Bzzlink sin blogg - Ny sykkel side 3!!

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
bzzlink
Posts: 161
Joined: 24 Apr 2011 14:14
MC: 848 EVO, 2011mod.
Location: Oslo
Contact:

Re: Bzzlink sin blogg - Akkurat fått lappen

Post by bzzlink »

@MortenH: Ouch! God og varm på henda da tenker jeg. Hadde du regndress a?

Har blitt mye sykkelkjøring i helgen. Lørdag startet MortenH (fra forumet her) undertegnede og broren min fra Grunerløkka retning Gjøvik. Hadde lillebror på Vespa Xevo 125 kubikk som pacecare, så for fort gikk det ihvertfall ikke.

Men ble tid til å høre litt på egen eksoslyd i noen tuneller, Når Morten sin ikke overdøvde meg vel og merke :) Grom i målet den Akrapovic'en din!

Vel fremme så vi på noe som i programmet het Vespa stunt show. Dette er visstnok noe som oppsto på 60 tallet engang. Sikkert rundt den tiden det var in, å drive med pyramider på vannski.

Vi betvilte legningen til utøverne tidlig i programmet, men det skulle vise seg feil å skue hunden på de hvite buksene og hanskene.

Her er en liten videosnutt, skal se om jeg får opp noen bilder når jeg får de over på laptopen.

[youtube]vZreucoVLcs[/youtube]
Last edited by bzzlink on 23 May 2011 11:01, edited 1 time in total.
User avatar
MortenH
Posts: 69
Joined: 27 Apr 2011 22:47
MC: 1999 Yamaha R6

Re: Bzzlink sin blogg - Akkurat fått lappen

Post by MortenH »

har vel hatt opplevelser med varmere hender ja :p

I tillegg fikk jeg en flott demonstrasjon på forskjellen mellom vanntett og vannavvisende utstyr .. men det positive var at siste rest av fyllesyken slapp taket ihvertfall ;-)
User avatar
MortenH
Posts: 69
Joined: 27 Apr 2011 22:47
MC: 1999 Yamaha R6

Re: Bzzlink sin blogg - Akkurat fått lappen

Post by MortenH »

User avatar
bzzlink
Posts: 161
Joined: 24 Apr 2011 14:14
MC: 848 EVO, 2011mod.
Location: Oslo
Contact:

Re: Bzzlink sin blogg - Akkurat fått lappen

Post by bzzlink »

Ser der ja, de var mildt sagt litt bedre enn mine :)

Sakset fra avisen:

Image

Image
24 hours a day, 24 beers in a case. - Coincidence!?
User avatar
bzzlink
Posts: 161
Joined: 24 Apr 2011 14:14
MC: 848 EVO, 2011mod.
Location: Oslo
Contact:

Re: Bzzlink sin blogg - G-krefter og nylagt asfalt

Post by bzzlink »

Kjære bloggen.

I går hadde jeg en lærerik tur til Son. Kjørte gamle Mossevei, svingte ut på E6 akkurat igjennom tunellen, og av mot Drøbak etterpå. Gamle veien mot Hvitsten, igjennom Hvitsten og til Son.

Rett etter at 30 sonen igjennom Hvitsten var opphevet, så kom det et oversiktlig dalsøkk med en liten sving i, glad for å være ferdig med 30 sonen, så vrir jeg på litt ekstra, ned i dalsøkket. Jeg var helt uforberedt på hvor godt man kjenner positiv G på motorsykkel! Kjenner følelsen i bil, men på motorsykkel må man mildt sagt spenne litt flere, og andre muskler fant jeg ut. Nesten så jeg skalla i styret :) Hvordan folk orker runde etter runde på Nurburgring hvor det er mange partier med slike søkk skjønner jeg ikke, krever ihvertfall litt trening.

Etter Hvitsten så kom jeg inn på nylagt asfalt og herlige svinger. Veien var silkemyk som ... som... ( :twisted: )ja den var slett. Jeg testet grepet og det satt som bare det, så jeg ga på.

