Jobbe88 : R6. Frambremsa har 0 kraft, og henger på..

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
KiM
Posts: 1898
Joined: 02 Jul 2008 19:38
MC: Honda CBR 600F 99mod
Location: Bergen

Re: Jobbe88 : R6. Hvor kjøpe deler?

Post by KiM »

Jeg kjører på Metzeler Z6, og er veldig fornøyd. Slipper aldri, og kan kjøre langt på de. Den her dekkonline-butikken eller hva den nå heter, pleier å være ganske rimelig.

Du må planlegge vet du, så hadde du allerede hatt hjullagerne fra ebay i hende ;) Jeg kjøpte på min lokale Honda-forretning. Vet ikke om du har en lokal Yamaha-dealer i nærheten?
ingen KiM, ingen kos
Jobbe88
Posts: 105
Joined: 22 May 2011 00:01
MC: Yamaha YZF R6

Re: Jobbe88 : R6. Hvor kjøpe deler?

Post by Jobbe88 »

Joda,kunne planlagt bedre. Men har satt inn alt jeg har av penger på konto til lånet på sykkelen. Nå har jeg nok til å betale den ned,men da kan jeg ikke kjøpe dekk osv nå,så jeg flyttet tilbake litt penger så jeg kan kjøpe dekk lager og undertray :) får bonus snart så betaler ned sykkelen da isteden :)

Finner ikke engang en yamaha forhandler jeg :p kjøper vel lager på ebay og ventet med å sette på hjulene til lagersettene kommer.

Noen fra sør trøndelag her da? Har lyst til å kjøre til trondheim å finne noen som driver med dekk og har dekk på lager,slik at jeg får gjort det på dagen :) men vet ikke av noen som kan gjøre det enda.
User avatar
Hawken
Posts: 2799
Joined: 29 Apr 2005 23:26
MC: Ducati SS 750
Location: Trondheim

Re: Jobbe88 : R6. Hvor kjøpe deler?

Post by Hawken »

Lurer på om det ikke er en Yamaha-forhandler i Orkanger en plass. Ride har jo også tatt over salget av Yamaha, de ligger på Sorgenfri i Trondheim.

Når det gjelder dekkbutikker i byen er det mange å velge mellom. Beste er vel å ringe litt rundt å høre vil jeg tro :)
Nå: BMW F800R
X: Ducati SS 750 i.e
X: Honda CBR 600F
X: Suzuki Bandit 400
Jobbe88
Posts: 105
Joined: 22 May 2011 00:01
MC: Yamaha YZF R6

Re: Jobbe88 : R6. Hvor kjøpe deler?

Post by Jobbe88 »

Jeg greide tilslutt å rote meg inn på ride trondheim. Sto der at de utførte alt av rep og vedlikehold. Antar det inkluderer dekkskift og lagersjekk og. Kjøper olje og filter i samma slengen også,ny frostveske har jeg på lur.

Gleder meg til å kjøre med nye dekk! Det gamle framhjulet var slitt flatt på sidene,altså det var nesten litt 3kant forma slitasje om det går an og forstå den :p kjente det godt når jeg ville legge meg godt ned i sving,var tungt å få den over den kanten der før den pluttselig kom
Jobbe88
Posts: 105
Joined: 22 May 2011 00:01
MC: Yamaha YZF R6

Re: Jobbe88 : R6. Hvor kjøpe deler?

Post by Jobbe88 »

da har jeg vært innom ebay,svidde av 1000kr ganske fort :O Men utsende på sykkelen vil bli løftet 10000 hakk! :D
Jobbe88
Posts: 105
Joined: 22 May 2011 00:01
MC: Yamaha YZF R6

Re: Jobbe88 : R6. Nye dekk førstkommende fredag!

Post by Jobbe88 »

Fredag kl 11:00 stikker jeg til trondheim! Da blir det 2 nye dekk og lagersjekk. Sykkelen blir satt sammen iløpet av kvelden og årets første tur blir i helga! Det jeg gleder meg mest til er dog pakken fra usa :D
Jobbe88
Posts: 105
Joined: 22 May 2011 00:01
MC: Yamaha YZF R6

Re: Jobbe88 : R6. Nye dekk førstkommende fredag!

Post by Jobbe88 »

Ny jakken :)

Image

Image

Sykkelen klar for nye dekk :)

Image

Image

Må vel bare røpe at jeg har bestillt ny undertray! OG JEG TRENGER HJELP!

det er den hekken med intigrerte runde baklykter jeg har bestilt, spørsmålet er som følgende :

Lyktene er kritt hvite, sykkelen blir svart,alt på sykkelen blir svart.. Men hvite baklykter? Jeg tror det det blir jævlig stygt,og vil lakkere de med ett syltynt lag svar så de blir litt mørkere.

