hErkit's blog - Nord-Norge solo!

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
Trond_V
Posts: 784
Joined: 07 Apr 2008 23:24
MC: 23' BMW F750GS
20' Honda CB650R
18' Suzuki SV 650
12' Yamaha FZ8-S
15' Yamaha MT-07
07' Yamaha FZ6
01' Suzuki Bandit 600

Re: hErkit's blog - Sesongstart 21. februar

Post by Trond_V »

Stiga wrote:
KiM wrote:Hold dere innendørs folkens!

Jeg er ikke klar enda. Får ikke jeg, så får ingen andre heller [-( :lol:
Støttes!! =D>
+ en til ;)
User avatar
Hawken
Posts: 2799
Joined: 29 Apr 2005 23:26
MC: Ducati SS 750
Location: Trondheim

Re: hErkit's blog - Sesongstart 21. februar

Post by Hawken »

Trond_V wrote:
Stiga wrote:
KiM wrote:Hold dere innendørs folkens!

Jeg er ikke klar enda. Får ikke jeg, så får ingen andre heller [-( :lol:
Støttes!! =D>
+ en til ;)
Blir med på den!
Ramler inn deler til sykkelen i posten nå om dagen. Litt til, bare litt til... :smt069
Nå: BMW F800R
X: Ducati SS 750 i.e
X: Honda CBR 600F
X: Suzuki Bandit 400
User avatar
herkit
Posts: 486
Joined: 23 Mar 2011 16:38
MC: HD Softail Custom '08
Location: Bergen

Re: hErkit's blog - Sesongstart 21. februar

Post by herkit »

Trond_V wrote:
Stiga wrote:
KiM wrote:Hold dere innendørs folkens!

Jeg er ikke klar enda. Får ikke jeg, så får ingen andre heller [-( :lol:
Støttes!! =D>
+ en til ;)
Hawken wrote:Blir med på den!
Ramler inn deler til sykkelen i posten nå om dagen. Litt til, bare litt til... :smt069
Bare fordi dåkke har hi-jacka bloggen min så kan dåkke ta dåkke faen på at eg tar meg en tur så snart det er tørr asfalt :D
User avatar
herkit
Posts: 486
Joined: 23 Mar 2011 16:38
MC: HD Softail Custom '08
Location: Bergen

Re: hErkit's blog - Sesongstart 21. februar

Post by herkit »

I dag har eg vært på ekspedisjon i Åsane, først en tur på Yamaha Bergen for å prøve nytt kjøreutstyr. Jaggu er det balete å finne passande utstyr når en er av kroppsform stutt-tjukk... Foreløpig har eg en mulig kandidat i en IXS dress, men spørs om eg kommer til å sjekke litt fleire plasser før eg slår til. Prøvde også en Schubert S2 hjelm og blei overraska over at prisen hos Yamaha var den samme som på 24mx.no(!). Godt mulig eg lander på den hjelmen til slutt :) Til slutt tok eg meg en tur på Ride for å snakke ny sykkel, fikk prøvekjøre en F800GS, det var nåkke heilt anna enn XJ6 får en si. Litt av grunnen til at eg vurderer bytte allerede er at eg sliter med at eg får j...vla vondt i kneet av å kjøre XJ6'en over lengre tid, så eg vurderer en sykkel som gir meg mindre vinkel på kneet, GS'en er perfekt i så måte, men 800'en er kansje hakket for høg, blei å "stå på tå" når eg måtte stoppe i kryss og slikt. No er F650GS heile 6 cm lavere så da er den et godt alternativ :)
User avatar
herkit
Posts: 486
Joined: 23 Mar 2011 16:38
MC: HD Softail Custom '08
Location: Bergen

Re: hErkit's blog - Sesongstart 21. februar

Post by herkit »

Her er jakka og buksa eg såg på:

Image
Image

Any thoughts? Og ja, Shaft, eg veit den e heilt svart og sikkert ikkje etter din smak ;-)
Morg
Posts: 2
Joined: 06 May 2012 15:24
MC: Duke 690

Re: hErkit's blog - Sesongstart 21. februar

Post by Morg »

Stå med begge beina nedi er oppskrytt, bare skli skinkene litt til sides så står du støtt med en fot nedi. Har gjort det noen år nå :)

Blir aldri feil med helt svart, men litt kjedelig er det jo.. (sa han med oransje klovnedrakt)
User avatar
herkit
Posts: 486
Joined: 23 Mar 2011 16:38
MC: HD Softail Custom '08
Location: Bergen

Re: hErkit's blog - Sesongstart 21. februar

Post by herkit »

Eg er 168 og sleit med å få ei TÅ nedi ;)
Morg
Posts: 2
Joined: 06 May 2012 15:24
MC: Duke 690

Re: hErkit's blog - Sesongstart 21. februar

Post by Morg »

Ser problemet, har selv valgt bort sykkel på grunn av høyden.
Samtidig er det mange korte folk som kjører mx med salhøyde opp mot 1m. Hjelper såklart med smalere sal og lav vekt, men må bare lene seg mer over på ene siden for å rekke ned.