I en sving så slipper først fremhjulet, og så bakhjulet, sykkelen rister det av seg, og det hele skjer så fort at jeg egentlig ikke rekker å reagere, med adrenalinet pumpene i øra kommer jeg rundt neste sving og skjønner hvor fersk asfalten er.

Det står det en svensk tjej med stoppskilt midt i veien. Hun har kun på seg refleks-vest tanga, pilotbriller og høye støvletter. Jeg stopper sykkelen rett foran henne. Hun drar av seg brillene, og setter fantastiske blå øyne i meg og sier
"Tjäna grabben, jäg heter Jessica är sjutton år og har stora tuttar, du måste vänta med mej her ett tag"
Jeg skrur av motoren og svarer kjekt "Ok, er det lenge å vente? Rekker vi å bli bedre kjent i mellomtiden ?" Det begynner å spille 70-talls musikk.

Eh det forrige avsnittet er kanskje litt overdrevet, pga alt adrenalinet, det var ikke helt slik det skjedde :)

Men de holdt ihvertfall på å asfaltere, så det var sikkert noe søl fra noe av det som ødela veigrepet.

Fra brygga i Son
Image
Last edited by bzzlink on 25 May 2011 09:16, edited 1 time in total.
24 hours a day, 24 beers in a case. - Coincidence!?
User avatar
Northman
Posts: 1780
Joined: 18 Jul 2008 01:46

Re: Bzzlink sin blogg - Akkurat fått lappen

Post by Northman »

En god historie er alltid godt mottatt, sannheten trenger vi vel ikke henge oss veldig opp i ;)
It is better to exist unknown to the law.
User avatar
ToreLo
Posts: 845
Joined: 24 May 2009 23:39
MC: Yamaha XT660R Enduro
X Suzuki SV650S 2008
Honda Zoomer 2008
Tempo Corvette 1985 modell

Re: Bzzlink sin blogg - G-krefter og nylagt asfalt

Post by ToreLo »

haha nice :D
User avatar
frode
Posts: 517
Joined: 24 Jun 2007 21:34
MC: Honda CB 600 F Hornet '03
Location: Oslo

Re: Bzzlink sin blogg - G-krefter og nylagt asfalt

Post by frode »

Haha, herlig :) Litt erotikk i turreferatene føler jeg har manglet her inne, ja.
User avatar
Swellpretty
Posts: 337
Joined: 02 Jul 2010 17:14
MC: Multistrada V4S
Location: Oslo

Re: Bzzlink sin blogg - G-krefter og nylagt asfalt

Post by Swellpretty »

Tror du dem fortsatt asfalterer der i morra? Jeg har fri nemlig \:D/
Og sa hu berta noe om at hu skulle jobbe der lenge? :D
User avatar
Hawken
Posts: 2799
Joined: 29 Apr 2005 23:26
MC: Ducati SS 750
Location: Trondheim

Re: Bzzlink sin blogg - G-krefter og nylagt asfalt

Post by Hawken »

Swellpretty wrote:Tror du dem fortsatt asfalterer der i morra? Jeg har fri nemlig \:D/
Og sa hu berta noe om at hu skulle jobbe der lenge? :D
Bare å ta seg en tur selv det, hvis ikke blir det jo flere om beinet :roll:
Nå: BMW F800R
X: Ducati SS 750 i.e
X: Honda CBR 600F
X: Suzuki Bandit 400
User avatar
bzzlink
Posts: 161
Joined: 24 Apr 2011 14:14
MC: 848 EVO, 2011mod.
Location: Oslo
Contact:

Re: Bzzlink sin blogg - G-krefter og nylagt asfalt

Post by bzzlink »

De hadde igjen et godt stykke å asfaltere, så kan godt være at hun står der imorgen også :) Hun sto der å blomstra med stoppskiltet, og så kom det en bil med en annen svensk frøken i, som fulgte oss som sto og ventet forbi vegarbeidet.

Aldri møtt på sånt før, men det er vel nødvendig når det ikke er mulighet til å lage omkjøringsvei...

Etter det jeg kan huske, så er det her de asfalterer, blir veldig fin veg!