Hva tror dere?
User avatar
KiM
Posts: 1898
Joined: 02 Jul 2008 19:38
MC: Honda CBR 600F 99mod
Location: Bergen

Re: Jobbe88 : R6. Nye bilder 6.mars! Samt spm til folket! :)

Post by KiM »

Ikke sikkert det blir stygt. Men som du sier, du kan jo ta en liten runde med noe "sotespray" om du ønsker det. Med mindre du ikke gidder arbeidet, så hadde jeg personlig montert det og eventuelt tatt det av igjen dersom jeg ikke var fornøyd med utseende.
ingen KiM, ingen kos
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: Jobbe88 : R6. Nye bilder 6.mars! Samt spm til folket! :)

Post by supermons »

Sotespray funker til sånt, den kan du få fjernet også om du ikke er fornøyd med resultatet. Husk å spraye på tynne lag og la det tørke godt imellom.
Jobbe88
Posts: 105
Joined: 22 May 2011 00:01
MC: Yamaha YZF R6

Re: Jobbe88 : R6. Nye bilder 6.mars! Samt spm til folket! :)

Post by Jobbe88 »

Sota lyktene på bilen min,syntes det ble tøffere jo mørkere det ble,så jeg kommer til å lakke de så mørke som mulig :) tror det blir kult på helt svart sykkel :)

Det skal såklart lyse godt igjennom lakken,kommer til å legge lag på lag å teste imellom hver lag,det skal lyse godt i dagslys,samtidlig være tilnærmet kull svart med tenninga av :)

Noen som allerede har vært ute med sykkelen da? Kompis henta torsdag sist uke en 06 cbr rr, ble rimelig ivrig da jeg så den på veien :)

Hvis noen er intresert i strøken R6 så skal ha da selge den sykkelen han brukte før hondaen. 03 R6 med mye nytt.
Jobbe88
Posts: 105
Joined: 22 May 2011 00:01
MC: Yamaha YZF R6

Re: Jobbe88 : R6. Nye bilder 6.mars! Samt spm til folket! :)

Post by Jobbe88 »

Mener han ville ha 65 høvdinger for R6'en.
User avatar
Stiga
Posts: 304
Joined: 04 May 2009 21:16
MC: 2007 GSXR1000
X 2008 GSXR 750
X 1997 GSXR 600 SRAD
Location: Ringsaker

Re: Jobbe88 : R6. Nye bilder 6.mars! Samt spm til folket! :)

Post by Stiga »

Kul jakke. Nesten like kul som min bare at min er den hvite :P
Har du bukse som passer jakka eller?
Er på utkikk etter det nå jeg men det er visst en utgått modell og så å si umulig å få taki...
just cruising
User avatar
Kenneth Waal
Posts: 88
Joined: 20 Aug 2011 18:45
MC: 09 Suzuki GSXR-600 Fulleffekt
Location: Trondheim
Contact:

Re: Jobbe88 : R6. Nye bilder 6.mars! Samt spm til folket! :)

Post by Kenneth Waal »

Stiga wrote:Kul jakke. Nesten like kul som min bare at min er den hvite :P
Har du bukse som passer jakka eller?
Er på utkikk etter det nå jeg men det er visst en utgått modell og så å si umulig å få taki...
De har både den jakken og bukse som passer (berik) på http://www.24mx.no - 3990,- for bukse og 4495,- for jakken.
Har selv kjøpt meg Berik settet der. :)
Dress for the crash , not the ride! :)

GSXR-600
User avatar
Jarle
Posts: 2836
Joined: 02 Jul 2006 13:57
MC: Antall km i 2012: 997
Contact:

Re: Jobbe88 : R6. Nye bilder 6.mars! Samt spm til folket! :)

Post by Jarle »

La bare på solfilm på baklykten min... Fungerte gull, og var bare å rive av igjen...
Image
Honda CB1000R 2015
(x) Yamaha R1 2008
(x) Yamaha R6 2008
(x) Yamaha R6 2002
Jobbe88
Posts: 105
Joined: 22 May 2011 00:01
MC: Yamaha YZF R6

Re: Jobbe88 : R6. Nye bilder 6.mars! Samt spm til folket! :)

Post by Jobbe88 »

Jarle wrote:La bare på solfilm på baklykten min... Fungerte gull, og var bare å rive av igjen...
Image
Først å fremst,sykt pen sykkel! Ser det står R1 2008 på infoen din,er det der 08mod?

Ellers,hvilken film brukte du,altså % lys,4?
Post Reply