

Post by Jobbe88 »

Var mye pga utsende jeg likte den potta, kan få en veldig strøken hekk med den tror jeg. Optimalt hadde det beste vært om det var en lyddemper i den lille stussen der. Men utifra det jeg kan se er det ikke det,derfor lager jeg e slik potte på jobben tenker jeg. Så får jeg kjøre med den til jeg får råd til skikkelige saker Edit : iPhone skriver hva den selv vil..
User avatar
Jarle
Posts: 2836
Joined: 02 Jul 2006 13:57
MC: Antall km i 2012: 997
Contact:

Re: Jobbe88 : R6. Ny eksos under vurdering.

Post by Jarle »

Prøvde noe lignende på 02 R6'n jeg hadde. Ser cleant ut, men det bråker ALT for mye. Kunne nesten kjørt uten lyddemper ;)
Jobbe88
Posts: 105
Joined: 22 May 2011 00:01
MC: Yamaha YZF R6

Re: Jobbe88 : R6. Ny eksos under vurdering.

Post by Jobbe88 »

Ser litt dårlig ut økonomisk for tiden.. Starter som lærling til høsten,så i verste fall må jeg selge sykkelen.
Jobbe88
Posts: 105
Joined: 22 May 2011 00:01
MC: Yamaha YZF R6

Re: Jobbe88 : R6. Ny eksos under vurdering.

Post by Jobbe88 »

Ingen som har lyst på en R6 da?
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Jobbe88 : R6. Ny eksos under vurdering.

Post by tshansen »

Er nok mange som vil ha seg en r6, annonserer du den på finn skal du se at den forsvinner ganske fort :-)
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Jobbe88
Posts: 105
Joined: 22 May 2011 00:01
MC: Yamaha YZF R6

Re: Jobbe88 : R6. Ny eksos under vurdering.

Post by Jobbe88 »

tenkte egentlig mest å sjekke interessen. har jo ikke lyst til å kvitte meg med den,så jeg vil prøve å vente så lenge som mulig. Kansje hvis jeg får solgt bilene mine nå så går det bra likevell.

Trist!! :(
User avatar
Speedy Gonzales
Posts: 1715
Joined: 24 May 2005 14:08
MC: Z1000 08
Location: Os

Re: Jobbe88 : R6. Ny eksos under vurdering.

Post by Speedy Gonzales »

Solgte min på under 2 timer ifjor :) gikk så fort at eg fikk panikken !
Solgte den vel rundt 3-4 tusen mindre enn hva de andre stod til hvis eg husker rett..
Saab 9-3 SS 03 mod
Kawasaki z1000 08 mod
X: Yamaha R6 00 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
Jobbe88
Posts: 105
Joined: 22 May 2011 00:01
MC: Yamaha YZF R6

Re: Jobbe88 : R6. Ny eksos under vurdering.

Post by Jobbe88 »

jeg går ikke ned jeg hvertfall. Har bytta drevsett siden jeg kjøpte den så.
Jobbe88
Posts: 105
Joined: 22 May 2011 00:01
MC: Yamaha YZF R6

Re: Jobbe88 : R6. Salg,eller vann og brød?

Post by Jobbe88 »

Det endere med vann å brød! 8)
Post Reply