Mortens avkrok - Kåpesett montert, og fjelltur :)

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
MortenH
Posts: 69
Joined: 27 Apr 2011 22:47
MC: 1999 Yamaha R6

Mortens avkrok - Kåpesett montert, og fjelltur :)

Post by MortenH »

Jeg får vel driste meg utpå med en liten presentasjonstråd her jeg også da, siden dette virker som et ganske hyggelig sted å henge litt på! :)

Kommer i utgangspunktet fra Gjøvik, men har bodd i Oslo nå i drøyt to år. Tok sjansen og rømte til en ny jobb, og har ikke angret så veldig foreløpig ihvertfall :p

Har rukket å kravle meg opp til 35års streken, men mentalt sett blir jeg ofte beskyldt for å være 14 :roll:

Fersk MC sjåfør av året, men har siklet i mange år, og har vel også vært påmeldt på kurs de 4 siste årene, men har hver gang overbevist meg selv om at jeg ikke er "gammel nok" til å gjennomføre .. men nå ble det altså alvor 11. mai \:D/

Etter en god del snoking på Finn ble det etterhvert heller aldri tvil om hva slags sykkel som skulle handles, jeg forelsket meg ganske raskt i Yamaha R6. Mer eller mindre på impuls ble det handlet en 1999 modell som sto i Oslo. Den har nok gått litt langt (51000), men etter rådslaging med erfarne fjellfolk som kunne forklare meg at to nye Metzeler Sportec M3 dekk, Øhlins styredemper og bråkepotte fra Akropovic var fin-fine greier var det jo ingen vei tilbake.

Har ikke fått tatt noen fotosession med den enda, men noen blinkskudd fra tidligere eier fulgte med på kjøpet (klikk så blir de litt større):
ImageImage

Ellers har jeg alltid vært glad i ting som brummer, og da spesielt saker fra våre naboer i øst. Svensk kvalitet sammen med litt turbotrykk blir jo aldri feil. :twisted: Er fortsatt styremedlem Saab Turboclub of Norway, tiltross for at jeg etter å ha flyttet inn hit med bare gateparkering fant ut at kjæledeggen min fikk det bedre med en ny eier. (og har vel angret på det omtrent hver eneste dag etterpå, men satser på at R6'en kan være litt terapi!)

Legger ved noen bilder av den også jeg ;-)


Image Image Image



Image

Det var vel det hele enn så lenge .. så hei folkens! :)
Last edited by MortenH on 29 Jul 2011 21:53, edited 3 times in total.
User avatar
Northman
Posts: 1780
Joined: 18 Jul 2008 01:46

Re: Hvem er så denne Morten??

Post by Northman »

Velkommen velkommen :)

Fint å se at du har tatt til fornuften og kuttet ut et par hjul.

Du vet... man kan få turbotrykk på disse to-hjulingene også ;D
It is better to exist unknown to the law.
User avatar
MortenH
Posts: 69
Joined: 27 Apr 2011 22:47
MC: 1999 Yamaha R6

Re: Hvem er så denne Morten??

Post by MortenH »

hehe .. ja, jeg har hørt rykter om det :twisted:

.. men tror nok jeg skal ha en goood del runder på Rudskogen og Våler før noe sånt i det hele tatt blir vurdert :-s
User avatar
Lord_Epic
Posts: 499
Joined: 17 Oct 2010 12:49
MC: -01 Honda Fireblade
-02 Yamaha R6 [R.I.P]
-95 Kawasaki ZX6R [Solgt]
Location: Der sjøsprøyten treffer landet

Re: Hvem er så denne Morten??

Post by Lord_Epic »

Velkommen :)

Tror du gjør lurt i å la turboen ligge :) Northman har en tendens til å tøffe seg litt i meste laget ;)
He who makes a beast out of himself,gets rid of the pain of being a man
User avatar
Northman
Posts: 1780
Joined: 18 Jul 2008 01:46

Re: Hvem er så denne Morten??

Post by Northman »

Lord_Epic wrote:Velkommen :)

Tror du gjør lurt i å la turboen ligge :) Northman har en tendens til å tøffe seg litt i meste laget ;)
Hei hei hei! Jeg har det bekreftet fra Rockern at jeg er en tøffing :D

Oooog jeg drømmer om en liten turbo selv, det er nok ikke lurt, langt i fra, og noen drømmer er lurt å la ligge.