(Trykk for større)
Image
User avatar
bzzlink
Posts: 161
Joined: 24 Apr 2011 14:14
MC: 848 EVO, 2011mod.
Location: Oslo
Contact:

Re: Bzzlink sin blogg - G-krefter og nylagt asfalt

Post by bzzlink »

Ble en liten tur i helgen.

Dro til Charlottenberg på søndag og fylte opp tankveska til randen med snus og sigaretter til EU-priser :)

Oppe tidlig, siden det var meldt regnvær senere på dagen, startet hjemmefra rundt kvart på 10. Det var nesten ikke trafikk, og skikkelig bra veier, her er ruten jeg fulgte.

Motorvei til Lillestrøm, Rv22 mot Fetsund, så videre på Fv170 mot Bjørkelangen. Så inn på Fv21 mot Skotterud (tror jeg det sto på skiltet) og Rv2 siste biten mot grensa.

Særlig siste delen av 170 og ikke minst 21 var ordentlig godveier å kjøre! Møtte maange motorsyklister når jeg var på vei tilbake, så det er tydligvis ingen hemmelighet.

Det er 12 mil, brukte litt under 1,5 t en vei. For det meste 80 soner. Lite telehiv å snakke om. Men mange blinde svinger, de som er krappe er bra skiltet.

Image
(klikk for å komme til kjørebeskrivelse)

En annen ting for de som har GSR600. Snublet over en ekstrautstyrskatalog som jeg har lastet opp her: http://willanger.org/bilder_forum/GSR600.pdf
24 hours a day, 24 beers in a case. - Coincidence!?
Jobbe88
Posts: 105
Joined: 22 May 2011 00:01
MC: Yamaha YZF R6

Re: Bzzlink sin blogg - G-krefter og nylagt asfalt

Post by Jobbe88 »

gratulerer med lappen og velkommen til forumet :)
User avatar
bzzlink
Posts: 161
Joined: 24 Apr 2011 14:14
MC: 848 EVO, 2011mod.
Location: Oslo
Contact:

Re: Bzzlink sin blogg - Trenger kjørekurs

Post by bzzlink »

Da har jeg vært ute å skremt meg selv litt i helgen.

Kjørte motovei til Drammen og tok av, og kjørte Oslofjordtunellen tilbake. Svingte av mot Nesodden og så Fv156 som har maaange hårnålsvinger, i bratt nedover bakke. Fikk kjent på mine egne grenser da gitt.

I en høyresving som var mye bråere enn jeg trodde turte jeg ikke legge meg ned mer, det var tørr asfalt, så det hadde sikkert ikke vært noe problem, men havnet sånn halveis over i motgående kjørefelt. :-k

Rett etterpå kom jeg inn på vei der det akkurat hadde regnet skikkelig, og ga på for tidlig ut av en sving. Skikkelig breisladd, med påfølgende kontraer. Reagerte selvfølgelig med å sette begge beina ut som en idiot, som om det skulle hjelpe :roll:

Et par svinger etterpå så kjente jeg at fremhjulet glapp litt i en regnvåt sving, men bare såvidt det var, må ha vært noe søl der, for jeg hadde ikke mye nedlegg. Stoppa på en bensinstasjon, og tok en lett-brus for å roe nervene, og kjørte forsiktig hjem.

En ting er ihvertfall sikkert. Banetrening her kommer jeg, sånn at jeg lærer meg å kjøre sykkelen min ordentlig. Tenkte meg til Gardermoen på senior mc sitt kurs til mandag.
24 hours a day, 24 beers in a case. - Coincidence!?
User avatar
Lord_Epic
Posts: 499
Joined: 17 Oct 2010 12:49
MC: -01 Honda Fireblade
-02 Yamaha R6 [R.I.P]
-95 Kawasaki ZX6R [Solgt]
Location: Der sjøsprøyten treffer landet

Re: Bzzlink sin blogg - Trenger kjørekurs

Post by Lord_Epic »

Har hatt et par slike selv, men ikke på så kort tid :) Skal ha med meg banekurs jeg også, begynne her i landet tror jeg før jeg stikker til england. Kan vel ikke skade :)
He who makes a beast out of himself,gets rid of the pain of being a man
Post Reply