Det er uansett ikke et problem når du kjører.

Måtte sjekke høyden på bmw'n og ser ut som du får den med forskjellige seter, 880mm og 850mm. Overraskende tung sak, men sikkert bra greier likevel :)
User avatar
herkit
Posts: 486
Joined: 23 Mar 2011 16:38
MC: HD Softail Custom '08
Location: Bergen

Re: hErkit's blog - Sesongstart 21. februar

Post by herkit »

Da har eg kjøpt meg nytt kjøreutstyr:

Image

Tok med en Schuberth S2 i samme slengen, blei blank svart, skulle egentlig helst hatt svart med kvite striper men det er det lang leveringstid på over alt så da gikk eg for den eg kunne få med meg med en gang :)
User avatar
herkit
Posts: 486
Joined: 23 Mar 2011 16:38
MC: HD Softail Custom '08
Location: Bergen

Re: hErkit's blog - Sesongstart 21. februar

Post by herkit »

Og ja, eg får ei kortere bukse :)
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: hErkit's blog - Sesongstart 21. februar

Post by supermons »

Se der ja, stram kar.

Hvor vondt gjorde det i lommeboka?
User avatar
herkit
Posts: 486
Joined: 23 Mar 2011 16:38
MC: HD Softail Custom '08
Location: Bergen

Re: hErkit's blog - Sesongstart 21. februar

Post by herkit »

Sånn passe, jakke, bukse og hjelm for 11500... Syns ikkje det er så ille når hjelmen i utgangspunktet koster 5000.
User avatar
herkit
Posts: 486
Joined: 23 Mar 2011 16:38
MC: HD Softail Custom '08
Location: Bergen

Re: hErkit's blog - Catching up

Post by herkit »

Ser det er lenge sida eg har vore på forumet :D Kjeder meg på jobb i romjula og tenkte eg skulle sei hei til gammalt. Mykje har skjedd sidan sist eg skreiv i denne bloggen. Eg kjøpte F800GS, kjørte den til ca 16000km før eg solgte den i september i år etter et impulskjøp av en 2008 Harley Davidson Softail Custom. Innerst inne har eg vel alltid visst at det kom til å bli en cruiser på meg til slutt. Kneproblemet som var hovedårsaken til at eg kjøpte GS viste seg å fortsatt gjere seg gjeldande, så no kjører eg med strake bein :) Fikk logga 150mil på sykkelen før den blei satt til vinterlagring i midten av oktober.

I sommer hadde eg min første solo-tur i utlandet, flaug til Edinburgh og leigde meg en F800GS der, kjørte ca 250 mil gjennom Highlands, en fantastisk tur som kan anbefales! På grunn av manko på fridager vart det berre 7 dager på vegen, men for et land! Vi har fantastiske vegar her på Vestlandet, men eg må sei at det var befriande lite tunellar i Skottland og naturen er vel så fantastisk. Neste sommer er det Lofoten og Nordkapp som venter.

Nye sykkelen:
Image
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: hErkit's blog - Sesongstart 21. februar

Post by tshansen »

Godt å se at du fortsatt er biker :thumleft er det fortsatt like mye jobbing eller er det fare for at du kan hive deg med på en tur eller to ila sesongen?

Håper å høre mer fra deg framover. Å gjerne flere bilder av sykkelen. Å ikke minst, hvordan er den å kjøre?

Note4
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
herkit
Posts: 486
Joined: 23 Mar 2011 16:38
MC: HD Softail Custom '08
Location: Bergen

Re: hErkit's blog - Sesongstart 21. februar

Post by herkit »

Er mindre jobbing no, ingen vaktordninger lenger, så det er ikkje umulig å bli med på tur nei :-)

Fleire bilder får bli til våren :-) Korleis den er å kjøre? Heilt annleis! Den går greit framover, ikkje så god på å svinge eller stoppe, men allikevel veldig artig :-) Det viktigste e at eg kan kjøre 50 mil uten antydning til tresmak eller kneværk.
Post Reply