Men før eller siden, så blir det noe med turbo, om det så blir den siste moppa jeg har :)
It is better to exist unknown to the law.
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Re: Hvem er så denne Morten??

Post by Jeanette »

Hei! :smt039
Jobbe88
Posts: 105
Joined: 22 May 2011 00:01
MC: Yamaha YZF R6

Re: Hvem er så denne Morten??

Post by Jobbe88 »

Veldig pen sykkel! Har selv akkurat kjøpt meg R6 , men desverre ikke fått kjørt noe ennda.. Venter på oppkjøring.
Ser også bedre ut din da enn min , så jeg må nok gjøre noe småtterier. Har du bytta ut undertray selv?

EDIT : Må legge til at jeg også er glad i Svensk kvalitet , men jeg sverger da til noe litt gamlere , og helst Volvo ;)
User avatar
MortenH
Posts: 69
Joined: 27 Apr 2011 22:47
MC: 1999 Yamaha R6

Re: Hvem er så denne Morten??

Post by MortenH »

Undertrayet satt på når jeg kjøpte den .. regner med det blir et lite "kinaplastprosjekt" etterhvert, så jeg da bytter tilbake igjen til det andre med dobbel led baklykt ... vi får sjå :)
User avatar
MortenH
Posts: 69
Joined: 27 Apr 2011 22:47
MC: 1999 Yamaha R6

Re: Hvem er så denne Morten??

Post by MortenH »

I dag har jeg "kastet bort" en kjøredag med litt gnikking ...

Etter handelen er omtrent det eneste jeg har gjort å omregistrere den, og så sette meg oppå og kjøre .. så jeg tenkte jeg skulle tilbringe en dag med litt nedplukking og se hva det er jeg egentlig har kjøpt :p

Så turen gikk i kjøleskapet etter brus, lommene ble fylt med snus og en røykpakke og deretter vandret jeg ned i boden etter verktøy, støtten jeg fikk med på kjøpet, og skred til verket! Jeg grep optimistisk tak i skrutrekkeren og begynte å demontere plast .. og etter en snau time så så det ut som romfolket hadde flyttet inn i bakgården min også :p

ImageImage

Inspirert av en tråd her inne var også et av hovedmålene å rengjøre litt rundt kjedegangen, siden jeg regnet med at det var litt "guffelure" å ta tak i der .. og det hadde jeg jo helt rett i :)


ImageImage Image Image

Så etter ytterligere noen timer med gnikking og herjing så ble resultatet som følger:

(ja, jeg vet det er igjen litt der .. men jeg ble leeeeei .. og man må jo ha NOE å gjøre på høstpussen også vel?)
ImageImage

Forøvrig så kan jeg meddele at denne støtten jeg fikk med, en sak jeg etterhvert forsket fram til at var en "gaffelkronestøtte" fra Biltema, raskt ble erklært (feilaktig skulle det etterhvert vise seg) fullstendig ubrukelig!

Jeg prøvde å dytte den på plass i alle merkelige vinkler og kanter uten at den så ut til å kunne løfte sykkelen fra bakken ved hjelp av noen av dem. Så da ble det vanlig sidestøtte .. det fungerte jo det også, blir bare litt ekstra tukling av det :p

Når jeg endelig kom meg inn igjen bestemte jeg meg allikevel for å gi den en siste sjans og konsulterte the interwebs for å finne ut av hvordan dette monsteret skal brukes .. og jammen .. et Googlesøk på "hvordan bruke biltema gaffelkronestøtte" serverte meg denne linken via bike: .. så da må jeg vel gi den fornyet tillit :twisted:

(selv om det nok var meningen at jeg ikke skulle få det til å fungere, siden mannen i videoen sier at det er en veldig dårlig ide å bruke denne uten en bakstøtte i tillegg .. så da må jeg vel kjøpe det også da .. noen som har bil og lyst til å frakte en sånn hjem fra Biltema en dag? ;-) )

Andre høydepunkter fra dagen var å finne ut at det antagelig allerede er "kinaplast" som sitter på den (sto ihvertfall ABS på innsiden av noen av delene), så da er det jo ihvertfall ikke igjen noen gode argumenter for å ikke ta en handletur på eBay :)

I tillegg byttet jeg ut det blå :-& kåpeglasset med et originalt "sotet" et, og fikk fjernet to grønne parklyspærer :-#

Så alle var enige om at det hadde vært en fin dag i bakgården!
Onsløv
Posts: 1100
Joined: 21 Aug 2006 13:19
MC: None
Location: Bærgen

Re: Hvem er så denne Morten??

Post by Onsløv »

MortenH wrote: (selv om det nok var meningen at jeg ikke skulle få det til å fungere, siden mannen i videoen sier at det er en veldig dårlig ide å bruke denne uten en bakstøtte i tillegg .. så da må jeg vel kjøpe det også da .. noen som har bil og lyst til å frakte en sånn hjem fra Biltema en dag? ;-) )
Er det ikke hjul på disse depotstøttene?
Da er det jo bar etil å binde bakpå sykkelen, og kjøre den som om du har henger på? :twisted:
User avatar
bzzlink
Posts: 161
Joined: 24 Apr 2011 14:14
MC: 848 EVO, 2011mod.
Location: Oslo
Contact:

Re: Hvem er så denne Morten?? - Vaskedag

Post by bzzlink »

Hadde vaske og poleringsdag selv her for litt siden. Blir liksom litt mer kjent med sykkelen da. Jeg gikk dog ikke like grundig tilverks som deg :shock: , men det får bli på en regnværsdag en gang.

Jeg har tenkt å kjøpe en sånn depotbakstøtte på biltema selv idag.

Kan alltids kjøpe med en til deg også. Skulle vel gå bra om du har den rundt halsen fra meg og opp til deg :)

Evnt om du blir med på Biltema, tipper avreise i fem tiden idag, men vet ikke helt hvordan jobbedagen ser ut enda.
24 hours a day, 24 beers in a case. - Coincidence!?
User avatar
MortenH
Posts: 69
Joined: 27 Apr 2011 22:47
MC: 1999 Yamaha R6

Re: Hvem er så denne Morten?? - Vaskedag

Post by MortenH »

bzzlink wrote:Hadde vaske og poleringsdag selv her for litt siden. Blir liksom litt mer kjent med sykkelen da. Jeg gikk dog ikke like grundig tilverks som deg :shock: , men det får bli på en regnværsdag en gang.

Jeg har tenkt å kjøpe en sånn depotbakstøtte på biltema selv idag.

Kan alltids kjøpe med en til deg også. Skulle vel gå bra om du har den rundt halsen fra meg og opp til deg :)

Evnt om du blir med på Biltema, tipper avreise i fem tiden idag, men vet ikke helt hvordan jobbedagen ser ut enda.
Det hadde jo vært helt glimrande hvis du gadd det! :)

Da kan jeg bruke hengertrikset til Deauville00 derfra og opp .. alternativt må jo dette være en flott Nachspielaktivitet å få fraktet oppover i løpet av helgen ;)

Kan du ikke bare sende over kontonummeret ditt på sms så skal jeg overføre cash! :)
User avatar
bzzlink
Posts: 161
Joined: 24 Apr 2011 14:14
MC: 848 EVO, 2011mod.
Location: Oslo
Contact:

Re: Hvem er så denne Morten?? - Vaskedag

Post by bzzlink »

Da handler jeg en sånn en ekstra Depotstøtte, bak
MortenH wrote:.. alternativt må jo dette være en flott Nachspielaktivitet å få fraktet oppover i løpet av helgen ;)
Det er ikke skikkelig fest før man må jekkes opp med depotstøtte bak å trilles hjem :)

Shipping&Handling fee beløper seg til en is på grava iløpet av sommer'n. Haster ikke, jeg begynner ikke å klippe skilter og knuse kneskåler før i slutten av august, er grei sånn :lol:

Kto nr kommer på SMS.

Er stort sett hjemme i helgen, så pip når du vil hente den.
24 hours a day, 24 beers in a case. - Coincidence!?
User avatar
MortenH
Posts: 69
Joined: 27 Apr 2011 22:47
MC: 1999 Yamaha R6

Re: Hvem er så denne Morten?? - Vaskedag

Post by MortenH »

Stor takk til Løkkas store helt som tilogmed leverte stativet på dør! .. så vi snakker nok både is OG brus i shipping/handling fee her tror jeg altså :)

Pæng er på vei mot kontoen din!
User avatar
MortenH
Posts: 69
Joined: 27 Apr 2011 22:47
MC: 1999 Yamaha R6

Re: Hvem er så denne Morten?? - Vaskedag

Post by MortenH »

soooool
helt skyfritt
ut
og
kjøøøøøøre!!!!

:smt040
Post Reply